abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:46 | IT novinky
    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    6.1. 16:22 | Komunita

    V úterý 13. ledna 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 5. Mobile Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a související infrastrukturu. Akci pořádá David Heidelberg.

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    6.1. 16:00 | Pozvánky

    Už je 14 dní zbývá do začátku osmého ročníku komunitního setkání nejen českých a slovenských správců sítí CSNOG 2026. Registrace na akci je stále otevřená, ale termín uzávěrky se blíží. I proto organizátoři doporučují, aby se zájemci přihlásili brzy, nejlépe ještě tento týden.

    … více »
    VSladek | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 289 hlasů
     Komentářů: 7, poslední dnes 15:35
    Rozcestník

    Pí na 100 bilionů číslic

    Emma Haruka Iwao na blogu Googlu informuje, že bylo vypočítáno na 100 bilionů číslic.

    9.6.2022 13:33 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.6.2022 13:38 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Zkontroloval to někdo? A to nejen přepočtem, ale i experimentálně?
    9.6.2022 16:23 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Asi bu slo nejakou statistickou analyzou odhadnout, od ktereho desetinneho mista pouzili rand().
    9.6.2022 17:39 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Pokud to neověří experimentálně, tak jsou to hausnumera.
    9.6.2022 21:22 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Ověřit experimentálně matematickou konstantu, která je ještě navíc zcela jasně definovaná jako poměr obvodu kružnice k jejímu průměru v euklidovské rovině? Řekni mi, že si děláš legraci a vážně nepřemýšlíš o matematice nebo fyzice.

    Pí si můžeš "experimentálně" vypočítat na počítači pomocí Monte Carlo, ale nevím, k čemu ti to bude, protože takto náhodně "házet" znamená provádět zcela neefektivní výpočet. Naopak některé nekonečné řady konvergují dost rychle, abys vypočítal pí na dost míst v rozumném čase. Ale ještě jednou, pí není fyzikální konstanta.
    9.6.2022 22:25 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Mají nějaký algoritmus výpočtu založený na teorii, který ale nemusí odpovídat realitě. Ať si třeba vyrobí přesný kruh a měří obvod. Jenže to těžko zvládnou s takovou přesností, to nedává ani fyzikální smysl. Takže je to imho celé blbost.
    9.6.2022 22:32 kvr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Eh, tak dá se předpokládat, že korektnost algoritmu prokázali... Ale jinak si můžeš experimentálně změřit obvod vesmíru a zjistit, jestli to zhruba odpovídá.
    9.6.2022 23:28 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    prokazali? leda matematicky, to neni experimentalni dukaz
    9.6.2022 23:51 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Já se zeptám raději ještě jednou: Myslíš to vážně, co tady píšeš?
    9.6.2022 23:56 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    jiste
    10.6.2022 13:58 karelI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Tak to je zlý.
    10.6.2022 16:37 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    ne, zlý je přejímat výsledky bez experimentálního ověření
    10.6.2022 16:51 __
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Zlý to není, jen má zjevně humanitní vzdělání.
    11.6.2022 20:32 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Nemůže na svém ščotu najít odmocninu ze dvou, a proto neexistuje. A kdyby někdo chtěl odmocninu ze dvou spočítat na více než 3 desetinná místa, nemá to fyzikální smysl. Prostě ho nechejme při tom.
    13.6.2022 14:33 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Naopak, pozadavek na experimentalni overeni je jasnym znakem prirodovedneho vzdelani. Bohuzel teoreticti matematici se od humanitnich vzdelancu v podstate nelisi - stavi si vlastni virtualni svet zalozeny na experimentalne neoverenych dogmatech.
    11.6.2022 18:24 Pí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Vy ste na škole nemali analýzu? Tak to sorry, π sa už dávno definuje pomocou nekonečných radov prípadne integrálov, už starý Ludolf to tak robil :-). Stačí sa pozrieť do nejakej zbierky úloh z analýzy a uvidíte, v akých nečakaných situáciách výsledok obsahuje π.
    11.6.2022 21:26 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Teď nevím, jestli to je dotaz na mě, anebo na toho pana Podtržítko. O mne není třeba mít strach, já jsem diferenciální a integrální počet dělal ve svých 13 nezávisle na škole. Pí je pořád Pí -- bez ohledu na to, jak rychle konvergentní řady či jiné moderní postupy k jeho výpočtu člověk zvolí. Jimi fakt Pí "nedefinujeme".
    10.6.2022 16:00 Erlang Senior Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Jo zkontrolovali to Bailey–Borwein–Plouffe vzoreckem
    9.6.2022 13:50 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Cize uz bude zdravsia a chutnejsia zelenina?
    9.6.2022 15:49 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Ne, ale zato bude přesněji kulatější chleba.
    Quando omni flunkus moritati
    9.6.2022 19:36 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Aj som si myslel.
    9.6.2022 13:57 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    y-cruncher - Closed souce code.
    9.6.2022 17:08 veteran z vietnamu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Radšej poriešte problém 3n+1
    xxxs avatar 9.6.2022 18:48 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    ake je realne vyuzitie? krypto? nie to je pre astronavigaciu az zbytocne presne? vie niekto?
    9.6.2022 19:48 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    zadne, vzdyt ani nejde overit, zda je to pravda
    12.6.2022 11:17 Pocital
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Jestli umite pocitat, tak si to overte...
    9.6.2022 19:16 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Pritom pre praktické využitie stačí pamätať že je to okolo 3.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    cbrpnk avatar 9.6.2022 20:41 cbrpnk | skóre: 10 | blog: bl0gium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    22/7
    Ondroid avatar 9.6.2022 22:11 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    4*0.5!^2
    9.6.2022 22:26 Fms
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    4 se lip pamatuje a lip se s tim pocita
    10.6.2022 09:18 MBE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Už ze základní školy si snad každý pamatuje 3.14

    Já si k tomu pamatuju i tu patnáctku (3.1415) a to je pro všechny výpočty které jsem kdy potřeboval dostatečná přesnost. Už to 22/7 mi přijde mimo mísu, protože si musím pamatovat "úplně jiná čísla" a přesnost to má stejnou jako 3.1400
    10.6.2022 09:38 hmmmw | skóre: 3 | blog: hmmmw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    To jako vážně někdo počítá s cifrou 3,14? Pokud z hlavy, tak bohatě stačí 3, a pokud strojem, tak je tam vždy písmeno pí, takže jej přece není potřeba nahrazovat.
    10.6.2022 15:50 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    a pokud strojem, tak je tam vždy písmeno pí
    moc stroju jsi jeste nevidel

    vetsina beznych kalkulacek zadne pismeno pi nema
    10.6.2022 16:09 Jana Kanalova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    vetsina beznych kalkulacek zadne pismeno pi nema

    Tak to je nepodložená domněnka. Z mojí zkušenosti je to naopak, většina kalkulaček (fyzických i SW) PI má.
    13.6.2022 14:36 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    No to je videt, jak je tvoje zkusenost omezena - pi maji vedecke kalkulacky, obycejne kalkulacky, nebo kalkulacky ekonomicke, zadne pi nemaji. A vedeckyuch kalkulacek se vyrobi a proda mala mensina.
    10.6.2022 23:56 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    HW nemám, ale pozrel som sa teraz na tú vo Win (10) a prostredí MATE a vo vedeckom/rozšírenom nastavení je tam tlačítko s pi
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    10.6.2022 15:51 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    kdyz uz, tak 3.1416
    Bílý jezdec Vandas avatar 11.6.2022 09:54 Bílý jezdec Vandas | Čechy!
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Kdo by si nepamatoval onen významný den 22. července ;-).
    10.6.2022 16:56 Zdeněk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Otázka pro experty: Jak veliký by byl txt soubor se 100 biliónama číslic?
    10.6.2022 18:58 veteran z vietnamu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    hej

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.