Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »
pcm.!default {
type asym
playback.pcm "LoopAndReal"
## capture.pcm "looprec"
## capture.pcm "hw:0,0"
capture.pcm "xonar-in"
}
ctl.!default {
type hw
card Device
}
pcm.xonar-in {
type dsnoop
ipc_key 1026
ipc_key_add_uid yes
slave {
pcm "hw:1,0"
# period_size 512
# buffer_size 2048
}
}
pcm.onboard {
type hw
card Intel
}
ctl.onboard {
type hw
card Intel
}
pcm.xonar-usb {
type hw
card Device
}
ctl.xonar-usb {
type hw
card Device
}
pcm.looprec {
type hw
card "Loopback"
device 1
subdevice 0
}
pcm.LoopAndReal {
type plug
slave.pcm mdev
route_policy "duplicate"
}
pcm.mono {
type route
slave.pcm LoopAndReal
slave.channels 2
ttable.0.0 0.5
ttable.0.1 0.5
ttable.1.0 0.5
ttable.1.1 0.5
}
pcm.mdev {
type multi
slaves.a.pcm pcm.MixReale
slaves.a.channels 2
slaves.b.pcm pcm.MixLoopback
slaves.b.channels 2
bindings.0.slave a
bindings.0.channel 0
bindings.1.slave a
bindings.1.channel 1
bindings.2.slave b
bindings.2.channel 0
bindings.3.slave b
bindings.3.channel 1
}
pcm.MixReale {
type dmix
ipc_key 1027
slave {
pcm "hw:1,0"
period_size 512
buffer_size 2048
}
}
pcm.MixLoopback {
type dmix
ipc_key 1025
slave {
pcm "hw:Loopback,0,0"
period_size 512
buffer_size 2048
}
}
Posledních pár dní když ale pustím nějakou muziku nebo film, tak se běhěm 2-3 minut přehrávání postupně zvyšuje vytížení CPU až na 100%. Po chvilce co se procesor peče a video se seká, se to nějak záhadně samo resetne, a zase pomaloučku 2 minuty stoupá až na 100% load. A tak furt dokola. Pokud během přehrávání zmáčknu pauzu, resetne se to taky. Jako hlavní přehrávač používám mpv ale dělají to všecky programy co používají zvuk. Zezačátku jsem zkoušel různě downgradovat alsí balíky což taky nepomáhalo. Nikde žádná chybová hláška. Postupně jsem se metodou pokus omyl dopídil k tomu, že pokud není v asound.conf natvrdo nastavený period_size a buffer_size tak toto nezlobí. Zato se ale objeví nechutné zpoždění zvuku. Odhadem tak okolo 200 milisekund. Při přehrávání muziky to až tak moc nevadí ale ve hrách je to docela hnus. Taky Mumble se občas zblázní a přehrává zvuk sekaně, když má alsa moc veliký buffer.
Nemůžu přijít na to co se změnilo abych to mohl vrátit do stavu, v jakém to bylo zhruba před týdnem. Snesitelné latence, možnost nahrávat a mixovat loopback s mikrofonem ..a takŘešení dotazu:
period_size 512 buffer_size 2048a latence jsou v pohodě a CPU se nezapíká.
Pokud si uživatel nenastaví ty buffery ručně, tak se použije defaultních
period_size 6000 buffer_size 18000to je šíleně moc a proto ten zvuk hraje opožděně. Jsem si toho předtím nevšiml protože s tak velikým defaultním bufferem se to začalo projevovat až po čtvrthodině souvislého přehrávání.
Takže na vině té zátěže CPU teda není buffer ale může za to ta loopback virtuální zvukovka
Teď ješte přijít na to kde je v tom konfiguráku krpa.Zkoušel jsem například tu externí zvukovku fyzicky odpojit a mixovat ten loopback s interní zvukovkou co je na desce a naopak, tu integrovanou Intelí zvukovku zakázat v biosu a mixovat s loopback s externí. Taky jsem zkusil vrátit defaultní takty na desce (normálně mám nataktováno z 3.0GHz na 3.6GHz). No chová se to furt stejně blbě. Nevypadá to že by na to hardware měl vliv.
Udělal jsem takový pokus:
aplay -vDhw:Loopback,0,0 zvuk.wavna druhém xtermu jsem pustil:
arecord -Dhw:Loopback,1,0 -f s16_le -c 2 -r 44100 | aplay -Dhw:Device,0,0a ono to hrálo v pořádku, žádné zvyšování zátěže CPU ani po půlhodině se nekonalo. Ten loopback bude teda nejspíš v pořádku.
Tím se zůžil počet podezřelých na dva. Buď něco hnije v tom alsím směšování mdev multi, nebo mám v tom konfiguráku nejaký konstrukt který je dneska už "obsolete", nebo nevím ...
Nakonec jsem zbaběle vyměknul a nainstaloval pulseaudio.
Jsem k tomu měl naučenou nedůvěru z doby tak 10-15 roků zpátky, kdy na to lidi nadávali, furt s tím byl nějaký problém a vůbec jsem to vnímal jako další zbytečný mezikus v cestě audiosignálu. Překvapivě ale dneska pulse funguje. Zátěž CPU zmizela, latence jsou taky v pohodě. Akorát to má takové divné krkolomné názvy zvukovek.
ffmpeg -f pulse -i alsa_output.usb-C-Media_Electronics_Inc._USB_Advanced_Audio_Device-00.analog-stereo.monitor ....a pro mikrofon:
ffmpeg -f pulse -i alsa_input.usb-C-Media_Electronics_Inc._USB_Advanced_Audio_Device-00.analog-stereo .....Ale s tím se dá žít. Takže z uživatelského pohledu je problém vyřešen! Ale stejně by mě zajímalo co se podělalo.
Tiskni
Sdílej: