abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    14.7. 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 399 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    1.10.2020 21:20 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Které aspekty uživatelského rozhraní textového editoru považujete za důležité?
    Příkazový režim a minimapu.

    Příkazový režim má několik podob. Buď ten ve stylu vi nebo Emacsu – to snad nemusím popisovat, nebo něco jako má IntelliJ IDEA, což je de facto „jen“ vyhledávání v menu, nastaveních a souborech, ale dokáže skorem plnohodnotně zasrat příkazový režim.

    Pro mě je asi ještě důležitějsí ve Vi(m)u jeho normální režim, kde se příkazy za sebe „skládají“ a je možné rychle (dva stisky klávesy pro spuštění a jeden pro ukončení) nahrávat makra a pak je znovu používat. Tm skládáním mám na mysli to, že např. tx posune kurzor před nejbližší znak „x“ vpravo, číslo následované příkazem opakuje příkaz, 42x posune kurzor před 42. znak „x“ vpravo a gU42tx převede veškerý text až do 42. znaku „x“ vpravo na velká písmena. Tento umělý příklad v praxi asi není použitelný, ale podobné sekvence v kombinaci s makry, prací s více registry apod. dokáží několika stisky kláves provádět rozsáhlé úpravy textu jako je převod CSV (několik sloupců – např. ID položky, název a komentář) na výčtové typy a zdrojový kód programu převádějící mezi ID a názvem, který je vhodně okomentovaný.

    Minimapu nejlépe využiji pouye pokud je barevná a jsou tedy vidět rozdíly mezi dokumentací a kódem.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    5.10.2020 10:50 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Které aspekty uživatelského rozhraní textového editoru považujete za důležité?
    Vord 2016 je nejenom dokonalý funkčně, ale i krásný.
    6.10.2020 17:02 ASf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Které aspekty uživatelského rozhraní textového editoru považujete za důležité?
    Naprosto souhlasím. Sehnat plugin pro vimové ovládání a kompilaci c++ byl pro Word trochu oříšek, ale nakonec se to podařilo ohackovat, a konečně mohu své milované prostředí obohatit o prvky 21. století. Barevně odlišování proměnných, či logických celků, zarovnání deklarací na střed, či ztučňování důležitých pasáží kódu vysoce hodnotil už nejeden kolega, a myslím, že až dotáhneme správu verzí, sladíme coding style, a dohodneme se jak mají vypadat dokumentační obrázky vkládané do komentářů, stane se z toho plnohodnotná platforma pro firemní vývoj. Jako bonus jsou všechny zdrojáky zkomprimované, takže nezabírají tolik místa.
    8.10.2020 17:05 Strudl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Které aspekty uživatelského rozhraní textového editoru považujete za důležité?
    Nezapomente na animovane gify a emoji.
    pepe_ avatar 11.10.2020 22:24 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Které aspekty uživatelského rozhraní textového editoru považujete za důležité?

    2016 JE HUMPL , ZLATEJ 2010

    19.10.2020 20:09 Mirek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Které aspekty uživatelského rozhraní textového editoru považujete za důležité?
    A hlavně ... Pouze text v MS Wordu je skutečně čistý!
    22.10.2020 09:58 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Které aspekty uživatelského rozhraní textového editoru považujete za důležité?
    Čistý je plain text ty jelito.
    23.10.2020 17:33 af
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Které aspekty uživatelského rozhraní textového editoru považujete za důležité?
    Nepřekvapuje mě, že někdo jako ty nechápe estetiku.
    xkucf03 avatar 6.10.2020 23:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Vlastnosti textového editoru

    V anketě mi chybí:

    • podpora historie (jak lokální, tak VCS), možnost vracet se ke starším verzím nebo si je porovnávat
    • spolupráce s VCS – zejména obarvování změněných/smazaných/přidaných řádků (ostatní práci s VCS můžu dělat z příkazové řádky nebo v jiném nástroji, ale zvýraznění změn chci mít v editoru)
    • stromový pohled na složky/soubory/projekty
    • napovídání/doplňování – alespoň pro XML, ideálně i pro další jazyky (ale to už se bavíme spíš o IDE)
    • možnost psát si moduly nebo definovat vlastní akce nebo spouštět skripty nad označeným textem, souborem atd.
    • možnost zvýrazňovat části textu na základě regulárních výrazů (příklad: jEdit Highlight plugin)
    • detekce externích změn souboru (přes inotify), automatické načtení, pokud není konflikt (neuložené úpravy), a upozornění, pokud je
    • podpora různých kódování
    • možnost zobrazit bílé znaky: tabulátory, nedělitelné mezery, CR…
    • snadno nastavitelná a přepínatelná šířka tabulátorů a přepínání tabulátory/mezery; nastavení pro různé typy souborů a projekty
    • přívětivé ovládání – abych funkce, které používám zřídka, našel v nabídce a nemusel kvůli tomu číst manuál, biflovat se klávesové zkratky a příkazy a hledat řešení na webu
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.10.2020 08:20 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastnosti textového editoru
    • zobrazování všech řídících znaků (nejen bílých)
    • šestnáctkový editor
    • spouštění externího programu nad souborem nebo jeho částí
    • možnost umístění svislé čáry na daný sloupec a případně zalamování (alespoň komentářů) na daném sloupci
    • opakování několika příkazů (q ve vimu)
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    Fluttershy, yay! avatar 7.10.2020 22:04 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastnosti textového editoru
    seznam funkcí, z nichž většina není součástí uživatelského rozhraní
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.10.2020 09:16 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastnosti textového editoru
    Uživatelské rozhraní není jen ta věc s klikatelnými tlačítky.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    Fluttershy, yay! avatar 11.10.2020 22:29 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastnosti textového editoru
    Rozhodně v tom ale nevidím aspekty jako např. „podpora různých kódování“.

    Co se kontextu ankety týče, oni už to zase řeší v GNU Emacsu…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    xkucf03 avatar 11.10.2020 23:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastnosti textového editoru

    Takže ses netrefil a měla to být reakce na můj komentář?

    Rozhodně v tom ale nevidím aspekty jako např. „podpora různých kódování“.

    Stačí se nad tím zamyslet. Ta podpora totiž nespočívá jen v tom, že editor někde uvnitř volá iconv nebo podobnou knihovnu, ale v tom, že je tato funkcionalita dotažená do GUI, aby ji mohl uživatel ovládat. Tzn. projeví se to např. v souborovém dialogu při otevírání souborů, ve stavovém řádku, v nějakém dialogu, který ti řekne, že se některé znaky nepodařilo dekódovat a třeba že editor odhaduje, že je to v kódování XY, nebo se to projeví v nabídce, kde budeš mít možnost načíst aktuální soubor znovu s jiným kódováním… k tomu klávesové zkratky atd. Všechno je to součást UI/GUI a všechno se to dá dělat různými způsoby.

    Totéž platí pro ty ostatní funkce – i ty musí být nějak dotažené do GUI, aby uživateli k něčemu byly. A všechno se to dá dělat více nebo méně přívětivě.

    Jestli jsi nechtěl diskutovat o tomhle, tak jsi měl anketu formulovat jinak. Jestli to mělo nějaký jiný kontext, tak jsi ho měl uvést – a ne pak ohrnovat nos nad tím, jak tě všichni ostatní nepochopili.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 11.10.2020 23:49 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastnosti textového editoru
    Co znamená slovo „aspekt“?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Heron avatar 7.10.2020 22:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastnosti textového editoru
    Ano, toto je tak dneska naprosté minimum. Anketu vůbec nechápu. Víc, než nabízí anketa, umí vim a jistě i emacs na tui. Doplnit další věci (VCS) je otázka jednoho pluginu, dtto syntax highlighting. S podporou pěti pluginů z toho máte editor kompletně k obrazu svému.
    Fluttershy, yay! avatar 11.10.2020 22:36 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastnosti textového editoru
    Tak konkrétně Emacs nepoužívá kontextové menu, posouvání je v něm takové… terminálové (ale nedávno jsem našel nový doplněk sublimity), cua-mode není výchozí (natož ve Vimu), panely má taky divné… viz článek nebo jemu předcházející diskuzi (zprávička).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    10.10.2020 23:55 :-(
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastnosti textového editoru
    Anketu psal náký omezenec.
    12.10.2020 16:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Které aspekty uživatelského rozhraní textového editoru považujete za důležité?
    Klávesové zkratky jsou sice pro mne v editoru důležité, ale zrovna Ctrl-C jsem v editoru používal naposledy ještě v době, kdy jsem ještě používal emacs (ještě v minulém tisíciletí). Ani tehdy to ale nemělo nic společného se schránkou a nemá to s ní nic společného ani dnes, když tuto klávesovou zkratku používám mimo editor.
    20.10.2020 11:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Které aspekty uživatelského rozhraní textového editoru považujete za důležité?
    Za klíčový považuju:
    • Vícenásobné kurzory á la Sublime.
    • Pokud možno rychlá odezva při psaní.
    • Command palette obsahující pokud možno všechny funkce editoru.
    • Možnost přiřadit jakoukoli klávesovou zkratku k jakýmukoli commandu a možnost navigovat UI prvky (editory, seznamy/stromy souborů) klávesnicí.
    • Možnost schovat věci, které zabírají zbytečně místo, tj. menučka, panely plný mrňavejch ikonek nebo klikacích drop down seznamů a vůbec všechny tyhle blbosti z MS Office 97, který jsou stejně k ničemu ve chvíli, kdy člověk má Command palette.
    • Vertikální seznam souborů místo tabů.
    • Rychlé vyhledávání souborů ve stromu.
    • Vertikální splitting, ideálně taky horizontální, s klávesovými zkratkami (commandy) na snadný pohyb mezi splity a upravování poměru šířky splitů.
    ... v podstatě popisuju UI VS Code :-D
    pushkin avatar 21.10.2020 22:09 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Které aspekty uživatelského rozhraní textového editoru považujete za důležité?
    Přehlednost a funkčnost. Ať už je provedené jakkoliv.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.