Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
Byla vydána nová verze 10.1 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Uživatel je nově varován, když se nepoužívá postkvantovou výměnu klíčů.
Ahojte robím si jeden parser a bohužiaľ používam knižnicu, ktorá je tak neštastne navrhnutá, že musím na jednom mieste použiť imperatívny kód (počítadlo pre riadky a stĺpce). A keďže obyčajné inkrementovanie hodnoty v multitheardovom prostredí neni bezpečné rozhodol som sa namiesto lockovania použiť actor model.
Používam na to triedu MailboxProcessor a tá má 3 metódy na komunikovanie s okolitým svetom (má ich viac ale tie teraz nie sú podstatné)
No a teraz stojím pred dilemou čo mám kde použiť? Intuícia mi hovorí že by som mal asi všade použiť PostAndAsyncReply keď chcem aby bolo všetko tip top pretože nechcem nič zbytočne blokovať zároveň ale chcem vedieť či už nastala akcia (inkrementovanie hodnoty). A až po jej inkrementovaní môžem poslať metódou PostAndAsyncReply správu Fetch ktorá mi vráti inkrementovanú hodnotu. Ja dávam asyncReplyChanel úplne všade aj za setovanie hodnoty lebo chcem vedieť kedy akcia prebehla.
Lenže proti tomuto riešeniu zase hovorí réžia spojená s asynchrónnymi operáciami a kladiem si otázku či takéto riešenie neni kanón na vrabce ktorý spomaluje zozložiťuje kód veď inkremenovanie čísla je veľmi nenáročná operácia ktorá zaberie zanedbatelne málo času Lenže keď budem mať v aplikácii viac agentov ktoré budú navzájom komunikovať tak potrebujem mať 100% istotu v poradí niektorých operácií.
Lenže keď budem mať v aplikácii viac agentov ktoré budú navzájom komunikovať tak potrebujem mať 100% istotu v poradí niektorých operácií.Stačí, aby se dané závislé operace spustily až tehdy, když budou splněny všechny předpoklady, na kterých ty operace závisí.
Tiskni
Sdílej: