abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:44 | IT novinky

    Vláda Spojených států získala desetiprocentní podíl v americkém výrobci čipů Intel. Oznámili to podle agentur americký prezident Donald Trump a ministr obchodu Howard Lutnick. Společnost Intel uvedla, že výměnou za desetiprocentní podíl obdrží státní dotace v hodnotě 8,9 miliardy dolarů (zhruba 186 miliard Kč). Částka podle Intelu zahrnuje dříve přislíbené subvence 5,7 miliardy dolarů z programu CHIPS na podporu výroby čipů v USA,

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:33 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 27 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Knihovna FFmpeg byla vydána ve verzi 8.0 „Huffman“. Přibyla mj. podpora hardwarově akcelerovaného kódování s využitím API Vulcan, viz seznam změn.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    22.8. 17:44 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti ČR za rok 2024 (pdf). V loňském roce NÚKIB evidoval dosud nejvíce kybernetických bezpečnostních incidentů s celkovým počtem 268. Oproti roku 2023 se však jedná pouze o drobný nárůst a závažnost dopadů evidovaných incidentů klesá již třetím rokem v řadě. V minulém roce NÚKIB evidoval pouze jeden velmi významný incident a významných incidentů bylo zaznamenáno 18, což oproti roku 2023 představuje pokles o více než polovinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    22.8. 13:55 | Komunita

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.8. 13:11 | IT novinky

    Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    22.8. 04:22 | IT novinky

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.8. 22:22 | Nová verze

    Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 21:55 | Komunita

    Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 14:55 | IT novinky

    Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (77%)
     (8%)
     (3%)
     (5%)
     (6%)
     (0%)
    Celkem 62 hlasů
     Komentářů: 6, poslední 21.8. 13:35
    Rozcestník

    Dotaz: Uložení / znovunahráti hry - z živé paměti na disk a zpět

    Gilhad avatar 18.10.2019 05:27 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Uložení / znovunahráti hry - z živé paměti na disk a zpět
    Přečteno: 338×
    TL;DR; Jak pod linuxem dumpnout běžící program na disk a pak ho z disku zase obnovit a pokračovat v něm (obdoba "uspání na disk" celého počítače, ale s vytvořením zálohy.)

    ----

    Mám hru http://oolite.org/ a v podstatě chodí, jenom občas spadne. Je pro jednoho hráče, ukládat lze pouze na "stanicích", ale pravý půvab je v tom, co se odehrává mezi nimi, kdy člověk může cestovat hodiny přez půl mapy, aniž by se na stanici zastavil a přistát až na konci, mezi tím zažít spoustu soubojů, taktizovat, riskovat skoky do neznámých systémů, svépomocí si opravit loď, doplnit zásoby, prozkoumávat odlehlé oblasti ... většina je částečně generovaná a mezi hrama se může a nemusí opakovat. Přičemž často při uložení/vypnutí/zapnutí/nahrání hry je výsledek jiný, než při uložení a pokračování ve hře (neukládá zdaleka vše).

    Občas bez viditelných důvodů hra spadne (program sice běží, ale nereaguje) - počítač nen přehřátý, nic divokého se neděje ... jen to spadne.

    Proto bych rád čas od času dumpnul aktuální stav na disk, abych ho v případě pádu obnovil a pokračoval v rozehráté partii. Nejde mi o cheatování - savefile je xml obsahující peníze, vybavení, zkušenosti ... a jde snadno editovat, ale stejně to teď spíš hraju v režimu "Iron Man", kdy necheatuju, mám jen jeden život a když mě zabijou, tak začnu od začátku. Ale otravuje mě, že strávím třeba hodinu hrou, pak to "spadne" a zase začínám z uložené pozice a třeba 5x po sobě (přičemž průběh je pokaždé jiný) a jindy mi to jede třeba 12 hodin bez problémů. Hrozně to rušíí iluzi jediné historie postavy.

    Oolite jede pod OpenGL, hraju ji pod vyhrazeným uživatelem (čili by šlo obnovit vše patřící uživateli), nic jiného na pozadí neběží (kromě běžných démonů), není problém hru pauznout (na libovolně dlouho, v jiném okně třeba otevřít prohlížeč, chvííli někde lozit, spustit řadu jiných věcí) a pak pokračovat, jde si snadno vynutit kompletní překreslení obrazovky (třeba skočit do nastavení a změnit velikost okna).

    Systém Gentoo, používám alsu a Xorg a fluxbox jako správce oken, spouštím skriptem z xtermu (čili jde snadno obalit něčím).

    Pády nastávají z mého pohledu náhodně (přepnutí režimu motorů, které jsem už udělal 10x nebo 100x, přepnutí zbraně ...) Uvnitř to interpretuje desítky/stovky/tisce? javascriptů jako reakce na všechno možné - od načtení hry až po stisk klávesy - jednu misi jsem nemohl ukončit, protože se sešlo vyexpirování jiné s posunem v čase při přistávání (animace na pár sekund, ale herního času uteče 20 minut) - stačilo dvě minuty létat okolo, něco si vyexpirovalo, dostal jsem hlášku a přistání OK, stejně tak stačilo cestou náhodně nepotkat protivníky a přistát o minutu dřív a hlášku dostat až na stanici.

    Za běhu v okně to vypadá asi takto (ten wrapper nastavi spoustu promennych prostredi na cesty ke knihovnam dodavanym s hrou):
    
    gilhad   11332  0.0  0.0  23608  5312 pts/1    Ss   Oct07   0:00                          |       \_ bash
    root      8632  0.0  0.0  45708  2644 pts/1    S    Oct08   0:00                          |           \_ su - oo2
    oo2       8635  0.0  0.0  22096  3724 pts/1    S    Oct08   0:00                          |               \_ -su
    oo2      24297  0.0  0.0  58324 10120 pts/1    S+   Oct12   2:24                          |                   \_ /usr/bin/mc -P /tmp/mc-oo2/mc.pwd.8635
    oo2      24299  0.0  0.0  22108  3708 pts/6    Ss   Oct12   0:03                          |                       \_ bash -rcfile .bashrc
    oo2      13789  0.0  0.0  13440  2732 pts/6    S+   05:14   0:00                          |                           \_ /bin/bash /home/oo2/bin/oolite
    oo2      13791  0.0  0.0  13436  2732 pts/6    S+   05:14   0:00                          |                               \_ /bin/sh /home/oo2/GNUstep/Applications/Oolite/oolite
    oo2      13792  0.0  0.0  13436  2972 pts/6    S+   05:14   0:00                          |                                   \_ /bin/sh /home/oo2/GNUstep/Applications/Oolite/oolite.app/oolite-wrapper
    oo2      13799  110  4.1 1215180 671020 pts/6  RLl+ 05:14   0:57                          |                                       \_ ./oolite.app/oolite
    
    

    ----

    Řešení bych viděl třeba pod rootem dát příkaz typu dump_all_processes_for_user ID -o file / restore_all_processes_for_user ID -i file

    Typicke pouziti - hraju/dumpnu/hraju/dumpnu/hraju/spadne/obnovim posledni dump/hraju/ulozim normalne

    Odpovědi

    xkucf03 avatar 18.10.2019 08:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uložení / znovunahráti hry - z živé paměti na disk a zpět

    Viz Application checkpointingSave entire process for continuation after reboot. Ale nezkoušel jsem to. Tak jestli ti něco z toho bude fungovat, dej vědět :-)

    Kvůli GUI to nevidím moc dobře. Ale aspoň ta varianta s VM by fungovat měla.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.