V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
#include <iostream> #include <driver/uart.h> #include <driver/gpio.h> #include <driver/adc.h> #include <esp_adc_cal.h> #include <hal/gpio_types.h> #include "sdkconfig.h" #ifndef portTICK_RATE_MS #define portTICK_RATE_MS portTICK_PERIOD_MS #endif void delay(int milliseconds) { vTaskDelay(milliseconds / portTICK_PERIOD_MS); } /** @note ADC1_CHANNEL_7 = GPIO_NUM_35 */ const auto AUDIO_SENSOR_ANALOG_PIN = ADC1_CHANNEL_7; void app_main() { while(true) { auto raw_analog_value = adc1_get_raw(AUDIO_SENSOR_ANALOG_PIN); std::cout << "analog value: " << raw_analog_value << std::endl; delay(10); } }no dávalo mi to zvláštne hodnoty. Defaultná hodnota bola 4095 = 0 (db???) a keď som niečo povedal do mikrofónu tak išla hodnota do mínusu. Inými slovami som si musel vytvoriť takúto funkciu:
int to_audio_value(int audio_raw_value) { return ((audio_raw_value - 4095) * -1); }aby to dávalo spoň trochu zmysluplne nezáporné hodnoty. Podla mna by sa to ale malo čítať nejako inak. lebo idf ma nejake konverzne funkcie na konverziu analog. hodnot. Ako to teda spravne čitať? A čo znamena prečitana hodnota? Su to decibely? Neviete mi uviesť príklad? Predstavte si že zvuk chcete uložiť do audio súboru. Ako by ste previedli raw_analog_value na niečo zmysluplné?
Tiskni Sdílej: