Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
#include <iostream> #include <driver/uart.h> #include <driver/gpio.h> #include <driver/adc.h> #include <esp_adc_cal.h> #include <hal/gpio_types.h> #include "sdkconfig.h" #ifndef portTICK_RATE_MS #define portTICK_RATE_MS portTICK_PERIOD_MS #endif void delay(int milliseconds) { vTaskDelay(milliseconds / portTICK_PERIOD_MS); } /** @note ADC1_CHANNEL_7 = GPIO_NUM_35 */ const auto AUDIO_SENSOR_ANALOG_PIN = ADC1_CHANNEL_7; void app_main() { while(true) { auto raw_analog_value = adc1_get_raw(AUDIO_SENSOR_ANALOG_PIN); std::cout << "analog value: " << raw_analog_value << std::endl; delay(10); } }no dávalo mi to zvláštne hodnoty. Defaultná hodnota bola 4095 = 0 (db???) a keď som niečo povedal do mikrofónu tak išla hodnota do mínusu. Inými slovami som si musel vytvoriť takúto funkciu:
int to_audio_value(int audio_raw_value) { return ((audio_raw_value - 4095) * -1); }aby to dávalo spoň trochu zmysluplne nezáporné hodnoty. Podla mna by sa to ale malo čítať nejako inak. lebo idf ma nejake konverzne funkcie na konverziu analog. hodnot. Ako to teda spravne čitať? A čo znamena prečitana hodnota? Su to decibely? Neviete mi uviesť príklad? Predstavte si že zvuk chcete uložiť do audio súboru. Ako by ste previedli raw_analog_value na niečo zmysluplné?
Tiskni
Sdílej: