abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 714 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Rozhovor s Richardem Stallmanem

    Na YouTube byl zveřejněn cca hodinu a čtvrt dlouhý rozhovor s Richardem Stallmanem. Autora rozhovoru lze podpořit na Patreonu [reddit].

    4.5.2018 11:55 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    4.5.2018 14:29 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    bude přepis do textu? osobně radši rozhovory čtu, než abych na ně koukal.
    Fluttershy, yay! avatar 4.5.2018 17:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Mnohem zajímavější rozhovor: Dr Diane Hamilton Interviews Richard Stallman
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.5.2018 00:40 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Mně oba rozhovory přijdou skoro stejné (tedy ze strany RMS). Akorát v tom prvním díky fyzickému kontaktu a tím pohotovější konverzaci časem došlo i na trošku vyostřenější konfrontaci.
    Fluttershy, yay! avatar 6.5.2018 10:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Většina rozhovorů s RMS totiž skoro stejná je: vysvětluje stále stejné věci dost podobným způsobem.

    Ten druhý je zajímavější mj. tím, že cílí na jinou skupinu posluchačů, takže RMS se musí víc snažit.

    Závisí na kompetenci tazatele, zda dokáže balancovat otázky (plus samozřejmě jaké otázky to jsou) a prostor pro odpovědi.

    Bohužel ten Ind se mi jeví nekompetentní a není to poprvé, co ho takhle slyším. S fyzickým kontaktem to má pramálo společného, viz např. ten Pakman, který většinou dělá rozhovory přes Skype. Ke konfliktu došlo kvůli problematicky formulované otázce a egu přítomných.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.5.2018 14:47 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Mně odradilo už jen to, jak vypadá. mhm A že neumí anglicky.
    4.5.2018 20:26 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Jakou část svého těla ochutná tentokrát? Nechme se překvapit!
    Grunt avatar 5.5.2018 10:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Jak je ten vtip o staviteli mostů? Ne, ale vážně…z rms je už starý děda a ta vizáž hipíka co měl před třiceti a více lety mu moc nepasuje. Aspoň jednou za život bych ho chtěl vidět oholeného, ostřihaného, upraveného a očividně pokud to není milovník pivních moků by měl taky na staré kolena asi víc jezdit na kole, protože ten pivas mu moc nepřidává. A taky oblečeného.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.5.2018 11:47 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Ti pumpičkáři jsou vážně sekta, už to cpou i lidem za hranicemi :-D Dá se sportovat i jinak, víme?
    Grunt avatar 5.5.2018 11:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Jako jak?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.5.2018 12:07 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Jsi na tom už tak špatně, že za jedinou formu cvičení považuješ cyklistiku? A když jsme u těch vtipů - víš jak poznáš pumpičkáře? Řekne ti to. :-D :-D
    6.5.2018 22:55 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    To se většinou říká na Linuxáky.
    6.5.2018 22:58 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Jinak teda mi přijde, že určitě vyhraněnější exotismus je takovýhle hejtování na cyklisty (jinak nechápu, proč by někdo vymejšlel a používal ten termit pumpičkář...).

    A nakonec to sedí: jak se pozná cyklistohater? Řekne vám to :)
    6.5.2018 23:47 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Protože nezanedbatelná část lidí jsou debilové. Když pak pod vlivem ekologie, zdravého životního stylu a aktivního života začnou masy nasedat na kola, bude mezi nimi opět nezanedbatelné množství debilů, kteří budou srát jiné lidi (vč. jiných debilů).

    Zrovna dnes jsem se na přechodu střetl s tříčlennou rodinkou na kolech. Samozřejmě nesesedli a ta ženská se ještě tak motala, že mě málem sejmula. Několik dnů před tím mě zas na chodníku málem trefil nějaký malý závodník, když jsem nesl nákup a měl sníženou mobilitu. Jenže zatímco u dítěte to ještě pochopím, protože jsem na tom chodníku jezdil taky (byť ne na prostranství kolem obchoďáku, kde chodí lidi, a když jsem někoho viděl před sebou, nezačal jsem ještě zrychlovat), ale u dospělých je to horší. Už kdyby jen kvůli větší síle a hmotnosti...

    A protože cyklisti tak nějak začínají být privilegovanou skupinou ze strany státu i médií, vede to k tomu, že to bezohledné chování začne být lidem trnem v oku ještě víc. V ideálním světě by stačilo bez emocí poukázat na to, že z pohledu chodce mi vadí, když z boku uhýbám autům a proti sobě motající se skupině cyklistů, ale bohužel v ideálním světě nežijeme, takže se někteří uchylují k pojmu pumpičkář a v diskuzích plivou jed. Nakonec se to do té rovnováhy dostane, ale za delší dobu a za mnohem vyhrocenějších okolností. (Kdo si myslí, že emoce nehrají roli, ať si v duchu představí na sociálním médiu stručnou a slušnou žádost, aby cyklisti nenajížděli do chodců na přechodu, a srovná potenciál pro sdílení/lajkování/virální šíření oproti vysoce emotivně nabitému sdělení, které efektivně říká totéž).

    Osobně bych pumpičkáře raději viděl šlapat do rotopedu a vyrábět elektřinu než svou nadbytečnou energii používat na neefektivní způsob dopravy, který každého jenom obtěžuje!
    Jendа avatar 7.5.2018 00:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    A protože cyklisti tak nějak začínají být privilegovanou skupinou ze strany státu
    Nepřijde mi, že bych byl nějak privilegovaný, určitě ne víc, než ostatní běžně užívané druhy dopravy.
    neefektivní způsob dopravy
    Pokud nepřevážím těžké a objemné náklady, tak mi přijde jízdní kolo na městské vzdálenosti jako nejefektivnější dopravní prostředek. (např. co do spotřebované energie, otravování výfuky a hlukem, zabraného prostoru, finanční nákladnosti pro přepravujícího se člověka i pro společnost, a většinou i co do rychlosti, obzvláště pokud použijeme argument „jinak bych měl ve volném čase sportovat nějak jinak“)
    7.5.2018 01:29 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Nepřijde mi, že bych byl nějak privilegovaný, určitě ne víc, než ostatní běžně užívané druhy dopravy.
    Cyklistika je podporovaná a vnímaná spíše pozitivně, zatímco automobilovou dopravu je snaha omezovat. Co do absolutních hodnot (stavba dálnice vs. namalování čáry na chodník a prohlášení za pruh pro cyklisty) to samozřejmě nemá smysl srovnávat.
    Pokud nepřevážím těžké a objemné náklady, tak mi přijde jízdní kolo na městské vzdálenosti jako nejefektivnější dopravní prostředek.
    Nedávno jsem někde viděl přepočet s účinností motoru/těla cyklisty a rant na to, že cyklistika vlastně není ekologická (větší spotřeba potravin). Byl to víc vtip než co jiného. Narážel jsem na tím na to.

    Jinak s tebou samozřejmě souhlasím a snad nemusím vysvětlovat, že to byla jen provokace. Ve skutečnosti mi motorismus a celý kult okolo něj vadí daleko víc než občas míjet cyklistu na přechodu. A emise jsou kupodivu až druhořadé – ze všeho nejvíc mi vadí hluk a diskomfort pří pěším pohybu ve městě (potřeba neustále se mít na pozoru, obtížné přecházení silnic aj.).

    Osobně někdy dávam před MHD přednost chůzi, mám-li možnost nejít po rozpáleném asfaltu a míjet okolo sebe ty auta (což častěji nelze než lze, bohužel). Na kole bych to vlastně ani neuměl – neznám dopravní značení/předpisy a v místech s hustějším provozem, kde nejsou cyklostezky, bych na silnici ohrožoval sebe nebo ostatní. Ty to řešíš jak?
    Jendа avatar 7.5.2018 02:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Cyklistika je podporovaná
    Na první pohled to tak vypadá, na druhý… méně. Tak třeba ty cyklostezky: většina z nich je různě defektní (typicky protože 1. byly postaveny jako rekonstrukce chodníku/silnice, ale s cyklostezkou se na to seženou líp dotace, a že to bude na hovno, už nikoho nezajímá, 2. byly postaveny aby cyklisté nepřekáželi autům na silnici, a 3. navrhoval je někdo, kdo na kole nikdy neseděl) a v zákoně je povinnost je použít. Nebo stojany všude: většina jich jsou designové drátolamy, ve kterých kolo nedrží a jde zamknout jenom za kolo, nikoli za rám, což zase architekta, který kolo nikdy na ulici nezamykal, nenapadne (zloděj jedním šroubem/rychloupínákem kolo odmontuje a zbytek si odnese). Nebo dopravní značení: narážím na hromady jednosměrek, zákazů vjezdu, průjezdů zakázán a slepých ulic, kde je z logiky věci jasné, že ten zákaz měl platit pouze pro motorová vozidla, ale nikoho nenapadlo tam dát správnou značku. Nebo semafory, které mají trvale červenou, a zelenou dají v okamžiku, kdy indukční smyčka v silnici zjistí, že přes ni přejel velký feromagnetický předmět, což kolo není. Tohle jsou věci, které člověk postupně objevuje až po nějaké době když na tom kole fakt všude jezdí, takže je pochopitelné, že většina společnosti si říká „zase jim postavili cyklostezku, ti se mají!“.
    než občas míjet cyklistu na přechodu
    Já nějak nechápu, co ti cyklisté s těmi chodníky mají, vždyť je to strašný opruz - mně tohle vadí i na stezkách pro chodce a cyklisty, kde jsem legálně (a někdy jak jsem už napsal povinně). Neustále zastavovat a někomu se vyhýbat, řešit obrubníky a whatever. Chápu to na těch pár místech kde to jde použít jako velmi výhodná zkratka nebo když je vedle fakt zácpa, ale často vidím jezdit lidi po chodnících prostě všude.
    Na kole bych to vlastně ani neuměl – neznám dopravní značení/předpisy a v místech s hustějším provozem, kde nejsou cyklostezky, bych na silnici ohrožoval sebe nebo ostatní. Ty to řešíš jak?
    Předpisy znám (od malička od rodičů a ze socialistických knížek dopravní výchovy, v 18 jsem si udělal normální řidičák) a pak… prostě jedu.
    7.5.2018 03:50 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Na první pohled to tak vypadá, na druhý… méně. [...] takže je pochopitelné, že většina společnosti si říká „zase jim postavili cyklostezku, ti se mají!“
    Rozumím, nicméně tak jsem to nemyslel (proto ta zmínka o absolutních hodnotách). Šlo mi o ten společenský trend jako takový. IMO se chápeme.
    Já nějak nechápu, co ti cyklisté s těmi chodníky mají
    Bojí se jezdit po silnici.

    Je to o zdravém rozumu a trošce ohleduplnosti. Na chodníku, kde není žádný chodec ani vchody do domů (nebo je chodník dostatečně široký a lze se jim vyhnout, nebo jede pomalu), cyklista nikoho neohrožuje. O přechodu to platí obdobně. Když já jdu po jedné straně chodníku, cyklista jede po druhé, dá najevo, že o mě ví a ještě při míjení zpomalí, tak taky nevím, proč by mi to mělo vadit. Ale kličkovat v rychlosti v davu mezi lidmi v pěší zóně, ať už je to chodník nebo přechod, je prostě... debilní.

    Kdybych se dočkal aspoň omluvy, věděl bych, že to dotyčnému dochází. Ale asi to platí i na druhou stranu a občas nezbývá než přejít do konfrontace. Např. onehdá jsem obézní ženě v MHD, která se v poloprázdném autobusu rvala uličkou, kde jsem stál, za nějakou jinou ženskou doporučil, aby příště procházela opatrněji, nebo zhubla.
    Předpisy znám (od malička od rodičů a ze socialistických knížek dopravní výchovy, v 18 jsem si udělal normální řidičák) a pak… prostě jedu.
    V rušnějším provozu se na silnici nebojíš?
    Jendа avatar 7.5.2018 03:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    V rušnějším provozu se na silnici nebojíš?
    Ne.
    7.5.2018 04:19 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Vyjádřil jsem se nepřesně:
    v poloprázdném autobusu
    Nešlo o poloprázdný autobus, ale bylo tam bližší místo k sezení, které mohla využít. Sice řekla „s dovolením“, ale naprosto nebylo patrné, že má v úmyslu projít, takže jsem logicky jen uhnul tak, aby si právě mohla sednout (což mohla stejně, ale myslel jsem, že se tam se svojí tlustou prdelí nedokáže vytočit). Vezl jsem větší tašku, takže jsem záměrně stál v té uličce mezi sedadly tak, abych nikomu nepřekážel na cestě k východu (na obě strany ode mě byly dveře) a sledoval, jak lidi nastupují a jestli právě nebudou potřebovat projít. Když jí ta částečně uvolněná cesta stejně nestačila, místo aby řekla, že chce projít, se prostě prorvala a nabral jsem se o roh sedadla. Osoba normálních rozměrů by prošla v pohodě, ale když má někdo trup o velikosti celé mojí lednice, tak je to těžké.
    Grunt avatar 7.5.2018 09:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Cyklistika je podporovaná a vnímaná spíše pozitivně, zatímco automobilovou dopravu je snaha omezovat.
    Což zapadá do konceptu Zklidňování dopravy. Za omezování si může automobilová doprava sama svými negativními efekty na své okolí.
    Nedávno jsem někde viděl přepočet s účinností motoru/těla cyklisty a rant na to, že cyklistika vlastně není ekologická (větší spotřeba potravin). Byl to víc vtip než co jiného. Narážel jsem na tím na to.
    Yup. A připočti k tomu prosím ještě náklady za léčení obezity toho pivního pupku.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 7.5.2018 09:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    bude mezi nimi opět nezanedbatelné množství debilů, kteří budou srát jiné lidi (vč. jiných debilů).
    Debilové budou srát debily. Úžasné. Legitimní důvod proč zrušit jednostopý způsob dopravy. Akorát že ti debilové se budou srát i za volantem, takže jednoduchá rada: Míň sraní, víc šlapání. Aspoň se přemění přebytečná energie v něco užitečného.
    že mě málem sejmula.
    Si měl sejmout ty ji.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.5.2018 00:45 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Zas tak hrozné to není. Kdyby zhubnul, byl by možná o dost vrásčitější a vypadal by starší. Ta image, je to prostě on, jeho identita, na nic si nehraje. Stejně pevná a stálá jako jeho postoje. A co jsem tak vídal z obrázků a videí, tak ten pupek bude spíš z těch litrů coly… Spíš kvůli zdraví už by na to měl myslet, aby tady ještě nějaký čas pobyl, a v provozuschopné kondici.
    Grunt avatar 5.5.2018 09:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Je ten rozhovor i o něčem jiném než politice a Hillary Clintonové?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 5.5.2018 09:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    1. FSF je na rozdíl od OSI velmi politická organizace.
    2. Od cca 15. minuty je to klasický proslov RMS s obvyklými tezemi a příklady. Špatně se to poslouchá, protože ten Ind se snaží příliš aktivně přizvukovat atd.
    3. V posledních cca 15 minutách se málem pohádají o IoT, protože ten Ind je do toho moc nadšený.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 5.5.2018 10:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem
    Ok, tak dál snad ani nebudu seekovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 5.5.2018 11:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor s Richardem Stallmanem

    Asi to fakt nemá cenu. Sice je to nahrané s dobrou kamerou a mikrofony, ale ten Ind je těžko snesitelný.

    Mnohem lepší jsou výše odkazovaný s Diane Hamilton nebo Davidem Pakmanem.

    Podle všeho byl i u Alexe Jonese. O_ö

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.