Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po více než 7 měsících vývoje od vydání verze 6.8 byla vydána nová verze 6.9 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Gene bylo vybráno na počest amerického jazzového klavíristy Gene Harrise (Ray Brown Trio - Summertime).
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za listopad (YouTube).
Google Chrome 143 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 143.0.7499.40 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 13 bezpečnostních chyb.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.
Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).
Samsung představil svůj nejnovější chytrý telefon Galaxy Z TriFold (YouTube). Skládačka se nerozkládá jednou, ale hned dvakrát, a nabízí displej s úhlopříčkou 10 palců. V České republice nebude tento model dostupný.
Ahojte robím si jeden parser a bohužiaľ používam knižnicu, ktorá je tak neštastne navrhnutá, že musím na jednom mieste použiť imperatívny kód (počítadlo pre riadky a stĺpce). A keďže obyčajné inkrementovanie hodnoty v multitheardovom prostredí neni bezpečné rozhodol som sa namiesto lockovania použiť actor model.
Používam na to triedu MailboxProcessor a tá má 3 metódy na komunikovanie s okolitým svetom (má ich viac ale tie teraz nie sú podstatné)
No a teraz stojím pred dilemou čo mám kde použiť? Intuícia mi hovorí že by som mal asi všade použiť PostAndAsyncReply keď chcem aby bolo všetko tip top pretože nechcem nič zbytočne blokovať zároveň ale chcem vedieť či už nastala akcia (inkrementovanie hodnoty). A až po jej inkrementovaní môžem poslať metódou PostAndAsyncReply správu Fetch ktorá mi vráti inkrementovanú hodnotu. Ja dávam asyncReplyChanel úplne všade aj za setovanie hodnoty lebo chcem vedieť kedy akcia prebehla.
Lenže proti tomuto riešeniu zase hovorí réžia spojená s asynchrónnymi operáciami a kladiem si otázku či takéto riešenie neni kanón na vrabce ktorý spomaluje zozložiťuje kód veď inkremenovanie čísla je veľmi nenáročná operácia ktorá zaberie zanedbatelne málo času Lenže keď budem mať v aplikácii viac agentov ktoré budú navzájom komunikovať tak potrebujem mať 100% istotu v poradí niektorých operácií.
Lenže keď budem mať v aplikácii viac agentov ktoré budú navzájom komunikovať tak potrebujem mať 100% istotu v poradí niektorých operácií.Stačí, aby se dané závislé operace spustily až tehdy, když budou splněny všechny předpoklady, na kterých ty operace závisí.
Tiskni
Sdílej: