Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
// kontrola poslednich hovoru na ustrednu var callCheck = setInterval(function(){ // zjistujeme prubezne stav $.getJSON( "/zakaznici/?do=kontrolaHovoru", function(data) { if (data) { // pokud je to nas zakaznik, otevreme kartu if (data.zakaznik) { if (Notification.permission === "granted") { notify = new Notification("Příchozí hovor!", { tag: "prichoziHovorZakaznik", body: "Volá zákazník " + (data.zakaznik.typ === "firma" ? data.zakaznik.nazev : data.zakaznik.jmeno + " " + data.zakaznik.prijmeni) + ", klapka: " + data.klapka, icon: "/images/hotline.jpg" }); notify.onclick = function () { window.open("/zakaznici/detail-zakaznika/default/" + data.zakaznik.id + "/sipcall"); }; } else { // pokud nejsou notifikace povoleny, tak zastavime kontrolu clearInterval(callCheck); } } } }); }, 5113);Já bych chtěl tuto neefektivní metodu pravidelného dotazování requesty nějak zoptimalizovat, třeba za využití nějakého "hooku", kdy by tyto notifikace byly aktivně zasílány serverem do prohlížeče. Takže nějaký "push". Lze toho dosáhnout za využití kombinace PHP a JS? Nebo musím sáhnout po externích nástrojích jako je třeba právě webhook? Děkuji za nakopnutí správným směrem.
Řešení dotazu:
Lze toho dosáhnout za využití kombinace PHP a JS?Já bych to z pohledu klienta udělal tak, že klient pošle HTTP požadavek, a tento požadavek čeká a buď vrátí informace v okamžiku, kdy je potřeba je zobrazit, nebo vrátí nějakou prázdnou odpověď nejpozději po 20 sekundách (aby se spojení nerozpadlo) a pak klient zadá další požadavek. Udělat serverovou část v PHP bez pollingu mi přijde komplikované, protože PHP je pro každý požadavek tak nějak samostatný kontext a je složité posílat mezi nimi notifikace. Nemohl bys to psát třeba v bottle.py? Tam snad fungují fronty které se dají sdílet mezi požadavky.
Já to mám tedy trošku jinak, klient pošle požadavek a buďto se vrátí informace o hovoru (hovor nesmí být starší 15 vteřin) a uloží tuto informaci do SESSION (aby nedošlo k oznámení totožného hovoru třeba 2x, pokud bude mít někdo otevřen totožný web vícekrát), nebo se nevrátí nic. A za 8 vteřin opět stejné kolečko.Já to chápu, ale tvůj přístup znamená, že když posíláš požadavek každých 8 sekund, tak můžeš mít až 8 sekund staré informace. Můj přístup ti změny pošle ihned.
Tiskni
Sdílej: