abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    7.1. 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.1. 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (2%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 311 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android

    Před měsícem Google oznámil, že bude vyžadovat ověření identity vývojářů aplikací pro Android. Dnes se k této změně vyjádřil F-Droid, tj. instalovatelný katalog svobodných a open source aplikací pro platformu Android. Změna ohrožuje F-Droid a další otevřené platformy pro distribuci aplikací.

    29.9.2025 14:22 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.9.2025 19:06 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Bohužel svoboda pomalu mizí ze světa. A bude hůře.
    29.9.2025 19:34 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Patrí medzi slobodu aj možnosť inštalovať si aplikácie bez dostupného zdrojového kódu alebo bez reprodukovateľného buildu? Pýtam sa pre kamaráta.
    29.9.2025 20:46 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Ne. To patří mezi hloupé nápady. Radši si najděte lepšího kamaráda. :-)
    29.9.2025 21:50 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Nemôžem, je s ním kopec podobnej srandy.
    30.9.2025 06:05 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    To, ze nejaka firma stanovi podminky uziti sveho produktu, je omezeni svobody? Nemusite jejich produkty pouzivat!
    30.9.2025 08:25 segfault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Slušný člověk dá firmě vědět, z jakého důvodu přestal její produkty používat.
    30.9.2025 08:50 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Jiste, to je naprosto ok. Problem je, ze jsem reagoval na to, ze svoboda mizi ze sveta... Ano, mizi. Ale ne kvuli firmam a korporacim, ale kvuli statum!!! Lide drzkuji na google, ze budou muset neco prokazovat, ale uz zapominaji na to, ze stat zde ma monopol na nasili, zakonodarstvi, vymahani prava, atd. Ze stat je ten nejhorsi monopol, ktery si lze predstavit. A ze diky statu funguji i korporatni oligopoly!!! Takze ne, nekritizujme firmy, ktere si mohou se svymi sluzbami delat, co chteji, ale kritizujme stat za idiotskou legislativu, monopol a treba i za lockdown... Na to uz jste vy "vyznavaci svobody" zapomneli, ne? Google vyctete zmenu podminek u jeho vlastnich sluzeb, ale lockdown, to uz jste prominuli? :D
    30.9.2025 16:28 Isthvan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Stat urcite neni nejhorsi monopol. Za prve, je mnoho statu, vic nez mobilnich OS, mimochodem. Za druhe, v rade z nich jejich uzivatele, ve sve vetsine, mohou o fungovani statu hlasovat, narozdil od uzivatelu mobilnich OS. Za treti, "monopol" statu je takovy slovni obrat, ve skutecnosti vzdycky muzes rict statu ne uplne stejne jako nejake firme, coz muze a nemusi mit nasledky a naklady, stejne jako v pripade, ze odmitnes produkty nejake firmy. Je na tobe, jestli zvolis tak, nebo onak. Muzes dokonce pouzit nasili, nebo si na to najmout svoji oblibenou soukromou bezpecnostni agenturu. Nebo si ji muzes zalozit. Jen nesmis byt takovy etatista, co porad ceka, az mu nekdo rekne, co muze a nemuze.

    Specielne co se lockdownu tyce, ten mi vadi daleko min nez Google, mimo jine uz proto, ze lockdown skoncil, Google trva. A ted pozor: za nejtuzsiho lockdownu, kdy se nedalo prejet z okresu do okresu, jsem...prejel z okresu do okresu. A vis, co se mi stalo? Nic.
    1.10.2025 10:25 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Stat urcite neni nejhorsi monopol.
    Je. Co je horsiho nez stat? Co je horsi monopol?
    Za prve, je mnoho statu, vic nez mobilnich OS, mimochodem
    Ne. Na danem uzemi je jedno statni zrizeni. Neni moznost jit k jinemu zrizeni, neni moznost opt-outu. A se statem vejit ve styk musim. Naopak zadny mobilni OS pouzivat nemusim.
    Za druhe, v rade z nich jejich uzivatele, ve sve vetsine, mohou o fungovani statu hlasovat, narozdil od uzivatelu mobilnich OS.
    Ano. Mohou si demokraticky odhlasovat, co statnim nasilim vnuti ostatnim obcanum z pozice statniho zla a monopolu. Dalsi zakaznici meho operatora vsak nehlasuji o nasili, ktere na mne spachaji. Ostatni obcane vsak ano.
    Za treti, "monopol" statu je takovy slovni obrat, ve skutecnosti vzdycky muzes rict statu ne uplne stejne jako nejake firme,
    Ne, nemuzes. Na danem uzemi se statem interagovat musis, jinak drive ci pozdeji stat pouzije svou silu.
    prejel z okresu do okresu. A vis, co se mi stalo? Nic.
    Jiste. Pak jsou lide, proti kterym byly pouziti donucovaci prostredky kvuli absenci hadru na ustech :-D :-D :-D Nebo jim byla zavrena hospoda, provozovna, obchod...
    1.10.2025 14:51 Isthvan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Ne. Na danem uzemi je jedno statni zrizeni. Neni moznost jit k jinemu zrizeni, neni moznost opt-outu. A se statem vejit ve styk musim. Naopak zadny mobilni OS pouzivat nemusim.

    Samozrejme, ze je moznost opt-outu, lide migruji k jinemu zrizeni, nebo jej meni (analogicky, kupuji si telefony s jinym OS, nebo instaluji jine OS).

    Ne, nemuzes. Na danem uzemi se statem interagovat musis, jinak drive ci pozdeji stat pouzije svou silu.

    No a na danem mobilu musis interagovat s Googlem. Jinak pouzije svoji silu.

    Dost sarady. Kdyz firma tlaci zakaznikum shitty vyrobek/sluzby, prijdes, reknes "ale prece to nemusite pouzivat" a tvaris se, ze bud a) to jsou hrebiky, ktere kdyz ti nevyhovuji, muzes kdykoliv koupit jinde, jine, nebo zadne, aniz by to melo extra naklady nebo nasledky, nebo za b) hrebiky to sice nejsou, ale jestli zvolit X s takovymi naklady a nasledky, nebo Y s makovymi, je kazdeho svobodne rozhodnuti.
    Kdyz ti neco nuti stat, tak prehodis vyhybku a najednou to jsou uplne fyzikalni zakony, nemenne a vecne.
    1.10.2025 16:12 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Produkt XY pouzivat nemusis. Jsou lide, kteri ziji bez mobilu. Stat ma vsak nad uzemim nelegitimni monopol, ktery vymaha nasilim! Jako clovek zijici na uzemi nepoptavam statni sluzby a statni monopol, ale pres to je mi nucen. Coz je absolutne jina situace nez mobil ci nejaky OS! Tam produkt proste jen nepouzijes.
    1.10.2025 17:31 Isthvan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Viz. vyse, muzes proste nepouzit uzemi daneho statu, lide migruji v jednom kuse.
    cezz avatar 30.9.2025 13:24 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    To, ze nejaka firma stanovi podminky uziti sveho produktu, je omezeni svobody?
    Samozrejme ze je. Obmedzuje ma to co mozem s ich produktom robit, to je jednoznacne obmedzenie mojej slobody.
    Nemusite jejich produkty pouzivat!
    Som nuteny ich produkty nepouzivat, pokial potrebujem pouzivat funkcie ktore mi vyrobca jednostranne zakazal. Podotykam, ze som ich produkt zakupil pred touto zmenou.

    A samozrejme je tam este ten kontext de-facto monopolu na trhu kedy moznost nepouzivat ich produkt je viac teoreticka ako prakticka.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    30.9.2025 14:29 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Samozrejme ze je. Obmedzuje ma to co mozem s ich produktom robit, to je jednoznacne obmedzenie mojej slobody.
    Touto logikou omezuje vasi svobodu i ferrari, protoze klade bariery pro vyuziti svych produktu... Ok, touto logikou je to omezeni vasi svobody. :-D A? Ma snad libovolna firma X povinnost zarucit kazdemu zakaznikovi to, ze se mu budou libit podminky uziti sluzby? Ne. Firma neco nabizi, zakaznik neco poptava. Budes se shodnou, nebo ne. Nic jineho v tom neni.
    Som nuteny ich produkty nepouzivat, pokial potrebujem pouzivat funkcie ktore mi vyrobca jednostranne zakazal. Podotykam, ze som ich produkt zakupil pred touto zmenou.
    Nejsi nucen jej nepouzivat. Proste se ti nelibi podminky z nejakeho duvodu, tak to nepouzivas. A ze se podminky zmenily? Vsadim se, zes odsouhlasil jejich eula, kde je mozna zmena v budoucnu. Pokud ti nejaka smlouva vadi, nesouhlas s ni. Kdyz s ni souhlasis, nestezuj si.
    A samozrejme je tam este ten kontext de-facto monopolu na trhu kedy moznost nepouzivat ich produkt je viac teoreticka ako prakticka.
    Ne. O zadny monopol se nejedna ani zdaleka! A nepouzivat jejich produkty muzes. Nikdo te k jejich pouziti nenuti. Predstav si, ze i dnes lze zit uplne bez mobilu ;-)
    cezz avatar 30.9.2025 16:47 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Touto logikou omezuje vasi svobodu i ferrari, protoze klade bariery pro vyuziti svych produktu.
    Samozrejme ze ano. Nechapem comu sa cudujes. Je to pomerne zakladna logika.
    Vsadim se, zes odsouhlasil jejich eula, kde je mozna zmena v budoucnu.
    Ty sa mozno EULU modlis vecer pred spanim, ale EULA nie je zakon.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    1.10.2025 10:26 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Samozrejme ze ano. Nechapem comu sa cudujes. Je to pomerne zakladna logika.
    Pokud vnimas jako omezeni sve svobody i to, ze nemuzes spat v mem dome, jelikoz si jej zamykam, pak jiste - logicke jak poleno.
    Ty sa mozno EULU modlis vecer pred spanim, ale EULA nie je zakon.
    Kazda eula je smlouva jako kazda jina. Nesouhlasis s ni? Tva volba, nepouzivej produkt/sluzbu. Souhlasis? Tva volba, pak si nestezuj, kdyz protistrana eula dodrzuje.
    cezz avatar 1.10.2025 21:53 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Pokud vnimas jako omezeni sve svobody i to, ze nemuzes spat v mem dome
    Mam to chapat tak, ze sa zivis ako luxusna prostitutka, ci v akom zmysle je to relevantne v diskusii o produktoch ktore sa *predavaju* a nasledne mi chce vyrobca kecat do toho co mozem a co nie?
    Kazda eula je smlouva jako kazda jina.
    Presne tak. A zmluva nie je pismo svate. Uplne bezne sa zmluvy ktore porusuju zakon neuplatnuju v celom rozsahu alebo su neplatne celkovo.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    2.10.2025 09:19 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    luxusna prostitutka
    Ne, bohuzel zatim ne. :-D Ja jsem nyni zemedelec s par aktivitami okolo. Jako jednu z investic provozuji mensi ubytovani. ;-)
    Presne tak. A zmluva nie je pismo svate. Uplne bezne sa zmluvy ktore porusuju zakon neuplatnuju v celom rozsahu alebo su neplatne celkovo.
    Smlouva by mela byt nad zakonem. Treba mezinarodni smlouvy jsou i nad ustavou tveho statu. ;-) A ano, mas pravdu, ze spousta smluv je ve spouste bodu neplatna z duvodu spatne legislativy (zakona). To je pravda, ale zde to neni ten pripad. ;-)
    cezz avatar 2.10.2025 10:27 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Tak som rad ze mi zemedelec vysvetlil ako by mal fungovat zakon. Zas som sa naucil nieco nove.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    2.10.2025 10:45 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Neni zac. Fakturu poslu. :-P
    30.9.2025 06:01 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Za mne je jedno, jake podminky si google stanovi. Pokud mi to vadi, nemusim pro danou platformu delat sve aplikace a dokonce ani nemusim mit telefon s jejich systemem.
    30.9.2025 08:32 ABBR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Ještě by Vám správně mělo být jedno, že to někomu jedno není a nemusel byste příspěvky k dánému tématu komentovat.
    30.9.2025 08:52 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Jelikoz ten, komu to jedno neni, kritizuje firmu za to, ze zmenila sve podminky, tak ja, jakozto clovek, kteremu je zmena podminek jedno, musim oponovat! :-D Miru svobody nesnizuji firmy! Snizuji ji staty a jejich monopol!
    30.9.2025 09:41 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Ale vzdyt Android je "svobodny" sw, kdyz se vam nelibi jeho smerovani tak se muzete jit forknout :) Aha to by znamenalo praci, uz by se nedali krast kody co?
    30.9.2025 21:52 David H.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Četl jste licenci? Ne, ovšem že není svobodný systém (pozn. neslovíčkařím).
    30.9.2025 21:54 David H.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: F-Droid k ověřování identity vývojářů aplikací pro Android
    Naštěstí můžeme podporovat a tlačit vývoj otevřeného operačního systému založeném na Linuxu jako například postmarketOS, Mobian a další...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.