abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    8.1. 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (2%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (53%)
    Celkem 316 hlasů
     Komentářů: 7, poslední 8.1. 15:35
    Rozcestník

    Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS

    Po organizaci Software Freedom Conservancy (zprávička) zveřejnila své stanovisko k problematice kompatibility souborového systému ZFS a Linuxu, tj. kompatibility licencí CDDL a GPLv2, také Nadace pro svobodný software (FSF). Richard Stallman (RMS) v stanovisku uvádí, že licence jsou nekompatibilní a není tedy možné distribuovat Linux s ZFS. Ideálním řešením by bylo, kdyby Oracle výslovně povolil použití ZFS pod licencí GNU GPLv2 nebo vyšší.

    12.4.2016 02:00 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.4.2016 07:28 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    S čímkoliv od Oracle je člověk jednou nohou u soudu, dokud nebudou licence pořešeny, byl bych dost opatrný.
    12.4.2016 09:23 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    A jak je vidět na případu Googlu, ani GPL licence někdy nepomůže.
    12.4.2016 16:41 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Jestli myslíš Javu, tak Google ji myslím nepoužívá přes GLP licenci. Tuším že celej problém je teď v tom, že se to pokusil udělat tak, aby žádnou licenci od Oraclu nepotřeboval. Kdyby to vzal pod GPL, tak by současný spor neexistoval, ale to by pak musel mít GPL i celej odvozenej Android což nechce. IIRC k tomu, co chtěli, by potřebovali komerční licenci, ale nechtěli platit.
    12.4.2016 19:40 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Je to mnohem složitější. Android je pod opensource licencí. Sice ne GPL, ale Apache, která by měla být kompatibilní.

    Oracle to nejdřív zkoušel přes patenty a licence, ale s tím neuspěl. Google použil jako základ Apache Harmony. Komerční licenci nepotřeboval, protože ta se týkala pouze J2ME, nikoliv desktopvé Javy, která je v Androidu.

    Jenže Oracle nakonec napadl to, že Google používá Java API, které je prý chráněné autorským zákonem. Soud to přijal. Takže od té doby spadá API pod autorský zákon. Teoreticky tedy může například Microsoft podle tohoto absurdního rozhodnutí zažalovat všechny vydavatele wokeních programů, že používají win32 API.
    12.4.2016 22:39 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Nie len v pripade, ze win32 API implementuju? T.j. napr. wine?
    ⧠ A = 0 avatar 13.4.2016 06:01 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Doufám, že to bylo v USA.
    Nevolte zmrdy.
    12.4.2016 13:04 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Já bych to upravil na:
    S čímkoliv z USA je člověk jednou nohou u soudu, dokud nebudou licence/patenty pořešeny, byl bych dost opatrný.
    12.4.2016 13:42 y
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    S čímkoliv v USA je člověk jednou nohou u soudu, dokud nebudou licence/patenty pořešeny, byl bych dost opatrný.
    Bystroushaak avatar 12.4.2016 16:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    S čímkoliv v USA byl bych dost opatrný.
    svido avatar 12.4.2016 17:01 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    já bych to bral... Zatracená EU jen do všeho kecá...
    12.4.2016 17:59 JoHnY3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Nemysli si, že je to jinde nějak zásadně lepší. Obecně jen jak co, jak kdy a jak pro koho.
    12.4.2016 13:17 xavr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    S Windows takovéhle problémy nejsou. Celé opensource je Linuxu jenom ke škodě. Práva na Linux a další opensource by měla být zprivatizována velkým korporacím a byl by klid. A vývoj by se pohnul kupředu.
    pavlix avatar 12.4.2016 13:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    S Windows takovéhle problémy nejsou.
    To ani s papírem a tužkou. Ale zase je užitná hodnota někde trochu jinde.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.4.2016 13:29 xavr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Ano, ale kdyby se Linux zbavil té nablblé licnece a převzala ho solidní firma, mohl by užitnou hodnotu Windows dohnat.
    pavlix avatar 12.4.2016 13:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    K čemu by to bylo?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.4.2016 13:35 xavr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Technický pokrok.
    pavlix avatar 12.4.2016 13:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    To by mě docela zajímalo, jaký.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.4.2016 13:44 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Nekrm přihlouplého trolla...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    12.4.2016 13:45 xavr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    ok
    pavlix avatar 12.4.2016 14:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Pěkně děkuju. Mně docela zajímalo, co vymyslí. :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.4.2016 13:46 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    niekto tu ma asi dostatok casu na beznadejny pokus o liecenie trolla? :)
    12.4.2016 13:54 Jindřich Makovička | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Jojo, třeba tohle mi v Linuxu fakt chybí :)
    12.4.2016 14:03 xavr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    A záruky, stabilita, inovace a zázemí skutečné korporace ti také chybí?
    12.4.2016 14:15 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Jo proto je ve 100% licenci, ze se tvurce zrika jakekoli odpovednosti a zaruk ... a v pripade, ze to legislativa neumoznuje (coz plati v EU) tak ze je ochoten hradit skody do maximalne jednotek eur/dolaru (coz je v EU taktez neplatne ujednani).
    pavlix avatar 12.4.2016 14:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    „Skutečná korporace“ – To je nějaká méně známá přezdívka pro Microsoft?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.4.2016 14:05 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Pěknej humáč.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    Grunt avatar 13.4.2016 13:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Ano, ale kdyby se Linux zbavil té nablblé licnece a převzala ho solidní firma&helip;
    …tak by byl tak dobrých 20.let po smrti, protože by ho pohřbil nějaký psychopatický pološílený magor s technickými znalostmi houpacího koně a komplexem větším než Napoleón.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 12.4.2016 16:35 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    To ani s papírem a tužkou. Ale zase je užitná hodnota někde trochu jinde.
    Náhodou, teď když už mají bash, tak jsou skoro velcí kluci. Asi jako je java teď s lambdama funkcionální.
    12.4.2016 17:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    12.4.2016 14:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    S Windows takovéhle problémy nejsou. Celé opensource je Linuxu jenom ke škodě. Práva na Linux a další opensource by měla být zprivatizována velkým korporacím a byl by klid. A vývoj by se pohnul kupředu.
    2/10 would not get mad...
    12.4.2016 16:46 Hobul
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Neslučovat GPL a open source!

    http://gng.z505.com/
    Conscript89 avatar 12.4.2016 17:13 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Sakra, a ja chtel poslat merge request.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Hans1024 avatar 12.4.2016 20:26 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    in 2006 we learned through the GPL version 3 commenting process that downloading binaries of GPL-covered programs with BitTorrent violated GPL version 2, because with BitTorrent every downloader also redistributes. I included terms in GPL version 3 to explicitly permit this
    To je super, nikdy mi nedoslo, ze i to stahovani distribuci je pres torrent nelegalni :-D
    Veni, vidi, copi
    Conscript89 avatar 13.4.2016 11:02 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Imho neni nutne nelegalni, ale v ten moment se stavas distributorem a ostatni maji pravo po tobe zadat zdrojaky.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    13.4.2016 11:30 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Ale jen k těm chunkům, které mají od něj. :-)
    Conscript89 avatar 14.4.2016 09:41 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence ZFS a Linux, dle FSF a RMS
    Hm, to me nenapadlo. Stejne mi prijde ze je to v podstate jen jako prostredek a ze je distribuovan celek. Abych si ale taky sam oponoval, tak sdilim uz v ten moment kdy jeste sam nemam celek. Diky za vyjasneni, je to takovy zajimavy problem :)
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.