Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Začal vycházet nový online magazín Branch, který se snaží přispět k diskusi o udržitelnosti IT technologií a využití Internetu k ochraně klimatu. Obsah je publikován pod licencí Creative Commons BY 4.0. V prvním čísle se lze dočíst například o udržitelném webdesignu, nebo vztahu mezi AI a udržitelností.
Tiskni
Sdílej:
si myslim že nato určitě budou mit nějakej js framework :D :D ;D ;D
ti jako nestačí dredatá matka samoživitelka s dredatým dítětem jak koukaj z jungle doslunce černoška jak sází řetkvičky a jedniej chlápek navobrázku v růžovým tričku jak přemejšlí jestli semu jako podaří narvat internetovou patch šňůru do svýho ekovodbouratelnýho vohebnýho laptopu od applu hele???? :O :O :D :D ;D ;D
btw si nemyslim že je jakoby chytrý stavět větrný mlejny takle blízko u jungle protože ty kaktusy a lekníny seberou větrům děsně moc energie :O :D :D ;D
In 2017, Apple released its annual “Environmental Responsibility Report” with the spin that the company, one of the most profitable in the world, was on its way to make its electronics hardware almost entirely out of recycled materials. Companies like Apple are trying to paint themselves as environmentally-friendly actors leading the charge for sustainable electronics, but, as illustrated in an excellent 2017 piece by Vice Motherboard, the fact is that Apple’s mandate of forcing recyclers to pulverize and shred otherwise repairable and salvageable electronics is entirely against best industry practices and results in enormous waste. As iFixit CEO Kyle Wiens notes in the article, breaking down e-waste by shredding should only be used a last resort, though Apple and other companies who want customers buying new products quarterly to appease their shareholders would have you think otherwise. This is not even to mention the direct economic impact on consumers who are cajoled into buying a new machine to replace one that is actually perfectly serviceable for a fraction of the cost of a new one. … As you might have guessed based on what I have written previously, the worst in the mainstream computing industry is likely Apple, which deserves to be directly called-out for their practices of planned obsolescence and anti-consumer behavior, a non-exhaustive list of which includes suing refurbishers, using their T2 chip to attempt to prevent 3rd party repairs, soldering components like the SSD and RAM so they are no longer replaceable, gluing batteries in so they are not easily swappable, denying defects as long as possible (see timestamps for full list), and, of course, fighting ‘right to repair’ legislation. Before we move on, I’d like to give a special (dis)honorable mention to Intel, who stopped producing upgradable mobile chipsets with the Broadwell (4th generation) series of Core-i CPUs. Yes, you used to be able to upgrade the mobile CPUs in many older lines of laptops just as we can upgrade storage, RAM, and wireless cards in most laptops today. My own conjecture is that people just weren’t upgrading often enough, but there’s no way to know for sure what the real decision-making process behind it was.