Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 se motám kolem problému, jak určit polohu widgetu na obrazovce. Google mi moc nepomáhá a chatGPT odpověděl dobře, ale jeho odpověď se vztahovala na jim uvedený příklad:
 se motám kolem problému, jak určit polohu widgetu na obrazovce. Google mi moc nepomáhá a chatGPT odpověděl dobře, ale jeho odpověď se vztahovala na jim uvedený příklad:  
from PySide2.QtWidgets import QApplication, QWidget, QPushButton, QVBoxLayout
class MyWidget(QWidget):
    def __init__(self):
        super().__init__()
        self.init_ui()
    def init_ui(self):
        layout = QVBoxLayout()
        button = QPushButton('Můj tlačítko', self)
        button.clicked.connect(self.on_button_click)
        layout.addWidget(button)
        self.setLayout(layout)
    def on_button_click(self):
        # Získání globálních souřadnic tlačítka
        global_pos = self.mapToGlobal(self.sender().pos())
        print('Globální souřadnice tlačítka:', global_pos.x(), global_pos.y())
if __name__ == '__main__':
    app = QApplication([])
    widget = MyWidget()
    widget.show()
    app.exec_()...
...
        self.centralW = QWidget()
        layout = QVBoxLayout()
        button = QPushButton('Můj tlačítko', self)
        button.clicked.connect(self.on_button_click)
        layout.addWidget(button)
        self.centralW.setLayout(layout)
        self.setCentralWidget(self.centralW)
    def on_button_click(self):
        # Získání globálních souřadnic tlačítka
        s = self.sender().pos()
        print(f"sender {s}")
        cw = self.centralW.pos()
        print(f"central {cw}")
        global_pos = self.mapToGlobal( self.sender().pos())
        print('Globální souřadnice tlačítka:', global_pos.x(), global_pos.y())
...
...
        w = self.ui.qpb_DoSearch
        pos = w.pos()
        print(pos)
        while p := w.parentWidget():
            pos = pos + p.pos()
             print(p, p.pos())
             w = p
        print(f"pos: {pos}")
Řešení dotazu:
QDialog d(widget.parentWidget())
d.move(widget.pos())
alebo bez parent widgetu
QDialog d
d.move(widget.mapToGlobal(QPoint(0, 0)))
https://doc.qt.io/qt-6/application-windows.html#window-geometry
             a ... fakt to takto funguje. GPT mi radil něco úplně jiného, ale to fungovalo jen za určitých podmínek. Toto tvé použití jsem neznal, a připadalo mi trochu ujeté, no ale fakt funguje..
Takže děkuji za popostrčení. 
M.
 a ... fakt to takto funguje. GPT mi radil něco úplně jiného, ale to fungovalo jen za určitých podmínek. Toto tvé použití jsem neznal, a připadalo mi trochu ujeté, no ale fakt funguje..
Takže děkuji za popostrčení. 
M.
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                