Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
Vykasat plachty a vyplouváme. Dnes startuje 3. kolo studentské programátorské soutěže RedBot. Tentokrát se hraje modifikovaná verze hry Lodě. Moře je klidné, vaše flotila čeká na rozkazy. Nikdy nevíte jesti váš protivník nekotví už za nejbližším obzorem.
Tiskni
Sdílej:
v normalnich lodich svoje lode nemuzes sestrelit, moje a protivnikovy lode jsou na samostatnych plochach. je ovsem pravda, ze jsem ze zadani nepochytil zda je to tak i zde, nebo jsou obe lodstva na jedine plose a muzu tak zabit i svoji lod. to uz by pak ohnostroj nebyl tak vyhodny.No... pokud se držím držet striktně pravidel na tom webu, tak tam nepíšou nic o tom že nemůžeš zasáhnout vlastní loď. Navíc by musely specifikovat jak se v takovém případě bude chovat takové torpédo (bude "ignorovat" vlastni loď a poletí dál?). A podle toho obrázku u ohňostroje a textu za ním my taky vyplývá, že musím počítat s tím, že jestli jej budu odpalovat z větší lodě, tak si můžu dát nějaký ten zásah...
ja bych udelal strategii, ze bych na zacatek vystrilel vetsi cas specialnich strel
jako ohnostroj, cimz se da rychle zmapovat herni plocha. pak to dokoncit uz presnejsimi
normalnimi strelami.
je to pekne hracka, skoda, ze si nemuzou zahrat i nestudentiBohužel ne všichni studenti si budou moci zahrát, protože v pravidlech se mimojiné píše:
Každá strategie musí na standardní výstup odpovědět do 2 sekundTakže studenti mající zkušenosti pouze s Javou jsou automaticky mimo hru
kdo to napise v shell skriptu
Takže studenti mající zkušenosti pouze s Javou jsou automaticky mimo hruPokud je to vtip tak ok, pokud to myslis vazne tak - ucastnil jsem se nejmenovane souteze kde muj java program vracel vysledky do sekundy a programy jinych ucastniku v jinych jazycich nekoncily za 15 minut. V tomhle pripade by bylo neco spatne kdyby to chroustali vic nez 100ms.
ulozto, nebo pastebin.....
.
Protože by asi nebylo do doby uzavření soutěže ohleduplné vůči soutěžícím zveřejňovat zdrojáky, tak zatím posílám pouze statistiky ze 200 her běžících oproti primitivní strategii, která střílí náhodně pouze jednoduché střely do volných pozic.
Ona primitivní strategie je zde:
http://www.psika.cz/files/redbot/random.cpp
Překládá se takto:
g++ --std=c++0x random.cpp -o randomPracovně mé strategii říkám "blitzkrieg", protože na začátku dělá na ploše solidní bordel (bomby, torpéda i nějaké ty prskavky), ale s koncovkou je to už o něco horší. Nemá dokonce ani žádnou pojistku před sebevraždou
Ale zase by mohla v průměru vyhrávat alespoň na body. Výraznější slabinou je, že neumí třeba odhalovat torpédové pozice nepřítele. Nejspíš těch slabin bude ale více.
Napsal jsem to ze strachu z náročnosti algoritmu v C++, ale obával jsem se dost zbytečně, běh trvá pouze jednotky milisekund.
1.game -> me = 25 , opp = 6 2.game -> me = 25 , opp = 8 3.game -> me = 25 , opp = 4 4.game -> me = 25 , opp = 7 ... 198.game -> me = 25 , opp = 4 199.game -> me = 25 , opp = 6 200.game -> me = 25 , opp = 6 GAME STATISTICS - games count: 200 - points: me = 5000 , opp = 1213 - wins: 200 - losses: 0 - draws: 0 - max win points = 25 - max loss points = 13 - rounds max = 43 - rounds min = 25 - rounds avg = 33.87 - rounds = 6774Našel jsem zároveň nepodstatnou chybu ve vyhodnocovacím programu (nehlásí potopené lodě) a ve strategii strilej.c (chybná randomizace).