Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
testoval jsem i x264 čistě na CPU, nicméně ani Dell R710 s 2x6x2,6Ghz procesory nezvládal dát 30fps, spíš kolem 15Za mých mladých let byla komprese na GPU méně kvalitní než x264 na defaultní preset. Současně změna presetu zrychlí kódování i násobně. Takže bych ještě doporučil prozkoumat tohle, a neporovnávat jenom časy, ale nejvyšší kvalitu kterou dokážeš stíhat s daným rozpočtem, a podle toho se rozhodl. Já jsem rackové GPU „servery“ stavěl tak, že jsem dal do 3U/4U šasi z 18 let starého serveru novou HEDT desku, chlazení to mělo dostatečné. Kupodivu to pasovalo. Bych si někdy mohl pokecat s nástupcem jestli jim to ještě funguje. Ale 44cm racky jsou zlo, tam třeba nedáš EATX desku. Ale dobrý je, že standardní bigtower se dá do 19" položit naplacato (možná bude potřeba sundat nožičky) a 44cm na dýlku by možná mít mohl taky. Takže bych koupil bigtower a ubastlil tam něco po čem půjde posouvat. V nejjednodušší verzi M6 závitové tyče. Na ty GPU servery jsme měli i přímo nabídku od Abacusu, ale vycházelo to s nižším CPU výkonem (neuměli Threadripper, jenom serverové Xeony, ale to bylo 2 roky zpátky) víc než 2x dráž než to složit jako HEDT desktop, takže do toho bych nešel.
Za mých mladých let byla komprese na GPU méně kvalitní než x264 na defaultní preset. Současně změna presetu zrychlí kódování i násobně. Takže bych ještě doporučil prozkoumat tohle, a neporovnávat jenom časy, ale nejvyšší kvalitu kterou dokážeš stíhat s daným rozpočtem, a podle toho se rozhodl.Tak nevím, co dělám špatně. Mám ve scéně RTSP stream s téměř nehybným obrazem a přes to malou gif animaci. I když nastavím preset na ultrafast a bitrate na 3000Kbps, tak to dělá průměrně 11 FPS a ve statistikách mám, že 64% framů se nevyužije kvůli chybě ve vykreslování. Čím by to mohlo být?
ffmpeg -i in.mp4 -an -preset ultrafast -s 1920x1080 -crf 25 -y out.mkv
. Pokud ti tam běží ještě něco jiného (třeba to OBS), může paradoxně pomoct (i kvalitě) omezit tomu thready na trochu míň než máš jader.
Pokud jako vstup použiju toto, tak to kóduje rychlostí 70FPS (při běžícím OBS).Takže problém je někde jinde v setupu a ne v kódování…
Ještě bych zmínil že jsem k tomu serveru připojený přes VNC a zdá se mi, že když z něj odejdu, tak se FPS v OBS zvýší; může tam být nějaká vazba?Mně VNC na nějakém smutném AMD SoCu (GX-412TC) žralo 100% jednoho jádra a nestíhalo jakmile se tam začal měnit obraz v asi 600x400 px.
Tiskni
Sdílej: