abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Nová verze

    Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 15:11 | Nová verze

    Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:44 | Humor

    Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 11:33 | Zajímavý článek Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 21:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (43%)
     (57%)
     (0%)
     (7%)
     (14%)
     (7%)
     (21%)
     (7%)
     (14%)
    Celkem 14 hlasů
     Komentářů: 1, poslední dnes 13:49
    Rozcestník

    Dotaz: Actor model - a reply channel

    31.5.2019 20:20 Brad Pitt
    Actor model - a reply channel
    Přečteno: 248×

    Ahojte robím si jeden parser a bohužiaľ používam knižnicu, ktorá je tak neštastne navrhnutá, že musím na jednom mieste použiť imperatívny kód (počítadlo pre riadky a stĺpce). A keďže obyčajné inkrementovanie hodnoty v multitheardovom prostredí neni bezpečné rozhodol som sa namiesto lockovania použiť actor model.

    Používam na to triedu MailboxProcessor a tá má 3 metódy na komunikovanie s okolitým svetom (má ich viac ale tie teraz nie sú podstatné)

    • Post – pošlem asynchrónnu správu a ďalej nič neriešim
    • PostAndReply – pošlem asynchrónnu správu a čakám na synchrónnu odpoveď – možem si tam nastaviť timeout
    • PostAndAsyncReply – pošlem asynchrónnu správu a čakám na asynchrónnu odpoveď

    No a teraz stojím pred dilemou čo mám kde použiť? Intuícia mi hovorí že by som mal asi všade použiť PostAndAsyncReply keď chcem aby bolo všetko tip top pretože nechcem nič zbytočne blokovať zároveň ale chcem vedieť či už nastala akcia (inkrementovanie hodnoty). A až po jej inkrementovaní môžem poslať metódou PostAndAsyncReply správu Fetch ktorá mi vráti inkrementovanú hodnotu. Ja dávam asyncReplyChanel úplne všade aj za setovanie hodnoty lebo chcem vedieť kedy akcia prebehla.

    Lenže proti tomuto riešeniu zase hovorí réžia spojená s asynchrónnymi operáciami a kladiem si otázku či takéto riešenie neni kanón na vrabce ktorý spomaluje zozložiťuje kód veď inkremenovanie čísla je veľmi nenáročná operácia ktorá zaberie zanedbatelne málo času Lenže keď budem mať v aplikácii viac agentov ktoré budú navzájom komunikovať tak potrebujem mať 100% istotu v poradí niektorých operácií.

    Odpovědi

    31.5.2019 23:58 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Actor model - a reply channel
    Lenže keď budem mať v aplikácii viac agentov ktoré budú navzájom komunikovať tak potrebujem mať 100% istotu v poradí niektorých operácií.
    Stačí, aby se dané závislé operace spustily až tehdy, když budou splněny všechny předpoklady, na kterých ty operace závisí.
    -- OldFrog
    1.6.2019 10:07 Razor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Actor model - a reply channel
    Pokud chceš actor model, použil bych hotové řešení např. Akka. Pokud jde pouze o bezpečnou inkrementaci integru AtomicInteger (pro java) či ekvivalent pro tvůj jazyk nestačí?
    1.6.2019 22:36 Brad Pitt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Actor model - a reply channel
    Ahoj dakujem za tip. V čom je lepšia tá Akka oproti MilboxProcessor-u? Pozeral som si príklady a príde mi to +- to isté.

    Idem si tú Akku pridať do projektu a trošku s ňou poexperimentujem.

    "Pokud jde pouze o bezpečnou inkrementaci integru AtomicInteger (pro java) či ekvivalent pro tvůj jazyk nestačí?"

    Na tento 1 konkrétny účel by možno aj stačilo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.