abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:00 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:55 | Nová verze

    GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    19.12. 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 10:11 | IT novinky

    V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    19.12. 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    18.12. 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (26%)
     (3%)
     (10%)
     (3%)
     (3%)
     (3%)
     (13%)
     (26%)
     (15%)
    Celkem 39 hlasů
     Komentářů: 14, poslední dnes 19:13
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    David Watzke avatar 12.12.2011 18:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Stále veškerý čas :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.12.2011 21:45 diverman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    kamo, tim bych se moc nechlubil...
    Migi avatar 14.12.2011 22:55 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    proč by se tím neměl chlubit když to je jeho živobytí?
    12.12.2011 19:17 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:

    Až dosud stejně ... ale moje "nová" VFR750F by to mohla změnit :-)

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    David Watzke avatar 12.12.2011 19:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Na tomhle budeš jezdit v zimě? No, děkujeme za orgány :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.12.2011 19:29 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:

    Neee, v létě. Proto budu trávit míň času u PC ....

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    12.12.2011 22:51 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    To hodně záleží na čem jste jezdil před tím.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    13.12.2011 07:33 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:

    Na ničem. Resp. na ničem srovnatelném ... Fichtl před 14 lety nepočítám :-)

    Asi není úplně nejlepší začínat na víc než 200kg težké potvoře s výkonem 100 koní, ale snad to přežiju :-)

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    13.12.2011 10:39 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Když to dobře dopadne budete trávit spoustu času u počítače. Vzhledem k vašemu věku nejste sice už nejrizikovější skupina, ale rozhodně jste měl začít první rok s něčím slabším. :-(
    PS: A nejezděte nám hned do Buchlovských kopců!
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    27.12.2011 14:45 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    No rozdil mezi motorkou co vazi jako nedelni nakup a motorkou co vazi jako dva lidi je dost podstatnej (ridi se to uplne jinak). Pokud si na vetsi masine nikdy nesedel, tak bych skoro doporucil dojit do nejaky rozumny autoskoly a zaplatit si par hodin jizd na necem podobnym. Kdyz nic, tak si pri zacviku neopiskujes vlastni masinu, ale erarni z autoskoly.

    Kdyz jsem delal papiry na motorku, tak me pri prvni jizde borec posadil na 750ku choppera od Hondy. Masina 260, on tak 80 a ja dalsich 90. Proti babete nebo fichtlovi docela rozdil :-).
    29.12.2011 15:33 tdvorak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:

    Na ničem. Resp. na ničem srovnatelném ... Fichtl před 14 lety nepočítám :-)

    Asi není úplně nejlepší začínat na víc než 200kg težké potvoře s výkonem 100 koní, ale snad to přežiju :-)

    Já letos začínal na kawasaki zr7, 750ccm, 231kg. A žádnej problém. Je pravda, že nejsem žádnej drobek, ale s váhou motorky jsem problém měl jen jedinkrát, když jsem zapomněl sklopit stojánek a uvědomil si to v okamžiku, kdy už byla podezřele moc nakloněná k zemi. Ale dopadlo to dobře, udržel jsem ji. A po najetejch 10kkm za sezónu žádnej škrábanec ani na motorce ani na mě. Krásný odreagování, v létě jsem utíkal dřív z práce, jen abych se mohl projet.
    29.12.2011 18:31 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    jenom kdybys to nahodou nevedel, tak "kilo", zkratka "k" znamena 1e3.

    1e6 se ale nerika "kilo kilo", ani "hekto hekto hekto", ani "hekto kilo deka", ani "hekto hekto kilo deci", ale "mega".

    1e9 se rika tera, atd.

    zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/SI_prefix

    citace z clanku:
    Prefixes may not be used in combination. This even applies for mass, for which the SI base unit (which is the kilogram, not the gram) already contains a prefix. So milligram (mg) is used instead of microkilogram (µkg), for example.
    29.12.2011 21:23 tdvorak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Dopustil jsem se zásadní chyby, na mou obranu 10kkm se běžně na auto-moto fórech používá pro 10 000 km. Asi proto, že se najetá vzdálenost u aut a motorek uvádí v podstatě vždy v km. Nikdo neříká, že ujel 10 megametrů. Takže uznávám svou chybu a jsem si vědom, že moje vyjádření odporuje SI, ale narozdíl od megametrů si pod tím člověk dovede něco představit. Až budu příště psát, rozepíšu se a napíšu 10 000 km. Nebo tady raději 1e7 metrů? :-) Mimo to jsem psal že obsah je 750ccm, i to se příště pokusím napravit a budu to uvádět v cm3 a místo obsahu budu mluvit o objemu :-D
    29.12.2011 22:48 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    zas tak hrozna chyba to neni. Ten komentar se napsal hlavne pro to ze to na me pusobi dost neprirozene. Ale jestli ctes nejaky auto fora a tam to bezne pouzivaji tak chapu ze ti to tak treba neprijde...

    btw. Jestli bude anketa jak to psat priste tak hlasuju pro "1e7" :-)

    30.12.2011 10:20 tdvorak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Pravda je, že to vypadá maličko zvláštně, ale když to člověk chvíli vídá, zvykne si :-) Až budu dávat příště auto opravářovi, řeknu mu, že už jsem najel 1e7 metrů a je pomalu čas na výměnu oleje :-D
    17.12.2011 19:16 hacup | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    S těma orgánama to úplně není pravda, protože při nárazu většinou popraskají cévy a jsou nepoužitelný.
    18.12.2011 12:44 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:

    V ročence ministerstva dopravy za rok 2010 je napsáno, že je u nás 924291 registrovaných motocyklů a 4496232 registrovaných aut.

    Na silnici v roce 2010 zemřelo 129 motorkářů a 582 řidičů aut. Na procenta z registrovaných vozidel to vychází zhruba stejně. Pokud se budeme bavit o počtu nehod, tak motorkáři 3 406 vs. autisti 68 747.. tedy 0,34% vs. 1,4% - motorkáři jsou na tom líp.

    Samozřejme, že následky nehod na motorce jsou horší, ale zase je jich (vzhledem k počtu registrovaných vozidel) méně ... takže žádná hrůza. Nikde jsem nenašel žebříček příčin úmrtí, ale třeba i pracovních úrazů s následkem smrti bylo v roce 2010 víc (o jednoho), než mrtvých na motorce - celkem 130. Ale když on ten rozpláclej motorkář vypadá v televizi tak ... sugestivně.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    |🇵🇸 avatar 18.12.2011 12:57 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Jde o jaké typy motocyklů? To, že nejen fichtl přes 50 km/h nejede, jistě bude hrát roli. O jaké jde kilometry ročně? Na motorce se v zimě a blbém počasí jezdit nedá, v autě ano -- troufám si tvrdit, že to ovlivňují i další faktory typu charakteristika cesty.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    18.12.2011 15:35 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:

    Ovlivňuje to samozřejmě celá řada faktorů. Fichtl jede i 70km/h a dnešní padesátky na tom budou jiste ještě líp. Nesnažím se dokázat, že jízda něčím je 2,5x bezpečnější, než něčím jiným ... akorát mě už nebaví poslouchat ty věčný pindy o orgánech.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    |🇵🇸 avatar 18.12.2011 16:04 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Fichtl jede i 70km/h a dnešní padesátky na tom budou jiste ještě líp.

    Omezovač.

    Nesnažím se dokázat, že jízda něčím je 2,5x bezpečnější, než něčím jiným ...

    Tak proč tu máváš statistikou?

    akorát mě už nebaví poslouchat ty věčný pindy o orgánech.

    Pravda, ty orgány už se darovat nedají. Kvůli nařízením EU už se snad ani nedají použít jako hospodářské krmivo. Takže motorkáři ani na orgány nejsou dobří... tak k čemu? K čemu?!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    18.12.2011 16:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Ale jistě, že se darujou orgány. Co tady povídáte o nepoužitelnosti orgánů kvůli cévám nebo nářízením EU jsou nějaký urban legends. (Vím od známých co jsou doktoři a tohle dělaj).
    |🇵🇸 avatar 18.12.2011 16:54 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    O nařízení EU v zemělství mám jakési tušení. ^,~
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    18.12.2011 17:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Ok. A s orgány to souvisí jak?
    |🇵🇸 avatar 18.12.2011 17:27 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    18.12.2011 17:43 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Začínáš mě nudit, ale zkusíme ešte jedno kolo...
    Fichtl jede i 70km/h a dnešní padesátky na tom budou jiste ještě líp.
    Omezovač.
    Proč?
    Nesnažím se dokázat, že jízda něčím je 2,5x bezpečnější, než něčím jiným ...
    Tak proč tu máváš statistikou?
    Ničím nemávám. Účelem bylo narušit tu představu, že jakmlie človek sedne na motorku, je v podstatě mrtvej.
    akorát mě už nebaví poslouchat ty věčný pindy o orgánech.
    Pravda, ty orgány už se darovat nedají. Kvůli nařízením EU už se snad ani nedají použít jako hospodářské krmivo. Takže motorkáři ani na orgány nejsou dobří... tak k čemu? K čemu?!
    A dřív se jako mrtví lidé zkrmovali? Jsi zdravej? Jo a k čemu jsou cyklisti, rybáři ....
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    |🇵🇸 avatar 18.12.2011 18:07 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Proč?

    Netuším, možná aby se to vešlo do nižší skupiny oprávnění. Každopádně chopper s omezovačem na 50 km/h? WTF? A přitom to před několika lety nebylo nic neobvyklého.

    Ničím nemávám. Účelem bylo narušit tu představu, že jakmlie človek sedne na motorku, je v podstatě mrtvej.

    Aha, proč jsi tu teda dával to srovnání s auty?

    A dřív se jako mrtví lidé zkrmovali?

    Každopádně se zkrmovat mohli, teď už se ani zkrmovat nemůžou. No a co teď s tím mletým masem?

    Jsi zdravej?

    Nadprůměrně.

    Jo a k čemu jsou cyklisti, rybáři ....

    V kontextu by se hodilo spíše srovnání s jackass nebo jinými masochisty.

    And now back to work.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    18.12.2011 18:58 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:

    No, úroveň ...

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    Jendа avatar 18.12.2011 19:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    V kontextu by se hodilo spíše srovnání s jackass nebo jinými masochisty.
    Ti rybáři byli mimo, ale srovnání s cyklisty mi přijde on-topic. Dopravní prostředek jako dopravní prostředek, ne?
    |🇵🇸 avatar 18.12.2011 23:55 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Dopravní prostředek jako dopravní prostředek, ne?

    Ne, pokud uvážíme racionalitu rozhodnutí. Prakticky nic z A(21) nevychází ekonomicky dobře, zvláště uvážíme-li další vlastnosti. Je to extrémní sport, nic víc. Ani srovnání se snowboardingem na tom není nejlépe, protože jaké jsou potenciální pozitivní zdravotní důsledky? Skialpinismus a snowboarding jsou makačka, posilování jak sviňa nutností.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jendа avatar 19.12.2011 00:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Ne, pokud uvážíme racionalitu rozhodnutí. Prakticky nic z A(21) nevychází ekonomicky dobře, zvláště uvážíme-li další vlastnosti.
    A1 je rychlejší prskolet, ne? Uvědom si, že AM má limit 45 km/h.
    |🇵🇸 avatar 19.12.2011 00:09 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Ano, však píšu A(21), ještě by se dalo diskutovat o A(18). Proti elektrokolům a podobné veteši celkem nic moc nemám (v rámci tématu).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jendа avatar 19.12.2011 01:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Aha, já jsem nějak nepochopil, že to v závorce udává věk a ne výběr kategorie.
    |🇵🇸 avatar 19.12.2011 01:54 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Kategorie A v plném rozsahu, ale zajímá mě zde speciálně A \ Ao.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    19.12.2011 00:30 nelson | skóre: 17 | blog: jakesi_cosi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    A1 je dnes bohužel i ten prskolet - Jawa 50/05 a novější československé padesátký mají v papírech 65km/h (u sériové 05 ve dvou tak leda volným pádem :-) ).
    19.12.2011 10:19 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Jawa 05, mi běžně jezdila 65km/hod a to i ve dvou po rovině (67km/hod zdokumentováno i radarem VB v obci) a to jsem neměl ani sníženou hlavu ani odlehčený píst. Bohužel tato rychlost, respektive otáčky, byly u 05 limitní pro zapalování. Brachovi jsem postavil Mustanga který docela běžně dosahoval 75km/hod. Kapotovaná sériová KTM-ka 50ccm při větru v zádech tenkrát dosahovala rychlosti 100km/hod. U motoru z jednadvacítky, když jste vyměnili převodovku za 4-kvalt z Tatrana a s trochou dalších úprav až 110km/hod (ale dlouhou to do půlení motoru nejezdilo.)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.12.2011 20:18 nelson | skóre: 17 | blog: jakesi_cosi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Jistě, mé tvrzení nutno brát s jistou nadsázkou :) Stačí mi na Dandy 50 - se 80kg spolujezdcem není problém trhnout 90kmh z kopce, se slečnou to zase lépe mete do kopce. Mimochodem, měl jste na dané 05 dvou nebo tříkroužkový píst? Na fichtlech dost záleží na drobnostech, věřím, že některé dobře udržované kusy (tedy zjevně i ten váš) takto jezdí. 4 kvalt nebylo třeba ani brát z tatrana nebo závodních ČZ, jak to dělají mnozí dnes, poměrně lehce se daly do původních bloků vyrobit vhodné vnitřnosti - zvenku nebylo možné rozeznat úpravu. Možných úprav je spousta, některé zajímavé úpravy jsou uvedeny třeba tady. V létě jsme zkoušeli s kamarádem jen malou úpravu - do Jawy 555 jsme dali karburátor z ČZ 125 (z klasického poválečného kominíka) a stroj v sobě našel skrýté možnosti a těch 70km/h by nemusel být problém :)
    19.12.2011 20:57 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Nové písty byly jen dvou-kroužkové, ale i když byl troj-kroužkový, třetí kroužek byl/je zbytečný, ale bylo nutné vzít kroužek o výbrus vyšší a sám si ho připasovat, vyleštit hlavu, čelo pístu, přefukové kanály a spoustu dalších drobností (včetně převyvážení klikovky :-), jinak na 05-ku, jsem byl už tenkrát nucen dávat klikovku z 21-ky - musela se rozebrat přebrousit a složit a vyvážit.). „Takto jezdil“ - už jej dlouho nemám, nicméně tak čistý jasný motor, aby člověk pohledal, ideální na zkoušení/učení, a tunit šel suprově i bez výroby nových dílů…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    28.12.2011 17:08 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Fichtl jede i 70km/h a dnešní padesátky na tom budou jiste ještě líp.
    Omezovač.
    Proč?
    Protože předpisy a skupiny řidičáků. Dnešní padiny jedou max. 45 km/h. V homologované podobě. Samozřejmě pokud to někdo upraví, tak...
    19.12.2011 00:26 nelson | skóre: 17 | blog: jakesi_cosi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Jediný omezovač na 45kmh (kvůli Am a B skupině) je u strojů bez vstřikování (snad všechny 50ccm) často pouze nějaká natavená překážka v hrdle karburátoru pro snížení množství nasávaného vzduchu - chvíle v dílně a omezovač neexistuje, nemluvě o možnosti použití jiného sekundárního převodu. Mimochodem, choppera s omezovačem na 50km/h bych rád viděl (tedy spíš nerad..). Nejslabší choppery jsou pokud vím 125ccm a dosahují rychlosti okolo 100km/h.
    |🇵🇸 avatar 19.12.2011 00:33 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Myslím, že kamarád se ho už zbavil, takže smůla.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    19.12.2011 10:31 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Nechci se hádat, ale nastavená překážka, v sání těžko zařídí omezení max. rychlosti, karburátor, či nějaká překážka omezí výkon, ale ne otáčky a přijde mi to zbytečně pracné. Co vím já, tak se to omezuje (aspoň omezovalo :-)) elektronicky, u starého Simsona El. to znamenalo, za docela draho, vyměnit elektroniku, a u Hondy 750 (z Německa kde se prodávala i s omezeným výkonem - asi k vůli pojistce) to taky stálo pár tisíc za novou nerozebíratelnou krabičku.
    Nějaké 50ccm choppery existují a lze je koupit, tady třeba jeden
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    20.12.2011 19:14 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Restrikcí je několik typů ale základ je kroužek ve variátoru, který nedovolí změnu na těžší převod. Více na http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/restrikce/
    20.12.2011 20:21 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    To není motorka, to je skútr, motorky nemají variátor nanejvýš kardan :-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Václav 19.12.2011 16:58 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Viděl jsem chopper 50ccm. Sice to mělo dva válce do V, ale jeden byl falešný blok pro efekt.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    18.12.2011 20:43 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Pletete koše s baňama…, bavme se o řidičích těchto dvou skupin.
    Rok 2010:
    Zemřelo 96 řidičů motorek a 276 řidičů osobního auta
    Těžce bylo zraněno 467 řidičů motorek a 699 řidičů osobních aut.
    Zajímavé je rovněž, že řidič motorky nebyl zraněn v 603 případech a řidič osobního auta v 63 589 případech.
    Při dopravní nehodě se nic nestane zhruba 22 % řidičům motorky a 87 % řidičům osobního auta.
    Co se následků týče: u každé 23. nehody způsobené motorkou umírá člověk, u každé 86 nehody způsobené os. vozem umírá člověk.

    A to vše vzhledem počtu registrovaných 924 291 a 4 496 232 a spolu s nezanedbatelným faktem, že většina motorek jezdí jen cca 7 měsíců už jasně ukazuje, že pokud je někdo „dárce“ (či více ohrožený druh) tak je to rozhodně řidič motorky a současně je statisticky pro okolí daleko větší hrozbou.
    A kdyby jsme to dostali do vztahu k věku řidiče asi by jsme se lekli, kolik z nich jsou řidiči velkých motorek do 25 let.

    PS: Nyní „jsem výborný řidič“, ale jezdil jsem, a třeba i zas někdy budu, i na mašině.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    2.1.2012 19:00 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Vic vypovidajici by to bylo vztazene na pocet najetych km.
    2.1.2012 19:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Tady máš tabulku, kde to mají vztažené na cesty, hodiny a kilometry. Motorka z toho vychází špatně pokaždé...
    2.1.2012 19:58 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:

    Oops ...

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    2.1.2012 20:30 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    A proto jezděme auty, chodit pěšky je nebezpečné :-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    |🇵🇸 avatar 2.1.2012 21:02 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Nene, autobusy! Ale kruci, ze dveří baráku mi autobus (ani auto) k popelnici nejede... Bojím se, že umřu!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jendа avatar 2.1.2012 23:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Nene, autobusy!
    Ale jen pokud zrovna není den otevřených dveří.
    3.1.2012 08:08 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:

    A co teprv cyklistika ....

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    |🇵🇸 avatar 3.1.2012 11:30 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Otázka je, co všechno se do té statistiky počítá.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    3.1.2012 13:03 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    |🇵🇸 avatar 3.1.2012 13:12 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Naštěstí se tomuhle nevěnuje tolik lidí. Jinak těmhle blbečkům na potkání v lese blokuju cestu (krom jiného do toho lesa nesmí). Vyhubit, hajzly. Mj. dokážou za odpoledne totálně zhuntovat kus lesa tak, že se to nepodaří cyklistům za celou sezónu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    3.1.2012 18:51 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:

    Freestyle motocross v lese?

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    |🇵🇸 avatar 3.1.2012 19:09 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Bohužel ano. Především staré lesní cesty.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    24.12.2011 09:43 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    nejvetsi darci organu jsou cyklisti. motorkari jsou skutecne nepouzitelni. leda pokud havaruji smrtelne ve velmi nizkych rychlostech.
    Petr Maleček avatar 13.12.2011 00:53 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Více času v nemocnici ? :D taky možnost.
    LinMuck, WinFuck :-P
    Dreit avatar 26.12.2011 19:28 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:

    Jen to nepolož, ať u PC netrávíš i zbytek života + nějaká elektronika v těle co tě bude udržovat při životě ;-)

    Já jedině na svym 50ccm veteránu (1958 a 1962), váží to 50kg a tak se není moc čeho bát ani na ledě - když padám tak vytáhnu tlapu a kloužu si dál klidně i bokem :-)  Momentálně teda nekloužu, ale každým dnem (už tak tři roky) to chci složit do funkčního stavu....a každým rokem se o krůček přibližuju :-D

     

    [zkušenost: 125ccm, 50km/h a nechybělo moc k tomu, abych se sebou vzal i spolujezdce někam 6 stop pod zem :-( Pád na zem, výpadek a vnímat jsem začal až když jsem klouzal poslední metr v poli a zastavili jsme dva metry od betonovýho sloupu... A že doteď se mi občas špatně spí. Všeho s mírou]

    Nope
    12.12.2011 23:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    V zimě (jakože sníh) relativně stejně málo jako v létě. Ale na podzim, kdy se venku dá tak maximálně čvachtat v blátě a chytat chřipka, trávim u počítače času co nejvíc :-D
    |🇵🇸 avatar 17.12.2011 18:46 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V zimě trávím oproti létu u počítače:
    Více. Skoro furt mám u sebe batoh s laptopem, ve spánku mám laptop půl metru od sebe, doma jsem většinou u stolu s desktopem... V létě přeci jen občas jdu ven i "nalehko" (ačkoliv foťák, cyklopočítač a navigace... FFFFFUUUUUU-).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.