abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Zajímavý software

    Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:11 | Zajímavý článek

    Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.

    karkar | Komentářů: 1
    včera 19:55 | Nová verze

    Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:22 | Upozornění

    V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 04:55 | Komunita

    VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.10. 20:11 | Komunita

    V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.10. 13:22 | Nová verze

    Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.10. 12:55 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (20%)
     (20%)
     (24%)
     (18%)
     (21%)
     (18%)
     (18%)
    Celkem 268 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Anaconda bude webová

    Příspěvek na Fedora Community Blogu informuje o rozhodnutí, že nová Anaconda bude webová. Anaconda je instalátor požívaný v linuxových distribucích Fedora, RHEL nebo CentOS.

    11.1.2022 23:22 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.1.2022 07:15 Anakin Conda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Ja vam to rikal - JavaScript vyhraje.
    12.1.2022 10:18 zaciatokVsetkeho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Tu to vsetko zacalo: https://github.com/rhinstaller/anaconda/pull/3778
    12.1.2022 13:00 t@fu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Je to v Reactu, tak to je v cajku. Uz bylo na case aby nekdo brnknul GTKcku po nose. Tohle je zacatek a nedivil bych se az bude za rok cely desktop environment webovy :-) Jako Chromebooky ci Synology to jiz maji, ale konkurence se hodi.
    12.1.2022 13:34 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Ono je na čase nějaká regulace výkonu počítačů. Pálit elektřinu jen proto, že někdo neumí naprogramovat normální UI a musí to dělat jako web je nesmysl. Prostě kromě jasně definovaných oblastí, kde je výkon potřeba (výzkum, medicína, armáda atd.), omezit maximální příkon počítače dejme tomu na 20 W.
    12.1.2022 14:18 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Hle, dalsi soudruh ktery vi nejlip jak by lidi meli zachazet se svym majetkem, a co smi Elektra komu nabizet.
    12.1.2022 16:54 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Jenže životní prostředí není tvůj majetek. A kdybys měl platit škody na prostředí, tak si nezapneš ani rapberry pi.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.1.2022 17:06 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Nejsme čistě náhodou součástí fauny, nepočítá tak trochu s námi planeta? Kdybychom neprodukovali škodliviny, nemusela by si je planeta vytvořit uměle, aby je následně zpracovala? Co když současný stav je normálním cyklem, který ovlivnit nelze?
    13.1.2022 04:55 Misantrop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Ne, současný stav není normálním cyklem. Ale když naše sobeckost skončí klimatickým selháním a vymřením celé zaprděné lidské rasy, budu rád.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 13.1.2022 10:24 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Za životní cyklus jedince to nemůžeš zjistit, ale můžeš o tom být přesvědčen. A věda? Vždyť nejsou ani schopni určit správné počasí na zítřejší den. Ale souhlasím, že lidská kvalita není tak vysoká, jak si člověk myslí.
    |🇵🇸 avatar 13.1.2022 11:48 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Slyšel jsi někdy např. o fosíliích?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 13.1.2022 15:19 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Ano, a také plno odhadů a dohadů kolem toho, nic jistého. Možná to je o málo víc prozkoumané, než UFO.
    |🇵🇸 avatar 13.1.2022 15:30 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Nejsem si jistý, jestli si děláš legraci, voláš o pomoc jsa uvězněn v nějakém kultu, který věří, že Země je šest tisíc let stará, nebo co že to vlastně má být.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 13.1.2022 17:04 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Proč zrovna šest tisíc let? Hlavně nezapomeň, že byla stvořena za šest dní, v neděli se odpočívalo. Ale asi takhle, když lidé na dva roky pozastavili svou činnost, byla to velká šance dokázat, že jim jde i o planetu, ale ve výsledku se zjistilo, že o tu vůbec nejde, že jde zase jen o prachy. Jsou to jen lháři, kteří za uměle vyvolaným problémem okrádají nás všechny. Chceš se toho účastnit? Tak jim tleskej, já se toho účastnit nehodlám.
    |🇵🇸 avatar 13.1.2022 17:13 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Co prosím? Otázka byla na fosílie, ne kapitalismus.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 13.1.2022 17:22 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Ten dotaz jsem zodpověděl. A k čemu mi to je vědět, že někdy něco zkamenělo +/- "pár milionů let"? Já za to nemohu, fakt, nebyl jsem u toho.
    |🇵🇸 avatar 13.1.2022 17:25 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    S nacházením a datováním fosílií souvisí to, jak se dozvídáme o klimatu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 13.1.2022 17:44 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    A můžeš s určitostí říct, že to tu ještě nebylo? Já tedy ne.
    |🇵🇸 avatar 13.1.2022 18:51 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Právě díky geologickému průzkumu, fosíliím atd. máme docela přehled, jaké klima kdy bylo a co tehdy žilo – resp. umíralo.

    Konkrétně také známe vzorec, kdy hořelo velké množství uhlí, pročež vzrostla koncentrace skleníkových plynů v atmosféře, pročež se klima oteplilo, oceány okyselily… a proběhlo hromadné vymírání s průvodními jevy jako anoxické zóny.

    Že se dominantní část lidské civilizace snaží tento experiment zopakovat? Ano. Že to je kvůli krátkodobému zisku poměrně úzké skupiny lidí? Ano. To však lze změnit: už jen učinit ten krátkodobý zisk co nejmenším, aby se to finančně nevyplácelo. Jak? Organizovanými bojkoty, blokádami, sabotáží… a současným rozvojem alternativ, které navíc zkvalitňují život samy o sobě.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.1.2022 12:39 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Tak zacni u sebe. Zahod internety a mazej do hor chovat ovce a okopavat turin pazourkovou motykou.
    12.1.2022 15:09 Ucitel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Praveze lidi poradne UI naprogramovat umi, viz macOS, BeOS/Haiku, Windows, Amiga, Android. U linuxu je to ale pakarna protoze znama rovnice 100 dister x 100 verzi x 100 knihoven = nula. Takze kdo se nechce zblaznit a resit nonstop nekompatibilitu tak pouzije webove technologie, protoze to bude stejne uplne vsude kde je chromium. Vcetne audia, videa a fontu. Takze KDEKOLI narazite na JS UI nebo Elektron, tak si pripomente, ze za to muze neexistence (standardniho) desktopu na linuxu.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.1.2022 15:49 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Jenže tyto metody jsou zvoleny právě kvůli macOS, BeOS/Haiku, Windows, Amiga, Android atd., neb mezi nimi neexistuje žádný standart kompatibility. Tím pochopitelně není myšlen konkrétně tento instalátor. Je také velmi zvláštní, že někteří vývojáři nemají žádný problém se 100 dister x 100 verzi x 100 knihoven. Jestli ono to nakonec nebude úplně jinak ...
    12.1.2022 16:12 Tunak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Ja znam jen dva teamy co s tim problem nemaji - Mozillu a Google. Za povismnuti stoji, ze zadny z nich nepouziva nativne UI. Kdyby kodili jen pro mac a win tak by to jiste bylo nativni. Ale protoze linux chaos tak radeji vlastni.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.1.2022 16:49 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    LibreOffice, GIMP, Inkscape ...
    12.1.2022 18:36 Sputnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Tak si spust Gimp na macu. Poblijes se tak zhruba do minuty, maximalne dvou. Coz je shodou okolnosti presny pocet minut ktery autori venovali prizbusobeni na mac... A to mezitim uz stihnes tu default temnou skinohruzu zmenit na puvodni svetlou s barvickami a stejne to bude nepouzitelny hnus. O fontech ani nemluvim.

    Kupodivu Inkscape dopadl mnohem lepe a jeho win ci mac verze je pouzitelna a nemel jsem zazivaci potize.

    OpenLibreOpici nehodnotim, protoze sracky nepouzivam na jakekoli platforme a naposledy jsem to risknul nekdy pred 10 lety a ta fobie porad pretrvava.

    A ted si vezmi treba VS Code nebo Atom. Krasne vytunene apky, nepoznas na jake platforme bezi a vsude vypadaji na pixel stejne. Rozdil co?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.1.2022 19:50 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Nevím nakolik je vhodné porovnávat vývojářské aplikace s uživatelskými.
    12.1.2022 20:25 Karl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    GUI snad porovnávat lze, na určení apky nezáleží.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.1.2022 21:34 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Tím si právě nejsem moc jist, ale to je věc názoru.
    12.1.2022 17:43 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    "Prenositelnost je dobra pro plazova lehatka".

    Co je vlastne prenositelne? gtk uz to vzdalo. Qt sice porad jeste prenositelne je, ale uz to moc nestiha, ma problemy s financovanim a jenich bugzila se plni (a to pisu jako nekdo kdo udrzuje open-source projekt zalozeny na QT).

    Treba MysqlWorkbech pouziva na kazde platforme nativni GUI knihovny a jejich aplikace ma hezke a svizne UI. A pro Postgress uz jsou GOI nastroje zalozene jen na Electronu/Jave

    Pokud jde o velke komplexni GUI aplikace tam vede Java(Eclipse/PyCharm/InteliJ/SQL Developer) a za tim je Electron. Po tech letech by bylo dobre si priznat, ze gtk/qt maji i nejake skutecne problemy a ze existuji duvody proc od nich vyvojari odchazeji.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.1.2022 18:06 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Nevšiml jsem si, že by tu někdo psal, že Qt/GTK je bez problémů. Konec konců, ať se to všechno přepíše do něčeho jiného. Bude to trendy. Ale čemu to pomůže? Schází aplikace a přepisování existujícího tento problém nevyřeší.
    12.1.2022 07:48 $1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    A zrovna včera jsem na jednom serveru spustil z dvd nstalátor firmware (vydáno během r. 2021) a světě div se, nefungoval. Spouští firefox na full screen a připojí se na aplikační server na localhostu a 30.12. jim tam expiroval certifikát, takže člověk může dvd zahodit. Tak uvidíme, jak se s tím poperou v distribucích používající Anacondu.
    12.1.2022 15:05 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Něco podobného dělalo už před hodně lety HP - jejich "programátoři" nebyli schopní vytvořit normální okenní aplikaci nebo ovládací panel, tak udělali webovou stránku běžící nějak na localhostu nebo ze souborů v Program Files, samozřejmě jen v MSIE a během pár let to shnilo, jako každý takový web, takže dneska to nefunguje ani na historických Windows XP, půlka věcí se načítá z internetu (tím jaksi předběhli dobu, dnes je to u webových patlalů standard) z domén *.hp.com, které už dávno neexistují, takže ta "lokální" aplikace už nefunguje a nikdy fungovat nebude. Tiskárnu si prostě nenastavíš, nevytiskneš testovací stránku, nezarovnáš hlavy... máš prostě smůlu.
    |🇵🇸 avatar 12.1.2022 10:21 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Snad u toho změní UX jako takové, aby vypadalo a chovalo se nějak normálně.

    Už jenom to potvrzovací tlačítko úplně v rohu, navíc neobvyklém, a ještě třeba na širokoúhlém monitoru.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    AsciiWolf avatar 12.1.2022 11:56 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    +1
    12.1.2022 11:38 /dev/urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    jedneho dna vsetko bude na webe... kym sa to nezjebe...
    skunkOS avatar 12.1.2022 11:55 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Tpčo, to už je porno.
    http://martinrotter.github.io
    Dvojité Wéčko avatar 12.1.2022 13:12 Dvojité Wéčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Nepřekvapivě se jedná o dílo vysmažených Brňáků.
    Abigail je nestydatá kurva.
    13.1.2022 05:01 Epidém
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Varianta koronaviru omikron si vzhledem ke své vysoké nakažlivosti „nakonec najde v podstatě každého“, řekl v úterý poradce amerického prezidenta Joea Bidena a epidemiolog Anthony Fauci. Máš co dohánět, maso.
    12.1.2022 15:43 lukve
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anaconda bude webová
    Niekde je blog aj ze u FreeBSD chystaju web instalator :D moc tomu sa mi nechce verit ale moze byt.

    a co sa tyka web desktopu napr Synology NAS tak to je celkom ok

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.