abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.56 open source počítačové hry Unvanquished (Wikipedie), forku počítačové hry Tremulous. Instalovat ji lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | Nová verze

    FreeCAD (Wikipedie), tj. svobodný multiplatformní parametrický 3D CAD, byl vydán ve verzi 1.1 (YouTube). Po roce a čtyřech měsících od předchozí verze 1.0. Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | IT novinky

    Společnost OpenAI oznámila [𝕏], že ukončí aplikaci Sora pro generování krátkých videí pomocí umělé inteligence. Podrobné informace a harmonogram pro aplikaci a API budou brzy zveřejněny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 12:22 | IT novinky

    Evropská směrnice NIS2 přináší nové požadavky v oblasti kybernetické bezpečnosti, které se promítají také do správy doménových jmen. Do českého právního řádu je směrnice implementována prostřednictvím nového zákona o kybernetické bezpečnosti. Jedním z praktických důsledků této legislativní změny je posílení požadavků na dostupnost a správnost kontaktních údajů držitelů domén. Správce registru domény .cz, sdružení CZ.NIC, je v

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    dnes 01:55 | Nová verze

    Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.5.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 00:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏, Bluesky) nová verze 2026.1 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem 8 nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | IT novinky

    Vláda jmenovala novým zmocněncem pro digitalizaci a strategickou bezpečnost prvního náměstka ministra vnitra Lukáše Klučku. Ten ve funkci nahradil poslance Roberta Králíčka poté, co Králíček na tento post vládního zmocněnce rezignoval. Klučka chce do roka digitalizovat všechny státní služby tak, aby vyhověly zákonu o právu na digitální služby, přičemž dosavadní plán Fialovy vlády počítal s dokončením digitalizace až někdy v roce

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 13:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 149.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze bezplatnou vestavěnou VPN s 50 GB přenesených dat měsíčně, zobrazení dvou webových stránek vedle sebe v jednom panelu (split view) nebo možnost přidat poznámky k panelům (Firefox Labs). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 149 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 13:22 | Nová verze

    Byly vydány nové verze 5.3.0 a 6.0.0 svobodného multiplatformního programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Obě verze vycházejí ze stejného zdrojového kódu – rozdíl je v použitých verzích Qt a KDE Frameworks. Krita 6.0.0 je první vydání postavené na Qt 6 a stále je považovaná za experimentální. Má lepší podporu Waylandu. Přináší podporu protokolu Wayland

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1150 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    MacBook Neo

    Apple představil 13palcový MacBook Neo s čipem A18 Pro. V základní konfiguraci za 16 990 Kč.

    4.3. 18:11 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    4.3. 18:23 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    No, hezké, ale s 8GB RAM docela k ničemu.
    4.3. 18:28 /
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    dalsi chudacek, kteryho z omylu budou muset vyvyst az cisla prodeju :D

    to skoro vypada, jak kdyby se vetsina internetu cejtila ukrivdene, ze se jich nikdo nezeptal vcas, jestli 8 GB muze byt nebo nemuze byt :D

    apple vidi do toho, co kdo jak pouziva, lip nez kdokoliv :D a navic, vetsina jejich uzivatelu swappuje porad a neustale - pricemz working set size by se beznym uzivatelum vesel i do 4 GB
    4.3. 19:22 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Laptop s 8GB RAM jsem měl před 15 lety a již tehdy nedostačoval. Krom toho, dnes mají i naprosté low-endy běžně dvojnásobek. Ještě nějaký inteligentní argument?
    4.3. 19:35 \
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    no delas ze sebe dobryho debila :D precti si aspon ted poprvy, na co vlastne reagujes, at nejsi za toho debila dal :-D
    4.3. 20:02 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo

    Zatímco Ty ze sebe úspěšně děláš typickou iOvci schopnou obhájit si cokoliv, pokud to má na sobě logo s nakouslým jablkem. :-)

    4.3. 20:34 /
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    to je na tom ta krasa, ze ty si muzes zustat myslet cokoliv, zatimco ostatnim se s jejich byznysem docela dari... :-D nazory ztroskotance jsou jen... presne to a nic vic :-D roztomile, jak si myslis, ze mne muze urazit neco z toho, co z te sve hlavy zvladnes kdy vyplodit :-D
    4.3. 21:07 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Takže podle Vás ze sebe udělali debila i u Apple když odmítli u předešlých generací 8GB konfigurace nabízet?
    4.3. 21:09 /
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    haha strawman od dalsiho ztroskotance, na to urcite ma cenu konstruktivne reagovat, jo :-D
    4.3. 21:13 \
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    no nic pratele, koukam, ze tady se klasicky nic nezmenilo, dost zabavy bylo s vama, tak zas na nejakou dobu packo
    4.3. 21:39 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Zareagoval jste jak se dá od člena kultu očekávat. Kritika směrem dovnitř je nepřípustná a z obtížné situace se raději volí útěk.

    https://freedomofmind.com/cult-mind-control/bite-model-pdf-download/
    4.3. 22:46 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    No, zdá se, že Tě to triggeruje dostatečně. ;-)
    6.3. 13:28 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Na Linux jako terminal je 8GB stale OK, ale ne mainstrem distro - doba je smutna, meli jsme servery co mely jen 1GB RAM, pak se to zvedlo na 2GB neb se zmenila grafana a bezp. nastroj, pak 4GB neb tam dali antivir a s tim i vice jader ;-) a dnes nejde server pouzivat pod 8GB !!! i kdyz tam ma daemons co nezere nikdy vice nez 500MB a na 1GB by to resila ZRAM-swap ... jen diky security uz se nedostanu pod 8GB RAm nebot Grafan kdyz vypadne a zacne si stohovat datat vyzere 2-3GB RAM - ano grafana agent pri vypadky FW nebo grafana serveru, pak tam je onen antivir napsany v dostnecore 1GB fuc a pusti bezp. agenta a neco prescanuje - takze uz server pod 8GB nechci a vsude jsme to ve vmware navysovali.
    5.3. 12:02 Ivan2 | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    8GB RAM je fakt malo. Staci se podivat na bazarove ceny MAC booku s 8GB RAM a s vice RAM.

    MAC book ma pripajeny SSD primo na boardu, neda se vymenit, a na tenhle SSD disk se swapuje. Bazarove MAC booky s 8GB RAM naji SSDcka na hranici zivotnosti.

    5.3. 20:18 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    me tyhle prispevky vzdy pobavi, nejlevnejsi mac ktery se soustredi na studenty kteri ten mac budou pouzivat ke psani na socky, obcasnemu hovoru s mamou, 80% psani poznamek z prednasek do nejakeho textaku a prohlizec na porno a k udelani zkousek... k cemu na tomhle zarizeni by melo byt vice nez 8GB RAM? Tohle neni masina na grafiku ani AI ani pro vyvoj enterprise SW v megakorporatu... obcas by to chtelo chapat souvislosti....
    6.3. 10:24 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Za stejnou cenu muzou mit notebook z vystav a 2 letou zarukou s 32GB RAM a 512GB SSD ... kdyz to nekdo koupi, jeho chyba.

    Mac neni moc dobre delany na beznou praci, Mac je poroste masina na grafiku a zvuk, na to je tam nejvice kvalitniho SW (a na 8GB dnes nepobezi kdyz si sam OS vezme skoro 4GB - doporuzje se 16GB jako miniumim, 64 jako ideal a 128-256 na hodne narocne AI). Na beznou studentskou praci je naopak idealni LINUX
    6.3. 12:43 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    ja myslim, ze jak apple tak studentum bude tvuj nazor u prdele
    6.3. 12:59 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Ano to byl i u iPhone vysledek je, ze zisky si udrzeli jen diky 2x zdrazeni ;-) - prestali delat male a levne iPhone SE - ktere mely holky, zvlaste kvuli tomu, ze jsou male a ne kvuli tomu, ze jsou levne - pak tyhle holky videly muj Xiaomi 8se - zjistily ze ten Android kdyz je to lepsi model funguje skvele, a dnes maji Xioami a Oppo a berou to jako spotrebak ;-) btw pak zjistily, ze ony i lepe foti nez iPhone ;-)

    V Asii je to tak, ze bohata holka ma maly mobil, nebot na vaznou praci maji notebook, zatimco chuda holka ma nejvetsi mozne padlo, nebot nic jineho nez ten mobil nema.

    Takze ano bezmozek si to koupi ;-) Je to predrazene a klesa to na cene, naroky MacOS neustale rostou a pametove naroky aplikaci taktez - jediny OS co je dneska schopne dobre fungovat na 8GB RAM je Linux a z windows jsou to jen a pouze WindowsXP uz 7 maji problem ;-) Linux zvlaste proto, ze muzu mit LXDE, XFCE - sveho casu se zjistilo, ze blby GDM zral snad 300MB RAM - stacilo jej nahradit a razem jsme byli na 2MB ;-))

    Takze na 8GB MacOS moc dobre nefunguje uz ted - jen jako easy terminal - a casem to bude plecka - vypada to tak, ze Apple neprodava dobre iPhony a maji kupu malych modulu RAM - tak zkousi, kolik pitomcu si to koupi ;-) ... ano ja znma lidi, co si koupili skvele Windows Vista se 4GB RAM ;-))
    4.3. 18:35 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Horsi nez muj tablet a stoji to vice ;-) - a to si tam muzu dat i Linux do Androidu, ale neni potreba, kdyz se to napoji na monitor, zvnikne mi z tabletu desktop ;-)
    4.3. 19:12 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    pred chvili jsi nam tady tvrdil ze mas oppo za 1000ecek a ted nam tady tvrdiz ze tohle je drazsi nez ten tvuj tablet... kdyz uz lzes tak bud alespon kurva konzistentni...
    4.3. 23:17 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Tvrdil jsme 700 a ze makm 0.5TB disk a 16GB ... i vetsi diplay mam ;-) ... no a ja vybral, ze chci taky 512GB SSD a uz mam raze 1k euro za Applik . a to ma porad jen 8GB RAM ;-) - ale na to nesmis mit IQ jako CZ President se spisem v GRU a KGB ;-)
    4.3. 18:41 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    To je pro toho idota co mi zde tvrdi ze za 500USD muzu mit spickovy tablet s M4 - nema to RAM, nema to velky disk, spatny display, zde i spany CPU, ona ta zakladni M4 jen jen 3 jadrova ;-) a k ni 5 kalkulacek ... ale tnhle CPU je taky M4 ma 2 jadra 4 pomale a sbernici pro RAM jen 60 GB/s

    ALe na na koukani na YT, web a filmy upone OK - i jako psaci stroj je to OK - sekretarka s tim muze klidne delat

    https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_M4
    4.3. 19:10 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    idiot ses leda tak ty, napises ze nejlevnejsi ipad s m4 stoji x tisic euro nacez te vyvedu z omylu a pak tady placas o tom ze jsem ti rekl ze je to spickovej tablet s m4... neberes prasky a pak pises furt samy picoviny jako s tim ze kdyz nepodas v US dane i kdyz nemas prijem tak jdes na 4 roky do vezeni... proste ses idiot Izaku...
    4.3. 20:13 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    izak je nemocnej kluk s bajnou lhavosti a lehkym mentalnim postizenim, trosku ohledu na nej
    5.3. 20:19 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    mas pravdu, nechal jsem se unest...
    6.3. 08:37 Rebeka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Ale foti nahy zensky!
    6.3. 20:34 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    on foti nahou teen sestrenku...
    4.3. 20:13 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    ty jsi vazne retard, nevim jak dlouho jsi na svete ale mozna se budes divit na pocitacich se dalo pracovat i pred dvaceti lety, delala se hudba, grafika, filmy atd... tento Neo ma vykon na rozdavani a je vykonnejsi nez ma 90% lidi doma....
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    4.3. 22:50 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Tak jistě, pracovat se na nich dalo i před 30 lety. To ovšem neznamená, že bys stejnou hw konfiguraci chtěl mít i nyní. Výkonu na rozdávání by tento "Neo" možná i měl, pokud by jej Apple nezabil tou zoufale malou RAM.
    5.3. 14:37 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Ne kazdy pouziva chrome kde dva taby zaberou 5GB a ne kazdy jich ma otevrenych desitky... ale asi to vis lepe nez Apple a on brzo zkrachuje a ty budes bambilionar prodavat sve rady korporatum.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    5.3. 11:53 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Ne vazne nedalo ;-) to co delame dnes se na nich ani nahodu delat nedalo ;-) Nedalo se to delat na PDP/11 i kdyz byl 16bit a umel vice RAM, nedalo se to delat na hudebnim sinclare ani na Amiga a nedalo se to delat ani na DOS ani na win3.11, dokonce ani na win95 se to nedalo delat a na OS/2 Warp toho moc nebylo ale i to byl 32bit OS s kupou omezeni.

    Uz tenkrat kdo chtel delat neco poradneho, musel mit nejake to 64bit SGI nebo DEC s hoodne RAM, Grafikou co to pocitala s tala kline 300.000 kc i mega a i tak jsme meli omezeni v RAM ;-)

    Jo strihat hudebni stopy slo, ale soucasny SW dela tak slozte matematicke analyzy, ze by to ty stare PC neutahly a uz tenkrat jsi nemohl mit bezne PC, ale radne nadimenzovane, hlavne RAM.

    Vesmi si stary photoshop, nebo painshop pro ;-) SW co bezne umel jen 256 barev, neco co kdyz umelo TrueColor - tak to nacitalo obrazek dlouho, upravy tam neumley plynuly gradient ;-)

    Dnesni SW neni tak uplne nenezrany, jen castecne diky frameworkum, ale pluginy nemaji GUI - to co bezi na pozadi je hezky odlazeny SW a dela bveci, na ktere musis mit RAM ... ja tyi velmi rad poslu stvuj 100mpx RAW ze setrdofmratu, dam ti prentummmx - vykona masina, na windows toi neumelo prehrat ani video XVID - na Linuxu pres framebuffer ano ;-) a kdyz mel clovek ATI Rage 128 tak i pres X ;-) s 64MB RAM - to v te dobe mel malokdo ;-) a ukaze mi, jak se to tam prevewde a jak to zeditujes jo ;-)

    A nebo ti dam MOSAICX, ale takl nebudu skardy, dam ti Netscape nebo prvniho Phoneix - ten bezel hezky na P3 s 16MB RAM ... az na jednu nevyhodu, dnestni weby na nem asi ani neotevres ;-) a pokud jo, tak uz zabiraji tolik, ze by se to na te sunce zaseklo a spadlo na nedostakek RAM, jak dlouho by se to tam nacitalo ? - no nevim.

    No ano na simulace ve fortranu, co nejsou pametove narocne ;-) hold to tam pobezi dele ;-)

    Dnes i obrazek na Instagram by byl pro tu dobu silene velky a umelo by jej rychle rozbrazdit jen par prohlizecu ;-) - i dnes vetsina prohlizecu obrazku pracuje velmi pomalu - coz nejzistis dokud si neinstalujes treba Geeqie ;-) - moderni prohlizece dnes podporuji GPU - clovek by divil, ale i dnes jsou prohlizce co maji problem nacist rychle 24mpx fotku natoz 100mpx - clovek si mysli, ze ma pomaly disk, ale ne, fakt jsou pomale ;-) - jen si naistaluj PictureViewer pro DOS nebo SEA Graphics Viewer ;-)

    ZVuk - dnes ma moduly co zerou RAM, protroze provadi p-okrocile algoritmy, Retusovaci programy dnes pocitaji gradienty, maji kupy auto nastroju, i healing brush dnes pocita vyrazne vice, nez pocital pred 20 lety ;-) a taky uplne jinak funguje.

    A to je presne ten duvod, proc clovek s mozkem v hlave dnes nepracuje na Commodore Amiga - max si tam hraje z nostalgie hry - jo sveho casu se nam to zdalo jak super ;-) ale vazne jsme na tom nedelali ty same veci co dnes ... a naopak, plno algoritmu bylo hotovych, vedelo se jak to naprogramovat, ale bylo to vypocetne narocne a chtelo to RAM, kterou jsi nemel ;-) --- a tak se vse omezovalo a uzpusobovalo prostredkum.

    To ze na PC nic nedelas je videt ;-) mas jej asi jen jako terminal ...

    Jak rikam, tenhle mac ma slaby CPU, malo RAM, ale python se na nem ucit muzes ;-) brouzdat a prohlizet vide tez, psat taky od textu pres emaily, ale na web spise safari ;-) chrome s vice taby uz ti sestreli pocitac ;-), Firefox lepsi ale ehmm

    A jak rikam, za tyhle penize koupim nasobne vykonnejsi PC z bazaru at uz z vystav s 2 letou zarukou od vyrobce tak z korporatu. linky jsem zde daval ...
    5.3. 14:38 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    cte tyhle sracky nekdo nebo ne? Myslim ze to necte ani sam autor
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    5.3. 20:04 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Instalační soubor Pianoteq (matematický popis vybraných grand pian/konzertních křídel) má pár desítek MB, proti tomu sample-based Vienna Synchron Fazioli F308 zabere vyšší jednotky GB. Zatímco Pianote pro iOS je, je to především o výpočetním výkonu, Vienna Synchron je pouze pro Windows/MacOS.
    6.3. 12:46 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    dej linky ty psychopate
    6.3. 10:28 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Dalo, se softwarem napsaným před víc než dvaceti lety.

    Nezapomeň na Wirthův zákon :-D
    6.3. 22:42 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Ten plati hlavne pro M$ - nebot kazda verze win je horsi a horsi, pak ji bud nahradi, nebo vyladi - zato Linux je lepsi a lepsi, casto i mene narocny, LibreOffice je porad OK a nebobtna a bezi i na slabsim HW

    Mnoho SW ale nechce vice prostredku, protoze jsou blbe napsane, ale protoze delaji veci lepe ;-) Me treba stve, ze v AI ma SW nejaky model pro plebs, co ma jen 16GB RAM a tak funguje spatne - nektery SW uz se na to pta nebo si to zjisti a stahuje uz narocne modely a vezme si klide 40GB RAM na grafiku - proc ne, kdyz je pak vysledek mnohem lepsi a o ton mi jde predevsim ;-)

    Kazdopadne i MacOS bobtna urocte starsi desitky tez zraly 1GB RAM jako Linux a zrovna ten toho o moc vice neumi, spise mene ;-)
    4.3. 21:22 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    ale má to jednu zvláštní věc co se jinde hledá těžko:

    použitelnost

    a pak ještě jednu:

    neseresetosavost
    5.3. 12:07 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    LOL - Apple se sere s kazdym upgradem ;-) prestava fungovat SW, zacne to mazat SW - namatkou zactne tvrdit ze MC je virus a ze rar/unrar je virus Prestaly fungovat veskere BT kodeky - uz to nikdy neopravi, proste je smazali a nejsou tam - navody nefunguji uiz temer na nic, treba nechci aby mi delat dot soubory a ten jeho bordel, mam to nastavene, ale nefunguje to ;-) proc ? no proptoze to fungovalo pred 1 rokem, ale ted uz ne ;-)

    Kdyby mi tahle fingoval Linuxovy server tak zacnu sproste nadavat vyvojarum do vyjebanych kokotu a prejdu na OpenBSD ;-)

    To linux se mi nesere, to ze se serou windows je vec hezka, ale zde sjme na abclinuxu takze nas windows nezjimaji, MacOS je suverene jevice samoseruci se Unix - proptoze do nej Apple neustale hrabe a omezuje uzivatele - drive se musel pouzivat xattr aby aplikace vubec jela ;-) jinak ji vzdy chtel smazat ;-) ted se musi lezt do nastavni, pustit apku, pockat az se to tam objevi a povolit ji spustit ;-)

    To ze by tam nevznikal bordel neni pravda pokud si da paka neco do /Library tak uz to tam zustava casto na veky veku, to same v HOME - a uz jsem to musel i cistit aby neco jelo ;-)

    Cili MacOS nejak jede, koncept sanboxovanych aplikaci je rekneme OK, je to porad upravene FreeBSD a mam tam porad roota ;-) ze by MacOS nevyzadoval delat z prikazove radky je pohadka

    To ze ti prestane fungovat nejaky SW po upgrade OS je celkem bezna zalezitost ;-) a nemile je, ze ten SW je komercni a treba si nechces platit predplatne ;-) a jeste vic happy jsou lidi, co si koupili mac na x86 - tak toho uz muzou rovnou zahodit a az odstrihne Apple podporu pro M1 tak se mnozi budou dost divit ;-)

    A jako bonus zde mame iPhone - kdy vam Apple blokne vsechny apkly co tam mate ;-) - donuti vas upgradovat a pak vylozene cekate minutu nez se neco pusti ;-) ... a jedina moznost je to smazat, hacknouit, nainstalovat starsi hacklou verzi, odpojit ji od Apple a pouzivat ;-) - a to jeste Apple na dalku zpomaloval lidem iPhone, zda to umi s MacOS netusim.
    5.3. 13:32 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Pouzitelnost je tez sporna ;-) radeji bych tam mel XFCE ... ale tak jde si zvyknout al;e nejde to prizpusobit a ma to kupu jinych chyb, chybi API, chybi kde co, s nicim to moc nesplupracuje ;-) - vcera mi treba Mac zacinal odpojovat naschval sitovku, abych upgradoval MacOS nebo mozna pomohl reboot ... po upgrade a rebootu to prestal delat ;-)

    Jo obcas se mu tam neco na pozadi zhrouti a chce reboot - jen snadno nezjistis co ;-) neni to hold Linux
    4.3. 20:10 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Taky odbornik a expert jako ty neni cilovka ze, miliony jinych cilovka jsou.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    4.3. 23:39 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Ano, pohadky jak MacOS malo zere jsou pohadka, zere mene nez windows, ale vice nez Linux treba s XFCE, krom toho, clovek si muze dat na 8GB LXDE, IceWM a jine veci ;-)

    Ale na kancelarskou praci skutecne 8GB staci, na grafiku treba ani h*** - i C1 chce aspon 16 idealne 32 nebo 64 - kvuli AI fcim

    Realne je tohle slabe skutecne je to horsi nez tablet napr, od Oppo, uz jsou i nejake ARM notebooky a snapdragon jsou silnejsi nez tohle a maji i vice jader ;-)

    Cili je to tragedie ve vsech smerech, ale pokud si to vezmu jako skolni PC< nebo domaci jen na net, psaci stroj a emaily, btw zvladne asi i jednoduchou editaci videa na socky, obrazku taktez ...

    A smutne je, ze kdyz si tam clovek da disk, vzroste cena pres 20k kc ... A ted pojdme ze pujdu na GYGACOMPUTER a koupim si notebook se zarukou z predvadeich akci: https://www.gigacomputer.cz/zbozi/1660135-hp-victus-15-fb3002ne-mica-silver.html 16GB, 512GB SSD - 16 990

    https://www.gigacomputer.cz/zbozi/1704607-acer-aspire-16-ai-steel-gray.html Zde 32GB RAM 512SSD a hlavne AMOLED !!! 16 990

    nebo bezne pouzite lepsi Zde delo s vysokym rozlisenim: https://www.gigacomputer.cz/zbozi/1667399-dell-xps-15-9500-touch.html 32GB 1TB storage nvidia 3840 x 2400 -22k

    13k kc - 32GB a 1T SSD - vylozene socilani ... https://www.gigacomputer.cz/zbozi/1712414-lenovo-thinkpad-t14-gen-2.html

    Notebook Microsoft Surface Laptop 4 Black - Intel Core i7 1185G7 3.0 GHz, 32 GB, 1024 GB SSD, Intel Iris Xe Graphics, 15 palců 2496 x 1664 px, Windows 11 Pro 17 960 https://www.gigacomputer.cz/zbozi/1660453-microsoft-surface-laptop-4-black.html

    Neco co ma rekneme jen 16GB RAM a 512GB jde koupit kdyz nehledim na lepsi kousky i za 6-8k kc ... ale to co zde ukazuji jsou lepsi kousky a ty drazsi uz maji lepsi displaye atd. - vykonnejsi jsou vsechny ;-) - ale je dobre na ne dat Linux
    4.3. 20:43 Luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Ramka neni problem skor dve veci a to ten touchpad na apple je kus out ne? A tiez mas tam dve usb porty ale jeden z nich je len 2jkovy juuj aple aple nesklamal si inac rozmyslam nad kupou ale bude chybat aj to touch id ktore u lacnejsieho modelu chyba to fakt par eeecok chyba mohli tam dat to touch id je to dost podstatna vec ak chces potvrdzovat platby
    4.3. 20:45 Luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    A este vec podstatna pre mna ako apple iovcu vesmirne seda je aj vtejto k9mbinacii? Ja tuto farbu milujem
    4.3. 22:56 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    A tiez mas tam dve usb porty ale jeden z nich je len 2jkovy
    Lol, toho jsem si ani nevšiml. To asi, abys k tomu mohl připojit iPhone za 30 tisíc s jeho USB 2.0 portem. :-D
    4.3. 22:58 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Jo, kde jsou ty časy, kdy Apple dělal kvalitní hardware. Snad alespoň ten software mají stále ok.
    4.3. 23:40 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Vsak si priplat na 22k a mas vetsi disk a touch ID ;-)
    4.3. 21:11 Transformace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    do abcapplu.cz comming soon?
    4.3. 23:57 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    A ted se soudruzi podrzte, jasne muj mobil je drazsi stal 900e ;-) Mam 512GB SSD ;-) 16GB RAM - ColorOS umi desktop mod !!!! btw Tbalet mam mozna i lepsi CPU ;-) Snapdragon 8 gen2 - 8 jader ;-) ... je to starsi CPU a ten co tam dava Apple je pry podobny, ale ve vicevlakne jej porazim ja ;-)

    Table jsme kupoval v roce 2025 a ten uz ma Snapdragon 8 elite ;-)

    Cena jasne ukazuje, ze je to jen pro socky, co si chteji honit ego ze maji Apple ;-) - neco jako jedna modelka, makala 3 mesice prazdnin - VS ma 3 mesice nekdo i 4 kdyz udela zkousky drive, coz holky na filde udelaji ;-) ... a ze pry si koupi iPhone a mi na ni, hele kdyz na nej nemas, kup si Xiaomi, je lepsi, levnejsi a hlavne kdyz jej ropzbije, koupis novy, nebo bude levnejsi oprava - protoze pak budes brecet, ze chteji 12k kc za opravu displaye ... za 6k mas u xiomai starou vlajkovou lod, kdyz vyjde nova a staci ;-) a iPhone co neni Max Pro stejne nema 1" senzor jako mam Xioami Ultra nebo muj Oppo Find X pro - a i tak ma Xioami a Oppo lepsi fotky nez iPhone

    Holka si muze iPhone jeste vysukat ... jesli ji to teda stoji zato ... kdysy letely live cams ;-) ta chodilo holek z VS - ted maji asi OnlyFans ;-)
    5.3. 14:35 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    to tvoje saomi si strc za klobouk, az zjsitis proc je to tak " levne" budes kroutit ocima
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    5.3. 14:33 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    To je prdel jak jste zase vy co to hejtite uplne mimo, tento Neo zatrese celym trhem notebooku, ne tak jako iponek, ale zatrese, uvidite a nic to nemeni na tom ze vy si myslite ze ne at uz z jakehokoliv duvodu. Uplne stejne jako uhrousove trvdi ze se nedaji hrat hry na low endu a ze je potreba aspon pc za pade, pak se staci kouknout jaky specifikace jsou nejvice pouzivany na steamu. Ne naprosta vetsina lidi neresi kolik to ma RAM ale jak to funguje kdyz to zapnou, uz jenom to zapnuti bude instatni oproti woknum.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    5.3. 18:42 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo

    Za me propadak ;-) - kdyby to dali za 8.000 kc tak mozna - nedelali 2 verze, delali jen s 512GB a tocuh klavesnici - cili vyber jen barvy a jazyk klavesnice.

    Mozna to budou kupoval lidi jak jsme rikal, co budou flexit, ze maji Apple ;-) 

    Nastane Android efekt - lidi si koupili nejlevnejsi Androd a pak nadavali, ze se to seka, ze je to pomale, ze je to jen na telefonovani, foceni a jednoduche veci.
    Ano Android s 2GB pak 3,4 ... GB se tak fakt choval. A lide si mysleli, ze tohle je andorid, ale kdysi si koupili moibil za 10k takl by razem melio uplne neco jinheo, ale oni slyseli, ze ipHone za 16k a vice je prece lepsi ;-)
    A dopadlo to tak, ze plno lidem pak prsklo sklo, oprava za brutalni cenu a jeste i do EU Prislo Xioami a Oppo, kdy malem nesel koupit vylozene spatny mobil ;-) a potkali lidi co jim rekli, tos nemel jit na iPhone, tos mel jit na lepsi android ;-) ... a lidi aha ... a proc se to tak stalo ? - nejdrive byly mobily drahe, pak prisly mobily pod 1k kc tlacitkove, nekonec i za 600kc  a za 2k uz byl hezky designovy kousek ... a tak jim prila kazda vyssi cena moc a nechapali k cemu by jim to bylo, ale libil se jim fotak a prohlizeni fotek - internet v te dobe v CR mel v mobilu malokdo - ale s jidlem roste chut ;-) 

    A zde to bude stejne, zjisti ze je to sh* pak potkali lidi jako ja a ti jim ukazi ze na gygacomputeru maji lepsi kousky, a ze i ten Acer uz dneska neni spatny ;-) nebo huawei ci Xioami, ale ze jety korporatni Dell, Lenovo, HP neni taky odveci ... nebo MS Surface - nebo vykonny tablet s klavesnici a mysi ;-) 

    Ne nebude to boom, za 1.200 euro si muzou kopit M5 s 16GB RAM, nebo za podbne ceny starsiho macka s novou baterkou - imho nasobne vykonnejsiho ;-) 

    Uz vidam jak zaplati YT ala Alisczech jak to bude zehlit, nebude ten stroj obhajovat, nebot to bude pruser, rekne na co je dobry a zacne vychvalot vyssi modely M<aca, ze tohle je jen takove ochutnani MacOS, ale na poradnou praci vam doporucji 16 a vice GB RAM a silnejsi CPU a ze tam uz je to super ;-) ze tohle je vlastnme takovy slabsi tablet s MacOS a bla bla bla - uz jej uplne vidim ;-) a mudu se smat, jako kdyz jsme mu psal, ze fotit na crop je ultimatni blbost a ze na velikosti chipu fakt zalezi ;-) --- furt ze ne a to mel jeste canon, fotak s nejhortsim AF a slabym dyn ropzsahem, dnes uz jen slaby dych., rozsah a nejpomalesji skladany chip na trhu, zato nejdrazsi ;-)  - pak se ale stalo, ze se stalk FUJI ambasador - uzu jej asi ta zrcadlovka sr**** a nafotil si neco na GFX100s ... a razem zjistil, jake to ma detaily a ten dynamicky rozsah a svetla stiny - o kterych jsme mu rikal, ze si ma cvaknout stejny RAW a pohybat tim a hlavne necim jinym nez s Canonem a FF nebo SF ;-)) --- no a dneska uz vam uprimne prizna, ze na velikosti zalezi ;-) ... ale vazenio, u nej to neni neni penezmi za reklamu, mohl mi trece i FF canon - on tomu fakt veril, protoze nezkusil lepsi model ;-) ... v Applech on se ale vyzna a umi to hezky korporatne margetingove okecat ;-) 

    Treba kdyz mel Apple silene pomale SSD v Macbooku ;-) - tak to ferove priznal, ze to vite, to je ten kompromis za cenu - ctiu Apple tam dal nejevsi sr* a byl liny to zapojit na vice PCIe linek ;-) ... ale rekl, tohle je pomalejsi, priplatte si ale ze komu staci pomalejsi tak taky muze - aspon to nezkryval a okecal. ... tajkze zde to nebude vychvalovat jako super vykonny stroj, ale prizna slabiny, hezky je obali ... a jako lehky terminal na prikazovaou radku do datcentra, proc ne, pokud to bude mit dlouhou vydrz na baterky ;-)

    5.3. 19:03 Luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Macbook neo sa da vytknut niekolko veci a to ze tam nacpali klikaci a nie hapticky touchpad a touchid u lacnej verzie tazka znie co by bolo prijatelne

    Malimtam dat touchpad hapticky a tiez to touchid usb2 sa da ospravedlnit nie cenou ale tym a18 pro cpu ktory to tak ma inac keby cena bola 699eur ako pre tych co stoja pred otazkou a rozmyslaju takto kupit si lacny ipad air ale pozri mozem mat macbook neo a siahnu pommacbooku. A zijeme v eu kde to je o 200e drahsie

    A zaver prestante sa ludia divit nmeat epar eciek ten co chce si to kupy a nerozobera to!

    Inac kolkynz vas si kupili nove nintendo? Ja som vymakol cenu a mam uz lite a aj switch k tv dobre sa na tom hraje diablo 3 a crysis
    6.3. 13:32 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Neco jako kdyz Apple uvedl v dome AMOLED - TN display !!! ne IPS, 6bit plecky, co nekde neni videt. A ten mobil stal 2x tolik co Xioami s nasobne vyssim vykonem, 3x vice RAM a amoled ..., tak asi tak to pusobi ;-)
    5.3. 18:54 lol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    bee iofce do rady bee
    6.3. 18:48 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Tak ja to spictal u sebe doma, pustil jsme jen FF s kupa mrtvych tabu a YT - ano chapu mam 64GB RAM a tak dal 4GB rovnou GPU ;-)

    Dobra jdeme na to - aplikace mi zerou 7.4GB a celkove mam sezrano 16GB - nic tam nemam spusteno, jen FF s hodne nenactenymi taby (ten zere 6GB)a terminal s 8 taby - 44GB free

    4GB podle vseho zere GPU - sleduji YT a akcelereuji

    Pojdme teda pocitat: 16 -7.4 APP -4 GPU = 4.6 --- muj MacOS s kupo SW ale nic spustene, mozna bez widgetu se dostanu na 4GB - btw OS mi zral pred vcerejsim upgradem jen 4GB ted uz je to 4.6GB

    Takze mam 8GB RAM - 4GB si vezme OS !!!, kolik si vezme GPU ? - 1-2 GB ? top je labuzo, muj FF ted zere kolem 6GB - ano hoodne tabu ,ale nejsou nactene ;-)

    Tolik k tomu, jak 8GB staci, nic nedelam, mam blby prohlize a zeru 16GB na MacOS - co vam tak setri RAM ;-) a vubec tam aplikace nic nezerou ;-) - tak urcite, kdyz mame cocoa (AppKit) a SwiftUI - zatimco AppKit je celkem maly, ale narozny na psani, tak SwiftUI je moderni, prenositelny, malem jak JAVA nebo Dotnetcore ;-) no ale s narozncosti app rostou naroky na CPU i RAM ;-)

    Na 8GB RAM se dnes ani nedoporucuje Firefox, ale safari co nic neumi ;-) a nesmite tam mit moc tabu, jinak vam spadne ;-) - takze weby plne reklam co ;-) zadny uBlock atd ;-) - mozna to tam jde dat co ja vim ;-) ja SAFRI nepouzivam udelal jsme test, spatne stranku zobrazil a pres stress test strance se zhroutil ;-)
    6.3. 22:27 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    A ted vazeni Linux, FC 42 - XFCE s natazenim gnome veci i se sdilenou GPU 1GB zabira OS takze pro aplikace mam hezkych 7GB kdyz dam GPU vice tak doba 6.5GB at nezeru ;-) k tomu Zram-swap a vyrazne rychlejsi disk, nebot jak vime, Apple na SSD setri a nejnizsi modely maji jen 1x PCIe v3 linku a casto i radic uvnitr stroji za h** a jako bonus to nema SSD cache ;-) casto nvme k tomu

    Takze mame zde levny notebook stary 6 let s 8GB RAM, vykonenism CPU a 512GB diskem - s modernim OS co zere 1/4 RAM oproti MacOS ... a proto je Linux na 8GB pouzitelnejsi a win a MacOS NE
    7.3. 03:02 Izak DeJebil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Nechcete provozovat paralelni diskuzi, kde bude Izak sam? Ocividne si vystaci sam se sebou, dobre si popovida, pochvali se za to, jak je skvelej a jak o vsechno vi. Je zbytecne, aby mu inteligentni diskuzi zaplevelili nejake podstatne nebo zajimave prispevky dalsich lidi, kteri jsou hloupi a nevi oproti nemu vubec nic.
    7.3. 07:56 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Ted se valim smichy, Capture one uz nebezi na MacOS 13 a vyzaduje 14 ... stara verze, tak se ptam, proc to resi, no a profi masiny so staly mega balik z roku 1017 uz na tom nebezi a tak tam prestav bezet SW ... ale to nic neni, C1 si to muze dale bastlit, ale brzy Apple vykopne vse x86 ze store a x86 uz nebudou podporovany ;-)

    Coz uz stejne ani ted neni, nebot Apple mel ruzne smejdy GPU a casto byla vtzadovana Nvidia a ted mate SW co je dualni, ale na x86 neumi GPU akceleraci, neb uz resi jen metal na Apple silicon ;-)

    A logikcy vyzdovano je min 16GB RAM s tim, ze neruci za pady ;-) a radeji 32 a vice - jen apka si pry vezme v zakladu 8GB RAM - mi zere vic, ja tam pouzivam AI ;-)
    9.3. 00:32 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Tal uz se hazi sracky reklamnich agentu, za chvili zase bude Apple banovat lidi, tak jako zakazali redkaci CDR dokonce macy kupovat a za to, ze kritizovali Apple produkty, dostali ban na vsechny Apple akce ;-)

    ALe ten shistorm lidi, co si to koui bude vesely ;-) - 2GB RAM na aplikace - LOL
    9.3. 08:31 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MacBook Neo
    Tak ty 3GB co to ma pro aky jsou uplne na pycu ;-) mam stahovaci SW z webu, umi de-kryptovat sifrovane video, slozit video, co pislaji po malych castech, aby neslo lehce stahnout atd. - jednoducha utilitka, logikcy v sobe musi mit kod chrome ;-) nebo neco podobneho, aby se mohl tvarit jako webovy klient - tento SW diky vsem modernim vecem zere nadhernych 3.2GB RAM - a to prosim uz nic neanalyzuje, prosel stranky, udelal si seznam a jeden jedno video za druhym - parsing a stahnuti

    Tak uz tento SW by na tom spadl ;-) - LOL

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.