Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
xrandr Screen 0: minimum 8 x 8, current 4600 x 1920, maximum 32767 x 32767 DVI-D-0 connected 1600x1200+3000+360 (normal left inverted right x axis y axis) 408mm x 306mm 1600x1200 60.00*+ 1280x1024 85.02 75.02 60.02 1280x960 60.00 1024x768 85.00 75.03 60.00 800x600 85.06 60.32 640x480 85.01 75.00 59.94 HDMI-0 connected 1080x1920+0+0 left (normal left inverted right x axis y axis) 510mm x 290mm 1920x1080 60.00*+ 59.94 50.00 60.05 60.00 50.04 1680x1050 59.95 1280x1024 60.02 1280x960 60.00 1280x720 60.00 59.94 50.00 1152x864 60.00 1024x768 60.00 800x600 60.32 720x576 50.00 720x480 59.94 640x480 59.94 59.93 DP-0 connected primary 1920x1200+1080+360 (normal left inverted right x axis y axis) 474mm x 297mm 1920x1200 59.95*+ 1680x1050 59.95 1600x1200 60.00 1280x1024 60.02 1280x960 60.00 1280x720 60.00 59.94 1024x768 60.00 800x600 60.32 720x480 59.94 640x480 59.94 59.93 DP-1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)DP-0 je primární ve středu. DVI vpravo, HDMI otočené na výšku vlevo. To co se mi děje, že někdy se prohodí pozadí včetně rozmístěných witgetů mezi monitory. Zatím vždy to bylo výměna pravého a levého. S tím, že geometrie je zachována, jen pozadi a witgety se prohodí. Stane se to ve chvílích, kdy některé monitory neodpovídají. Stavalo se mi to když jsem po usnutí monitory vypínal nenechal je jenom spát. A v současnosti se mi to začalo dít ve chvíli, kdy jsem začal pracovat i s RPi, které pouštím do druhého výstupu středního monitoru. Pokud se uživatel loguje a je aktivní vstup na RPi, tak se monitory zachovají poměrně náhodně. To co bych chtěl jsou dvě možné úrovně opravy.
Řešení dotazu:
plasmashellrc v ~/.config. Ten obsahuje několik oblastí a jedna z nich definuje pro plasmu obrazovky [ScreenConnectors] 0=DP-0 1=DVI-D-0 2=HDMI-0Toto přiřazení čísel screenů a výstupů se prohodilo při popsaném postupu a 1 bylo HDMI a 2 DVI. na
plasmashellrc navazuje soubor plasma-org.kde.plasma.desktop-appletsrc (také v ~/.config), který obsahuje sekce [Containments][33] activityId=61a1ae87-63b4-4413-b44b-c7a4a7db04db formfactor=0 immutability=1 lastScreen=1 location=0 plugin=org.kde.plasma.folder wallpaperplugin=org.kde.image [Containments][33][Applets][70] immutability=1 plugin=org.kde.plasma.analogclock [Containments][33][Applets][70][Configuration] PreloadWeight=0 [Containments][33][Applets][70][Configuration][ConfigDialog] DialogHeight=600 DialogWidth=800 [Containments][33][Applets][70][Configuration][General] showSecondHand=truekteré přiřazují objekty (v tompto případě je to desktop a pozadí) na jednotlivé obrazovky položkou
lastScreen. Takže 2 už umím a 1 zkusím tak, že souboru plasmashellrc seberu write práva a uvidíme, jestli to KDE snese. Co mne štve, že nikde není dokumentace.
Tiskni
Sdílej: