abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    7.1. 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    7.1. 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    6.1. 16:22 | Komunita

    V úterý 13. ledna 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 5. Mobile Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a související infrastrukturu. Akci pořádá David Heidelberg.

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 297 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník

    Dotaz: switch do racku s management alebo bez

    9.10.2021 18:08 jojo
    switch do racku s management alebo bez
    Přečteno: 654×
    Hladal som switch do 19" racku a nasiel som tento TL-SG1016. Je to obycajny switch bez manazmentu. Potom som nasiel o nieco mensi (ma len 294mm na sirku, takze zrejme budu do 19" racku aj predlzene usi) model TL-SG1016DE. Tento switch je oproti prvemu manazovatelny a je len o 6€ drahsi.

    Oplati sa zobrat ten s manazmentom? Zatial nemam skusenosti s manzovatelnym switchom, len s klasickymi.

    Odpovědi

    9.10.2021 19:29 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    Ten s MGMT ma o fous vetsi spotrebu, ale predevsim umoznuje konfigurovat VLAN. Pokud je to vlastnost, kterou nevyuzijes staci i ten prvni.
    9.10.2021 19:39 jojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    Pokial sa na tom s manazmentom nic nenastavuje, tak funguje ako klasicky switch ? Ak je to tak, tak vezmem s manazmentom a v buducnosti sa mozem pohrat s VLAN.
    9.10.2021 20:20 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    Ano, jako klasicky switch.
    9.10.2021 20:46 jojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    ok thx
    Josef Kufner avatar 10.10.2021 10:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    Jen je dobré mu na začátku nastavit pevnou IP adresu a změnit výchozí heslo do administrace.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 9.10.2021 21:36 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    Záleží na konceptu a velikosti sítě. Ale vzhledem k tomu, že uvažuješ nad šestnáctiportovým switchem, tak tam menedžment považuji za nedůležitý. Hlavně pokud budeš mít v síti nějakou výkonnou bránu, tak ta to všechno obslouží v pohodě. Já třeba k tomuto účelu virtualizuji IPFire.
    10.10.2021 11:40 jojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    Je to domaca siet v byte (mensi dom), takze par UTP z niekolkych izieb od IP kamery od vratnika atd ... Preto chcem 16, lebo 8 by bolo asi malo. Vzhladom na to, ze som nasiel 2 podobne (vid prvy prispevok), jeden nema manazment a druhy ma a je len o 6€ drahsi, tak zrejme nie je co riesit.

    Ten manazment moze byt len a len +

    Inet je GPON, takze od ISP nejaky modem v bridge a potom mozno nejaky vlastny router (mozno s podporou opewrt)
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 10.10.2021 13:18 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    To musíš vědět ty, jestli ho využiješ. Jinak subjektivně mi přijde, že přepínače s menedžmentem jsou citlivější na výkyvy v el. síti, takže určitě UPSku.
    15.10.2021 17:06 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    Na tohle ti ale UPSka nepomuze, to bys musel mit online upsku, coz rozhodne neni krabicka za litr.

    Nekolikrat sem osobne resil (uplne blbe) switche - takovy ty jebky 5-8 portu, ktery vytuhly kazdych par dnu. Reseni bylo zcela trivialni - debilni vyrobce usetril 3Kc za kondenzator na napajeni, kterej sem tam pridal.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    Jendа avatar 15.10.2021 17:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    Na tohle ti ale UPSka nepomuze, to bys musel mit online upsku, coz rozhodne neni krabicka za litr.
    Kdyby si pořídil switch, co nemá integrovaný zdroj z 230, tak to je baterka a nabíječka.
    Jendа avatar 10.10.2021 18:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    Management se ti bude hodit, pokud budeš chtít některá zařízení dát do zvláštní sítě a zakázat jim přístup k internetu - třeba IP kamerám by se to mohlo udělat.
    Josef Kufner avatar 10.10.2021 10:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    Oplati sa zobrat ten s manazmentom?
    Ano. Pořídil jsem před pár roky domů dva malé managovatelné switche a těch pár věcí, co jde nastavit, se docela hodí. Například jde kouknout, kolik dat a jak rychle mezi porty teče, když je switch uklizen mimo dohled v jiné místnosti, nebo třeba dočasně vypnout nějaký port. Také jsem využil, že jde spojit dva porty do jednoho a propojit tak dva switche dvojnásobnou rychlostí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.10.2021 15:37 jojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    Mam otazku ohladom nastavenia VLAN na tp-linku. Zatial sa zo switchom len hrajem a chcem si vytvorit na dvoch portoch oddelenu siet od ostatnych portov.

    Situacia je ale taka. Brana do internetu mi bezi na pfsense (bezi to na x86 stroji v KVM a mam tam 2 eth porty (wan a lan)). Tam som vytvoril VLAN interface s ID 80. Na tom rozhrani som vytvoril aj novu siet s DHCP.

    Na tp-linku som tak isto nastavil VLAN 80 vid obrazky. Medzi pfsense a tp-likom mam 2 hlupe switche. Obavam sa, ze tie 2 hlupe switche budu asi problem.

    Musi byt tp-link prepojeny priamo s pfsense fyzickym kablom (inak VLAN nebude fungovat)?

    15.10.2021 16:14 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    Je otazka jak si poradi s otagovanym paketem. Muzou ho zahodit, muzou ho preposlat, tezko rict. Nehlede k faktu, ze v takovem setupu ztraci cely koncept VLAN smysl. To muzes rovnou "oddelit" na urovni IP poolu a vyjde to na stejno.
    15.10.2021 17:00 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    Hloupej switch je pro vlanu transparentni, takze to v zasade (na hrani) nemusi vadit. Ty si stejne budes nejspis hrat na L3.

    Problem kterej tim zpusobis je bezpecnostne/provozniho razu. Takze ono to jakoze bude fungovat, ale ty site uz nejsou oddeleny = da se komunikovat naprimo, bez ucasti toho pfsense. Staci odchytit MAC a voiala.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    15.10.2021 18:14 jojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    hmm otazka potom je, preco mam na switchi porty 15 a 16 (akoby) mrtve. Nedostanu vobec IP a ked IP zadam rucne z rozsahu 10.10.0.x tak sa tiez nic nedeje.
    16.10.2021 07:11 jojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    Ako som spominal, tak medzi manazovatelnym TL-SG1016DE je 1x hlupy D-Link DGS-108/E a dalej je jedno AP TP-Link TL-WR1043ND HW v.1.x s openwrt (to je ale nastavene v bridge, takze sa tvari ako hlupy switch).

    Dnes som si dal tu namahu a TL-SG1016DE som zapojil priamo z LAN eth portu pfsense. Porty 15 a 16 mam vyclenene pre VLAN s ID 80 (ako som to nastavoval je na obrazkoch).

    Ak som pripojil PC do portu 15, tak IP adresa z rozsahu 10.10.0.50 bola pridelena a zda sa, ze vsetko funguje (btw LAN je na 192.168.1.x). Problem vidim v tom, ze tie siete sa normalne vidia, mozem pingat z 10.10.0.x do 192.168.1. a aj opacne. Toto asi porusuje zasady VLAN teorie. Este som aj pridal pravidlo blokovania LAN
    16.10.2021 08:25 jojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: switch do racku s management alebo bez
    takze odpoviem si sam (je to mojou neznalostou) :-D

    Problem bol v tom, ze pravidlo pre blokovanie LAN som mal pod pravidlom, ktore povoluje vsetko, takze nemalo vyznam. Ked som ho presunul pred pravidlo povolujuce vsetko tak som sa uz do LAN nedostal.

    Zakladne pravidla pre VLAN

    Ale tak isto je potrebne pridat pravidlo pre LAN, aby blokovalo siet VLAN

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.