Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z hackerské konference DEF CON 33, jež proběhla 7. až 10. srpna v Las Vegas.
Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.3. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.
V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.
Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Online magazín věnovaný počítačovému hardwaru AnandTech po 27 letech skončil. Začal (3. dubna 1997 - AMD K6) a skončil (14. srpna 2024 - AMD Ryzen 9 9950X a 9900X) recenzí procesorů AMD.
Tiskni
Sdílej:
IMHO Anand taky nebyl dokonalej, ty jeho pozdní léta jsem to dost četl a nejvíc si pamatuju podivný recenze notebooků, pod kterýma byl přímo podepsanej.
Člověk četl review tehdejších nejkvalitnějších notebooků s Windows a věci jako displej, parametry, věci co měly inovativní, lepší nebo unikátní byly tak jen tak nějak odmávaný bez nějakýho většího pozastavení a místo toho všude zmínky o Macbook, Macbook, Macbook Pro, pomalu nejčastější slovo v článku :)
Přišlo mi to hodně přes čáru a neprofesionální, protože to nebylo tak, že by tam to srovnání s Applem bylo tehdy, když by bylo na místo, on ho tam rval nasilo. Přišlo mi to jako subliminálka, když to četl někdo neznalej problematiky, tak z toho dostával message že "tyvole proč tohle vůbec čteš, tyhle značky přece nikoho nezajímaj, jediná důležitá věc je apple".
Když pak Anand odešel rovnou do trafiky v Apple, tak to dávalo "smysl". Takovýhle interpretace který předpokládají nekalý pozadí nemám moc rád, ale přišlo mi to tak - na jeho obranu se dá říct, že nemusel být vůbec prodejnej, mohl být prostě fanoušek za kormidlem, takže to dělal s pocitem, že to kopání za (ex)Jobse je vlastně správná věc. Ale to zase byl profesionální kiks při dosahu a jménu, jaký AnandTech tehdy měl.
Well, we've known it was coming for quite a while. We knew it would be a many-core CPU architecture well suited to graphics. And with as much information as we were given, when we sat down to look at what we had we felt like we still didn't know anything about Larrabee. Piles of data and information, insight into how a software render would fit on top of the underlying architecture... it has left us with the feeling that all this is a really cool idea with great potential, but we just don't have any idea what or how well it will do when it finally hits. ...