abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:22 | Zajímavý článek

    Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:55 | IT novinky

    Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.7. 14:44 | IT novinky

    Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    29.7. 13:44 | Nová verze

    Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.7. 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.7. 21:22 | Zajímavý software

    Společnost CORSAIR podporuje svůj systém iCUE LINK pouze ve Windows a macOS. Jak jej ovládat v Linuxu? OpenLinkHub (GitHub) je open source linuxové rozhraní k iCUE LINK. Z webového rozhraní na adrese http://localhost:27003 lze ovládat RGB osvětlení, rychlost ventilátorů, nastavovat klávesnice, myši, headsety…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.7. 15:11 | Zajímavý článek

    Ve funkci koordinátora k bitcoinové kauze skončil bývalý ústavní soudce David Uhlíř. Informaci, kterou zveřejnil Deník N, potvrdila Radiožurnálu ministryně spravedlnosti Eva Decriox (ODS). Uvedla, že odchod byl po vzájemné dohodě. „Jeho mise je ukončená, auditní procesy se už povedlo nastavit,“ řekla. Teď má podle ministryně další kroky podniknout policie a státní zastupitelství. Koordinátorem jmenovala ministryně Uhlíře 19. června.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    28.7. 13:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.07.26 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.7. 00:11 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 40
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (28%)
     (6%)
     (6%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 179 hlasů
     Komentářů: 21, poslední včera 22:56
    Rozcestník

    Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému

    MojeFedora.cz upozorňuje na chybu ve Fedoře 24, která může způsobit pád X serveru během aktualizace balíčku systemd-udev na zařízeních s více než jednou grafickou kartou (tzn. třeba spousta notebooků s technologií Nvidia Optimus). Chyba se týká těch uživatelů, kteří aktualizují systém z příkazového řádku (dnf update). Doporučeným způsobem aktualizace je využít aplikaci GNOME Software, která tento problém díky mechanismu offline aktualizací obchází.

    5.10.2016 06:00 | Ladislav Hagara | Upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.10.2016 09:14 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    jj, uz sme na tom jak na widlich ... kvuli systemd se bude s kazdou aktualizaci restartovat ...
    5.10.2016 09:50 Cabrón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Důvodem není aktualizace samotná, ale automatické restartování udevu v post-install hooku. Na něm závisí xorg server, takže ho to logicky restartuje taky.
    5.10.2016 09:51 Cabrón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    A děje se to úplně stejně i na SysV init instalacích.
    pavlix avatar 5.10.2016 09:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    A hned je tady zachránce v podobě systemd. Náhoda? Nemyslím si. :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.10.2016 09:58 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    A čo má init systém s post-install hookom volaným z inštalačného baíčka?
    pavlix avatar 5.10.2016 11:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Jste mimo kontext, mistře.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.10.2016 19:19 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Nuž, to bolo od teba duchaplné ako cintorín.
    pavlix avatar 6.10.2016 10:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Tak co mám odpovídat na reakci, která nemá nic společného s tím, na co reaguje. Jediné, co mě ještě napadá, je neodpovědět nic.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.10.2016 16:28 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Takže to s tým SystemD nebolo z tvojej strany plánované ako progresívny príspevok. Bolo to len pichnutie do osieho hniezda. Trošku si sa netrafil.
    pavlix avatar 6.10.2016 22:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Po předchozích zkušenostech má pro mě tvůj názor přesně nulovou váhu. Měj se dobře.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.10.2016 09:38 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Obávam sa že je to obojstranné.

    Prajem pekný víkend.
    5.10.2016 23:28 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    O tom neviem, nikdy mi nic nerestartovalo pri instalacii ine aplikacie.
    little.owl avatar 5.10.2016 09:57 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    A jakou roli v tom hraje nutnost mit vice grafickych karet?
    A former Red Hat freeloader.
    Bedňa avatar 5.10.2016 11:48 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    To som z toho blogu ani ja nepochopil a tiež mi uniká pointa reštartu udevu a pád Xiek, udev sa dá v pohode hocikedy reštartnúť. Za tým bude nejaká iná prasárnička :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    little.owl avatar 5.10.2016 12:38 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Podle popisu by mohlo jit o problem reinicializace X-ek v konfiguraci se dvema grafickyma kartam jako Intel/Nvidia Optimus spusteny v %post sekci.
    A former Red Hat freeloader.
    Bedňa avatar 5.10.2016 15:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Asi to bude Fedora špecifický bug s Xkami, keď to zatiaľ v iných distrách nereportovali.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    5.10.2016 10:01 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Tie zavislosti robil nejaky teoretik z matfyzu? Udev sa predsa vzdy dal restartovat na beziacom systeme a nicomu to nevadilo.
    pavlix avatar 5.10.2016 11:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Ale no tak, takhle blbě si léčit studijní neúspěchy...
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.10.2016 12:13 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Na matfyz som bol prijaty, ale na zapis som nesiel, radsej som zvolil inu skolu. A dobre som urobil - ked som videl, co produkoval byvaly kolega, matfyzak...
    Integral avatar 5.10.2016 12:58 Integral | blog: devnull
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    takze kdybys ty chodil na matfyz, tak taky pises sracky? :D
    pavlix avatar 5.10.2016 15:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Píše je i když tam nechodí, takže si asi můžou s kolegou podat ruku. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.10.2016 10:05 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    co to je za debilni zavislost? xorg funguje i bez udevu, tak by to melo byt nastaveno tak, ze udev je pouze v After, aby to fungovalo i pokud na systemu nebezi.
    6.10.2016 09:55 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Důvodem není aktualizace samotná, ale automatické restartování udevu v post-install hooku. Na něm závisí xorg server, takže ho to logicky restartuje taky.
    Mě to moc logické nepřijde, zařízení v /dev budou fungovat pravděpodobně i po restartu udevu, tak proč restartovat služby co to špatně nesou, jako xorg? Při /etc/init.d/network restart se xorg taky nerestartuje.
    pavlix avatar 6.10.2016 10:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 6.10.2016 10:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Dokonce i systemd se umí restartovat bez restartu xorg, tak proč ne udev. :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Rezza avatar 6.10.2016 16:11 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Tak ten xorg neni restartovany. On jen sleti, protoze mu udev odebere a znovu prida HW za behu a nedela mu to dobre. Takze fixy jsou potreba na dvou mistech - aby udev neblaznil a xka to prezila bez toho, ze se radsi ukonci :).
    5.10.2016 11:11 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Tvl Fedora, to fakt nekdo z vas seriozne pouziva? Myslim nekdo pod 15 let? Nikdo jinej nez naivni studentik chlubici se skrinsotem desktopu snad zdarma delat betatestera a ohrozovat svoje data nemuze ne.
    pavlix avatar 5.10.2016 11:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    No já jsem ji chvíli používal, dokonce jsem používal i Ubuntu a teď používám hlavně Gentoo. Ale to je vlastně v pohodě, zapomněl jsem, že jsem ten naivní studentík, a běžím si rychle udělat ten screenshot, ať nejsem pozadu. :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.10.2016 12:05 topkek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Tyvole a dokonce na několika počítačích a dokonce i jinde než jenom na soukromim stroji. Hustý, co?
    5.10.2016 12:12 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Tak zjavne to nie je cielene na dementov ako ty:-). Lebo inteligentny clovek nema problem nejaku prkotinu opravit.
    pavlix avatar 5.10.2016 15:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Tak zase pokud mám chuť věci opravovat, tak mi přijde Gentoo poněkud výhodnější.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.10.2016 16:15 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    To je dost mozne. Ale tie obcasne problemy ma ktore narazim (95% z nich spada do kategorie Gnome,Wayland,X-ka) ma zatial nikdy tak nenasralo (respektive mozno stastlivo nesli za sebou) ze by som potreboval zvolit nieco ine. A tie veci co potrebujem k praci( tj kvm,shell,gcc,ide,serial port,wireshark) funguju takze dovod skusat nemam. Tymto obdobim striedania/hladania/tunenia som nejako uz presiel :-)

    little.owl avatar 5.10.2016 17:07 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Tymto obdobim striedania/hladania/tunenia som nejako uz presiel :-)
    To ja jiz take, ale source based distro ma sve vyhody v urcitych situacich. Zatim na to pouzivanim FreeBSD, ale pomalu pokukuji po Gentoo, ale jeho build system mi prijde subjektivne horsi.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 5.10.2016 17:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Mně přijde objektivně lepší, ale tak o několik řádů. FreeBSD mi proti tomu připadá jako těžký středověk.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 5.10.2016 18:07 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    A co ti tam prijde tolik stredovekeho?
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 5.10.2016 18:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Pokud mi něco neuniklo, tak to umí akorát vybuildovat balíček pomocí make. Žádná pohodlně přístupná variabilita, centrální konfigurace, pořádná práce s verzemi balíků od souběžné instalace až po stabilizaci, systém overlays, user patches, kontrola binárních závislostí...

    Nějak mi není jasné, jak bych mohl lepším buildsystémem nazývat něco, čemu chybí možná desítky funkcí, které denně s výhodou používám. A zrovna formát ebuildů a ta mašinerie kolem toho mi přijde docela dobře zvládnutá. Jasně, když se mě zeptáš, vyjmenuju ti možná desítky věcí, co se mi nelíbí, ale FreeBSD podle mě ještě není ani tam.

    A to se Gentoo vypořádává s úplně celým systémem, zatímco FreeBSD snad doteď používá base systém a nad tím teprve balíčky. Navíc když mi na Gentoo něco vyloženě chybí, tak se zeptám a v 99% dostanu odkaz na hotové řešení, ten zbytek si holt dodělávám sám a jde to dobře.

    Disclaimer: Já jsem zase tolik času s FreeBSD nestrávil, ale když jsem se ptal na věci, které dělám na Gentoo, tak byla odpověď negativní, takže jsem se tím nadále odmítl zabývat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 5.10.2016 21:53 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Vsak jsem psal subjektivne lepsi, objektivne mereno mnozstvim feature je Gentoo skutecne nekde jinde. Chapu ze je tezsi prejit z pokrocilejsiho systemu na vice omezeny, ale ten system je stale vyvijen, ma jen jine priority a pro me to byl dobry kompromis mezi binarni (pkgng) a src distribuci.

    Neco asi uniklo, soude podle pripominek:
    ak to umí akorát vybuildovat balíček pomocí make.
    Build system je napsany jako jeden vlozeny make script, coz IMHO neni spatne (kazdy poradny programator zna make! :-)).
    Žádná pohodlně přístupná variabilita
    To jako ze napsani
    make config
    a ncurse interface, kde muzes klikat i mysi neni pohodlne?
    centrální konfigurace
    Editace /etc/make.conf a pridani options:
    OPTIONS_SET= GVFS2 GTK3 XFT MYSQL LDAP EMACS ...
    Duvod proc od toho utikam, je FreeBSD kernel, to je uplny stredovek ;-).
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 6.10.2016 10:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Build system je napsany jako jeden vlozeny make script, coz IMHO neni spatne (kazdy poradny programator zna make!
    Špatné to není, ale ani dobré. Taky ze zvyku používám Makefile na ledacos, ale to není vlastnost, jen detail rozhraní. Museli bychom skutečně porovnat, co využívám na Gentoo plus třeba co nevyužívám, ale využívají jiní, a v klidu zhodnotit alternativy u FreebSD. Osobně věřím, že to u mě FreeBSD neustojí, ale rád se nechávám překvapit. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 6.10.2016 14:18 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Osobně věřím, že to u mě FreeBSD neustojí, ale rád se nechávám překvapit. :)
    To je jasny vysledek i bez srovnavani. A Pavlix ♥ Gentoo :-). FreeBSD framework je spise o snadne rekompilaci vybranych balicku s vybranymi options, nez o customizaci celeho systemu. A to mi chyby u Fedory (a nebo to nedelam efektivne). Gentoo ma blize k frameworkum jako OpenEmbedded/Yocto/Buildroot (ktere pouzivam), coz je jina liga.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 6.10.2016 22:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    To je jasny vysledek i bez srovnavani. A Pavlix ♥ Gentoo :-).
    Asi jo. Zasekl bych se na každé drobnosti, která by nebyla srovnatelná. :)
    A to mi chyby u Fedory (a nebo to nedelam efektivne).
    To jsme dva. Doknoce mám o tom hromadu poznámek, ale asi z toho nikdy článek nebude, nebo vyjde dva roky po odchodu z redhatu. :) Gentoo mi tím pádem mimojiné řeší problém, který tobě řeší FreeBSD.
    Gentoo ma blize k frameworkum jako OpenEmbedded/Yocto/Buildroot (ktere pouzivam), coz je jina liga.
    Možná proto se mi tyhle projekty už na první pohled líbí. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 6.10.2016 08:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Jo, jo. Na Gentoo je opruz ta kompilace, ale jinak je to luxusně nachystaná distribuce.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pavlix avatar 6.10.2016 10:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Tak já hodně věcí kompilovat potřebuju kvůli vlastním patchům, takže to naopak považuju za naprostý ideál. Navíc binární nebo hybridní distribuce sice teoreticky nabízí unikátní možnosti, které jsou source-only distribuci zapovězené, akorát je distributoři využívají jen málo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 6.10.2016 10:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Tak já si třeba příležitostně či trvale patchuju glibc, systemd, networkmanager, a hromadu dalších knihoven, služeb a aplikací. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.10.2016 12:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Tvl Fedora, to fakt nekdo z vas seriozne pouziva? Myslim nekdo pod 15 let?
    Nasazení Fedory týpky pod 15 let? To asi hledáš adminy Minecraft serverů, že?
    pavlix avatar 5.10.2016 15:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Tam bych hledal Mint nebo Ubuntu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 5.10.2016 12:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Navíc když už jsme u toho tak Fedora je doporučovaná jako oficiální distrubuce při vývoji několika balíků, tož teda potom nevím kdo to používá.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.10.2016 12:23 fukfukfuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    at jde systemd konecne do rite!
    5.10.2016 13:53 VL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Pro systemd hatery vyjádření od Adama Williamsona:
    There's nothing terribly systemd-ish about the issue; the service just runs a couple of udevadm commands, which existed long before udev was moved into systemd. You can equally well reproduce the issue by running `udevadm trigger --type=devices --action=add` , it's just longer to type and harder to remember...
    Když by si někdo napsal skript, který bude dělat rm -rf a ten potom pouštěl přes systemd, věřím tomu, že by se tady našli takoví, kteří by nadávali na systemd...
    Rezza avatar 5.10.2016 14:15 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    +1.
    pavlix avatar 5.10.2016 14:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Když by... věřím tomu, že by...
    Někdy je lepší se vůbec nevyjadřovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 5.10.2016 14:38 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Tak ted jsi mu to nandal, mistre! ;-)
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 5.10.2016 15:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    No tak když se tu cituje argument typu „co by kdyby...“ jenom proto, že je u něj nějaké známé jméno, tak už je ta diskuze vážně down. :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.10.2016 17:54 VL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Pavlix at his best :-D
    6.10.2016 09:56
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Škoda, že se tím sám někdy neřídíš.
    pavlix avatar 6.10.2016 10:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Řídím. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.10.2016 20:42 a1bert | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    no tak samozrejme ze by za to (rm -rf ) mohl systemd, kdyz muze vedet jak dlouho by mi mel bezet fsck, tak by mel i vedet, ze rm -rf vlastne vubec nechci spustit ;)
    little.owl avatar 5.10.2016 21:54 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Z
    The bug is specific to Debian/Ubuntu, because systemd-fsckd is not present in upstream.
    Debianni maintainer.
    A former Red Hat freeloader.
    5.10.2016 22:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    We suspect that this is related to systemd-fsckd, a Debian/Ubuntu addition to provide fsck progress feedback for plymouth.
    The bug is specific to Debian/Ubuntu, because systemd-fsckd is not present in upstream.
    No jak vidno, zase za to může systemd / RedHat / Poettering... /s

    PS. Je dost hrozný, jak se člověk dostane do pozice obránce systemd (nebo nedej bože Poetteringa), ačkoli to vlastně vůbec na začátku nechtěl, pouze protože ty útoky na systemd jsou takhle potrefený.
    5.10.2016 22:28 a1bert | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    me je jedno kdo za to muze, proste tak nejak predpokladam ze systemd vi co je pro me nejlepsi (DefaultTimeoutStartSec,KillUserProcesses), tak bych proste chtel aby tohle (rm -rf) taky hlidal...

    5.10.2016 21:19 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Včera jsem trochu po delší době aktualizoval Arch Linux včetně systemd. Při instalaci systemd to vytuhlo. Musel jsem resetovat, projít si hodně dlouhým fsck a natvrdo přeinstalovat aktualizované balíky (hodně souborů v lost+founds, takže sem nechtěl riskovat, že jsou některé rozbité) a dokončit aktualizaci. Po druhé to naštěstí nevytuhlo ... ten stav mě už začíná pěkně štvát. Asi přejdu brzo na nějaký jiný distro bez systemd. Asi zkusím Alpine Linux.
    5.10.2016 21:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Hm, neprovádí instalaci spíše pacman než systemd?
    Bedňa avatar 5.10.2016 22:05 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Podľa GitHubu už systemd nepoužívam cez dva roky, tak len z pamäti, nebola práve jedna z prvých killer features uľahčenie balenia balíčkov?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    5.10.2016 22:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Pokud vím, tak ne. Ale stejně nechápu souvislost...
    Bedňa avatar 5.10.2016 22:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Práve závislosti to malo riešiť, skôr ako som si to naštudoval, tak som s ním skončil, ale počítam že je tu dosť ľudí ktorí to môžu potvrdiť, hľadať sa mi to nechce.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    5.10.2016 22:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Závislosti mezi službami != závislosti mezi balíky...
    Bedňa avatar 5.10.2016 22:35 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Tak keď balíčkuješ medzi rôznymi verziami distribúcie, tak práve systemd na to niečo ponúkal, takže to nerovná sa by som zmazal. Kurwa stárnem a cez dva roky je už pre mňa moc.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    6.10.2016 19:10 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    Ano, ale při aktualizaci právě systemd se zakousnul celý systém, asi umřel, když se některá jeho část zaktualizovala.
    6.10.2016 09:16 nyan | blog: Freudian_slip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor na aktualizace Fedory 24 z běžícího systému
    *shrug* z Arch se stalo hipster distro. Uz nevimkolik let nejsou schopni udelat debug balicky, ale na systemd skocili jak mouchy na h**no, hned jak vysel. Ze nemeli poradne udelane unit fajly, nikoho netrapilo - jsem narazil na nekolik sluzeb, ktere kdysi meli konfigurak v /etc/default, po novem meli v unit fajle natvrdo par voleb, a jestli to chcete konfigurovat, udelejte si vlastni unit fajl. Skvele ze.

    Nicmene *shrug*. Kdyz se svet zmeni v ocean sr*cek, je treba se naucit plavat v h**nech. Nastesti nejsem admin abych s temihle sr*ckomety musel ztracet nejak moc casu, takze sem si unitfajl zkopcil a upravil.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.