Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
from PySide2.QtWidgets import QApplication, QWidget, QPushButton, QVBoxLayout
class MyWidget(QWidget):
def __init__(self):
super().__init__()
self.init_ui()
def init_ui(self):
layout = QVBoxLayout()
button = QPushButton('Můj tlačítko', self)
button.clicked.connect(self.on_button_click)
layout.addWidget(button)
self.setLayout(layout)
def on_button_click(self):
# Získání globálních souřadnic tlačítka
global_pos = self.mapToGlobal(self.sender().pos())
print('Globální souřadnice tlačítka:', global_pos.x(), global_pos.y())
if __name__ == '__main__':
app = QApplication([])
widget = MyWidget()
widget.show()
app.exec_()
Jakmile Widget zaměním za okno a oknu nastavím centralWidget, mapToGlobal vrací polohu asi centralWidgetu: (měřeno KRulerem)
...
...
self.centralW = QWidget()
layout = QVBoxLayout()
button = QPushButton('Můj tlačítko', self)
button.clicked.connect(self.on_button_click)
layout.addWidget(button)
self.centralW.setLayout(layout)
self.setCentralWidget(self.centralW)
def on_button_click(self):
# Získání globálních souřadnic tlačítka
s = self.sender().pos()
print(f"sender {s}")
cw = self.centralW.pos()
print(f"central {cw}")
global_pos = self.mapToGlobal( self.sender().pos())
print('Globální souřadnice tlačítka:', global_pos.x(), global_pos.y())
...
...
Opravdový přiklad, kde mapTo... chci použít, je trochu složitější, a jediný způsob určení polohy, který jsem vyšpekuloval je:
w = self.ui.qpb_DoSearch
pos = w.pos()
print(pos)
while p := w.parentWidget():
pos = pos + p.pos()
print(p, p.pos())
w = p
print(f"pos: {pos}")
tedy sečíst polohu prvku s polohou všech nadřazených prvků. Výsledek je SKORO přesný. Jsou tu ale dvě věci, které mi zatím brání toto použít:
1) řešení mi připadá kostrbaté
2) ta nepřesnost je ASI způsobená marginy prvků (to nevím jistě) a v případě nějakých šílených marginů mi tento způsob připadá nevhodný.
Možná jdu na problém úplně špatně, cílem je zobrazit krátké varování nad widgetem, že už není další nález hledaného řetězce. Mám to vyřešené přes QDialog bez dekorace, ten QDialog je zvlášť třída, a aby se zobrazil na správném místě, musím znát pozici widgetu. Zatím jsem to vymyslel takto, ale jak píšu, možná to není nejlepší způsob..
Jaké jsou vaše nápady? Rád si počtu rady chytřejších..
Děkuji
M
Řešení dotazu:
QDialog d(widget.parentWidget())
d.move(widget.pos())
alebo bez parent widgetu
QDialog d
d.move(widget.mapToGlobal(QPoint(0, 0)))
https://doc.qt.io/qt-6/application-windows.html#window-geometry
Tiskni
Sdílej: