Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »testoval jsem i x264 čistě na CPU, nicméně ani Dell R710 s 2x6x2,6Ghz procesory nezvládal dát 30fps, spíš kolem 15Za mých mladých let byla komprese na GPU méně kvalitní než x264 na defaultní preset. Současně změna presetu zrychlí kódování i násobně. Takže bych ještě doporučil prozkoumat tohle, a neporovnávat jenom časy, ale nejvyšší kvalitu kterou dokážeš stíhat s daným rozpočtem, a podle toho se rozhodl. Já jsem rackové GPU „servery“ stavěl tak, že jsem dal do 3U/4U šasi z 18 let starého serveru novou HEDT desku, chlazení to mělo dostatečné. Kupodivu to pasovalo. Bych si někdy mohl pokecat s nástupcem jestli jim to ještě funguje. Ale 44cm racky jsou zlo, tam třeba nedáš EATX desku. Ale dobrý je, že standardní bigtower se dá do 19" položit naplacato (možná bude potřeba sundat nožičky) a 44cm na dýlku by možná mít mohl taky. Takže bych koupil bigtower a ubastlil tam něco po čem půjde posouvat. V nejjednodušší verzi M6 závitové tyče. Na ty GPU servery jsme měli i přímo nabídku od Abacusu, ale vycházelo to s nižším CPU výkonem (neuměli Threadripper, jenom serverové Xeony, ale to bylo 2 roky zpátky) víc než 2x dráž než to složit jako HEDT desktop, takže do toho bych nešel.
Za mých mladých let byla komprese na GPU méně kvalitní než x264 na defaultní preset. Současně změna presetu zrychlí kódování i násobně. Takže bych ještě doporučil prozkoumat tohle, a neporovnávat jenom časy, ale nejvyšší kvalitu kterou dokážeš stíhat s daným rozpočtem, a podle toho se rozhodl.Tak nevím, co dělám špatně. Mám ve scéně RTSP stream s téměř nehybným obrazem a přes to malou gif animaci. I když nastavím preset na ultrafast a bitrate na 3000Kbps, tak to dělá průměrně 11 FPS a ve statistikách mám, že 64% framů se nevyužije kvůli chybě ve vykreslování. Čím by to mohlo být?
ffmpeg -i in.mp4 -an -preset ultrafast -s 1920x1080 -crf 25 -y out.mkv. Pokud ti tam běží ještě něco jiného (třeba to OBS), může paradoxně pomoct (i kvalitě) omezit tomu thready na trochu míň než máš jader.
Pokud jako vstup použiju toto, tak to kóduje rychlostí 70FPS (při běžícím OBS).Takže problém je někde jinde v setupu a ne v kódování…
Ještě bych zmínil že jsem k tomu serveru připojený přes VNC a zdá se mi, že když z něj odejdu, tak se FPS v OBS zvýší; může tam být nějaká vazba?Mně VNC na nějakém smutném AMD SoCu (GX-412TC) žralo 100% jednoho jádra a nestíhalo jakmile se tam začal měnit obraz v asi 600x400 px.
Tiskni
Sdílej: