abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Komunita

    Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:55 | Nová verze

    Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 02:55 | Nová verze

    Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.10. 17:00 | Upozornění

    Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    29.10. 16:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    29.10. 14:11 | Komunita

    Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (19%)
     (19%)
     (22%)
     (17%)
     (21%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 286 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Dotaz: PySide2 mapToGlobal nebo mapToPatent

    4.12.2023 15:46 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    PySide2 mapToGlobal nebo mapToPatent
    Přečteno: 707×
    Zdravím ...

    Tři dny a tři noci :-) se motám kolem problému, jak určit polohu widgetu na obrazovce. Google mi moc nepomáhá a chatGPT odpověděl dobře, ale jeho odpověď se vztahovala na jim uvedený příklad:
    from PySide2.QtWidgets import QApplication, QWidget, QPushButton, QVBoxLayout
    
    class MyWidget(QWidget):
        def __init__(self):
            super().__init__()
    
            self.init_ui()
    
        def init_ui(self):
            layout = QVBoxLayout()
    
            button = QPushButton('Můj tlačítko', self)
            button.clicked.connect(self.on_button_click)
    
            layout.addWidget(button)
            self.setLayout(layout)
    
        def on_button_click(self):
            # Získání globálních souřadnic tlačítka
            global_pos = self.mapToGlobal(self.sender().pos())
            print('Globální souřadnice tlačítka:', global_pos.x(), global_pos.y())
    
    if __name__ == '__main__':
        app = QApplication([])
        widget = MyWidget()
        widget.show()
        app.exec_()

    Jakmile Widget zaměním za okno a oknu nastavím centralWidget, mapToGlobal vrací polohu asi centralWidgetu: (měřeno KRulerem)
    ...
    ...
            self.centralW = QWidget()
            layout = QVBoxLayout()
    
            button = QPushButton('Můj tlačítko', self)
            button.clicked.connect(self.on_button_click)
    
            layout.addWidget(button)
            self.centralW.setLayout(layout)
            self.setCentralWidget(self.centralW)
    
        def on_button_click(self):
            # Získání globálních souřadnic tlačítka
            s = self.sender().pos()
            print(f"sender {s}")
            cw = self.centralW.pos()
            print(f"central {cw}")
    
            global_pos = self.mapToGlobal( self.sender().pos())
            print('Globální souřadnice tlačítka:', global_pos.x(), global_pos.y())
    ...
    ...
    

    Opravdový přiklad, kde mapTo... chci použít, je trochu složitější, a jediný způsob určení polohy, který jsem vyšpekuloval je:
            w = self.ui.qpb_DoSearch
            pos = w.pos()
            print(pos)
    
            while p := w.parentWidget():
                pos = pos + p.pos()
                 print(p, p.pos())
                 w = p
            print(f"pos: {pos}")
    
    
    tedy sečíst polohu prvku s polohou všech nadřazených prvků. Výsledek je SKORO přesný. Jsou tu ale dvě věci, které mi zatím brání toto použít:

    1) řešení mi připadá kostrbaté

    2) ta nepřesnost je ASI způsobená marginy prvků (to nevím jistě) a v případě nějakých šílených marginů mi tento způsob připadá nevhodný.

    Možná jdu na problém úplně špatně, cílem je zobrazit krátké varování nad widgetem, že už není další nález hledaného řetězce. Mám to vyřešené přes QDialog bez dekorace, ten QDialog je zvlášť třída, a aby se zobrazil na správném místě, musím znát pozici widgetu. Zatím jsem to vymyslel takto, ale jak píšu, možná to není nejlepší způsob..

    Jaké jsou vaše nápady? Rád si počtu rady chytřejších..

    Děkuji

    M

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (Milan Uhrák (tazatel))
    4.12.2023 17:52 darebak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PySide2 mapToGlobal nebo mapToPatent
    QDialog d(widget.parentWidget()) d.move(widget.pos())

    alebo bez parent widgetu

    QDialog d d.move(widget.mapToGlobal(QPoint(0, 0)))

    https://doc.qt.io/qt-6/application-windows.html#window-geometry
    5.12.2023 18:13 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PySide2 mapToGlobal nebo mapToPatent
    Nejprve jsem tvou odpověď jako moc nechápal. Přece jen Qt znám jen povrchně, a z tvého náznaku jsem noc nepobral. Ale nedalo mi to, a dnes jsem zkoušel to tvé kouzlo přizpůsobit Pythonu a hrát si s QPoint(0, 0) jako argumentem...

    Asi napotřetí jsem se trefil :-) a ... fakt to takto funguje. GPT mi radil něco úplně jiného, ale to fungovalo jen za určitých podmínek. Toto tvé použití jsem neznal, a připadalo mi trochu ujeté, no ale fakt funguje..

    Takže děkuji za popostrčení.

    M.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.