Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
ffmpeg -loop 1 -i picture.jpg -i music.mp3 -shortest video.mp4 a ono to funguje. Ale bohuzel nativni prehravace na Androidu s tim maji problem a neprehrajou to. Výstup ffmpeg je krom jineho No pixel format specified, yuvj444p for H.264 encoding chosen. Use -pix_fmt yuv420p for compatibility with outdated media players.. Zkusil jsem tedy -pix_fmt, ale pise mi to deprecated. Hral jsem si i s profily, ale vzdycky mi to vytvori video v
profile High 4:4:4 Predictive, level 3.1, 4:4:4 8-bit a podle me s tim je na Androidu problem. Mate nejaky tip, jak to vyresit?
H.264 (Main Profile), ale jak ho tam dostat? Porad mi to tam tlaci H.264 (High 4:4:4 Profile).
avconv -loop 1 -i picture.jpg -i music.mp3 -shortest -vf "scale=2*trunc(iw/2):-2,setsar=1" -profile:v main -pix_fmt yuv420p video.mp4
deprecated pixel format used, make sure you did set range correctly
ffmpeg -loop 1 -i picture.jpg -i music.mp3 -vf format=yuv420p -profile:v main -level 4.0 -shortest video.mp4
[swscaler @ 0x8231a60] deprecated pixel format used, make sure you did set range correctly
[libx264 @ 0x875be80] width not divisible by 2 (715x709)
Output #0, mp4, to 'video.mp4':
Stream #0:0: Video: h264, none, q=2-31, 128 kb/s, SAR 1:1 DAR 0:0, 25 fps
Metadata:
encoder : Lavc56.26.100 libx264
Stream #0:1: Audio: aac, 0 channels, 128 kb/s
Metadata:
encoder : Lavc56.26.100 libfaac
Stream mapping:
Stream #0:0 -> #0:0 (mjpeg (native) -> h264 (libx264))
Stream #1:0 -> #0:1 (mp3 (native) -> aac (libfaac))
Error while opening encoder for output stream #0:0 - maybe incorrect parameters such as bit_rate, rate, width or height
Zaujímalo by ma načo tam bola konverzia z mp3 na aac.Pretože to je "štandardný" formát zvuku v mp4 súboroch (takže predpokladám, že kvôli kompatibilite; každopádne nie je problém to zmeniť).
Tiskni
Sdílej: