Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Ahojte robím si jeden parser a bohužiaľ používam knižnicu, ktorá je tak neštastne navrhnutá, že musím na jednom mieste použiť imperatívny kód (počítadlo pre riadky a stĺpce). A keďže obyčajné inkrementovanie hodnoty v multitheardovom prostredí neni bezpečné rozhodol som sa namiesto lockovania použiť actor model.
Používam na to triedu MailboxProcessor a tá má 3 metódy na komunikovanie s okolitým svetom (má ich viac ale tie teraz nie sú podstatné)
No a teraz stojím pred dilemou čo mám kde použiť? Intuícia mi hovorí že by som mal asi všade použiť PostAndAsyncReply keď chcem aby bolo všetko tip top pretože nechcem nič zbytočne blokovať zároveň ale chcem vedieť či už nastala akcia (inkrementovanie hodnoty). A až po jej inkrementovaní môžem poslať metódou PostAndAsyncReply správu Fetch ktorá mi vráti inkrementovanú hodnotu. Ja dávam asyncReplyChanel úplne všade aj za setovanie hodnoty lebo chcem vedieť kedy akcia prebehla.
Lenže proti tomuto riešeniu zase hovorí réžia spojená s asynchrónnymi operáciami a kladiem si otázku či takéto riešenie neni kanón na vrabce ktorý spomaluje zozložiťuje kód veď inkremenovanie čísla je veľmi nenáročná operácia ktorá zaberie zanedbatelne málo času Lenže keď budem mať v aplikácii viac agentov ktoré budú navzájom komunikovať tak potrebujem mať 100% istotu v poradí niektorých operácií.
Lenže keď budem mať v aplikácii viac agentov ktoré budú navzájom komunikovať tak potrebujem mať 100% istotu v poradí niektorých operácií.Stačí, aby se dané závislé operace spustily až tehdy, když budou splněny všechny předpoklady, na kterých ty operace závisí.
Tiskni
Sdílej: