abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    14.7. 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 399 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: Centreon a haluz v grafech

    8.10.2018 14:44 PD
    Centreon a haluz v grafech
    Přečteno: 455×
    Příloha:
    Zdravim. Mam centreon 2.8.18 a zjistil jsem, ze mi grafy ukazuji nejaky podivnosti. Zmenou zobrazeneho obdobi se meni hodnoty, coz je dobra haluz. V priloze je to videt. Cim kratsi je zobrazeny usek, tim vetsi je hodnota. Setkali jste se s tim uz nekdo? Napada vas, co to ma svedomi? Takhle je to nepouzitelny preci. Moc dik.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    8.10.2018 15:05 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    Cituji:
    If the box Size to max is checked, the graph will automatically be scaled to the scale of the maximum value ordinates shown on the given period.
    bud, a nebo budes mit zapnute "scale graph values" viz dokumentace.
    8.10.2018 17:33 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    Tipuji, že v datech máš jednu špičkovou hodnotu a kolem ní "průměrné" hodnoty. A podle zoomu zprůměruješ zobrazený úsek pokaždé z jiného počtu dat. Takže ta špičková hodnota vyčnívá pokaždé nad jiným počtem "průměrných" hodnot. Samozřejmě při malém počtu "průměrných" hodnot bude zprůměrovaný výsledek větší, než při velkém počtu.
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    8.10.2018 18:06 PD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    Asi jsem natvrdlej, ale to scale chápu, že se rastr grafu se upravuje podle nejvyšších hodnot. Je mi jasný, že při zoomu se ta špička graficky zvětší. Ale absolutně nechápu, jak se může změnit její hodnota? Do grafu se preci zapisují pevná čísla.
    8.10.2018 21:58 krade v samoobsluze
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    Dejv bude mít pravdu, já se s tím setkal v Grafaně/Graphite. Bylo nutné zapojit funkci consolidateBy a změnit výchozí průměrování na sumu.

    "When a graph is drawn where width of the graph size in pixels is smaller than the number of datapoints to be graphed, Graphite consolidates the values to prevent line overlap. The consolidateBy() function changes the consolidation function from the default of 'average' to one of 'sum', 'max', 'min', 'first', or 'last'."

    Jak kýženého cíle dosáhnout v Centreonu neporadím, ale příčina se mi zdá totožná.
    Řešení 1× (cronin)
    8.10.2018 22:06 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    1. Centreon neznam, takze jen odhaduju, ze jde o nejaky sw pro tvorbu grafu
    2. Nenapsals, jak ziskavas data do grafu, takze zase jen odhaduju
    Mel jsem na mysli casovy (vodorovny) zoom.

    Mozna je to uplna blbost, ale pokusim se vysvetlit myslenku.

    Predpokladejme, ze mas hodnoty
    time    value
    10:00    1
    10:05    2
    10:10    1
    10:15    100
    10:20    1
    10:25    3
    
    a ze zobrazujes aritmeticky prumer.

    Pokud jako "jednu" hodnotu grafu budes zobrazovat usek 10:10 - 10:20, bude prumerna (tedy zobrazena) hodnota (1 + 100 + 1) / 3 = 102 / 3 = 34. Ale kdyz jako "jednu" hodnotu grafu budes zobrazovat usek 10:00 - 10:25, bude prumerna hodnota (1 + 2 + 1 + 100 + 1 + 3) / 6 = 108 / 6 = 18

    Samozrejme zalezi na tom, jak vlastne ziskavas hodnoty do toho grafu. Jestli jsem to spravne precetl, tak jde o spotrebu elektriny v kulne. A tipuji, ze do grafu predavas nejaky prumer za urcite casove obdobi (podle casoveho = vodorovneho zoomu).
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    9.10.2018 08:12 PD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    Ahoj, Centreon je monitorovací systém https://www.centreon.com/ (původně webová nadstavba Nagiosu). To co píšeš tak nějak chápu:) ale já se nesnažím (nebo spíš nechci) zobrazovat průměry, ale samotné hodnoty. Tzn, když vyberu jen časový úsek 10:15 (viz tvůj příklad), chci vidět na grafu stále hodnotu 100 (dejme tomu, že to je naměřená okamžitá spotřeba 100W, která se má zapsat do grafu). Jenže to se neděje a hodnota se zvětší, což je nesmysl. Hodnota 100 tam musí být stále a je jedno, jaký časový úsek vyberu.
    9.10.2018 08:49 Pepan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    Není jedno, jaký časový úsek vyberete. Skutečně jste natvrdlý...
    9.10.2018 09:17 PD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    Jsem, máte pravdu. Že není jedno, jaký časový úsek vyberu, nerozporuju, ale hlava mi nebere, proč tomu tak je, když jsou potom ty hodnoty v grafech k prdu.
    9.10.2018 09:02 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    To je normální chování všech takovýchhle grafů vývoje v čase – vytížení CPU, přenosy dat atd. Když si dáte zobrazit jeden den, zobrazuje třeba 5minutové průměry, když si dáte zobrazit měsíc, zobrazuje třeba hodinové průměry – špičky se tak z toho grafu logicky ztrácí.
    9.10.2018 09:14 PD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    Z grafu teda není možné vyčíst, jakou jsem měl maximální spotřebu za den nebo za měsíc. Stejně tak to bude ukazovat nesmysly v teplotách atd. V tom případě jsou tyhle údaje úplně k ničemu.
    Řešení 1× (cronin)
    9.10.2018 20:30 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    No z grafu prumernych hodnot maxima opravdu nevyctes :-) Musis donutit centreon (nebo toho, kdo ten graf kresli), aby vykresloval maxima misto prumeru. Nebo toho, kdo tomu grafu dodava data ... to uz proste zalezi na tom, kde se to prumeruje.
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    9.10.2018 20:46 PD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    A mohl bys mi pomoct? Nikde jsem nenašel, co má graf vykreslovat a nikde jsem to ani nenastavoval. Hledám, jestli je to vůbec možný, ale nějak se mi nedaří:(
    9.10.2018 21:20 PD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    nenastavuje se to tady? https://documentation.centreon.com/docs/centreon/en/2.8.x/configuration_guide/advanced_configuration/metaservices.html
    10.10.2018 13:09 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    Prosel jsem odkazovanou stranku a Types of computing -> Max mozna je to, co hledas. Ale jak jsem psal vyse, centreon vubec neznam, takze opravdu jenom odhaduju.
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    9.10.2018 21:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    Jak píše Dejv, když se nezobrazuje každá hodnota, musí si zobrazovač grafu nějak vybrat, jakým způsobem převede víc hodnot na jendu zobrazenou hodnotu – a průměr dává ve většině případů největší smysl. Je otázka, zda to vůbec půjde nakonfigurovat jinak. Protože pro zjištění maximální hodnoty je graf dost nepraktický nástroj – musíte jí tam zbytečně očima hledat a pak odečítat. Počítač najde maximální hodnotu mnohem rychleji a zobrazí vám jí jako jedno číslo. Předpokládám, že Centreon bude také nějaký takový report umět.
    9.10.2018 21:32 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    Zmysel to má, napríklad pri zobrazovaní navzorkovanej rýchlosti vzhľadom na prejdenú vzdialenosť, alebo trvanie jazdy. Zobrazuje mi to tak napríklad appka OSMand~ ktorú používam ako cyklopočítač s navigáciou. A robí to aj horizontálny zoom.

    Ale či sa to dá nastaviť aj v diskutovanom nástroji pre zobrazovanie spotreby energie, ...
    10.10.2018 19:19 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Centreon a haluz v grafech
    Grafy su orientačná vizuálna pomôcka. Že si mal špičku, z grafu jasne uvidíš. Aká bola hodnota, musíš vyčítať z úplných údajov.

    Hodnoty na väčšie okno sa sampluju a zjavne nezachovávajú extrémy. Niekedy to môže byť dobré, niekedy nie. Ide o to, že implementácia grafu je patrne "všeobecná" a nepokladá sa za dôležité extrémy zachovať. Nasamplovať hodnoty so zachovaním všetkých extrémov vo všeobecnosti nejde, stačí, aby extrémy boli hustejšie ako sampling.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.