Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Ahojte kóderi, všimli sme si, že mnohí z vás chcú ísť aj na Rubyslavu, ktorá sa koná v rovnakom termíne ako sme pôvodne zvolili aj my. Aby ste nič nezmeškali, rozhodli sme sa posunúť termín prednášky. Radi vás všetkých uvidíme na prednáške AMD: Alebo ako som sa prestal báť a naučil milovať JavaScript 11. marca o 19:00 v Spote.
Potvrďte svoju účasť prostredníctvom Facebook eventu alebo meetup.com.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 27.2.2015 11:15
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        27.2.2015 11:15
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
         27.2.2015 12:13
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        27.2.2015 12:13
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
         
             27.2.2015 12:58
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        27.2.2015 12:58
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        Ahojte kóderiZdar developere…
 27.2.2015 18:42
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        27.2.2015 18:42
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         
             28.2.2015 02:28
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
        28.2.2015 02:28
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
            
         
             1.3.2015 11:38
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
        1.3.2015 11:38
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
            
         28.2.2015 07:59
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        28.2.2015 07:59
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        Chodi na takoveto geeky a nerdy seslosti vubec nekdo?Já jsem byl ve středu na Prague Lambda Meetupu, ten byl dost fajn. Lidí tam bylo asi 30, z toho jedna nebo dvě ženské.
 28.2.2015 17:23
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        28.2.2015 17:23
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
         28.2.2015 19:02
Conscript89            
            
             | Brno
        28.2.2015 19:02
Conscript89            
            
             | Brno
         1.3.2015 20:24
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        1.3.2015 20:24
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        Tiež by som bol trochu confused keby som písal v takomto jazyku:
Number.MIN_VALUE < 0 // false
[] + [] // ""
[] + {} // "[object Object]"
{} + [] // 0
{} + {} // NaN
[7, 3, 5, 11].sort() // [ 11, 3, 5, 7 ]
",,," == Array((null,'cool',false,NaN,4)) // true
typeof NaN // number (nie je to skratka pre Not a Number?)
10000000000000000 == 10000000000000001 // true
            Number.MIN_VALUE < 0 // falseNumber.MIN_VALUE je nejnižší absolutní/kladná hodnota daného float typu, tj. je to kousíček nad nulou. Název je matoucí. Pokud člověk potřebuje číslo menší než jakýkoli jiný, chce to Number.NEGATIVE_INFINITY.
[] + [] // ""
[] + {} // "[object Object]"
{} + [] // 0
{} + {} // NaN[7, 3, 5, 11].sort() // [ 11, 3, 5, 7 ]",,," == Array((null,'cool',false,NaN,4)) // true
",,," == [undefined, undefined, undefined, undefined] // true
Což je prostě vlastnost operátoru == pro string a pole, viz třeba:
"1,2" == [1, 2] // true
Není to zrovna dvakrát intuitivní.
typeof NaN // number (nie je to skratka pre Not a Number?) ).
).
10000000000000000 == 10000000000000001 // truedouble pro reprezentaci čísel. log2(10000000000000000) ≈ 53.151, což o kousek víc, než velikost mantisy double (53 bitů).
Tohle mi nepřijde jako problém, respektive na problém s konečnou přeností float-like typů a/nebo s konečnou kapacitou integerů narazí člověk tak nebo onak skoro v jakémkoli general purpose jazyce...
            na problém s konečnou přeností float-like typů a/nebo s konečnou kapacitou integerů narazí člověk tak nebo onak skoro v jakémkoli general purpose jazyce...Viz třeba podobný problém v C.
 2.3.2015 15:26
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        2.3.2015 15:26
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        Tohle jsou vlastnosti jazyka. Dost divný, ale v zásadě je to jedno, protože člověk stejně obvykle nepotřeuje sčítat pole a objekty...
U jazyka kde mi funkcia môže vrátiť čokoľvek je toto dosť podstatná vlastnosť. Stačí nedopatrením vrátiť pole kde som si myslel že vracia číslo, spočítať to s niečim a chyba sa prejaví o kilometer ďalej. Kým ju nájdem budem mať vytrhané vlasy 
Může být zjednodušeno na:
",,," == [undefined, undefined, undefined, undefined] // true
Ešte doplním, že výsledok (null,'cool',false,NaN,4) je 4, preto vytvorí pole 4 undefined
Ešte doplním, že výsledok (null,'cool',false,NaN,4) je 4, preto vytvorí pole 4 undefinedTo mi nepřijde nijak divný, to je prostě comma operator z C/C++... Ale je pravda, že někomu, kdo nepracoval s C/C++, by to asi neintuitivní přijít mohlo.
 2.3.2015 16:06
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        2.3.2015 16:06
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
         3.3.2015 13:10
egg             | skóre: 20
            
             | Praha
        3.3.2015 13:10
egg             | skóre: 20
            
             | Praha
        s konečnou kapacitou integerů narazí člověk tak nebo onak skoro v jakémkoli general purpose jazyce...Python 3? Nekonečná kapacita samozřejmě fyzicky neexistuje, ale nepřekonatelným omezením je pouze velikost paměti a ne nějaké takové směšně malé číslo.
 
            Dost divný, ale v zásadě je to jedno, protože člověk stejně obvykle nepotřeuje sčítat pole a objekty...Jeden z důvodů, proč mít typový systém, pak by se to nemuselo vůbec řešit.