Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
#!/bin/bash # Created by Max Devaine <xxxxx@xxxxx> # Last update : 08/2011 # Description : # - run minecraft in screen with world in ramdisk (best to reduce io on storage) # - run as non-root user (best for safe server) # - backup minecraft (online backup) # - log retention (xGiB log size is not good) # - server status # - optimize java with many parameters # # Java optimalization : # http://forums.bukkit.org/threads/optimize-java-for-minecraft-in-a-extreme-way-p-need-feedback-thx-updated.25994/ # http://vladoportos.sk/stuff/how-to/minecraft-1-7-3-bukkit-java-1-7-performance-tuning/ # # Scripting : # http://www.piffey.com/2011/02/23/bukkit-minecraft-server-startup-script-for-linux/ # http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tutorials/Setting_up_a_server # http://www.minecraftwiki.net/wiki/Server_startup_script .... .... .... help) echo "Nápověda parametrů minecraft skriptu :" echo "Skript využívá \"su\" a spouští mc servery pod konkrétními uživateli. Pokud se spouští jako root, tak netřeba zadávat heslo. V opačném případě doporučuji vhodně nastavit \"sudo\" (\"su\" se totiž zatím volá opakovaně a tak by bylo nutné zadávat heslo vícekrát)." echo "" echo "${0} start spustí minecraft server, pokud je adresář world prázdný, tak do něj připojí ramdisk a obnoví poslední zálohu" echo "${0} stop ukončí server, zavolá se vlastně softstop a následně backup" echo "${0} softstop ukončí se server, backup se neprovádí, dobré pro testovíní, aby nás nezdržovalo vytváření záloh" echo "${0} forcestop natvrdo ukončí mc server, nic víc, ramdisk a ostatní věci zůstanou, každý server musí běžet pod vlastním uživatelem, jelikož se při hledání běžícího serveru využívá UID uživatele" echo "${0} backup vytvoří zálohu tak, že pošle echo uživatelům do minecraft konzole, následně se zavolá save-off, poté save-all a následně se provede záloha souborů, po záloze se opět provede save-on" echo "${0} rdstop odstraní ramdisk, čímž se přijde o data ve world, skript ošetřuje nechtěné spuštění a vyžaduje potvrzení" echo "${0} status vypíše základní info o serveru, zálohách, logovacím souboru, počtu připojených uživatelů, poslední záznamy z logu serveru atd." echo "${0} cstat vypíše pouze aktuální počet připojených klientů na server" echo "${0} help vypíše tento help" echo "" echo "Created by Max Devaine" ;; *) log_success_msg "Usage: ${0} {start|stop|softstop|backup|rdstop|status|cstat|help}"Zdar Max
Ahoj
Připojuji se s vlastní zkušeností, s dokrem ta serverová instance půjde relativně rychle. Problém je skutečnost, že dítě může požadovat "modovaný" server, což nastavit není triviální + využitelné dokumentace není mnoho.
Nakonec se stane, že znalejší kamarádi dítěte nastaví v serveru těžební vychytávky a Tvůj server začne zapisovat na SSD jak blázen.
Doporučení kolegů si server koupit není špatná rada. Jen si pohlídej vhodnou konfiguraci/cenu ať dítě nezklameš. "Tati to je pomalýýýý..." informatik nerad slyší.
Nechci ti do toho kecat, ale sereš si do vlastního hnízda. Nech ho, ať si to dělá sám. Když za mnou přišel s podobným nápadem můj synátor, dostal knihu. Viz můj dva roky starý blogpost – Za dobré vysvědčení knihu.
Tiskni
Sdílej: