abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 393 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: C++ multiplatformová appka - preprocesor vs abstrakcia

    hermes avatar 28.9.2020 01:00 hermes | skóre: 6 | blog: Elektro | BA
    C++ multiplatformová appka - preprocesor vs abstrakcia
    Přečteno: 301×
    Dajme tomu že máme aplikáciu pre viacero platforiem.

    Jedna trieda má implemetáciu nezávislú pre každý operačný systém. Ako by ste ju začlenili do zvyšku systému?
    1. urobil by som jednu triedu a a pre každú platformu by som napísal iný ifdef.
    2. urobil by som jedno rozhranie ktoré by pre každú platformu implemetovala iná trieda. A potom by som cez IoC kontainer vložil tú správnu toriedu podľa platformy. Ostatné triedy by si cez konštruktor pýtali rozhranie... Nie triedu. Takže bolo by jednotné rozhranie ale vždy s inou implemetáciou. To či by boli jednotlivé implemetácie v statickej triede alebo niekde inde je už len implemetačný detail.
    3. iné riešenie... Napíšte aké.
    POZN: pojmom rozhranie v C++ myslím abstraktnú triedu iba s virtuálnymi public metódami bez tela.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    28.9.2020 09:11 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ multiplatformová appka - preprocesor vs abstrakcia
    Skôr by si mal povedať: implementácia jednej triedy závisí od operačného systému. Nie?

    Ja som to robil tak, že ifdef-mi riešim jednotlivé systémové funkcie - napr. fopen() vs _fopen(), alebo si urobím pre také funkcie a typy wrapper, ktorý je vnútri ifdef-nutý podľa platformy (napr. fopen() vs. CreateFile()). Niekedy rovnako pomenované funkcie mám v dvoch zdrojákoch a podľa platformy použijem v projekt-file ten správny (foo_win.c vs foo_lin.c).

    Záleží na tom, aké platformy to sú a v čom sa líšia. Cieľom by asi malo byť, aby sa prípadná oprava bugu nemusela robiť pre každú plaformu zvlášť, resp. aby tie miesta, kde sa to robí pre obe platformy neboli "ďaleko" od seba. Aby sa ti nestávalo, že pre jednu to opravíš a pre druhú nie.
    28.9.2020 09:33 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ multiplatformová appka - preprocesor vs abstrakcia
    Jednu třídu, pro každou platformu includovat jinou sadu maker, místo funkcí volat makra.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    28.9.2020 10:52 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ multiplatformová appka - preprocesor vs abstrakcia
    Definici třídy do headeru, implementaci do ".cpp" souborů s layoutem zhruba "myclass_common.cpp", "myclass_win32.cpp", "myclass_linux.cpp" apod. V makefilu nastavíš, jaká implementace se má na které platformě zkompilovat. Preprocesorové výhybky se vyplatí, pokud je (velká) většina kódu společná, jinak to začne být chaos.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.