abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:00 | Komunita

    V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:33 | IT novinky

    Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | IT novinky

    Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    10.9. 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.9. 18:22 | IT novinky

    T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    10.9. 13:22 | IT novinky

    Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.9. 05:44 | Nová verze

    Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.9. 21:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (2%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 166 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník

    Dotaz: Obnova ntfs po přerušeném zmenšování oddílu.

    31.7.2016 15:13 vkasal
    Obnova ntfs po přerušeném zmenšování oddílu.
    Přečteno: 505×
    Ahoj, před časem jsem zmenšoval 1tb ntfs partišnu(gparted), aby na začátku disku bylo volných cca 10MB(pro GPT, měl jsem v plánu migraci z MBR). PC ale nějak vytuhnul při zmenšování partišny, nereagoval, jen černá obrazovka. PC sem nechal běžet ještě do dalšího dne v naději že se proces stále vykonává. Na disku se ale od té doby partišna neukazuje, je nějak porušená přerušeným procesem zmenšování. Zálohu ntfs jsem neměl ale jak se po čase ukázalo, mám tam data o která bych nerad přišel.

    Co mi doporučíte na obnovu dat? Nejlépe celou ntfs partition. Samozřejmě z pohledu nástrojů ntfs partition neexistuje, ničím jsem ji nepřepisoval. Na disku je další 2TB šifrovaný oddíl(luks), ntfs byl nešifrovaný.

    Díky za doporučení.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    31.7.2016 15:35 vkasal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obnova ntfs po přerušeném zmenšování oddílu.
    tak koukam ze fdisk ji vidi v puvodni velikosti i s puvodnim 'start' 2048. :-)
    Jendа avatar 31.7.2016 16:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obnova ntfs po přerušeném zmenšování oddílu.
    To, co jsi udělal, podle mě probíhá ve dvou krocích: zmenšení a přesun. Pokud se to rozbilo během zmenšování, měla by jít namountovat. Pokud během přesunu, tak jsi dost v pr... Možná nějak zkusit zjistit, kde přesun havaroval (bude tam 10 MB dat dvakrát po sobě) a pak to místo vystřihnout (to bude opruz pokud takových míst bude víc. device-mapper by měl umět stříhání za běhu prostě tak, že to vhodně přemapuje, ale nebude k tomu user-space udělátor. Napsal bych si střihač buď pro device-mapper nebo jako NBD. NBD by mohlo být jednodušší). No a pak už jedině photorec.
    31.7.2016 16:36 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obnova ntfs po přerušeném zmenšování oddílu.
    2048 sektorů je 1M a to na GPT stačí. Disky přes 2T mám samozřejmě s GPT, a u všech začíná první oddíl na 2048, (děleno s parted). Takže blbnutí s posunem bylo zbytečné.
    31.7.2016 16:04 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obnova ntfs po přerušeném zmenšování oddílu.
    Jak vypada cely vypis fdisku?
    31.7.2016 16:28 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obnova ntfs po přerušeném zmenšování oddílu.
    Po letech považuji za jediné rozumně spolehlivé řešení "GetDataBack for NTFS". Uživatel potřebuje mit stejný prostor někde jinde, kam data zazálohuje. Program projde všechny sektory, identifikuje dostupné alokační informace NTFS file systému, a následně extrahuje identifikovanou strukturu. Běh je pečlivý a pomalý. Pokud si dobře pamatuji jak jsem s ním pracoval cca před 4 lety pro kamaráda, tak 1TB oddíl identifikace cca 4-5 hodin, recovery cca 18-24 hodin. Program umí pracovat i s obrazy na disku. Jde nainstalovat pod wine, ale pak je samozřejmě problém pro přístup na disky a je třeba mít ve wine prostoru nakopírovaný obraz a potřebné volné místo.
    Max avatar 1.8.2016 07:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obnova ntfs po přerušeném zmenšování oddílu.
    Mně přijde Active@ Partition Recovery ještě o něco lepší.
    Jinak dnes už existuje spousta free nástrojů i pro komerční použití, už to není tak strašné, jako kdysi.
    Pro práci s oddíly jsem si oblíbil třeba AOMEI Partition Assistant, který je dostupný jako Standard Free jak pro domácnosti, tak jako Lite verze pro servery.
    Pro win toho už existuje spousta a vše mi zatím přišlo hodně funkční. Jen škoda, že pro ten linuch je to funkčně trochu pozadu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.8.2016 11:25 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obnova ntfs po přerušeném zmenšování oddílu.
    Windowsy asi více padají, ale máš pravdu, je to škoda, že rozumné recovery nástroje nejsou. Podle mne by to pro lidi, kteří detailně rozumí struktuře FS by nemuselo být tak těžké. Projet disk, pokusit se najít kopie superbloku i když nevím kde je, pokud to nevyjde tak snad inode oblasti a adresáře by mohly mít nějaké typické prvky podle kterých by šly identifikovat a od nich najít, co je přístupné.n A finálně projet zbytek.
    Max avatar 1.8.2016 12:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obnova ntfs po přerušeném zmenšování oddílu.
    To myslím není problém, viz photorec, důležitější je, aby výsledný výstup byl čitelný, viz photorec, který neumí názvy souborů, třídění do adr. struktury a další věci. Pak aby se prase vyznalo v tom 1TiB genericky pojmenovaných souborů a adresářů.
    Zdar Max
    PS: lepší je zálohovat, na druhou stranu lze i pochopit, že člověk na dovolené fotí na kartu a pak jí chce doma přehrát/zazálohovat a může mít problém, takže existují i nevinné situace, kde dojde k pádu ještě před možností zálohy
    Měl jsem sen ... :(
    1.8.2016 16:56 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obnova ntfs po přerušeném zmenšování oddílu.
    Ale podle mne photorec vezme sektory za sebou a myslí si že to je fotka (nebo pár jiných multimediálních souborů) a identifikuje začátek (podle markantů jpg, avi atd) a pravděpodobný konec. Ale nic neví o struktuře filesystemů. Na to aby se obnovily i názvy, potřebuješ přečíst adresář, tam máš názvy, a přivázat to i inode, kde máš kde na disku jsou sektory, a tohle všechno je závislé na tom, že víš jakou máš interní strukturu filesystemu a hledáš tu metastrukturu (adresáře, alokace sektorů), nejen posloupnost sektorů začínající V hexa FF D8 FF E0 00 10 4A 46 49 46 00 01. Přesně tohle dělají ty recovery systému na win, najdou metastrukturu a od ní najdou v jakých sektorech jsou soubory. (před asi 25 lety jsem to kdysi dělal ručně na MSDOS u člověka který si přepsal Partition table, tak najít, kde je root adresář, najít, v jakých clusterech FAT16 sídlí další adresáře, kde je FAT tabulka a přivázat ji k těm clusterům.)

    PS, o zálohách je to jasné. (a na kartě má FAT tak to z ní dostane, pokud umřela zcela.)
    31.7.2016 22:04 vkasal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obnova ntfs po přerušeném zmenšování oddílu.
    Diky vsem za info, vyreseno:

    Pro ostatni kdo by resili stejny problem, na konec ntfs obnovil MiniTool Partition Wizard free https://www.partitionwizard.com/download.html Dal jsem Disk -> partition recovery -> specified range -> <ntfs partisna> -> next, vybrat partisny ktere chci zachovat, apply, restart systemu. Vsechny soubory mam ted pristupne a funkcni. A neprisel jsem o nasbiranou hudbu za poslednich cca 10 mesicu(zaloha byla asi 10 mesicu stara).
    Max avatar 1.8.2016 07:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obnova ntfs po přerušeném zmenšování oddílu.
    A teď ti chybí poslední věc, zjistit, proč to vytuhlo, protože to není úplně normální.
    Já osobně třeba před každou změnou kontroluji, zda je disk ok, minimálně SMART je otázkou chvilky.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.8.2016 09:00 Brad | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obnova ntfs po přerušeném zmenšování oddílu.
    Program s podobnou funkcí je Testdisk, umí i hloubkovou analýzu. S tím PartWizardem jsi měl spíš štěstí než cokoliv jiného, tyhle programy nebývají přímo určeny na obnovu ztracené partition... tak hlavně že to dobře dopadlo.

    Každopádně souhlasím s Maxem - když PC vytuhne, tak není normální věc a je potřeba to řešit - to co se ti přihodilo byl "varovný prst zdvižený". Je potřeba zjistit, co se ti s tím HW přesně děje - jako první bych doporučil Memtest, špatná paměť bývá relativně častý problém.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.