Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
#!/bin/bash
# Created by Max Devaine <xxxxx@xxxxx>
# Last update : 08/2011
# Description :
# - run minecraft in screen with world in ramdisk (best to reduce io on storage)
# - run as non-root user (best for safe server)
# - backup minecraft (online backup)
# - log retention (xGiB log size is not good)
# - server status
# - optimize java with many parameters
#
# Java optimalization :
# http://forums.bukkit.org/threads/optimize-java-for-minecraft-in-a-extreme-way-p-need-feedback-thx-updated.25994/
# http://vladoportos.sk/stuff/how-to/minecraft-1-7-3-bukkit-java-1-7-performance-tuning/
#
# Scripting :
# http://www.piffey.com/2011/02/23/bukkit-minecraft-server-startup-script-for-linux/
# http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tutorials/Setting_up_a_server
# http://www.minecraftwiki.net/wiki/Server_startup_script
....
....
....
help)
echo "Nápověda parametrů minecraft skriptu :"
echo "Skript využívá \"su\" a spouští mc servery pod konkrétními uživateli. Pokud se spouští jako root, tak netřeba zadávat heslo. V opačném případě doporučuji vhodně nastavit \"sudo\" (\"su\" se totiž zatím volá opakovaně a tak by bylo nutné zadávat heslo vícekrát)."
echo ""
echo "${0} start spustí minecraft server, pokud je adresář world prázdný, tak do něj připojí ramdisk a obnoví poslední zálohu"
echo "${0} stop ukončí server, zavolá se vlastně softstop a následně backup"
echo "${0} softstop ukončí se server, backup se neprovádí, dobré pro testovíní, aby nás nezdržovalo vytváření záloh"
echo "${0} forcestop natvrdo ukončí mc server, nic víc, ramdisk a ostatní věci zůstanou, každý server musí běžet pod vlastním uživatelem, jelikož se při hledání běžícího serveru využívá UID uživatele"
echo "${0} backup vytvoří zálohu tak, že pošle echo uživatelům do minecraft konzole, následně se zavolá save-off, poté save-all a následně se provede záloha souborů, po záloze se opět provede save-on"
echo "${0} rdstop odstraní ramdisk, čímž se přijde o data ve world, skript ošetřuje nechtěné spuštění a vyžaduje potvrzení"
echo "${0} status vypíše základní info o serveru, zálohách, logovacím souboru, počtu připojených uživatelů, poslední záznamy z logu serveru atd."
echo "${0} cstat vypíše pouze aktuální počet připojených klientů na server"
echo "${0} help vypíše tento help"
echo ""
echo "Created by Max Devaine"
;;
*)
log_success_msg "Usage: ${0} {start|stop|softstop|backup|rdstop|status|cstat|help}"
Zdar Max
Ahoj
Připojuji se s vlastní zkušeností, s dokrem ta serverová instance půjde relativně rychle. Problém je skutečnost, že dítě může požadovat "modovaný" server, což nastavit není triviální + využitelné dokumentace není mnoho.
Nakonec se stane, že znalejší kamarádi dítěte nastaví v serveru těžební vychytávky a Tvůj server začne zapisovat na SSD jak blázen.
Doporučení kolegů si server koupit není špatná rada. Jen si pohlídej vhodnou konfiguraci/cenu ať dítě nezklameš. "Tati to je pomalýýýý..." informatik nerad slyší.
Nechci ti do toho kecat, ale sereš si do vlastního hnízda. Nech ho, ať si to dělá sám. Když za mnou přišel s podobným nápadem můj synátor, dostal knihu. Viz můj dva roky starý blogpost – Za dobré vysvědčení knihu.
Tiskni
Sdílej: