abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 14
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (7%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 356 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 23:18
    Rozcestník

    Dotaz: nacasovane shutdown

    16.4.2005 18:49 ps
    nacasovane shutdown
    Přečteno: 917×
    Chcel by som sa spytat, akym sposobom vypinat Kde /PC/, aby som mohol vypnut PC po nastavenom case.Kshutdown neexistuje pre debian. ps

    Odpovědi

    16.4.2005 18:54 satori | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown
    sleep ... ; halt
    místo teček časovej údaj (6m, 10s apod)
    všechno, co říkám, je IMHO
    16.4.2005 19:07 cartman | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown
    takto by som to nikdy nerobil. Nainstaluj si at daemon, alebo si precitaj man shutdown.
    16.4.2005 19:14 satori | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown
    vida, hezčí cesta, děkuju. ale proč bys to tak nedělal - povypínám aplikace, pustím, co chci, aby běželo, a pak nechám dát halt. když vypínám, vypínám taky haltem. ehm...:-/ špatně?
    všechno, co říkám, je IMHO
    16.4.2005 19:26 cartman | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown
    nerozumiem. shutdown -h "kedy" nacasuje shutdown na urcitu dobu. at nacasuje spustenie hocijakeho prikazu. A ked chces, aby sa ti pocitac vypol po skonceni nejakeho procesu tak potom: "proces" ; halt, alebo "proces" && halt. Rozdiel tych dvoch si precitas v manualovych strankach shellu.
    16.4.2005 19:33 satori | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown
    ok, takže je v podstatě jedno, jestli to vypnu haltem (pokud nemám otevřenou žádnou aplikaci, u který chci něco ukládat) nebo shutdownem. pokud to chci vypnout po nějaký době, tak to dělám takhle a nepřepočítávám (i když připouštím, že jsem shutdown nikdy nestudoval) v kolik hodin se má co vypnout, když chci, aby se systém vypl za 26 minut. typicky - pustím si album v xmms a jdu spát. přesně tohle řeším prakticky denně, proto jsem rovnou napsal tohle a myslím, že sleep xminut; halt odpovídá spíš na původní otázku než shutdown -h. ale shutdown je teda asi bezpečnější.
    všechno, co říkám, je IMHO
    16.4.2005 19:44 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown
    ja pouzivam spis to prvni, ale misto sleepu tam mam mplayer

    mplayer vecernicek; sudo halt

    ;-)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    16.2.2009 08:10 Petr Macek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown

    pokud vim, ze to bude hrat 26 minut, tak taky treba

    at now + 26 minutes

    ...

    a tady prikaz, kterym to chcete vypnout

    Amarok avatar 16.2.2009 19:14 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown
    Halt v beznych runlevelech (mimo 0 a 6) sam pouzije prikaz shutdown. Takze je uplne jedno, jestli se vypina pres halt nebo shutdown. Viz. man halt. To s tim sleepem mi ani neprijde tak spatne, nevidim duvod, proc by se to tak nemohlo delat, vzdy vede vic cest k cili.
    GNUniverse - May the source be with you...
    17.2.2009 09:14 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown
    Já bych to viděl asi jako UUOS, useless use of sleep, a že čaj si můžete taky zamíchat lžičkou nebo i nožem se slovy že míchat lze lecčím. sleep ...; halt se trochu hůř ruší (odvolává) než shutdown -h ..., což je celkem hodno zamyšlení. V teoretické rovině také pokud se sleep z nějakého důvodu nepovede, tak vám zbuchne stroj okamžitě, což opět není nutně to, co chcete ;)
    17.2.2009 09:41 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown
    sleep ...; halt se trochu hůř ruší (odvolává)

    Pravda, lepší je použít sleep ...&& halt :-)

    17.2.2009 10:04 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown
    Ano, je to něco mezi sleep...; halt a shutdown -h ... ;)

    Přeloženo do lidštiny:

    sleep...; halt časem se vypni, ale ne později než za stanovenou dobu. Pokud bych tě budil nebo se ti špatně spalo, okamžitě zab vše živé v dosahu..

    sleep...&& halt spi stanovenou dobu a pokud tě nevzbudím a ty se dobře vyspíš, tak se vypni".

    shutdown -h ... ve stanovenou dobu se vypni, pokud ti do té doby neřeknu, abys to nedělal

    :-D
    16.2.2009 18:03 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown

    shutdown -h "kedy" ovšem na rozdíl od sleep ... ; halt způsobí, že už se kromě roota nikdo nepřihlásí do systému (s výjimkou Ubuntu, tam už se nepřihlásí vůbec nikdo :-)), což nemusí nutně být žádoucí chování.

    16.2.2009 22:19 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown
    způsobí, že už se kromě roota nikdo nepřihlásí do systému

    No, měl bych dodat, že to platí až pro posledních pět minut před shutdownem, nedbale jsem si prolítnul man. :-/ Nic to ale nemění na tom, že mě tahle debata přiměla k rozhodnutí konečně si v Ubuntu nastavit heslo roota.

    16.4.2005 19:51 cartman | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown
    mne je to jedno jak si to vypnes, jedine co som chcel povedat je, ze shutdown ma posledny povinny parameter cas.
    17.2.2009 15:22 stps | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown
    Ja jsem tedy kshutdown pro debian nasel.
    Jendа avatar 17.2.2009 16:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown
    Ano, v Etchi. Ale dotaz je z roku 2005 :-), kdo ví, jestli to ještě nebyl woody.
    17.2.2009 18:05 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nacasovane shutdown

    Jejda, myslím, že nejsem sám, kdo si toho nevšimnul. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.