Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
$a = [ [1, 3, 5, 7, 6], [2, 5, 8, 2, 5], [5, 7, 8, 1, 2], [4, 2, 3, 5, 6], [8, 6, 5, 4, 2] ]; while(@{$a}) { push @list, @{shift $a}; push @list, pop($a->[$j++]) while @{$a->[$j]}; $j--; push @list, reverse(@{pop $a}); push @list, shift($a->[$j]) while $j>0 && @{$a->[--$j]}; } print "@list";
Řešení dotazu:
sub snake ($matrix is rw) { my @snake; while $matrix { @snake.push: |.shift with $matrix; #left @snake.push: |$_».pop with $matrix; #down @snake.push: |.pop.reverse with $matrix; #right @snake.push: |$_».shift.reverse with $matrix; #up } @snake }Trochu vylepšená verze
sub snake2 ($matrix is rw) { my @snake; my @take = |( { .shift }, #left { .map: *.pop }, #down { .pop.reverse }, #right { .map( *.shift ).reverse } #up ) xx *; while $matrix { my &action = @take.shift; @snake.push: |$matrix.&action; } @snake }Verze s otočením:
sub snake3 (@matrix is copy) { my @snake; while @matrix { @snake.push: |@matrix.shift; @matrix = reverse [Z,] |@matrix; } @snake }
while(@{$a}) { push @list, @{shift $a}; push @list, map { pop $_ } @{$a}; push @list, reverse(@{pop $a}); push @list, reverse map { shift $_ } @{$a} }Vypadá to lépe, jen za cenu dalšího reverse().
@take
jako nepovinný parametr
my @spiral = ( { .shift }, #right { .map: *.pop }, #down { .pop.reverse }, #left { .map( *.shift ).reverse }, #up ); sub snake2 ( @matrix, :@take is copy = |@spiral xx * ) { my @snake; while @matrix[0] { my &action = @take.shift; @snake.push: |@matrix.&action; #say @matrix; } @snake; }Pak s tím lze dělat skopičiny jako opačná spirála začínající v pravém horním rohu:
my @reverse-spiral = |@spiral.rotate.map( { &reverse o $_ } ).reverse xx *; say $matrix.&snake2(take => @reverse-spiral);nebo třeba takovýto had:
my @right-left-down-up = |( { .shift }, #right { .shift.reverse }, #left { .map: *.shift }, #down { .map( *.shift ).reverse }, #up ) xx *; #repeat say $matrix.&snake2(take => @right-left-down-up);
my @a = [ [ (0, 0), (100, 0), (100, 44), (62, 44), (0, 38), (1, 3) ], [ (94, 100), (28, 50), (62, 44), (100, 44), (100, 100) ], [ (0, 44), (28, 50), (94, 100), (0, 100), (3, 1) ], [ (28, 50), (0, 44), (0, 38), (62, 44) ] ] ; for 1..+@a -> $lineo { my $b=@a.shift; my $aflat=@a.List.flat.map({.Str}); my $bflat=$b.flat.map({.Str}).cache; my $intersection = $aflat (&) $bflat; say "$lineo: ", $intersection{$bflat.List}.pairs.Set.keys.sort; @a.push: $b }Vůbec není nutné uvažovat o nějakém procházení pole a splněné podmínce, ale prostě se vytvoří vždy dvě množiny (jeden řádek a zbytek) na kterých se udělá průnik, a tím se zjistí, jaké dvojice se vyskytují na dalších řádcích. -- Možná by to šlo provést lépe, teprve začínám ;).
my @a = [ [(0, 0), (100, 0), (100, 44), (62, 44), (0, 38)], [(94, 100), (28, 50), (62, 44), (100, 44), (100, 100)], [(0, 44), (28, 50), (94, 100), (0, 100)], [(28, 50), (0, 44), (0, 38), (62, 44)] ]; my @result; for ^@a.elems .combinations(2) -> ($i, $j) { next unless @a[$i].any eqv @a[$j].any; @result[$i].push: $j; @result[$j].push: $i; } @result.pairs».say;Jestli si myslel, že by šlo použít např.
X∩
, tak jsem narazil na celkem dost problémů.
Nejvážnější je, že se to chová poněkud divně:
dd (set(1),set(2)) X∩ set(2),vypíše:
(set(set(1),set(2)), set(set(2))).SeqNamísto
@a[$i].any eqv @a[$j].any;
bych mohl použít [or] @a[$i].list Xeqv @a[$j].list;
, kdybych moc chtěl metaoperátory, ale takhle se mi to zdá přímější. Navíc ta část s Junction by se měla vyhodnocovat paralelně.
spiral =: 3 : 0 M =. y r =. '' while. #M > 0 do. r =. r, {.M M =. }.M M =. |. |: M end. r )Určitě to není nejkratší zápis, zato je snadno pochopitelný :)
Tiskni
Sdílej: