Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).
V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Až dosud stejně ... ale moje "nová" VFR750F by to mohla změnit
Neee, v létě. Proto budu trávit míň času u PC ....
Na ničem. Resp. na ničem srovnatelném ... Fichtl před 14 lety nepočítám
Asi není úplně nejlepší začínat na víc než 200kg težké potvoře s výkonem 100 koní, ale snad to přežiju
Já letos začínal na kawasaki zr7, 750ccm, 231kg. A žádnej problém. Je pravda, že nejsem žádnej drobek, ale s váhou motorky jsem problém měl jen jedinkrát, když jsem zapomněl sklopit stojánek a uvědomil si to v okamžiku, kdy už byla podezřele moc nakloněná k zemi. Ale dopadlo to dobře, udržel jsem ji. A po najetejch 10kkm za sezónu žádnej škrábanec ani na motorce ani na mě. Krásný odreagování, v létě jsem utíkal dřív z práce, jen abych se mohl projet.Na ničem. Resp. na ničem srovnatelném ... Fichtl před 14 lety nepočítám
Asi není úplně nejlepší začínat na víc než 200kg težké potvoře s výkonem 100 koní, ale snad to přežiju
Prefixes may not be used in combination. This even applies for mass, for which the SI base unit (which is the kilogram, not the gram) already contains a prefix. So milligram (mg) is used instead of microkilogram (µkg), for example.
V ročence ministerstva dopravy za rok 2010 je napsáno, že je u nás 924291 registrovaných motocyklů a 4496232 registrovaných aut.
Na silnici v roce 2010 zemřelo 129 motorkářů a 582 řidičů aut. Na procenta z registrovaných vozidel to vychází zhruba stejně. Pokud se budeme bavit o počtu nehod, tak motorkáři 3 406 vs. autisti 68 747.. tedy 0,34% vs. 1,4% - motorkáři jsou na tom líp.
Samozřejme, že následky nehod na motorce jsou horší, ale zase je jich (vzhledem k počtu registrovaných vozidel) méně ... takže žádná hrůza. Nikde jsem nenašel žebříček příčin úmrtí, ale třeba i pracovních úrazů s následkem smrti bylo v roce 2010 víc (o jednoho), než mrtvých na motorce - celkem 130. Ale když on ten rozpláclej motorkář vypadá v televizi tak ... sugestivně.
Ovlivňuje to samozřejmě celá řada faktorů. Fichtl jede i 70km/h a dnešní padesátky na tom budou jiste ještě líp. Nesnažím se dokázat, že jízda něčím je 2,5x bezpečnější, než něčím jiným ... akorát mě už nebaví poslouchat ty věčný pindy o orgánech.
Fichtl jede i 70km/h a dnešní padesátky na tom budou jiste ještě líp.
Omezovač.
Nesnažím se dokázat, že jízda něčím je 2,5x bezpečnější, než něčím jiným ...
Tak proč tu máváš statistikou?
akorát mě už nebaví poslouchat ty věčný pindy o orgánech.
Pravda, ty orgány už se darovat nedají. Kvůli nařízením EU už se snad ani nedají použít jako hospodářské krmivo. Takže motorkáři ani na orgány nejsou dobří... tak k čemu? K čemu?!
Proč?Fichtl jede i 70km/h a dnešní padesátky na tom budou jiste ještě líp.Omezovač.
Ničím nemávám. Účelem bylo narušit tu představu, že jakmlie človek sedne na motorku, je v podstatě mrtvej.Nesnažím se dokázat, že jízda něčím je 2,5x bezpečnější, než něčím jiným ...Tak proč tu máváš statistikou?
akorát mě už nebaví poslouchat ty věčný pindy o orgánech.A dřív se jako mrtví lidé zkrmovali? Jsi zdravej? Jo a k čemu jsou cyklisti, rybáři ....Pravda, ty orgány už se darovat nedají. Kvůli nařízením EU už se snad ani nedají použít jako hospodářské krmivo. Takže motorkáři ani na orgány nejsou dobří... tak k čemu? K čemu?!
Proč?
Netuším, možná aby se to vešlo do nižší skupiny oprávnění. Každopádně chopper s omezovačem na 50 km/h? WTF? A přitom to před několika lety nebylo nic neobvyklého.
Ničím nemávám. Účelem bylo narušit tu představu, že jakmlie človek sedne na motorku, je v podstatě mrtvej.
Aha, proč jsi tu teda dával to srovnání s auty?
A dřív se jako mrtví lidé zkrmovali?
Každopádně se zkrmovat mohli, teď už se ani zkrmovat nemůžou. No a co teď s tím mletým masem?
Jsi zdravej?
Nadprůměrně.
Jo a k čemu jsou cyklisti, rybáři ....
V kontextu by se hodilo spíše srovnání s jackass nebo jinými masochisty.
And now back to work.
No, úroveň ...
V kontextu by se hodilo spíše srovnání s jackass nebo jinými masochisty.Ti rybáři byli mimo, ale srovnání s cyklisty mi přijde on-topic. Dopravní prostředek jako dopravní prostředek, ne?
Dopravní prostředek jako dopravní prostředek, ne?
Ne, pokud uvážíme racionalitu rozhodnutí. Prakticky nic z A(21) nevychází ekonomicky dobře, zvláště uvážíme-li další vlastnosti. Je to extrémní sport, nic víc. Ani srovnání se snowboardingem na tom není nejlépe, protože jaké jsou potenciální pozitivní zdravotní důsledky? Skialpinismus a snowboarding jsou makačka, posilování jak sviňa nutností.
Ne, pokud uvážíme racionalitu rozhodnutí. Prakticky nic z A(21) nevychází ekonomicky dobře, zvláště uvážíme-li další vlastnosti.A1 je rychlejší prskolet, ne? Uvědom si, že AM má limit 45 km/h.
Protože předpisy a skupiny řidičáků. Dnešní padiny jedou max. 45 km/h. V homologované podobě. Samozřejmě pokud to někdo upraví, tak...Proč?Fichtl jede i 70km/h a dnešní padesátky na tom budou jiste ještě líp.Omezovač.
Oops ...
A co teprv cyklistika ....
Freestyle motocross v lese?
Jen to nepolož, ať u PC netrávíš i zbytek života + nějaká elektronika v těle co tě bude udržovat při životě
Já jedině na svym 50ccm veteránu (1958 a 1962), váží to 50kg a tak se není moc čeho bát ani na ledě - když padám tak vytáhnu tlapu a kloužu si dál klidně i bokem Momentálně teda nekloužu, ale každým dnem (už tak tři roky) to chci složit do funkčního stavu....a každým rokem se o krůček přibližuju
[zkušenost: 125ccm, 50km/h a nechybělo moc k tomu, abych se sebou vzal i spolujezdce někam 6 stop pod zem Pád na zem, výpadek a vnímat jsem začal až když jsem klouzal poslední metr v poli a zastavili jsme dva metry od betonovýho sloupu... A že doteď se mi občas špatně spí. Všeho s mírou]
Tiskni
Sdílej: