abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 549 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 20:12
    Rozcestník

    Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) a Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) vydali společné prohlášení upozorňující na e-shopové aplikace, které požadují nestandardní oprávnění v zařízení uživatele a mohou sbírat nadměrné množství uživatelských dat včetně osobních údajů.

    20.8.2024 20:11 | Ladislav Hagara | Bezpečnostní upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.8.2024 20:53 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    tady zase opet neni, za co chvalit, to melo prijit uz davno...
    20.8.2024 21:21 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Prohlaseni, ktere 99% uzivatelu nikdy neuvidi..
    21.8.2024 09:08 Slavko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Áno, nič nové a áno málokto to uvidí, ale...

    Keď sa to pokúšam vysvetliť/popísať ľuďom, často jednoducho odmietnu uveriť alebo to odmietnu ako paranoidné (lebo to "nikto" nerobí), a to i šéfstvo v práci. Keď im však podstrčím to isté, ale s odkazom na nejaký úrad, hneď počúvajú oveľa pozornejšie.
    Gréta avatar 20.8.2024 22:48 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše navrhuju přemenovat núkib na noobkid, je to znělejší a každej si to hnedka zapamatuje :D ;D

    koukám že nůbkid řeši kdejakou pitomost ale šmirovací bartošovu vobčanku, vypadek dipsy nebo humpoláckou digitalizaci stavebního řizení nikde hele v aktualitách nende najit :D navopak si tam mužeme přečíst uplně zbytečný zpravičky jakože jurečka naštivil ten jejich uřad nebože že spustili registraci na nějakou konferenci :D

    21.8.2024 09:22 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrhuju přemenovat núkib na noobkid, je to znělejší a každej si to hnedka zapamatuje :D ;D
    Proste obcansky xindl stavet nebude, to je toho. Ani podavat prihlasky na stredni. A obcanka je statni majetek, takze stat musi mit prehled jak se pouziva!
    Gréta avatar 21.8.2024 12:10 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrhuju přemenovat núkib na noobkid, je to znělejší a každej si to hnedka zapamatuje :D ;D

    taková drobná potiž ale je že se to tentokrat nedotyka jenom 'vobčanskýho xindlu', i vobce a města potřebujou stavět,  i fizli a uřednici chtěj poslat svý děti na střední, i statní zaměstnanci použivaj vobčanky nóó takže si myslim žeje slušná šance že soudruzi svýho soudruha přes tu palubu hoděj :D

    21.8.2024 12:28 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrhuju přemenovat núkib na noobkid, je to znělejší a každej si to hnedka zapamatuje :D ;D
    Zrovna u mest, obci a statnich radoby instituci je dobre, ze nic stavet nebudou. Alespon se nevycerpaji vsemozne dotace a danovy poplatnik nebude platit nesmyslne stavby, ktere zrovna vyhovuji aktualnimu zastupitelstvu.
    21.8.2024 13:17 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrhuju přemenovat núkib na noobkid, je to znělejší a každej si to hnedka zapamatuje :D ;D
    Je fajn, ze netusis jak funguji dotace ale to co popisujes stejne zaplati obcan. Plus smluvni pokuty, penale, atd. Takze je to problem.
    21.8.2024 13:25 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrhuju přemenovat núkib na noobkid, je to znělejší a každej si to hnedka zapamatuje :D ;D
    V nejakem pripade to tak jiste muze dopadnout, ale i to je dobre. Alespon volici uvidi, ze stat plati penale kvuli piratskemu slendrianu :-D A ted vazne, opravdu si myslim, ze je lepsi, kdyz mesta nic nestavi, jelikoz vetsinou se jedna o hlouposti a zbytne veci.
    21.8.2024 14:50 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrhuju přemenovat núkib na noobkid, je to znělejší a každej si to hnedka zapamatuje :D ;D
    Mesta potrebuji stavet a potrebuji k tomu dotace protoze vyber dani v CR je neefektivni. Kdyby mesta nestavela (treba skolky) tak v nich nebudou chtit lidi zit. Souhlasim s tebou ze picoviny typu 3km cyklostezka odnikud nikam za 300M je nesmysl stavet ale to je jiz na volicich at si tohle uhlidaji.
    23.8.2024 09:39 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrhuju přemenovat núkib na noobkid, je to znělejší a každej si to hnedka zapamatuje :D ;D
    A v čem je problém, že tam nebudou chtít žít lidi? :-)
    23.8.2024 11:25 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrhuju přemenovat núkib na noobkid, je to znělejší a každej si to hnedka zapamatuje :D ;D
    Vazne chces na to odpoved nebo zkusis premyslet?
    22.8.2024 09:01 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrhuju přemenovat núkib na noobkid, je to znělejší a každej si to hnedka zapamatuje :D ;D
    vobce a města potřebujou stavět
    Sami sobe si povoleni antedatujou, nebo se na nej rovnou... Na stavebni urad si steyujtet na podatelne stavebniho uradu. Myslenka, za mesto samo sobe naridi zbourat cernou stavbu je usmevna.
    Gréta avatar 22.8.2024 17:06 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrhuju přemenovat núkib na noobkid, je to znělejší a každej si to hnedka zapamatuje :D ;D

    nj ale nedostanou tu dotaci když to nebude všecko košer hele :D

    22.8.2024 00:30 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: navrhuju přemenovat núkib na noobkid, je to znělejší a každej si to hnedka zapamatuje :D ;D
    už tu tranzici vole, moc ti z toho všeho hučí v péru :)
    21.8.2024 00:11 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    soudruzi se poplacaji za dobre odvedenou praci, nejake ty premie dostanou,... a Marie Novakova z Horni Vsi si vecer objedna neco pres Temu aniz by tusila ze to s ni soudruzi mysleli dobre...
    21.8.2024 08:46 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    At si nechaji sve dementni mentorovani a rozpusti se. Uvolnene zdroje mohou byt venovany na zalepeni piratskeho stavebniho pruseru.
    21.8.2024 10:58 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    kteryho? toho vylhanyho pruseru, co neexistuje? ukaz data, co dokazujou, ze pruser nejakej vubec je, citace lodi mne nezajima, chci vysledny data, ne nazory... v tyhle veci zatim nebylo publikovany nic, nez nazory, pokid vim, kde jde zatim vcelku ocividne akorat o snahu Bartose konkretne na necem straaaaasne nachytat... data or gtfo
    21.8.2024 11:06 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    citace lidi, ofc, sry :) mam rad mobilni dotykovy klavesnice, to nemuzu rict
    21.8.2024 11:25 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    zatim vidim akorat to, ze se nasel obetni beranek, na koho se da svadet, ze stavebnictvi miri do recese pro letosek tak jako tak :D predluzeni developeri se topi v pruserech, Bartos se jim krasne hodi :D
    21.8.2024 11:30 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    speaking of which, docela by mne zajimal obsah tech podani, s kteryma se tak pospichalo, aby se vyhnuli nastavajicimu chosu, kdyz po zaprdencich na uradech bude chtit nekdo nakomplet zmenu ve fungovani :D docela by mne zajimala kvalita tech podani, podle myho poslali vsichni co nejvic, co mohli, i s vedomim, ze to nedopadne, ze ty zadosti maji problemy, kvuli kterym to jen tak schvalit nejde, ale v rom mnozstvi se to jtopi a vinik bude jasny, hlavne za nic nemuzou vedeni tech stavarskych firem, zejo
    21.8.2024 11:42 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    a nez mne narkne nekdo ze zastavani se svych oblibenych politickych koniku, tak to rovnou zabrzdim, tomu, ze tihle lolci sli takhle dolu, jak sli, docela tleskam, jsem rad, ze se takova banda levicove citicich dobroseru-teoretiku k nicemu praktickymu nedostane... ale tahle show mi teda hodne nevoni a nezda se mi ani trochu legit
    21.8.2024 12:21 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Neprijde ti legit kritizovat to, ze stat nedodrzuje vlastni legislativu? :-D Ze stavebnikovi system neumoznuje veci, na ktere ma podle nove legislativy narok? :-D OMG
    21.8.2024 12:39 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    pro tebe celej stat neni legit, coz dalsi diskuzi s tebou, podle toho, jak reagujes dal, dela irelevantni… to bys musel zkusit trosku jinak, abych videl aspon nejakej trochu smysl pokracpvat… nejakej ten link treba? aspon na nejakou analyzu? proc nechci nikoho nazory, jsem doufal popsal dost srozumitelne…
    21.8.2024 12:48 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Tak system neumoznuje nahlizeni do spisu stavebnikovi, i kdyz dle legislativy to tam ma byt. To ti treba nestaci? :-D Nebo ze tam neni asi 150 sablon, ktere tam mely byt? :-D
    21.8.2024 13:52 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    proto chci linky na neco, pod cim se nekdo podepsal, aniz by to byl jen bezcenny takynazor, protoze tohle zni jako sabotujici urednici, s cim se da delat co, kdyz nema dosah je vyhazet? to leda ze by to sel odmakat pan sef ministerstva sam :D proto chci videt analyzu, protoze jinak to proste vypada, ze se takhle divame na planovanej odstrel cloveka, co chtel moc vrtat do zasmradlych koruptkoutu statni spravy...
    21.8.2024 14:53 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Jses naivnej nebo proste jenom blbej? Bartos je slibotechna stejna jako Musk. Kde je ten 1M stromu ktere chtel vysadit v prubehu 4 let v Praze? To mu taky nekdo vnutil aby byl na odstrel? Ne, Bartos proste slibuje picoviny bez ohledu na to ze se tomu rozumi jako Jirsak cemukoliv.
    21.8.2024 16:52 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    tak hlave, ze v tom lidovej soud uz ma davno jasno :) to si pak lid nezaslouzi nic lepsiho, nez ty nase stavebni tunelare typu Syner, Metrostav a co ja vim ktery dalsi svine
    21.8.2024 20:04 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Takze jenom blbej...
    21.8.2024 12:25 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Nezastavej se toho dreadateho pirata!!! Misto, aby volnil uzemni plany, uvolnil technicke normy na domy, umoznil stavet na vlastnim pozemku bez povoleni, atd., tak se neustale vse zprisnuje. A posere i to, co si prosadi do legislativy.
    21.8.2024 12:40 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    tady v tom pripade bych se nejspis zastal kohokoliv, kdo by do takovy situace spadnul, at je z jaky casti politickyho spektra chce…
    23.8.2024 09:44 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Že je v tomto státě něco vaše je jen iluze. Proto stát zasahuje úplně do všeho. Ať už přímo, nebo nepřímo.
    21.8.2024 12:20 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Co treba fakt? Mnoho slibenych funkcionalit ten system proste nema, nema sablony, uzivatele nebyli proskoleni, manual neodpovida stavu a nazvoslovi systemu. A ze to pruser je? Ano, je. Stat neplni ulohu, kterou si stanovil ve vlastni legislative. Ja vim, ze za covidu jste si vy, kreteni, zvykli na to, ze stat nemusi dodrzovat pravidla, ale tak tomu opravdu neni! A bartos? Pokud ma zbytek dustojnosti, mel by odstoupit.
    21.8.2024 13:21 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Bartos a dustojnost? Pobavilo. Ten clovek umi slibovat ale realita je jina. Kde je ten milion stromu v Praze ktere sliboval vysadit? Uz pred lety ho mohli volici poslat so prdele.
    23.8.2024 09:48 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    A myslíte si, že se na jeho místot už třese dáv, který se nemůže dočkat až ten průser budou řešit? Nebylo by lepší kdyby si vyžral co natropil a odstoupil až poté, co se to buď dotáhne dokonce, nebo odpíská? Jaký smysl má tohle demonstrativné odstupování?
    21.8.2024 15:41 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    https://portal.stavebnisprava.gov.cz/
    Omlouváme se za komplikace Portál je momentálně nedostupný. Pracujeme na jeho obnovení. Děkujeme za pochopení. Zkuste to znovu později
    Tohle je zlej sen!
    PING s-part-0017.t-0009.t-msedge.net (13.107.246.45) 56(84) bytes of data.
    
    Ne Tvl. Ne. Zase to bezi na poch**nem Azure nekde v **** v US??
    21.8.2024 17:12 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    ČR nemá vládny cloud, že musí vlastné portály hosťovať na inom kontinente?
    21.8.2024 17:34 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Ja to absolutne nechapu. Stat/vlada ma "Operator ICT" a dalsi obri hromady serveru po datacentrech, kazde jedno podelane ministerstvo ma kvanta ICT technologie, ale klicove statni aplikace posleme do **** mimo CR. Co se to sakra deje?
    21.8.2024 17:55 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Protoze kluci co sehnal Bartos, co delali eDoklady jinak neumej, tak CR provozuje stavebni rizeni v datacentru v USA. Takze pri kazdem globalnim vypadku Microsoftu se pudou vsichni klouzat..
    21.8.2024 21:17 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Zase to bezi ...
    Neboj, neběží to. Ono to dokonce ani neleze:
    1975 packets transmitted, 12 received, 99.3924% packet loss
    24.8.2024 15:02 Internetak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Me to funguje, oprav si pripojeni.
    21.8.2024 18:14 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Kazdy vime, ze palikace kradou, bakovni apky vam ctou SMS a emaily i IM a hledaji, zda nemate dluhy i mimo banky a celkove vas smiruje a dava vam, pak socialani skore.

    Kasne ze statni aplikace smiruje, stat vas smiruje a trasuje mobil i bez apky, kazdy hovor vam nahrava ... a vy verite tomu, ze kdyz si naistalujete statni apku, ze vas nebude smirovat a bonzovat ? - ale kurna no tak, jasne ze to bude delat a tecka vas taky smirovala a bonzovala a zavirala do karanteny.
    21.8.2024 20:04 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Kazdy? Ukaz mi jednu jedinou bankovni appku v CR ktera cte SMS a emaily a dam ti klidne $10k.
    21.8.2024 20:56 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    hlavne, ze mne nazyvas blbym, bankovni appky jsou snad statni? ;)
    21.8.2024 21:11 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Neumis ani cist? Izak napsal: “bakovni apky vam ctou SMS a emaily” a ja na to reagoval.
    22.8.2024 08:51 Jarek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Odvážné prohlášení. I když možná máš dost peněz a toto jsou pro Tebe jen drobné. Každopádně jsem používal již dost bankovních aplikací a minimálně několik z nich při některých operacích dělaly ověření pomocí SMS. Tedy banka poslala ověřovací SMS. A nebylo třeba zaslaný kód přepisovat do bankovní aplikace. Jinými slovy, bankovní aplikace sama zjistila, že přišla SMS a že obsahuje správný ověřovací kód - tedy SMS přečetla. Pravda máš tam ještě uvedeno "a emaily", Tvoje záchrana, když budeš prezentovat, že ta bankovní aplikace musí číst oboje - SMS i emaily. Ale i tak bych netvrdil, že žádná taková neexistuje.
    22.8.2024 10:19 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Konkretni bankovni aplikace ktera cte SMS a emaily?
    22.8.2024 10:35 hmmmw | skóre: 3 | blog: hmmmw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Jendou popsaný proces mi dělá aplikace Revolut. Navíc nechápu, jak je to možné, protože v systému oprávnění s názvem "SMS" přiděleno nemá, a ani si o něj neříká.
    22.8.2024 10:35 hmmmw | skóre: 3 | blog: hmmmw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Pardon, Jarkem popsaný proces.
    22.8.2024 13:38 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Protoze ty overovaci sms muzou cilit konkretni aplikaci, coz ale neznamena ze ctou vsechny sms nebo ze je ctou a nekam posilaj. Ze Izak zapomina brat prasky neznamena ze po nem nedjou…
    23.8.2024 13:15 hmmmw | skóre: 3 | blog: hmmmw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Co to je SMS pro konkrétní aplikaci? Jako chápu, že logicky je adresátem ta bankovní aplikace, ale technicky? To jsou přece oddělené "kontejnery", a operační systém by měl hlídat, že bez svolení jeden neleze do druhého. Ne?
    Jendа avatar 23.8.2024 21:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Já si vždycky myslel, že to je funkce mobilu - nějakou "umělou inteligencí" uhádne, že SMS obsahuje autentizační kód, a nabídne jeho doplnění. Ale jak je to implementované nevím. Apple na webu píše že to tak je. A takhle je to pro změnu v Androidu. To je jak píše RealJ - When the user's device receives the SMS message, Google Play services uses the app hash to determine that the message is intended for your app, and makes the message text available to your app through the SMS Retriever API.
    k3dAR avatar 23.8.2024 22:11 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    take sem predpokladal ze je to takto, navic mam pocit ze posledni dobou (od update na Android 14? nebo zrovna pouziju jine app?) se mi kod z sms nevyplni sam, ale nabidne se mi k doplneni podobne jako kdyz mam neco ve schrance, v ramci horniho pruhy GBoard klavesnice...

    ono je to logicke ze app necte sms kdyz navic ani nema prava k sms, a podobne jako treba fingerprint, take aplikace necte primo data ze senzoru, ale prostrednictvim systemove knihovny...

    nebo treba ulozeni souboru, napr. pouzivam vybornej "OH Web Browser" kterej NEma opravneni k ulozisti/souborum, ale kdyz stahuji soubor preda url systemove knihovne pro ulozeni souboru, v jejim dialogu vyberu kam a nazev a soubor se ulozi...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    27.8.2024 08:05 hmmmw | skóre: 3 | blog: hmmmw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Tak to je zajímavé. Díky za odkazy.
    22.8.2024 13:01 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Smula to uz probehlo, temer vsechny bankovni apky v CR to delaly a podle me porad delaji a ne jen to, i IM - tedy meial, SMS i watsapp, facebook mesasanger etc. ... tohle vse muze apka cist, staci ji mit pravo vylistovat seznam aplikaci a pak se na ne napoji a nic ji v tom nezabrani.

    Boha jeho, koukni na aplikaci hodinek, jake prava chce an to, aby cetla vsechny zpravy a poslala ti je na hodinky ;-) ... mobil je an to delany, to jen lidi to nevi a davaji tam kupu apek a mysli si, ze tohle neumi, proto maji lidi 2 mobily, soukromy a firemni napr. v EU parlamtu je taky kazdy poslanec smirovany ... tedy je treba mit 2 mobily, jinak vi admin EU o kazde tvoji schuzce i emailu zprave ;-)

    To same napojeni mobilu do korporace ;-) ... proto jej tam nemam, mel jsme cinskih apku na cteni exchange emailu pres web api ... no v nove firem uz je tento klien zablokovan, leda by se hlasil jako destopovy browser ;-) .. nebot i mobilni je blokly, dokonce i teams mam blokly, ze nefunguje, ale kdyz si jej dam na Linux takj no problem, ale mobilni nasrat, nefunguje, corporate policy bla bla bla ... nedam zadne firme prava na muj soukromy mobil - kdyz po me chteli apku, mel jsme v PC emul;ator anroidu, stejne ta paklm nefungovala na zadnem z mich mobilu, vsechny jsou brutalne zabezpecene a ta pak se snazila cist datat, co nemal, tak ji to mobil blokl a apka odmitala fungovat ;-) - ted uz muzu nektere veci emulovat, ze si apka mysli, ze tam ma pristup a nema ;-)
    22.8.2024 13:37 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Izaku, kurva ber ty prasky… samozrejme ti hodinky budou cist smsky z telefonu kdyz ho mas s nimi sparovany. A to bezpecnostni riziko je kde? Kurva, ber ty prasky! Nebo mas pocit ze apple watch ti prectou smsku a poslou ji do apple kde se soudruzi koukaj co delas?
    23.8.2024 08:54 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Ne hodinky nic nectou ani to neumi, to dela apka pro ty hodinky ;-) a jak pozna apka, ze je to jeji SMS ... aha nijak ... a pamer je nejak odeelan ? ne neni, nemas tam kontejnery, takze kazda paka muze cist i RAM od jine apky, ale muze si ji i vyvolat a pres jeji API si to precist ... jediny mobil, co ma kontejnery je Cinsky android a jtop jen pro bezpecnostni apky a alipay, wepay a tedy i wechat - i kdyz ten modul na platby je tam mimo jako spera ezabezpeceny modul.
    23.8.2024 11:25 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Izaku, rozumis se tomu jako Jirsak vsemu. Ber ty prasky...
    21.8.2024 21:28 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Izaku ber ty leky!
    23.8.2024 11:45 Češtinář
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    To nikomu nevadí ta hrubka ve slově „vydali“? Úřad je neživotný, tedy úřady vydaly.
    23.8.2024 12:25 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Tohle je dnes tak běžná věc, že to asi všichni radši ignorují. Češi už prostě neumí česky.

    Třeba minulou sobotu jsem ve vchodu domu, kolem kterého jsem šel, zahlédl oznámení o postřiku proti hmyzu s varováním: "pozor na psi a kočky". Skoro mě překvapilo že tam nejsou i kočki :-D
    23.8.2024 14:42 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Společné prohlášení NÚKIB a ÚOOÚ k e-shopovým aplikacím
    Ja s tim napisem naprosto souhlasim. Pozor na imperialistickou jednotku tlaku a kocky.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.