abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | IT novinky

    Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 06:11 | Komunita

    Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:55 | Komunita

    První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 22:00 | IT novinky

    Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | IT novinky

    Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:33 | IT novinky

    Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:11 | IT novinky

    Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    19.11. 19:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.11. 17:44 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 376 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: C++ multiplatformová appka - preprocesor vs abstrakcia

    hermes avatar 28.9.2020 01:00 hermes | skóre: 6 | blog: Elektro | BA
    C++ multiplatformová appka - preprocesor vs abstrakcia
    Přečteno: 315×
    Dajme tomu že máme aplikáciu pre viacero platforiem.

    Jedna trieda má implemetáciu nezávislú pre každý operačný systém. Ako by ste ju začlenili do zvyšku systému?
    1. urobil by som jednu triedu a a pre každú platformu by som napísal iný ifdef.
    2. urobil by som jedno rozhranie ktoré by pre každú platformu implemetovala iná trieda. A potom by som cez IoC kontainer vložil tú správnu toriedu podľa platformy. Ostatné triedy by si cez konštruktor pýtali rozhranie... Nie triedu. Takže bolo by jednotné rozhranie ale vždy s inou implemetáciou. To či by boli jednotlivé implemetácie v statickej triede alebo niekde inde je už len implemetačný detail.
    3. iné riešenie... Napíšte aké.
    POZN: pojmom rozhranie v C++ myslím abstraktnú triedu iba s virtuálnymi public metódami bez tela.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    28.9.2020 09:11 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ multiplatformová appka - preprocesor vs abstrakcia
    Skôr by si mal povedať: implementácia jednej triedy závisí od operačného systému. Nie?

    Ja som to robil tak, že ifdef-mi riešim jednotlivé systémové funkcie - napr. fopen() vs _fopen(), alebo si urobím pre také funkcie a typy wrapper, ktorý je vnútri ifdef-nutý podľa platformy (napr. fopen() vs. CreateFile()). Niekedy rovnako pomenované funkcie mám v dvoch zdrojákoch a podľa platformy použijem v projekt-file ten správny (foo_win.c vs foo_lin.c).

    Záleží na tom, aké platformy to sú a v čom sa líšia. Cieľom by asi malo byť, aby sa prípadná oprava bugu nemusela robiť pre každú plaformu zvlášť, resp. aby tie miesta, kde sa to robí pre obe platformy neboli "ďaleko" od seba. Aby sa ti nestávalo, že pre jednu to opravíš a pre druhú nie.
    28.9.2020 09:33 Kit | skóre: 46 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ multiplatformová appka - preprocesor vs abstrakcia
    Jednu třídu, pro každou platformu includovat jinou sadu maker, místo funkcí volat makra.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    28.9.2020 10:52 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ multiplatformová appka - preprocesor vs abstrakcia
    Definici třídy do headeru, implementaci do ".cpp" souborů s layoutem zhruba "myclass_common.cpp", "myclass_win32.cpp", "myclass_linux.cpp" apod. V makefilu nastavíš, jaká implementace se má na které platformě zkompilovat. Preprocesorové výhybky se vyplatí, pokud je (velká) většina kódu společná, jinak to začne být chaos.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.