Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Martin Klapetek v blogovém zápisku porovnává své dojmy z prostředí Mac OS X s tím, na co je zvyklý z KDE Plasmy, a navrhuje, v čem se může KDE ještě zlepšit. Konkrétně jmenuje např. konzistentní vzhled ikon nebo plynulé přechodové efekty. Naopak vyzdvihuje konfigurovatelnost a bohatou funkcionalitu aplikací KDE a Plasmy.
Tiskni
Sdílej:
Ono v zasade v mojom pripade ani nie je moc o com diskutovat. Prepinam medzi browserom, ktory si svoje taby riesi interne a terminalom, kde by sa window management mohol prejavit. Sem-tam ina aplikacia - ale to skor vynimocne. Co sledujem beznych ludi, ti uz dnes aplikacie pomaly ani neprepinaju - vsetko sa robi v browseri. Maximalne tak este nejaky office balik.
Napriklad taka "maximalizacia" - v MacOS by podla interface guidelines mala sposobit, ze sa okno zvacsi na taku velkost, aby dokazalo zobrazit pokial mozno cely svoj obsah.Kéž by to tak bylo. Uvědomil jsem si, že je to odlišný přístup, jenže příliš často nefunguje. Pak nezbývá nic než trefovat se do úzkého rožku okna a roztahovat manuálně. K tomu si uživatel musí zvykat na odlišné chování kurzoru, a tím se stává trefit se obtížným úkolem.
Takže platí nemožnost konfigurace á la GNOME?Možnost či nemožnost konfigurace ke spokojenosti je subjektivní, ne objektivní. Taky jsem s Gnome 3 spokojenější než s KDE 4, i když jsem byl několikaletým uživatelem KDE 2 a KDE 3. Má současná preference mezi Gnome a KDE je Gnome 3 > Gnome 2 > KDE 3 > KDE 4.
Nejde o to čo ide a čo nejde nastaviť.
To je ale právě společně s množstvím kritických chyb to jediné, oč jde. Uživatel chce prostředí ovládat nějakým, sobě vlastním způsobem -- prostředí mu to buď umožní, nebo neumožní. To je řešitelné dvěma způsoby, buď bude prostředí konfigurovatelné, nebo si bude každý vyvíjet vlastní prostředí (maximálně tak by museli být všichni lidé stejní, aby mohli používat stejné prostředí). Třetí varianta je nespokojený uživatel.
Jediný další podstatný faktor je přítomnost chyb. A ano, zde může být s KDE SC problém, byť většinou není přímo v KDE SC, ale třeba v ovladačích.
To je řešitelné dvěma způsoby, buď bude prostředí konfigurovatelné, nebo si bude každý vyvíjet vlastní prostředí (maximálně tak by museli být všichni lidé stejní, aby mohli používat stejné prostředí).To je s prominutím pitomost. Nejsou dvě tyto dvě možnosti, ale tyto dva extrémy a možnosti mezi nimi. Já nejsem zastánce „jeden desktop vládne všem“ a jsem za diverzitu rád, ale vůbec no neznamená, že jsem si napsal od začátku do konce celé prostředí, které používám.
v BeOS (Haiku) mam to iste.. ked kliknem na maximalizovat tak sa mi okno nezvecsi na celu obrazovku ale na velikost urcenu obsahom.. teda ak mam vela ikoniek vo vnutri prieskumnika (trackera) tak sa mi zvecsi co ja viem len hoizontalne alebo naopak vertikalne podla toho co je vo vnutri.. to iste aj s terminalom
Není ta funkční vlastnost u toho terminálu spíše na obtíž?Vo vacsine pripadov nie, programatori zvycajne pocitaju so sirkou 80 znakov. V minime vynimiek nie je problem to okno natiahnut aj na sirku.. Ale ono asi vsetko dost zavisi od navykov a tak.