Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
#include <iostream> #include <driver/uart.h> #include <driver/gpio.h> #include <driver/adc.h> #include <esp_adc_cal.h> #include <hal/gpio_types.h> #include "sdkconfig.h" #ifndef portTICK_RATE_MS #define portTICK_RATE_MS portTICK_PERIOD_MS #endif void delay(int milliseconds) { vTaskDelay(milliseconds / portTICK_PERIOD_MS); } /** @note ADC1_CHANNEL_7 = GPIO_NUM_35 */ const auto AUDIO_SENSOR_ANALOG_PIN = ADC1_CHANNEL_7; void app_main() { while(true) { auto raw_analog_value = adc1_get_raw(AUDIO_SENSOR_ANALOG_PIN); std::cout << "analog value: " << raw_analog_value << std::endl; delay(10); } }no dávalo mi to zvláštne hodnoty. Defaultná hodnota bola 4095 = 0 (db???) a keď som niečo povedal do mikrofónu tak išla hodnota do mínusu. Inými slovami som si musel vytvoriť takúto funkciu:
int to_audio_value(int audio_raw_value) { return ((audio_raw_value - 4095) * -1); }aby to dávalo spoň trochu zmysluplne nezáporné hodnoty. Podla mna by sa to ale malo čítať nejako inak. lebo idf ma nejake konverzne funkcie na konverziu analog. hodnot. Ako to teda spravne čitať? A čo znamena prečitana hodnota? Su to decibely? Neviete mi uviesť príklad? Predstavte si že zvuk chcete uložiť do audio súboru. Ako by ste previedli raw_analog_value na niečo zmysluplné?
Tiskni
Sdílej: