Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Zdar, dnes jen krátce. Ten banner IBM nad diskuzí k blogu se načítá schválně jako poslední kvůli zvýšení návštěvnosti? Už jsem na to kliknul asi 10x, místo na "první nepřečtený komentář", protože tam naskočí přesně v tu chvíli, kdy mám zaměřeno a klikám. Nejdřív jsem si myslel že je na vině ta šlupka s Widlema co mam v práci, ale doma mi to dělá to samý. To by mu nešlo v CSS "rezervovat" prázdný místo než se načte? Věřim tomu, že nebudu sám, komu to vadí...
Tiskni Sdílej:
Myslenka podstrkovat ajtakum ajtacky zamerenou reklamu taky ale neni nejlepsi napad :) Me tu akorat tak zajimaji obcas nabidky prace, na jinou reklamu ani vetsinou nekoukam.
sémantická capinaWTF? česky na mně!
Když potřebujš kamsi do stránky cosi přidat, tak abys kvůli tomu předělával celou tabulku...Tak tohle nějak nechápu, takovej problém jsem ještě neměl...
že pro rozvržení strany jsou nejlepším řešením
Ale fuuuj! Nauc se nejdriv css a pak se sem vrat. To neni o zadne nutnosti delat veci moderneji, tabulka se proste nejlip hodi jen pro vytvareni tabulek/seznamu, na ostatni veci je naprosto neflexibilni a pouzivaji ji jen opravdovi zacatecnici.
včera 22:54 Ladicek | skóre: 17 | blog: variace | Český Krumlov / Plzeň Rozbalit Rozbalit vše Re: "Banner IBM" vs. "první nepřečtený komentář" Odpovědět | Sbalit | Výše | Link | Blokovat | Admin Řeknu ti proč. Protože CSS je natolik impotentní jazyk pro tvorbu rozvržení stránky, že ustrašení webaři, kteří se ho pracně (napůl) naučili, prohlásili nejjednodušší a nejspolehlivější metodu za Špatnou™. No jo, sémantika. The thing is: žádná sémantika na webu neexistuje
Zrejme nazor par lidi :) Nekomu to proste asi nesedne, ja s CSS nemam nejmensi problem (kdyz si odmyslim problemy v IE).
To je pouze druha slozita moznost, jak rozvrhnout layout, nic vic. "Kreslit" si layout pomoci
..aa..bb..
.....cc...
ddd.......
a pak definovat jednotlive odstupy apod. mi nepripada vubec jako elegantnejsi zpusob. Ale aspon pak bude dalsi moznost, tak proc ne, to bude jedine prinos.
Tak s timhle nahodou souhlasim, to je dost mozne :) Uvidime, s cim se prijde v budoucnu.
Ta taky byla dobra pro starsi a jednoduche layouty, dnesni (ne-amaterske) uz jsou tak komplexni, ze tabulka pri jakekoli zmene layoutu silene zdrzuje a neda se v tom poradne vyznat. Kdyz je to beztabulkove, tak se jen v css predefinuje pozice, rozmery apod. a behem par sekund (kdyz u toho nekdo uz nemusi dlouho premyslet) vypada layout uplne jinak.
Co se tyce spatneho pojmenovani, to je stejny problem jako ve zdrojaku, kdyz je nekdo prase, tak aby se v tom pak prase vyznalo
if (user != "amigapower") { ZobrazReklamu(); } else { document.write(" <table id=\"amigova_tabulka\"> <tr> <td> KERNEL ULTRAS VLÁDNOU PYČO !!!!!!!!!!!!!!!!!!! </td> </tr> </table>"); }