abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Humor

    Win8DE je desktopové prostředí pro Wayland, inspirované nechvalně proslulým uživatelským rozhraním Metro z Windows 8. Nabízí dlaždicové rozhraní s velkými tlačítky a jednoduchou navigací, optimalizované pro dotyková zařízení. Cílem projektu je přetvořit design operačního systému Windows 8 do funkčního a minimalistického rozhraní vhodného pro každodenní použití na Linuxu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    dnes 14:33 | Nová verze

    Laboratoře CZ.NIC vydaly Datovku 4.28.0 a Mobilní Datovku 2.6.0. Hlavní novinkou je ukládání rozpracovaných datových zpráv do konceptů. Datovka je svobodné multiplatformní aplikace pro přístup k datovým schránkám a k trvalému uchovávání datových zpráv v lokální databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 14:22 | Zajímavý projekt

    Unix Pipe Game je vzdělávací karetní hra zaměřená na děti a rodiče, která děti učí používat unixové příkazy prostřednictvím interaktivních úkolů. Klíčovým prvkem hry je využití symbolu | pro pipeline neboli 'rouru', který umožňuje propojit výstupy a vstupy jednotlivých unixových příkazů, v tomto případě vytištěných na kartičkách. Předpokládá se, že rodič má alespoň nějaké povědomí o unixových příkazech a jejich provazování pomocí |.

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    dnes 13:55 | Zajímavý software

    PCIem je linuxový framework, který vytváří virtuální zařízení PCIe pomocí technik, které umožňují hostitelskému operačnímu systému rozpoznat tyto syntetické 'neexistující' karty jako fyzické zařízení přítomné na sběrnici. Framework PCIem je primárně zamýšlen jako pomůcka pro vývoj a testování ovladačů bez nutnosti použít skutečný hardware. Dle tvrzení projektu si fungování PCIem můžeme představit jako MITM (Man-in-the-Middle), který se nachází mezi ovladači a kernelem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla nalezena vážná bezpečnostní chyba v telnetd z balíčku GNU InetUtils. Týká se verzí GNU InetUtils od 1.9.3 z 12. května 2015 až po aktuální 2.7 z 14. prosince 2025. Útočník může obejít autentizaci a získat root přístup, jelikož telnetd nekontroluje předaný obsah proměnné prostředí USER a pokud obsahuje "-f root"…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:22 | Komunita

    Stanislav Aleksandrov předložil patch rozšiřující KWin (KDE Plasma) na 3D virtuální desktopové prostředí (videoukázka v mp4).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 05:55 | IT novinky

    Digg (Wikipedie), "místo, kde můžete sdílet a objevovat to nejlepší z internetu – a nejen to", je zpět. Ve veřejné betě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 01:44 | Komunita

    Po .deb balíčcích Mozilla nově poskytuje také .rpm balíčky Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 00:33 | IT novinky

    Vývojové prostředí IntelliJ IDEA slaví 25. narozeniny (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.1. 23:55 | IT novinky

    Vedení společnosti NVIDIA údajně povolilo použití milionů knih ze známého 'warez' archivu Anna's Archive k výcviku umělé inteligence, ačkoliv vědělo, že archiv tyto knihy nezískal legální cestou. Žaloba, ve které se objevují i citace interních dokumentů společnosti NVIDIA, tvrdí, že NVIDIA přímo kontaktovala Anna's Archive a požadovala vysokorychlostní přístup k datům knihovny.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 28
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (21%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (37%)
    Celkem 558 hlasů
     Komentářů: 16, poslední včera 17:04
    Rozcestník

    Caddy 2.8

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    30.5.2024 12:22 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.5.2024 19:02 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Pouziva to tady nekdo?
    30.5.2024 23:09 PHP rulez
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8

    Vlákno bylo přesunuto do samostatné diskuse.

    31.5.2024 08:23 Bugsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Ano, používám už nějaký ten rok. Perfektní webserver s jednoduchou konfigurací.
    31.5.2024 12:16 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Proc zrovna tohle a ne treba httpd?
    31.5.2024 12:38 Luniks
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Protoze httpd nema jednoduchou konfiguraci. Je to neparsovatelny bastl, protoze si kazdy modul muze delat co chce.
    31.5.2024 12:40 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    • Je to celkem moloch, který zrovna nevyniká rychlostí
    • Moderní webový backend je často psaný v jazycích a frameworkách, které mají vlastní HTTP server. Pak je potřeba jen reverzní proxy, kde httpd opět zrovna nevyniká
    • Osobně mi nikdy nesedla konfigurace.
    Caddy proti tomu funguje velmi dobře jako reverzní proxy, má opravdu triviální konfiguraci, a pomáhá i fakt, že má integrovanou podporu LetsEncrypt, takže i získání a obnovování certifikátů je v běžných případech naprosto effortless.

    Osobně používám převážně Nginx, ale F5 poslední roky dost zanedbává vývoj open source verze a většina novinek jde do komerční, takže přesun soukromé infra z Nginx do Caddy dost zvažuju.
    31.5.2024 13:23 Bugsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Přesně jak píše Kate. Pro mě jsou killer featury reverzní proxy a jejich failovery a automatické obstarávání Let's Encrypt TLS certifikátu pro domény. Plus ta triviální syntaxe konfigurace. Stačí mrknout do dokumentace a mám nastaveno. Předtím jsem používal Nginx a to bylo nekonečné kolečko studování dokumentace, zkoušení a případné dohledání řešení na ServerFault a ohnutí pro své potřeby... S HAProxy, Apache ani HttpD nemám zkušenosti.
    31.5.2024 23:24 Forward P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Wake up. Kdokoli co v roce 2024 potrebuje reverse proxy dela neco hodne hodne spatne…
    1.6.2024 09:15 Bugsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Nějaké argumenty by nebyly? Provozuji za tím hlavně .NET aplikace (Kestrel).
    1.6.2024 10:18 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Reverse proxy se dneska používá víc jak kdy jindy. Kubernetes ingress controller? To je doslova reverse proxy. Webové aplikace v Pythonu? WSGI jako http server a před tím reverse proxy. Moje soukromá infrastruktura? Sada podman kontejnerů a před tím reverse proxy, která zařizuje virtual hosting.

    Naopak, samostatný http server se používá čím dál tím míň. Aplikace v Go? Řeší si http server samy. Aplikace v Rustu? Řeší si HTTP server samy. Java? Nedělám v tom, ale pokud vím je to většinou Tomcat a před tím reverse proxy.
    1.6.2024 10:51 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Aplikace v go a ten jejich vlastni web server si nezaslouzi nic jineho nez zemrit straslivou smrti. Jo, na vyvoj je to fajn ale do produkce je to pruser. Tak nejak furt doufam ze go jiz umrelo a je nahrazeno necim jinym.
    1.6.2024 12:56 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Nějaký konkrétní důvod proč je to v produkci problém? Osobně Go nemusím jako jazyk, ale jiný problém tam skutečně nevidím.
    1.6.2024 15:19 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Protoze spousta aplikaci v go nejaky webserver realne nepotrebuje ale ma ho a pokud tu aplikaci vyrobce prestane udrzovat mas o starost s bezpecnosti navic. No a ze zkusenosti ti mohu rict ze spousta firem v zapalu nadseni nasadila neco napsaneho v go co ma funkcionality o ktere nikdo nestal. Jazyk samotny za to nemuze, to idioti kolem.
    1.6.2024 22:22 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Pořád nechápu v čem je problém. Popsaný problém řeší věc jménem firewall
    1.6.2024 23:53 Vibe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Problem bude nejspis v tom ze ten http server v ty go apce neni na paradu ale dela z apky mikroservicu a tudiz ti nepomuze fw ani
    2.6.2024 02:42 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Kate, prosim, nedelej nic v oblasti security... firewall resi vsechny derave aplikace a zpusoby jak se k te derave funkcionalite dostat treba z lokalniho stroje? Privilege escalation je tady s nami od doby kdy praclovek nasel kamen a prastil nim vudce smecky aby povysil...
    2.6.2024 07:52 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Jo, já vím, sorry za trochu blbý komentář. Ale popravdě by mě reálně zajímalo jaká aplikace to dělá. Narazila jsem na pár věcí co tak řešily IPC, ale to nebylo specifické pro Go apps.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.