Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
index.html
by měl být statický, v něm pouze link na JS knihovnu (nejlépe na cloudu) s ajaxem, který bude umět dynamicky dotáhnout data - to řeší browser. Data je možné udržovat v RAM a na ajaxový dotaz je prezentovat jako JSON, se kterým si browser poradí. Ovšem pokud data nejsou přepisována, ale jen dopisována na konec souboru, životnost flešky to nesnižuje. Vadí jim jen příliš časté přepisování jedné buňky.
Zbývá jen vybrat vhodný webserver pro ESP32, který bude umět z těch dat dynamicky generovat JSON. Grafy by se opět generovaly až v browseru.
Především někuji všem.
Jestli myslis tento navod tak tam se data ctou kazdych 30 do JS pole(v prohlizeci..).
Nemyslim, toto je celekm jednoduchý a pořehledný příkalsd v kterém i já vidím na stránce/scriptu XMLHttpRequest() tedy AJAX a na straně serveru vidím použití request->send a request->send_P. Sice nevím proč musí být pro poslíní dat z SRAM (PROGMEM) Send_P, ale to bych si dohledal.
Ja se koukal na trochu komplexnější a také méně přehledný kod , přesněji na toto
Koukal jsme na zde odkazovný příklad i na ESPAsyncWebServer mám několik dotazu.
1. Exituje něco jako dokumentace v které by byl přehled funkci/metod a vyznam jejeich parametru, proměnnych atd?
2. Trochu totiž nechápu, tedy chápu funkci,ale nechápu jak . Napříkald v příkaldu je uvedemo
server.on("/", HTTP_GET, [](AsyncWebServerRequest *request){
request->send(SPIFFS, "/index.html", String(), false, processor);
});
Chápu co to dělá, tedy, že to clientu na GET požadvek vrátí index.html v kterém funce processor nahradi zastupný%STATE%
za On nebo Off,ale nehcpu jak se STATE ocitl v parametru funkce processor, netuším co znamenaji další parmtry tyedy flase a String(),
hledl bych to v dokumentaci,ale tu s emi nepodařilo najit
Poradíte?
Tiskni
Sdílej: