abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 149.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze bezplatnou vestavěnou VPN s 50 GB přenesených dat měsíčně, zobrazení dvou webových stránek vedle sebe v jednom panelu (split view) nebo možnost přidat poznámky k panelům (Firefox Labs). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 149 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Byly vydány nové verze 5.3.0 a 6.0.0 svobodného multiplatformního programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Obě verze vycházejí ze stejného zdrojového kódu – rozdíl je v použitých verzích Qt a KDE Frameworks. Krita 6.0.0 je první vydání postavené na Qt 6 a stále je považovaná za experimentální. Má lepší podporu Waylandu. Přináší podporu protokolu Wayland

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:44 | Bezpečnostní upozornění

    Ubuntu 26.04 patrně bude ve výchozím nastavení zobrazovat hvězdičky při zadávání hesla příkazu sudo, změna vychází z nové verze sudo-rs. Ta sice zlepší použitelnost systému pro nové uživatele, na které mohlo 'tiché sudo' působit dojmem, že systém 'zamrzl' a nijak nereaguje na stisky kláves, na druhou stranu se jedná o možnou bezpečnostní slabinu, neboť zobrazování hvězdiček v terminálu odhaluje délku hesla. Původní chování příkazu sudo

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 14
    22.3. 21:33 | Komunita

    Projekt systemd schválil kontroverzní pull request, který do JSON záznamů uživatelů přidává nové pole 'birthDate', datum narození, tedy údaj vyžadovaný zákony o ověřování věku v Kalifornii, Coloradu a Brazílii. Jiný pull request, který tuto změnu napravoval, byl správcem projektu Lennartem Poetteringem zamítnut s následujícím zdůvodněním:

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 31
    22.3. 17:22 | Nová verze

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 163 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1143 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    Firefox v Evropě předběhl IE

    H-Online píše, že podle dat, která sesbíral StatCounter, měl Firefox v prosinci v Evropě větší podíl než Internet Explorer, a to o více než půl procentního bodu. Oba prohlížeče si však od začátku roku 2010 pohoršily – souvisí to zejména s významným zvýšením počtu uživatelů Chrome.

    5.1.2011 15:36 | Tomáš Heger (geckon) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.1.2011 16:40 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE

    Asi že boli ľudia menej v práci, tak Mrkvosoft nepoužívali. (To by potom znamenalo, že doma majú Firefox a v práci... holt firmy sú firmy)

    SomaFM commercial-free internet radio
    5.1.2011 18:30 Bruno2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    Ono to uz dlouhodobe probiha, ze se navzajem stridaji http://bit.ly/fLmeRm. O vikendu vede Firefox a pres tyden IE. Kdyz se z toho udela tydeni prumer, tak je to zhruba 5:2 (IE : FF). Jenom ted IE vice klesnul kdyz byly Vanoce a hodne lidi nebylo v praci. Uvidime az na konci tohoto mesice zda je to pravda, ze Firefox vede.

    V CR: http://bit.ly/hvN6XQ
    V SR: http://bit.ly/i76XaD - napriklad zde se uz zacina stretavat IE a Chrome
    5.1.2011 18:49 Pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    tvuj nazor je rozumny :o), neco na tom fakt bude...
    vain avatar 5.1.2011 18:55 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    Ano, firmy jsou firmy. Proč by se ajťáci obtěžovali instalací nějakého prohlížeče na stanice, když ve Windows je jeden už předinstalovaný (když už jedou na Windows). A nalijme si čistého vína, IE 7/8 není taková pohroma, jako byla/je šestka. Minimálně víc než dostačuje pro většinu "normálních" zaměstnanců.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    5.1.2011 18:59 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    Skor to bude tym ze intranet je optimalizovany na IE
    vain avatar 5.1.2011 19:11 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    No náš například ne, přesto se fakt neobtěžuji cpát uživatelům mě vyhovující prohlížeč. Jednodušší je jim nechat IE.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    5.1.2011 22:47 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    co brani ludom mat spustene dva browsery: msie na dumb intranet apps a firefox / chrome na internet?
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    5.1.2011 23:25 linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    intranet apps zalozene na IE (ActiveX?) v dnesni dobe muzou mit jen totalni luzri 2 dny pred bankrotem, a meli by to reklamovat u toho debila co jim tu slataninu "naprogramoval". Uz jen proto ze na takovou "aplikaci" nelze pristupovat z mobilnich zarizeni proto ze na zadnem mobilnim OS nebezi IE. Krome tedy Win Mobile nebo jak se to jmenuje, ale to pouziva jeste tak 1% zoufalcu.
    6.1.2011 00:30 donny | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    Ve vašem světě bych chtěl žít.
    6.1.2011 11:47 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    Bohužel, je to tak.

    Pro další lidičky žijící v slunečném světě bez MSIE dodám ještě více šokující informaci: v těch opravdu velkých (a bohatých!) firmách je zcela běžný MSIE verze 6

    6.1.2011 15:23 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    největší firma na světě už pomalu přechází na MSIE7
    6.1.2011 08:47 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    Tohle muze napsat jen totalni debil. Prines mi 10M a ja si necham intranet predelat aby fungoval s FF.
    6.1.2011 09:51 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    Proc bych ti nosil miliony, co sis "naprogramoval" to si vyzer magore. ActiveX a dalsi IE chutovky nejsou kravina od vcerejska dopoledne, kazdy clovek s IQ > 11 vedel ze je to zbastlena nestandardni kravina od zacatku.
    6.1.2011 14:39 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    Vis malickej, az vyndas ruku z nocniku, tak mozna zjistis, ze firemni aplikace nestoji jednotky, ale klidne desitky mega a pouzivaji se desitky let. Celkem by me zajimalo, jak by si oduvodnil vydaj v milionech Kc jen kvuli tomu, ze IE pouziva preci jen debil, ze. Pritom funkcionalita se nijak nezmeni.

    Mam tu i veci co bezi v DOSu, neni duvod na tom nic menit, jednoduse to funguje, stalo to spoustu prachu, zakazkovej HW mi taky nikdo nevenuje ... ale fakt to neni cool a in, stejne jako ze firemni desktopy bezi na XP - ty prece taky dneska uz nikdo nepouziva.

    Nj, to sou ty, co vzivote nevideli nic jinyho nez vrak za par tisicovek na kterej si vsechno nakradou, protoze se to preci vali vsude po netu.

    Vis, me to taky netesi, ale az prestanes delat do plen, mozna poznas, ze ne kazdej bude menit veskerej HW/SW co dva roky, podle toho, co je zrovna in.
    6.1.2011 18:11 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    Vis malickej, az vyndas ruku z nocniku, tak mozna zjistis, ze firemni aplikace nestoji jednotky, ale klidne desitky mega a pouzivaji se desitky let. Celkem by me zajimalo, jak by si oduvodnil vydaj v milionech Kc jen kvuli tomu, ze IE pouziva preci jen debil, ze. Pritom funkcionalita se nijak nezmeni.
    Když je intranet na IE6, tak dává smysl ho nechat jak je a používat ho v IE6. Diletantství je ale dál používat IE6 nejen na ten intranet, ale i na všechno ostatní. Proč nenechají IE6 vyhrazený jenom pro intranet, který ho potřebuje, a nenainstalujou vedle něj nějaký normální prohlížeč?
    7.1.2011 15:06 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    :D Kazdej widlowsi desktop ve firmach pro ktery delam ma instalovanej FF, ale dobre 1/2 lidi ho nepouziva. Jiste, moh bych jim zakazat pouzivat IE a pak se rok hadat s managorama, proc jim nefunguje to modry e.

    Jinak vcelku pravidelne resim KB/CSOB (dve nejhorsi banky v CR). Plati pro obe, ze nefunguji nejen v jinych prohlizecich (mluvim o firemnim bankovnictvi, soukromy uz mozna +- fucka), ale navic jeste musi mit clovek specifickou verzi javy (napr), kvuli ktere musim (napr) udrzovat specifickou verzi prohlizece (protoze novejsi se starou javou nefunguje) ...

    BTW: Uz sem mel i pozadavek na reseni prechodu na "ty nove hezke widle", kdyz sem vycislil by woko kolik to kostuje, tak to managora velmi rychle preslo.
    6.1.2011 09:45 kumet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    +1
    5.1.2011 22:52 linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    Paneboze, tolik hlupaku pohromade, to se jen tak nevidi. Co blekotate o pracovnich dnech kdyz toho grafu na StatCounteru je jasne videt ze pad IE je od cervence rovnomerny stejnym tempem. Kdyz se podivate jeste lip tak vidite ze Chrome stabilne ukusuje z podilu IE. Extrapolaci se da odvodit ze oba prohlizece (a mozna i vsechny 3) se nejspis pristi Vanoce sejdou nekde na 30%. Voda na mlyn Google je: Marketingova kampan, volitelny prohlizec podle EU, rychly narust podilu mobilnich zarizeni oproti desktopu (zatim hlavne v USA, EU bude nasledovat).
    vain avatar 6.1.2011 08:42 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    Jestli je nekdo hlupak, tak ten, co napsal tenhle komentar.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    6.1.2011 15:26 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    Chyba

    Parametr relationId je prázdný!

    to je fakt blbej komentář
    vain avatar 6.1.2011 16:33 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    Ne, to je výsledek psaní komentáře z mobilu, nevšiml jsem si, že se nezkopírovalo i http://
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    6.1.2011 09:11 karel.k001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    IMHO na těch pracovních dnech taky něco bude. Jak jinak si vysvětluješ "zubatost" toho grafu? Obvzlášť pro IE v SR je to dost markantní: http://bit.ly/i76XaD
    6.1.2011 12:49 Ondar | skóre: 25 | blog: Linux_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    A hrome - chrome!
    6.1.2011 17:44 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše IE Končí??
    IE 8 propadák, IE 6 a 7 zastaralý a IE 9 v nedohlednu... Pá pá IE...
    7.1.2011 17:29 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IE Končí??
    IE sú najbezpečnejšie prehliadače!
    vain avatar 8.1.2011 11:23 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IE Končí??
    To tvrdí kdo? Microsoft?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Matelko avatar 8.1.2011 10:51 Matelko | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox v Evropě předběhl IE
    Bodejť by IE nepadal když se najdou takový lumpové jako já, který mají věčně spuštěný na jedné ploše Iron a na druhý Firefox.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.