abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (71%)
     (6%)
     (11%)
     (12%)
    Celkem 218 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 21:33
    Rozcestník

    Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu

    Mozilla oznámila, že v Německu spouští testování Cliqzu ve Firefoxu. Méně než 1 % uživatelů, kteří si stáhnou Firefox z oficiálních stránek, dostanou Firefox s předinstalovaným doplňkem Cliqz, který bude veškerou jejich aktivitu, tj. také adresy navštívených webových stránek, posílat na servery Cliqzu. Mozilla investovala do společnosti Cliqz sídlící v Mnichově v srpnu loňského roku. Cliqz vyvíjí webový prohlížeč Cliqz, fork Firefoxu, jenž dle vývojářů vylepšuje vyhledávání a současně chrání soukromí uživatelů. Cliqz vyvíjí také stejnojmenný doplněk Cliqz Firefoxu a experiment Cliqz Firefox Test Pilotu. Z popisu experimentu: "Cliqz GmbH sbírá data ohledně vašeho vyhledávání a prohlížení, včetně textů, které píšete do adresního řádku, dotazů zaslaných na určité vyhledávače a dat ohledně interakce s webovou stránkou, včetně pohybů myší, rolování a stráveného času". Společnost Cliqz mimo jiné koupila v únoru letošního roku rozšíření webových prohlížečů Ghostery zabraňující sledování uživatelů.

    7.10.2017 18:55 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.10.2017 19:40 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    To už se úplně zbláznili :O
    7.10.2017 19:43 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Já to sice nechápu, ale nevadí - nemusím rozumět všemu.
    7.10.2017 20:13 Ravise
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Ehm, sbohem?
    7.10.2017 20:16 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Potrebuju vyhnat aj tych poslednych par pouzivatelov?
    7.10.2017 20:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Cože? Tak to tu úvahu o návratu k FF asi beru zpět...
    Bedňa avatar 9.10.2017 00:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Ostatné prehliadače bez toho aby ťa na to upozrnili zberajú o tebe informácie a ten čo ťa na to upozrní to robí zle?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    9.10.2017 11:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Robí to úplně stejně zle jako ti ostatní.
    Bedňa avatar 9.10.2017 17:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Nemožem s tebou súhlasiť, Mozilla má zo všetkych tvorcov prehliadačov najotvorenejší prístup a nič nezahmlievajú ani netaja.

    Rozhodne to taja menej, ako keď som sa ťa niekde snažil elektronicky kontaktovať :-D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    9.10.2017 18:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Poslání mailu tady přes abc by mělo fungovat... Případně můžu poslat kontakt já tobě...
    Bedňa avatar 9.10.2017 19:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Ja mám na teba aj jabber, kde si nikdy nebol :-) Idem ti poslať email z Abička.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    10.10.2017 10:33 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    To jiste, proto odstranujou moznosti konfigurace z about:config .. "aby to uzivatele nematlo" ...
    Bedňa avatar 10.10.2017 17:29 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Neviem na čo konkrétne narážaš.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    7.10.2017 20:44 trt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    takže ff aj Ghostery je už v pr....? škoda :(
    7.10.2017 21:06
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    pokud vim tak predchozi majitel ghostery/evidon byl problematicky ... cliqz muze byt vyrazne zlepseni, nemeckeho cliqz se primo tyka gdpr (evidon byl americky)
    k3dAR avatar 7.10.2017 21:31 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Ghostery bylo v pr uz daaavno, minimalne tim ze meli whitelist a nechali si platit za propustene sledovace, kazdej normalni clovek davno presel na Privacy Badger ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    7.10.2017 21:06 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    No jestli tomu dobře rozumím, tak ta ochrana soukromí má být v tom, že místo vyhledávačů jako Google ten jejich fork (nebo doplněk) má používat vlastní databázi výsledků k napovídání/hledání (k tomu asi analyzuje ten uživatelskej provoz?), čímž se jakože vaše aktivita nedostane k tomu googlu a tak.

    Ale zase ji všechnu zná tahle malá firma o který nic nevíme. Což mi teda přijde jako výhra... no spíš pěkná blbost nebo přinejlepším solution in search of problem a nechci to.
    7.10.2017 21:29 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    hm to zni jako fajn byznysplan ziskat signifikantni vzorek uzivatelu zpracovana data z jejichz minovani pak budu preprodavat tretim stranam; akorat ze to uz se deje http://www.getavast.net/news/new-analytics-tool-jumpshot-based-on-the-avast-users-data
    7.10.2017 22:16 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    "We hope that users will appreciate the improved experience, but if users want to turn it off, they can always disable data collection or remove the Cliqz add-on entirely." Tohle je v Nemecku nezakonne, tudiz prvni uzivatel ktery se nasere tak dostane pekne odskodne. Ja si snad dnes ten FF stahnu, mozna budu mit stesti...
    7.10.2017 22:23 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    jeste doplnim, ze uz to zacala resit spousta firem v Nemecku prostrednictvim svych Datenschutzbeauftragte, protoze jedna vec je jestli to by default krade data doma a druha vec je jestli to by default krade data ve firme. Je uplne jedno ze Mozilla rika ze ty data budou jenom anonymni, url nemusi byt anonymni. Pro Mozillu a FF tohle rozhodnuti muze mit hodne negativni nasledky, alespon tady v DE.
    7.10.2017 22:46 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše německá imigrační politika

    Vlákno bylo přesunuto do samostatné diskuse.

    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    8.10.2017 08:13 Rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    tak co teda používat? ff + ublock + badger + noscript + kontejnery? to už začíná být slušná pakárna...

    je vůbec nějakej funkční nešmírující prohlížeč s aspon základníma funkcema?
    8.10.2017 12:14 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Chrome
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    8.10.2017 12:49 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Dost nepodareny vtip...
    8.10.2017 15:53 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Proč? K čemu ti je používat prohlížeč, který ctí tvé soukromí, když to nedělá 99% stránek, které navštěvuješ. Dnes už je google analytics skoro všude a tam kde není, je nějaká analytika, která má nějaký bezpečnostní problém. Pokud ani to ne, zbytek ztráty soukromí za tebe pořeší tvůj provider.

    Proč by mi mělo vadit, že prohlížeč něco někam odesílá, když ve finále všechno co hledám posílám do google.com?

    Připadá mi to jako by pornohvězda hledala kabinku, kde se může převléct. Na netu tisíce jejich filmů, kde je jí vidět až do kuchyně.... ale hlavně mít soukromí... :-) Pokud chceš soukromí, tak prohlížeč nepoužívej.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 8.10.2017 16:23 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    protoze placas kraviny, jednak misto Chrome je kdyz uz tak vhodnejsi Chromium co nema ve feature primo uvedene "volani domu", k tomu doplnek Privacy Badger na blokovani google analytics a dalsich analytik... kdo nechce posilat vse do Google pres jeho sluzby, pouzivat je nemusi...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    9.10.2017 08:03 Rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    jak je to s tím badgerem? když ho nainstaluju, tak mám skoro všechny posuvníky v zeleném. mám ho "učit" co má blokovat, nebo ho nechat v defaultu? už se mi i stalo, že když jsem si s ním hrál, tak se mi začaly po různu objevovat reklamy, který před tím ublock zachytil, nebo se mi přestaly stránky zobrazovat jak maj.

    co se týká mého dotazu na prohlížeč - spíš jsem to myslel tak, že bych měl to šmírování aspon trochu pod kontrolou - je mi jasný, že když mám celý telefon i tablet na androidu, gmail a služby od googlu taky používám řešit "aby na mě google nemohl" je trochu dost ujetý

    - jde mi o to, jak si udělat "okno" kde bych měl od google, fb a podobných pokoj
    k3dAR avatar 9.10.2017 19:09 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    jj, ucit ho :) klidne vsechno zakaz a povoluj jen neco kdyz na strance nepujde to co potrebujes :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    9.10.2017 19:22 Rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    ok, tím vyřeším sebe - ale co s ostatníma uživatelama (manželka + děti - každý má samostatný profil a to nemluvím o tabletech) co doma mám? když jim nainstaluju něco, díky čemu něco jiného nebude fungovat, nebo to bude požadovat další interakci (ghostery mělo podle mě užitečnou funkci "blokovat i nové trackery"), tak mám o zábavu postaráno...

    a věř mi, že věkovej rozptyl 8 - 40 let rozhodně nepokryje jedno školení - a to nemluvím o tom, že jim je to v podstatě buřt...
    9.10.2017 20:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Já na tohle používám Ad Block plus pro FF a uBlock Origin na Chromiu. Mají svoje databáze toho, co blokovat.
    9.10.2017 21:12 Rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    to jsem něl do ted - ublock + ghostery na chromiu ted se snažím dát šanci FF - ale nějak se s tím neumím sžít
    10.10.2017 12:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Ghostery AFAIK už od začátku spolupracují s advertisery. AFAIK AdBlock Plus je v podstatě ekvivalent uBlock pro FF.
    k3dAR avatar 10.10.2017 18:23 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    AdBlock Plus spolupracuje s agenturama take ;) takze to urcite neni ekvivalent uBlock a to ani ve spotrebe RAM ci CPU ;) nejak nechapu proc ve FF to pouzivas, kdyz v Chromiu mas uBlockOrigin ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    10.10.2017 18:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Já FF moc nepoužívám a v době, kdy jsem to řešil, asi nebyl uBlock Origin pro FF nebo jsem o tom nevěděl.
    k3dAR avatar 9.10.2017 21:58 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    tak jasne, pro ostatni (co nechteji/neumeji si povypinat/pozapinat jen potrebne) bude vhodnejsi zustat u Ghostery, pripadne neco jineho o cem nevim, kdyz pouzivam jen PrivacyGadger nebo NoScript (ten blokuje naopak komplet vsechny JS(nezavisle na tom jestli jde o sledovaci nebo ne) a rucne je potreba povolit jen potrebne, coz take nebude reseni pro tve "ostatni")...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    8.10.2017 17:19 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Protoze treba potrebujes prohlizec pouzivat ve firme a kdyz ti prohlizec bude odesilat data nekam ven tak to muzes rovnou vsechno sdilet...
    8.10.2017 17:33 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Kazdy normalny browser dokaze zablokovat 3rd party cookies.
    8.10.2017 12:21 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    staci pohledem do nainstalovanych rozsireni overit zda jsi mezi tim 1% a pokud ano pak odinstalovat to rozsireni..
    9.10.2017 09:34 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    To jiste, a modlit se, aby se tam pri pristi aktualizaci nedoinstalovalo zpatky ...
    Bystroushaak avatar 8.10.2017 15:29 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Palemoon.
    8.10.2017 17:34 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Otter Browser
    8.10.2017 20:39 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Je třeba odlišit dvě věci: První - kdo vlastně definuje vyhledávací dotaz (zda uživatel nebo ti, co řídí informační pole.); druhou - zda má uživatel plnou kontrolu nad užitím či funkčímu zamezením různých Cliqzů. Pokud je možné uživatelsky FF ponechat plně v moci uživatele z hlediska vyhledávání, pak není jediný důvod proti FF jakkoli brojit či jej odmítat užívat. Pokud ale bude cokoli "embedded", pak je to důvod k hledání nástroje k vyhledávání na internetu někde jinde. Mimimalismus takového Netsurfu ukazuje jednu z cest.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    8.10.2017 21:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu

    Nesouhlasím. Nestačí mít možnost to rozšíření vypnout/odinstalovat, taková věc prostě nesmí být opt-out - a už vůbec ne, pokud by to bylo bez varování. Tady nejde o power users, kteří mají about:addons otevřenou každou chvíli a jsou přirozeně podezíraví. Tohle jsou hotové balíčky, které si instalují neznalí uživatelé, z nichž mnozí nejspíš ani netuší, že nějaká rozšíření vůbec existují, a pokud ano, nenapadne je, že by si hned po instalaci měli zkontrolovat, jestli tam náhdou od Mozilly nedostali nějaké kukaččí vejce, o které nestojí.

    Vysloveně výsměchem je pak odstavec oznámení začínající "One of Mozilla’s core privacy principles is No Surprises", kde se nepíše ani slovo o tom, že by postižený uživatel byl při instalaci (nebo při prvním spuštění) varován, že jeho instalace bude rozšíření obsahovat a že ho může vypnout (nebo se ho instalátor rovnou zeptal, zda o to stojí). No surprises, indeed. Vrcholem je pak "That is why we are telling you about this today." (tradiční odkaz na Douglase Adamse a nástěnku v suterénu stavebního úřadu).

    8.10.2017 22:30 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Michale, vždyť o tom píšu, že pokud uživatel má problém s tím, že mu jeho prohlížeč někam něco posílá a ještě mu našeptává to, co si on vlastně ani nepřeje, tak si to musí zjistit, zda to jde odinstalovat či alespoň efektivně deaktivovat bez možnosti dálkové či postakualizační automatické aktivaci. Pokud mám pocit ohrožení, pak je pouze na mně, abych si zjistil, v čem spočívá a jak se hrozby účinně zbavit. To, že to nikde v Mozille nepíší není důvodem po tom nepátrat. Ovcím nepatří do rukou nejen zbraně, ale ani aplikace jako jsou prohlížeče internetu. Jinak je dobré ovládat nejen angličtinu...
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    9.10.2017 07:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Bohužel pořád mluvíme každý o něčem jiném. Mne by prostě vůbec nenapadlo, že by prohlížeč mohl takové rozšíření defaultně obsahovat a aktivovat. Já bych na to sice poměrně rychle přišel, ale je mi jasné, že zdaleka ne každý. Zdaleka ne každý, kdo nechce, aby se veškerá jeho aktivita logovala do nějaké pochybné firmy, je zároveň dostatečně paranoidní, aby po instalaci kontroloval, jestli mu Mozilla automaticky nenainstalovala takové rozšíření. Takové podrazy se prostě ve slušné společnosti nedělají. Považuji za moc smutné, že Mozilla znovu a znovu dokazuje, že do slušné společnosti patřit nechce.
    9.10.2017 08:09 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Je však třeba si uvědomit, že předinstalovaná rozšíření nejsou umístěna ve stejném adresáři jako uživatelem přidaná rozšíření. Pomocí about:addons nebo výběrem volby Add-ons z menu se k takovým zabudovaným rozšířením nelze dostat (nejsou tam zobrazena). Ve standardní instalaci Firefoxu (z distribučního balíčku) se nalézají v adresáři /usr/lib/firefox/browser/features, při stažení Firefoxu, který není třeba instalovat, je nutné podadresář features nutno hledat v adresáři, do nějž byl stažený Firefox rozbalen a umístěn.
    9.10.2017 08:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu

    Tím hůř…

    Ale je-li to tak, je to další nepříjemná změna. Kdysi bylo nějaké rozšíření součástí distribučního balíčku v openSUSE a v přehledu rozšíření jsem ho viděl a mohl jsem ho tam i zakázat (ale ne odinstalovat). Ale to bylo IIRC ještě v době, kdy ten přehled byl implementovaný jako dialog, ne stránka.

    9.10.2017 09:14 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Já jsem to donedávna taky nevěděl, ale úplná novinka to není, už ve verzi 52.4 ESR (starší se na stránkách Debianu nedají najít) existuje adresář /usr/lib/firefox-esr/browser/features/, nicméně v něm je jen jedno "zabudované" rozšíření, loop@mozilla.org.xpi (pro srovnání, verze 57.0.4beta jich tam má už čtrnáct).
    9.10.2017 19:27 Rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    56 na archu jedenáct:
    activity-stream@mozilla.org.xpi      
    e10srollout@mozilla.org.xpi     
    formautofill@mozilla.org.xpi  
    shield-recipe-client@mozilla.org.xpi
    aushelper@mozilla.org.xpi            
    firefox@getpocket.com.xpi       
    onboarding@mozilla.org.xpi    
    webcompat@mozilla.org.xpi
    clicktoplay-rollout@mozilla.org.xpi  
    followonsearch@mozilla.com.xpi  
    screenshots@mozilla.org.xpi
    9.10.2017 09:39 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Musel bys to kontrolovat po kazdy aktualizaci, coz nedelaj ani ITci. A kde je receno, ze to jednoho krasnyho dne nebude proste soucast chrofoxe ... kterou nikde neuvidis (po nejaky ty aktualizaci). Jasne, muzes neustale sledovat zmeny ve zdrojacich (a pak si to musis kompilovat z tech zdrojaku sam), preju hodne stesti.
    9.10.2017 10:46 Rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    co nějaký konqeror, epiphany - nebo jak se tyhle integrovaný brovsery jmenoujou? přišly mi celkem ok - bohuže u každého jsem postupem času něco našel (nefungovaly některý stránky, blokování reklam a já už ani nevím co dalšího)
    9.10.2017 11:52 Stevko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Epiphany (dnes Web) som nejakú dobu používal, ale nebolo o ono (boli tam rozbité veci). Ale vidím, že v 3.26 už nie sú rozbité veci, čo som si pamätal, takže mu dám zasa šancu.
    9.10.2017 11:56 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Já mám nainstalovanou verzi 3.24 a zatím jsem na žádné problémy se zobrazením stránek nenarazil. Ovšem používám tento prohlížeč jen příležitostně. Pokud jde o Konqueror, to je už roky neudržovaný, zastaralý a naprosto nepoužitelný prohlížeč (však taky KDE brzo přejde na jiný).
    9.10.2017 11:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Pokud jde o Konqueror, to je už roky neudržovaný, zastaralý a naprosto nepoužitelný prohlížeč

    Zajímavé, já ho občas používám na věci, kde nechci, aby se mi do toho pletl můj profil z Firefoxu, a přijde mi naopak, že je na tom poslední dobou o hodně lépe než dřív.

    9.10.2017 12:30 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Mně jde Konqueror spustit pouze s jádrem KHTML, které je pochopitelně zastaralé, teoreticky by měl být použitelný i s jádrem Webkit (jenže jde o QtWebkit a ten je taky zastaralý, třebaže ne tolik jako vykopávka KHTML), ale mě s ním nejde spustit (trvá přibližně rok). Asi jde o problém typický pro KDE - chyby u jednoho uživatele se neprojevují u jiného a naopak.
    9.10.2017 13:21 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Ona je otázka jak a jestli vůbec se bude Konqueror dál vyvíjet, teď když projekt KDE převzal pod svoje křídla QupZillu.
    9.10.2017 13:19 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Už jsi zkusil FF kontejnery? Začala jsem je používat na testování webů a je to super :) Tři kontejnery kde je v jednom přihlášený admin, v druhém uživatel a ve třetím bez loginu, nesdílí se mezi nimi cookies…
    9.10.2017 13:32 Rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    já je právě zkouším a táhne mě to i díky nim zpátky k FF - ale co se tady píše ohledně "vestavěných" rozšíření a podobně mě trochu chladí nadšení ...
    9.10.2017 13:48 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    To je za poslední dobu poprvé kdy jsem byla z rozhodnutí Mozilly opravdu zklamaná. Rozhodnutí za Webextension Api chápu, změny v jádře jsou boží, ale… Tohle je sice asi fajn funkce, ale měla by být opt-in. Na stranu druhou, vzhledem k tomu že uživatel nikde nepotvrzuje souhlas se zpracováním dat, alespoň se dá čekat anonymizace kvůli GDPR. Googlu toho na sebe vykecám mnohem víc.
    9.10.2017 15:52 Rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    jak jsem psal nahoře - s google a tím co mu vykecám, jsem tak nějak smířenej a vím o něm. Tohle je jako kdyby si byla smířená s tím, že tě hlídají policajti a najednou se o tebe začala zajímat domobrana, svaz obecních antoušků a pošťák...
    9.10.2017 13:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Na většinu věcí by to asi stačilo, ale ne na všechno. Jedna ze situací, kdy používám konqueror, je např. to, když potřebuju spustit prohlížeč na svém počítači doma přes "ssh -X"; Firefox má nějak zvláštně udělanou detekci toho, jestli už neběží, aby v takovém případě jen otevřel nové okno - jenže je to nové okno lokálního Firefoxu, ne toho vzdáleného. Ono to jde nějak obejít, ale radši prostě spustím konqueror, u toho aspoň vím, že běží tam kde má.
    9.10.2017 14:07 V
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    mě na to pomohlo firefox --no-remote
    9.10.2017 14:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Díky za tip, příležitostně vyzkouším. IIRC jsem zkoušel --new-instance, ale to z nějakého důvodu nestačilo.
    8.10.2017 22:37 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Ještě dodám, že když "...nesmí být opt-out...", tak to znamená, že browsery s implicitně zapnutým adblockem také nesmějí být takto opt-out? Někdo se SEO včetně reklam živí, jiný je vymýšlí a další je testuje, takže také oni mají plédovat, že to nemá být ani opt-out? Trochu konzistentnější a komplexnější myšlení by neškodilo... Vyhovět mase mnohdy znamená právě a pouze použít možnost vypnutí jinak obecně preferované implicitní sady funkcionalit, jinak půjde o okrajový produkt pro speciální skupinu uživatelů.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    Fluttershy, yay! avatar 8.10.2017 23:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla spouští testování Cliqzu ve Firefoxu
    Někdo se SEO včetně reklam živí, jiný je vymýšlí a další je testuje

    Existuje právo na soukromí, které je jednoznačně nadřazeno tomu, že se někdo živí reklamami.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.