Přemýšlíte, jak začít prázdniny? Už v úterý 1. července se bude konat Virtuální Bastlírna, tedy online setkání bastlířů, techniků, vědců i akademiků, kde se ve volné diskuzi probírají novinky ze světa techniky, ale i jiných zajímavých témat.
Za poslední měsíc jsme byli svědky plamenů několika raket. Zatímco malá raketa od Hondy se úspěšně vznesla a opět přistála, raketa od SpaceX se rozhodla letět všemi směry najednou. Díkybohu méně … více »Linus Torvalds zmínil, že souborový systém Bcachefs zřejmě odstraní z mainline Linuxu v začleňovacím okně pro vydání 6.17. Kent Overstreet mu totiž posílá kód s novou funkcionalitou i pro začlenění do kandidátů na vydání, kdy očekává pouze opravy chyb. Ken Overstreet byl již dříve z vývoje vyloučen kvůli konfliktní komunikaci.
Ministerstvo průmyslu a obchodu propaguje Microsoft. Ten ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu spouští AI National Skilling Plan v ČR. "Iniciativa Microsoftu přináší konkrétní a praktickou podporu právě tam, kde ji nejvíc potřebujeme – do škol, firem i veřejné správy.", říká ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.
Jste český ISP? Vyplněním krátkého dotazníku můžete pomoci nasměrovat vývoj nové generace routerů Turris Omnia [𝕏].
Celkové tržby společnosti Canonical za rok 2024 byly 292 milionů dolarů (pdf). Za rok 2023 to bylo 251 milionů dolarů.
Byla vydána verze 1.88.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Distribuce Tails specializující se ochranu online soukromí uživatele byla vydána ve verzi 6.17. Mimo jiné aktualizuje Tor Browser (14.5.4) a opravuje několik chyb.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 2. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Město Lyon posiluje svou digitální suverenitu a postupně nahrazuje software od společnosti Microsoft bezplatnými alternativami, zejména OnlyOffice pro kancelářské aplikace a Linux a PostgreSQL pro systémy a databáze.
Evropská občanská iniciativa Stop Destroying Videogames se snaží o to, aby vydavatelé, kteří spotřebitelům v Evropské unii prodávají videohry nebo na ně udělují licence, měli povinnost tyto hry ponechat ve funkčním (hratelném) stavu i po ukončení podpory ze své strany. Podpořit podpisem tuto iniciativu můžete v Systému pro online sběr podpisů.
dobry den,
sme mala developerska firmicka (3 ludia) a robime mobilne aplikacie. ako verzovaci nastroj pouzivame SVN. IDE Eclipse. Pre kazdu zakazku/projekt mame zvlast repozitar.
Dostali sme sa ku vacsiemu projektu ktory bude mat backend (asi tomcat), frontend (web), GUI (client). Client bude mat moznost pouzivat pluginy. Rad by som sa opytal aky zvolit model vyvoja a verzovania?
1) je nacase sa zamysliet nad Gitom?
2) drzat vsetko ako jeden projekt v Eclipse?
3) drzat vsetko v jednom repozitari a zvlast branche pre client/pluginy/web/backend?
4) rozdelit to na jednotlive projekty a mat zvlast repozitare?
dakujem
Čím skôr, tým lepšie. Marš na CZ.NIC a stiahni knihu Pro Git - veľmi Ti pomôže.1) je nacase sa zamysliet nad Gitom?
Nie.2) drzat vsetko ako jeden projekt v Eclipse?
Nie, branče slúžia na niečo úplne iné. Až prejdeš na Git tak to pochopíš. SVN Ti túto vedomosť nemal ako sprostredkovať.3) drzat vsetko v jednom repozitari a zvlast branche pre client/pluginy/web/backend?
Jeden repozitár nie je pre Git problém, ale SVN z toho dostane záhul (moja skúsenosť). Ak ale máš podprojekty, ktoré spolu súvisia len cez API, asi by som ich aj tak oddelil do samostatných repozitárov.4) rozdelit to na jednotlive projekty a mat zvlast repozitare?
Co se myslí tím rozbíjením závislostí při přepínání větví?
Pokud budete mít podprojekty v samostatných repozitářích, bude těžké udržet přehled o tom, který snapshot podprojektu A je kompatibilní s kterým snapshotem podprojektu B. Pro posloupnost klasických release verzí se to ještě asi uhlídat dá, ale třeba při bisectu, kdy potřebujete přeložit a otestovat zcela obecné snapshoty, si to moc představit neumím.
Rozhrani mezi moduly by mělo být neměnné
To je chvályhodné předsevzetí, ale… Pane Smrtko, proč vy se pořád tak usmíváte?
git log --stat
u každého commitu vypíše, jaké soubory se měnily. Psát to do komentáře je zbytečné.
Pokud chci vidět modifikace Makefile, tak stačí zavolat git log Makefile
(případně git blame Makefile
, pokud mě zajímá, kdo tam změnil konkrétní řádek).
Dokumentace není jen ve zdrojáku. Zdroják popisuje API, ale těžko bude popisovat třeba to, jak se daná aplikace instaluje a debuguje, s jakými formáty souborů pracuje či jak jsou zdrojáky organizované.
Takže radši budete mít v gitu polovinu commitů, které nejspíš nepůjdou ani přeložit, natož aby fungovaly? Happy bisecting… Nemluvě o tom, že ani samotné tvrzení, že se bude hůř psát commit message, mi nedává moc smyslu.
Promiňte mi mou upřímnost (a přímost), ale celá druhá část této diskuse na mne působí, jako kdybyste nikdy s žádným netriviálním projektem do kontaktu nepřišel, ale nejsa nezatížen praktickými zkušenostmi, vytyčil jste jakési teoretické zásady a teď na nich lpíte, přestože lidé, kteří praktické zkušenosti mají, se vám snaží vysvětlit, že nejsou moc v souladu s tím, jak takový vývoj v praxi funguje.
Tiskni
Sdílej: