abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.5, tj. pátá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.14, tj. čtrnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 12:55 | Nová verze

    CiviCRM (Wikipedie) bylo vydáno v nové verzi 6.14.0. Podrobnosti o nových funkcích a opravách najdete na release stránce. CiviCRM je robustní open-source CRM systém navržený speciálně pro neziskové organizace, spolky a občanské iniciativy. Projekt je napsán v jazyce PHP a licencován pod GNU Affero General Public License (AGPLv3). Český překlad má nyní 45 % přeložených řetězců a přibližuje se milníku 50 %. Potřebujeme vaši pomoc, abychom se dostali dál. Pokud máte chuť přispět překladem nebo korekturou, přidejte se na platformu Transifex.

    jardaIT | Komentářů: 2
    15.5. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Další lokální zranitelností Linuxu je ssh-keysign-pwn. Uživatel si může přečíst obsah souborů, ke kterým má právo ke čtení pouze root, například soubory s SSH klíči nebo /etc/shadow. V upstreamu již opraveno [oss-security mailing list].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.5. 17:22 | Komunita

    Singularity (YouTube) je nejnovější otevřený film od Blender Studia. Jedná se o jejich první 4K HDR film.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    14.5. 16:55 | Zajímavý software

    Vyšla hra Život Není Krásný: Poslední Exekuce (Steam, ProtonDB). Kreslená point & click adventura ze staré školy plná černého humoru a nekorektního násilí. Vžijte se do role zpustlého exekutora Vladimíra Brehowského a projděte s ním jeho poslední pracovní den. Hra volně navazuje na sérii Život Není Krásný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    14.5. 14:00 | Zajímavý projekt

    Společnost Red Hat představila Fedora Hummingbird, tj. linuxovou distribuci s nativním kontejnerovým designem určenou pro vývojáře využívající AI agenty.

    Pinhead | Komentářů: 6
    14.5. 02:22 | Zajímavý software

    Hru The Legend of Zelda: Twilight Princess od společnosti Nintendo si lze nově díky projektu Dusklight (původně Dusk) a reverznímu inženýrství zahrát i na počítačích a mobilních zařízeních. Vyžadována je kopie původní hry (textury, modely, hudba, zvukové efekty, …). Ukázka na YouTube. Projekt byl zahájen v srpnu 2020.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 29.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Detailní přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.5. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Po zranitelnostech Copy Fail a Dirty Frag přichází zranitelnost Fragnesia. Další lokální eskalace práv na Linuxu. Zatím v upstreamu neopravena. Přiřazeno ji bylo CVE-2026-46300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    13.5. 14:00 | Komunita

    Sovereign Tech Agency (Wikipedie) prostřednictvím svého fondu Sovereign Tech Fund podpoří KDE částkou 1 285 200 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1643 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Zneužití datových schránek přes platební rozkaz

    ITBiz píše o bezpečnostních problémech systému datových schránek. Mezitím pokračuje projekt AbcLinuxu a Liberixu pro vytvoření open source řešení přístupu k datovým schránkám. Na kontě pro odměny je již téměř 80 tisíc korun.

    21.11.2009 20:02 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.11.2009 21:13 Neviditelný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    No hlavně že to celé zakládají na myšlence, že pro elektronický platební rozkaz platí fikce doručení. Tato premisa je neplatná, tedy celý článek (ostatně jako celý server) je k ničemu.

    Ach jo.
    21.11.2009 22:04 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    Mam verit anonymovi nebo pravnikovi? Mas pro sve tvrzeni nejaky dukaz?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    21.11.2009 22:17 Lojzik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    > Mam verit anonymovi nebo pravnikovi?

    Ty budes asi pekny jelito...
    21.11.2009 23:09 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    Jakou vahu ma nazor cloveka, ktery se ani nepredstavi?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    22.11.2009 10:40 www
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    ale mávání uzeným sleďem a argumenty ad hominem váhu mají :-D
    22.11.2009 09:21 Neviditelný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    EPR je definován občanským soudním řádem, par. 174a 99/1963 Sb. Pro EPR stejně jako pro klasický platební rozkaz je nemožné aplikovat náhradní doručení (par 173 příslušného zákona). O tomto "fakt" již bylo napsáno spousta, např.

    http://www.pc-politika.cz/e-gover-elektronicky-platebni-rozkaz-rn1138.htm

    Rád bych se také pozastavil nad Leošovou první větou. Není černé a bílé. Právníci mohou být i z Plzně, anonym může být např. ústavní soudce a itbiz prostě je informačně prázdný server.
    22.11.2009 12:29 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    Není černé a bílé. Právníci mohou být i z Plzně, anonym může být např. ústavní soudce a itbiz prostě je informačně prázdný server.
    Právníci mohou být černí i bílí, anonym může být černý i bílý a itbiz prostě je černý.

    Skoro bych řekl, že si malinko odporuješ.
    Quando omni flunkus moritati
    22.11.2009 16:49 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    EPR je definován občanským soudním řádem, par. 174a 99/1963 Sb.

    IMHO je elektronický platební rozkaz institut poněkud mimoběžný s institutem datových schránek - už proto, že tu byl podstatně dřív.

    Pro EPR stejně jako pro klasický platební rozkaz je nemožné aplikovat náhradní doručení (par 173 příslušného zákona)

    Pravda pravdoucí.

    O tomto "fakt" již bylo napsáno spousta, např. http://www.pc-politika.cz/e-gover-elektronicky-platebni-rozkaz-rn1138.htm

    No tohle nebyl úplně nejlepší příklad, protože na odkazované stránce se uvádí:

    U Elektronikcého platebního rozkazu je třeba dát pozor na způsob jeho doručování. Ten se liší od papírové formy! Takže - v případě, že jsou splněny výše uvedené podmínky a je zaplacen soudní poplatek, soud vydá elektronický platební rozkaz. A teď je ta odlišnost - Elektronický platební rozkaz musí být doručen žalovanému do vlastních rukou, neboť náhradní doručení je v daném případě vyloučeno.

    Což není pravda, v nemožnosti náhradního doručení se platební rozkaz a elektronický platební rozkaz neliší (jak správně uvádíte vy).

    22.11.2009 23:40 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    A vetsina anonymu na internetu jsou jen tluchubove. Stacilo se pod svuj nazor podepsat a podlozit sve argumenty v prvnim komentari a bral bych jej jinak.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    21.11.2009 22:23 Jose
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    Samozřejmě že platí, stejně jako pro všechny ostatní dokumenty jdoucí přes datové schránky.
    22.11.2009 09:40 Vorlik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    Souhlasím s prvním komentářem - u platebního rozkazu je speciální úprava. Platí u něj zákonná výjimka podle občanského soudního řádu a nelze ho nikdy doručit fikcí (stejná úprava platí u některých podání v trestních věcech a podobně); tedy datové schránky "zneužít" platebním rozkazem nejde.

    Příslušný kousek OSŘ:

    § 49:

    (4) Nevyzvedne-li si adresát písemnost (pozn. STM: Určenou do vlastních rukou) ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy byla připravena k vyzvednutí, považuje se písemnost posledním dnem této lhůty za doručenou, i když se adresát o uložení nedozvěděl. Doručující orgán po marném uplynutí této lhůty vhodí písemnost do domovní nebo jiné adresátem užívané schránky, ledaže soud i bez návrhu vyloučí vhození písemnosti do schránky. Není-li takové schránky, písemnost se vrátí odesílajícímu soudu a vyvěsí se o tom sdělení na úřední desce soudu.

    (5) U písemností, u nichž to stanoví zákon, nebo u nichž to nařídil předseda senátu, je vyloučeno doručení podle odstavce 4. Doručující orgán v takovém případě vrátí písemnost odesílajícímu soudu po marném uplynutí lhůty 10 dnů ode dne, kdy byla připravena k vyzvednutí. 6) Doručení písemnosti prostřednictvím veřejné datové sítě se považuje za doručení do vlastních rukou adresáta.

    ----------

    § 173

    (1) Platební rozkaz je třeba doručit žalovanému do vlastních rukou, náhradní doručení je vyloučeno.

    (2) Nelze-li platební rozkaz doručit i jen jednomu ze žalovaných, soud jej usnesením zruší v plném rozsahu. (Pozn. STM: A zahájí normální soudní řízení)

    Pro rejpaly: Jsem právník, i když samozřejmě bez patentu na dokonalost...
    22.11.2009 16:40 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    Jenže to se týká „papírového“ doručování. Před tím má doručování přes datové schránky přednost (alespoň takový je oficiální výklad zákona o DS), takže pak se doručování řídí zákonem o datových schránkách. Leda že by už byla v občanském soudním řádu zapracovaná výjimka ze zákona o datových schránkách (co ž by bylo vtipné, když DS vznikly původně právě kvůli soudům).
    22.11.2009 23:34 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    Maji pravdu:
    U platebního rozkazu se však fikce doručení u systému datových schránek neuplatní. Fikce doručení, která nastává desátým dnem od okamžiku, kdy byla datová zpráva dodána do datové schránky adresáta, se uplatní vyjma případů, kdy zvláštní právní předpis vylučuje náhradní doručení. U platebního rozkazu je náhradní doručení vyloučeno občanským soudním řádem.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    23.11.2009 08:14 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    To by mne zajímalo, podle čeho se určuje, že ty příslušné paragrafy v občanském soudním řádu nebo trestím řádu označují „náhradní doručení“. Protože přímo v těch paragrafech není o náhradním doručení ani slovo. Chápu, že se to takhle asi normálně vykládá, ale zajímalo by mne, na základě čeho.
    23.11.2009 09:19 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    §173 odst.1) OSŘ: Platební rozkaz je třeba doručit žalovanému do vlastních rukou, náhradní doručení je vyloučeno.

    Už to tu někdo výše citoval. Tahle formulka se používá v OSŘ na více místech takto explicitně.

    24.11.2009 09:17 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    Ano, bylo to v komentáři výš -- byla tam dlouhá citace nad čarou, která s tímto případem nijak nesouvisí, a pak to podstatné pod čarou, a to jsem přehlédl. Máte pravdu, doručování datovými schránkami tedy není možné pro ty případy, kdy je v zákoně explicitně napsáno "náhradní doručení je vyloučeno", přičemž "náhradní doručení" pak nikde definováno být nemusí.
    24.11.2009 12:32 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    "náhradní doručení" pak nikde definováno být nemusí

    Právníci zcela určitě nejsou "programátory píšícími efektivní kód" a zabugovanost právních norem není zrovna malá. :-)

    Ale IMHO se k tomu dobrat dá výkladem, který není příliš násilný (všemi uváděnými paragrafy se míní paragrafy v OSŘ):

    §49 odst. 2) uvádí postup při nezastihnutí adresáta, §49 odst. 4) pak uvádí následek spojený s nevyzvednutím uložené zásilky v úložní lhůtě. "Doručení podle ostavce 4)" je vyloučeno v případech stanovených v §49 odst. 5). Pokud adresát není zastižen (§49 odst. 2)), musí mu být zanechána výzva - ta je definovaná v §50h. O následcích nevyzvednutí písemnosti je adresát ve výzvě poučen pouze tehdy, není-li vyloučeno náhradní doručení (§50h odst. 2). Tím následkem je evidentně míněna fikce doručení definovaná v §49 odst. 4) a absence informace o následcích nevyzvednutí písemnosti dává smysl pouze tehdy pokud následky nenastanou, a ty nenastanou v případech uvedených v §49 odst. 5).

    Chápu, že u zkoušky z formální logiky by taková argumentace neměla šanci. Ale právní normy zkrátka jsou zabugované a bez jejich interpretace se bohužel někdy nejde obejít ani u takovýchto čistě technických věcí.

    22.11.2009 16:28 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    Tato premisa je neplatná

    To je sice pravda, ale u směnečného či šekového platebního rozkazu náhradní doručení vyloučeno není, takže jistý prostor k podvodům by se našel (navíc šekový a - zejména - směnečný platební rozkaz jsou o dost silnější kalibr než platební rozkaz prostý).

    Drom avatar 23.11.2009 22:28 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    "Zneužití datových schránek přes platební rozkaz"

    Ten nadpis imho docela pekne popisuje, kolik projekt datovych schranek poplatniky stal a jak to dopadlo...
    10.3.2014 18:56 Franta Nebojsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    Sešel se rok s rokem a právní řád je pitomý jak Marek Benda JUDr Plzeňských práv.Copak takhle se dá zacházet s občany.Jste vůbec normální.Pokusili jste se někdy vymoci a dohodnout nedoplatek slušnou cestou bez 500 Kč za dopis.Máte dojem že Vám to dlouho vydrží.Například ČKP česká kacelář pojistitelů využívá bordelu ve smlouvách uzavřených s externisty.Smyšlené a nereálné § jako povinnost uzavřít pojistku před koupí.To fakt může vymyslet jedině blbec.Jak je možné že se otevírají uzavřené případy - rozporujíse a dále vymáhají?Občan dostane od Správní komise flastra 40000 Kč - koho si myslíte že půjde volit!?Máte 800 tisíc nezaměstnaných a tváříte se tak jako kdyby jste brali měsíčně milion €.Lidi jsou pronásledováni za ,,nedbalost" jako masoví vrazi a vrazi se mají jako v ráji.Vykopejte ty Bendy ,předělejme celý ten Kalouskův klerofašistický nesmysl.Vždyť si střílíme vlastní lidi.Kdo bude podnikat,toby musel bý magor.A mladí zavčas utečou hůř jak doma se mít nikde nebudu.Lidi začínají nenávidět st.správu a já myslím že právem.Všechno zlo pochází s Prahy.Moravské kraje s 60-80% usilují o autonomii.Právě kvůli tvrdosri hlavně správního řádu.ČSSD ti to již dlouho neudrží.Pamatujte hrajete si s odjištěným granátem - důvěrou lidí- tu jste definitivně stratili!
    10.3.2014 19:09 Franta Nebojsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zneužití datových schránek přes platební rozkaz
    Nepamatuji Německo -děd říkal že s Gestapem a SS se dalo rozhodně domluvit.Maximálně jste dostal pohubě.I ti Rusáci si nás nevšímali.Ovšem co se děje dnes - lidi v 50 letech jsou vyloučeni se zaměstnávání-na ty posíláte exekuce!Kdy kdo z vás zašel za nezaměstnaným mu pomoci.To je lepší je Drábkovsky kriminalizovat.Dráb bez důtek ale se správnm řádem- tak to důvěru u lidí nzískáte.Již nyní Vás nenávidí.Jak je možné že někdo vymyslí § a hned se začne postihovat!Lidi jsou zmateni - na internetu o důležitých věcech není ani slovo.Ministerstvo vnitra ČR tam nemá nic než pičoviny.Jak se chcete něčeho doptat.Kde mám sehnat informace? U advokáta skaždou hovadinou já vím je jich moc ale ta jejich kvalita kulhá.Kde jsou sliby ČSSD o zrušení exekutorů. Vždy platilo kdo půjčuje nese riziko.Není možné půjčit 400 a kasíroat + 3 miliony.Pro lichváře zabíjite republiku.Přesně toho se bál Hitler.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.