Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Vývojáři Arch Linuxu nahradili kompresi balíčků xz kompresí Zstandard, tj. názvy balíčků již nekončí xz (pkg.tar.xz) ale zst (pkg.tar.zst). Dekomprese balíčků je tak mnohem rychlejší.
Tiskni
Sdílej:
const seqDef* const sstart = seqStorePtr->sequencesStart;Vo https://github.com/facebook/zstd/blob/dev/lib/compress/zstd_compress_superblock.c
které jsou zvlášť navržené okolo specifických vlastností C++Které například?
nutnost interagovat s Qtčky.Qt ještě stále není vyřešené? Už to je docela dlouho, co jsem viděl nějaké projekty, které to řešily. (Ale moc tomu nevěnuju pozornost, tak mi to jen trochu vrtá hlavou.)
Třeba Eigen a MPFR C++. Eigen je postavený kompletně okolo expression templates a naroubovat to na cokoliv jiného prostě není možné. Jestli existuje nějaká podobně šikovná obdoba pro Rust, co by zvládala práci s libovolnými datovými typy jsem popravdě nezjišťoval. I nějaké moje vlastní knihovny mají bohužel C++ové API, které je ale vymyšlené tak, aby poskytovalo něco jako kompilátorově agnostické ABI. Na Windows se to dost hodí. Abych si zachoval podobnou flexibilitu s Rustem, muselo by se celé API "zČckizovat", což by znamenalo rozsekat předchozí 3-4 roky práce.které jsou zvlášť navržené okolo specifických vlastností C++Které například?
Existuje nějaký prý univerzální wrapovač, který pro C++ový knihovny vygeneruje potřebné bindingy. Syntaxe těch bindingů je ale docela ošklivá a oficiální podporu to samozřejmě žádnou nemá. Kdybych ten projektík (spíš projektíky) psal dnes, asi bych řešil UI stylem Qt+PySide2 a backedny v Rustu a C++ s čistě Cčkovým API. No jo, příště už budu chytřejší :)nutnost interagovat s Qtčky.Qt ještě stále není vyřešené? Už to je docela dlouho, co jsem viděl nějaké projekty, které to řešily. (Ale moc tomu nevěnuju pozornost, tak mi to jen trochu vrtá hlavou.)
Zkus ale zrekonstruovat zkomprimovanej text, ve kterém se poškodilo 1% bajtů.Áno, ale to je otázkou, aké samoopravné kódy boli použité v príslušnom formáte alebo na použitom médiu. Totiž samotný text v ľudskom jazyku je vysoko redundantný, a obsahuje v sebe pomerne dosť neefektívny, ale veľmi užitočný samoopravný kód - keď sa táto redundancia kompresiou odstráni, tak aj táto samoopravnosť zaniká a pre jej existenciu je nutné dáta prekódovať nanovo (alebo aj nie, záleží od spôsobu použitia).
Druhak bych řekl že jakákoliv komprese je nevhodná pro dlouhodobou archivaci, protože má tendence šířit chyby. ASCII text, kde je procento chyb přečteš v pohodě.Já bych hlavně řekl, že do této úvahy je potřeba zahrnout i formát v jakém se to ukládá na médium. Protože ten plain ascii text je to možná v ram počítače, ale jakmile se to uloží na jakékoliv dnešní medium, tak je to stejně zakódované pro potřeby toho média a navíc ještě přejeto samoopravnými kódy, protože jinak bychom z toho analogu nevytáhli vůbec nic. Takže hrát si na to, že máme na záloze plain text ... no nemáme, na té pásce jsou nějaké mg domény nějakého vektoru a intenzity a udělat z toho ten plaintext dá ještě hodně práce. To už je lepší vzít do úvahy úplně všechno a poslat to na tu pásku rovnou v takovém formátu, aby bylo vzhledem k jejím obvyklým vlastnostem nejjednodušší to zrekonstruovat. Reed-Solomon na větší vzdálenost nebo rovnou na jiné medium apod. V tomto procesu komprese může hrát dobrou roli v tom, že bude potřeba méně pásek a stejně to bude více rekonstruovatelné, než "plaintex".
tj. názvy balíčků již nekončí xz (pkg.tar.xz) ale zst (pkg.tar.zst). Dekomprese balíčků je tak mnohem rychlejšíkdyž přejmenuju soubory, tak dekomprese zrychlí