abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bruselu konference FOSDEM 2026 (Free and Open source Software Developers’ European Meeting). Program konference je velice nabitý: 37 místností, 71 tracků, 1184 přednášejících, 1069 přednášek, prezentací a workshopů. Sledovat je lze i online. K dispozici budou jejich videozáznamy. Aktuální dění lze sledovat na sociálních sítích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:00 | IT novinky

    Společnost Nex Computer stojící za "notebooky bez procesorů a pamětí" NexDock představila telefon NexPhone, který může funguje jako desktop PC, stačí k němu připojit monitor, klávesnici a myš nebo NexDock. Telefon by měl být k dispozici ve třetím čtvrtletí letošního roku. Jeho cena by měla být 549 dolarů. Předobjednat jej lze s vratní zálohou 199 dolarů. V dual-bootu by měl být předinstalovaný Android s Linuxem (Debian) jako aplikací a Windows 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 9.0 softwaru pro správu elektronických knih Calibre (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnuta je podpora AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | Nová verze

    Wasmer byl vydán ve verzi 7.0. Jedná se o běhové prostředí pro programy ve WebAssembly. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | Zajímavý software

    V reakci na nepopulární plán Microsoftu ještě více ve Windows prohloubit integraci umělé inteligence Copilot, Opera na sociální síti 𝕏 oznámila, že připravuje nativní linuxovou verzi prohlížeče Opera GX. Jedná se o internetový prohlížeč zaměřený pro hráče, přičemž obsahuje všechny základní funkce běžného prohlížeče Opera. Kromě integrace sociálních sítí prohlížeč například disponuje 'omezovačem', který umožňuje uživatelům omezit využití sítě, procesoru a paměti prohlížečem, aby se tak šetřily systémové zdroje pro jinou aktivitu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 06:22 | Zajímavý software

    NVIDIA vydala nativního klienta své cloudové herní služby GeForce NOW pro Linux. Zatím v beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:33 | Zajímavý projekt

    Open Gaming Collective (OGC) si klade za cíl sdružit všechny klíčové projekty v oblasti linuxového hraní počítačových her. Zakládajícími členy jsou Universal Blue a Bazzite, ASUS Linux, ShadowBlip, PikaOS a Fyra Labs. Strategickými partnery a klíčovými přispěvateli ChimeraOS, Nobara, Playtron a další. Cílem je centralizovat úsilí, takže namísto toho, aby každá distribuce udržovala samostatné opravy systému a podporu hardwaru na

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Bezpečnostní upozornění

    V kryptografické knihovně OpenSSL bylo nalezeno 12 zranitelností. Opraveny jsou v upstream verzích OpenSSL 3.6.1, 3.5.5, 3.4.4, 3.3.6 a 3.0.19. Zranitelnosti objevila společnost AISLE pomocí svého autonomního analyzátoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    29.1. 20:11 | Zajímavý software

    Desktopové prostředí Xfce bude mít vlastní kompozitor pro Wayland s názvem xfwl4. V programovacím jazyce Rust s využitím stavebních bloků z projektu Smithay jej napíše Brian Tarricone. Úprava stávajícího xfwm4 tak, aby paralelně podporoval X11 i Wayland, se ukázala jako špatná cesta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    29.1. 19:11 | Komunita

    Desktopové prostředí KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Vývojáři, kteří s rozhodnutím nesouhlasí, vytvořili fork KDE Plasma s názvem SonicDE (Sonic Desktop Environment) s cílem zachovat a vylepšovat podporu X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (24%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (32%)
    Celkem 687 hlasů
     Komentářů: 22, poslední 29.1. 23:06
    Rozcestník

    Dotaz: Antivir na linuxovo GW

    18.3.2020 22:44 chinook | skóre: 28
    Antivir na linuxovo GW
    Přečteno: 654×
    Zdravím, na firmě máme linuxovo GW a chceme nasadit antivir přímo tam. Zatím máme antivir jen na klientských stanicích. Proto bychom rádi nasadili eset. Ale po instalaci eset mail serveru a eset gw, který jsem zkoušel cca před 4mi lety a nebyli jsme spokojení, se zdá, že se nic nezměnilo. Máte někdo zkušenosti?

    A mail server můžu nainstalovat na GW? Nebo musím na server kde je mailserver? Stačí mně filtrovat pouze protokol 25 to co přijde z internetu. Je tam pouze namapován port na mail server.

    Případně co doporučujete?

    Distribuce na serveru je:

    Debian GNU/Linux 10 (buster)

    Předem děkuji

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 19.3.2020 00:14 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Chápu to tak, že chcete posadit antivir přímo na bránu a odebrat jej ze stanic? Můj osobní názor je, že pokud je brána správně nakonfigurována, tak žádnou jinou ochranu nepotřebuje. Položený antivir přímo na bránu může mít ve výsledku za následek i větší zátěž sítě, než když je každá stanice hlídaná zvláště. Navíc, když je každá stanice hlídána zvláště, odpadá ten emailový antivir. Také by bylo dobré vědět, čeho tím chcete docílit?
    19.3.2020 07:28 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Chápu to tak, že chcete posadit antivir přímo na bránu a odebrat jej ze stanic ale nic takove nepise, ani to nejde z jeho dotazu nijak odvodit

    na GW se antiviry bezne davaji, jde o zakladni funknocst komernich GW. Idealne pak na stanice jiný vyrobce AV nez je na stanicich, trochu vetsi sance neco chytit nez kdyz je stejny. Samozrejme je pak vetsi zatez na ten GW.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 19.3.2020 09:48 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Ano, to já pochopitelně vím, ale s tím popisem, jaký k tomu je se obávám, že o žádnou komerční GW nejde. Také nic nevíme o výkonu, o velikosti firmy atp. Dost mi to připomíná dotazy manažerů. Věcná k tomu prostě schází.
    19.3.2020 09:53 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Nepleteš si firewall a antivir.

    Na GW běží běžně firewall který kontroluje provoz, ale aby tam byl i antivir to je celkem blbost, to by musel vše přijímat a analyzovat co to je atd.....

    Samozřejmě může tam být i nějaká proxy či nějaký předávací smtp server který odfiltruje nějaké útoky, ale třeba www provoz jak chceš kontrolovat když se používá šifrování...
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 19.3.2020 10:45 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Tak ono je ještě poměrně dost nešifrovaného obsahu, ale takový by měl být ve firemním prostředí zablokován.
    19.3.2020 13:37 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    nejem nesifrovany obsah, kormeni GW dost casto delaji SSL inspection coz neni nic jineho nez MITM, ale pouziva se to ve firemni prostredi celkem bezne.
    20.3.2020 14:34 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Jo, a taky s tim spousta veci, ktery bezpecnost aspon trochu resej, proste nefunguje.
    19.3.2020 13:38 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    rozhodne nepletu, soucasti GW je dneska krome packet filteru i antivir, SSL inspection, IDS/IPS a aplikační filter.
    Jendа avatar 19.3.2020 04:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Nepochopil jsem, jestli chceš filtrovat jenom příchozí maily, nebo i klientský provoz stanic. To druhé bych určitě nedělal, protože dneska všechno jede přes HTTPS, a jediný způsob, jak filtrování provádět, je MITM, při kterém tam nasekáš 100x víc bezpečnostních děr.

    Pokud jenom maily, tak podle prvního výsledku z Googlu dělá ten Eset SMTP server a řekneš mu, kam má maily předávat. Případně by asi šel použít jako milter v postfixu.

    Co konkrétně si od antiviru na GW slibuješ? (třeba příklady útoků, kterým by měl zabránit)
    19.3.2020 16:34 chinook | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Chci filtrovat jen příchozí emaily. Hodím tedy ESET SMTP na server kde je spamassassin. A tam to budu scanovat.

    Na té GW jsem chtěl filtrovat pouze port 80. Je sice pravda, že na každé klientské stanici je antivir. Ale přišlo mně, lepší zavírovaný soubor zastavit, dříve než přijde do počítače. Nic víc od toho nečekám a je pravda, že většina webu dnes je šifrovaného, ten řešit nebudu a nechám na klientských stanicích.

    Má to tedy nějaký smysl nebo se mám spolehnout na antivir na klientských stanicích?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 19.3.2020 22:56 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Upřímně, já už si ani nepamatuji, kdy jsem naposledy viděl nějaký zavirovaný soubor. Dnešní útoky prostě fungují jinak. Snaží se tvářit velmi důvěryhodně a přitom spoléhají na počítačovou negramotnost uživatele.
    Jendа avatar 19.3.2020 23:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Mně občas chodí nějaké jakože faktury a bývá to .doc, tipuju že s makry.
    19.3.2020 23:09 chinook | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Jediné čeho se bojím, je, že přijde nějaký podvodný email s kryptovirem. Proto bych to rád filtroval na GW. Aby do počítače již nebyl. Asi je pravda, že když na stanicich je ESET, měl bych dat na bránu něco jiného. Protoože když to nezastaví eset na GW nezastaví to ani na stanici. Můžete něco doporučit? Třeba kaspersky?
    Jendа avatar 19.3.2020 23:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Já bych doporučil stanice záplatovat, BFUčkům zakázat spouštět cizí kód, nastavit správně přístupová práva a pravidelně zálohovat se snapshoty…
    20.3.2020 01:05 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Tak na toto je jednoduchý filtr na smtp serveru který nedovolí přijmout mail se spustitelnou přílohou.

    Třeba něco takového
    # Zakazane prilohy
    
    /^Content-(Disposition|Type).*name\s*=\s*"?(.*(\.|=2E)(ade|adp|asp|bas|bat|chm|cmd|com|cpl|crt|dll|exe|hlp|ht[at]|inf|ins|isp|jse?|lnk|md[betw]|ms[cipt]|nws|\{[[:xdigit:]]{8}(?:-[[:xdigit:]]{4}){3}-[[:xdigit:]]{12}\}|ops|pcd|pif|prf|reg|sc[frt]|sh[bsm]|swf|vb[esx]?|vxd|ws[cfh]))(\?=)?"?\s*(;|$)/x REJECT SPAM Název přílohy "$2" který končí na ".$4" je zakázán! SPAM
    
    /^begin \d\d\d .*(\.|=2E)(vbe|vbs|exe|com|jb|bat|pif|scr|lnk|cmd)/ REJECT Message content rejected; we do not accept executable attachments.
    
    /^\s*(file)?name="?.*(\.|=2E)(vbe|vbs|exe|com|jb|bat|pif|scr|lnk|cmd|js|doc)"?/ REJECT Tento typ prilohy je zakazan SPAM!
    
    Ale jak bylo řečeno už dlouho jsem nedostal něco z přílohou, jednu dobu byly přílohy označovány jako faktury a teď už dlouho nic.....
    20.3.2020 14:30 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Az na to, ze widle spustej cokoli bez ohledu na priponu, vyzkousej si to laskave ... proc asi tak myslis, ze v tom seznamu mas trebas ... lnk.

    Jedina spravna cesta je zakazat userum spoustet cokoli, co neni nainstalovany. A samozrejme jim zakazat zapis tam, kde se cokoli instaluje.

    A ani to ti ve skutecnosti nepomuze. Protoze zasifrovat data na disku muze cokoli, co se da spustit tim, co uz nainstalovany mas. Trebas java/js/powershell/msopice dokumenty ...
    21.3.2020 12:07 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    a proto jsou aplikační firewally :)
    19.3.2020 09:11 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Pokud chces resit maily, musi byt antivir tam, kde je zpracovavas = na mailserveru.

    Ten si muzes dat kam chces, celkem bezne se v korporatu pouziva kaskada = mas filtrovaci mailserver, kterej nema zadny uzivatele, a je vystavenej do netu, kterej jen komunikaci predava, a zarizuje mimo jiny trebas likvidaci viru a spamu. A takovej klidne muze byt primo na stroji kterej dela GW, pokud je to vykonostne unosny (a nebo taky uplne mimo firmu na nejaky VPSce a pod).

    Aprotoze zcela zjevne netusis o cem je rec, tak se to rozhodne pro tu dotycnou firmu nesnaz nastavovat, protoze to zarucene bude uplne blbe.
    19.3.2020 13:50 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Antivir na linuxovo GW
    Ahoj, kdyz ctu ze chces instalovat mailserver na GW tak to asi bude jenom pro pár lidí, předpokládám. Tak všechno záleží na tom jak se v tom chceš vrtat, pokud ta 25 je jenom portforward a bude spojení šifrováno (není u mailu nutnost, ale už snad bývá povětšinou) tak do toho polezeš blbě. Ale určite by šlo na te GW pustit postfix, maily přijmout oskenovat antivirem a předat je na lokalni mail server. A antivir na GW zaleži jak to chces delat, a ceho tim chces dosahnout. Napr nainstalovat squid a pro tu bude urcite nejake napojeni na clamav, mozna i komercni antiviry. Cělkově pokud pujde komunikace přes nejakou proxy nebo socks, tak by to snad mělo jit. ZKusil bych se podívat na open(pf)sence jak maji tohle delane. Je to na opensource nástrojích, mohlo by se tam mnohé okoukat, ale mozna bych ji radsi nasadil rovnou.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.