Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Zdravim vsechny pritomne.
Jiz nejakou dobu se snazim jakozto zacatecnik vytvorit nejakou Javskou aplikaci, jakou neni dulezite.
Jedna se mi ted o to jak resit nasledujici situaci, potreboval bych aby program bezel na pozadi, rekneme po startu pocitace, a pokud je splnena nejaka podminka, dejme tomu prekroceno jiste datum, byl by uzivatel patricne informovan.
A ted muj dotaz, jak to realizovat v jave, premyslel sem o jednoduchouckem vlakne, jez by bezelo pozadi a v pripade one udalosti by jen informovalo a uzivatel by se pak sam rozhodnul zda chce celou Swing aplikaci spustit nebo ne.
Je me jasne ze implementovat tohle v Jave neni zrovna to prave orechove ale dal sem se do Javy tak bych to chtel realizovat v ni.
Mateli tedy nejake rady prosim napiste je do diskuze, dekuji.
Jakekoliv pripominky vytany.
Tiskni Sdílej:
main
jsem dal nekonecny cyklus
- Vytvořit si okno aplikace, ale nechat ho schované.
- Vytvořit časovač (javax.swing.Timer) a předat mu výše uvedený ActionListener, který ve správnou chvíli vytvoří příslušnou událost.
Moji predstavou bylo vytvoreni jednoducheho vlakna, ktere nebude delat nic jineho ze kazdy mesic (asi dva dny pred zacatkem noveho a pak po zacatku noneho mesice) zobrazi varovne okno ze je treba neco udelat a z tohoto okna bude mozno spustit celou aplikaci, a pak provest pozadovanou ulohu.
Predpokladam ze ten dialog jinak nebude muset vubec existovat, tzn. rezije bude spojena jen s behem vlakna na pozadi(maximalne inidikace nejakou systrey ikonou, nebo jak se to jmenuje)