abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
20.2. 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
20.2. 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.2. 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.2. 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 417 hlasů
 Komentářů: 35, poslední včera 19:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    11.6.2014 14:00 unicode
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Uf, ty názvy tříd, to je teda něco
    11.6.2014 14:50 Lemon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    +1, očividně práce nějakého brigádníka
    theo avatar 11.6.2014 15:26 theo | skóre: 15 | Rožnov ... hádej který?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Názvy tříd jsou úplně normální (to, že se ti nelíbí kombinace podtržítek a velkých a malých písmen je tvůj problém). Když autor nechce z nějakého důvodu používat jmenné prostory (což chápu, protože to dokáže - v rozporu s všeobecným přesvědčením - kód znepřehlednit), tak je tenhle model docela jednoduchý, přímočarý a snadný na pochopení. Podstatné je přeci to, aby to bylo v celém kódu konzistentní, ne to, jestli je to psáno nějak jak se zrovna tobě nelíbí.

    Z takto krátké ukázky to nemusí být jasné, ale má to svoji logiku: QNetworkAccessManager je Qt komponenta a REPORT_access_manager je komponenta aplikace. Určitě by se to dalo napsat i jinak, ale v zásadě v tom nevidím problém.

    Jestli vývojáře, nebo kvalitu kódu posuzuješ podle toho jak jsou pojmenované třídy, tak nad knihovnou VMime budeš patrně ucvrnkávat blahem až do chvíle, kdy se s ní pokusíš něco skutečně naprogramovat...
    Sine ira et studio
    11.6.2014 15:32 herberd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    No pakliže ti přijde normální pojmenovávat třídu stylem makra, tak se prosím identifikuj, abych na tebe nikde u nějakého projektu nenarazil
    Rezza avatar 11.6.2014 15:49 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Ha, ja se na ten kod mrknul jen mrknutim a rikam si, co tam maji za REPORT makro :D.
    11.6.2014 17:09 unicode
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    To snad ani nemá cenu komentovat, chce to klid chlape :-)
    Josef Kufner avatar 11.6.2014 18:41 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Je to proti zavedeným konvencím a ztěžuje to orientaci novým programátorům, tvým budoucím kolegům, což zvyšuje náklady na budoucí vývoj a tím pádem se připravuješ o peníze. A navíc je to hnusný.

    Qt třídy jsou identifikovány velkým Q na začátku. Takže QNetworkAccessManager a ReportAccessManager, nebo ještě lépe Report::NetworkAccessManager.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.6.2014 19:41 Marvin | blog: im_depressed | Gallifrey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    CamelCase... jdu blejt...
    11.6.2014 21:27 leo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    U tříd se to snese :-)
    Petr Bravenec avatar 11.6.2014 21:31 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Přijde mi to jako první příspěvek k věci. Popřemýšlím ;-)
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    oryctolagus avatar 13.6.2014 15:58 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    +1
    11.6.2014 19:14 leo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    a jéje, ostřílený PHP kodér nám dává lekce z C/C++ konvencí :-D :-D
    xkucf03 avatar 11.6.2014 16:35 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu

    Díky za zápisek. Taky se chystám pustit do jednoho projektu s Qt(WebKitem), tak mě potěšilo, že tam jsou tyhle věci celkem jednoduché.

    Ta VELKÁ písmena a podtržítka v názvech tříd se mi taky nelíbí, ale nevím, jaké jsou konvence v okolním kódu, tak to nechci hodnotit.

    Mám ale jednu věcnou připomínku k návrhu: jak funguje třída REQUEST („…je naše třída pro přístup do databáze“)? To je nějaký singleton? Kde vezme spojení do databáze nebo jiné zdroje? IMHO by bylo lepší, aby je dostávala jako parametr z toho kontextu, ve kterém je používána, ne že si je někde obstará sama.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    Petr Bravenec avatar 11.6.2014 17:22 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Ta třída REQUEST singleton není. Spojení do databáze si obstarává z konfiguračních souborů (zjednodušeně řečeno). Podle kontextu, kde se třída používá, se dá nastavení samozřejmě změnit.

    Ve většině případů se aplikace připojuje na jedinou databázi, parametry jsou pořád stejné. Jen vyjímečně se připojuje jinam - pak se parametry berou obvykle z nějakého formuláře a nastavují se extra.

    Qt něco podobného používá pro SQL databáze. Třída QSqlDatabase se dá jednou na začátku nastavit a pak se pro připojení používá pořád stejný objekt, který se instancuje pouze v jiných vláknech.

    Jinak souhlasím s tím, že webkit se v Qt používá celkem snadno a umí spoustu věcí. Kdysi jsem řešil třeba grafy pro Qt, neúspěšně. Dneska bych jen udělal most do c++ a přehodil grafy na kolegu, který dělá s HighCharts weby. Umí v tom dělat kouzelné věci:

    http://www.hobrasoft.cz/cs/teplomer

    Normálně to ukazuje graf dva dni dozadu, ale nešťastně jsem si zrušil data.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    11.6.2014 20:29 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Nema CouchDB zabudovane RESTove api? Pak by mohlo byt lehci z toho javascriptu sahat rovnou tam, nez to honit pres api webkitu?
    Petr Bravenec avatar 11.6.2014 20:53 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    No to samozřejmě CouchDB má. Ale v momentě, kdy to udělám, není taková sestava přenosná z jedné databáze do druhé, protože součástí takové sestavy by byla i absolutní adresa na jeden konkrétní databázový server. Při tomto řešení mám adresu zcela nezávislou na databázi, databáze je všude přístupná přes url deko:/// nebo Javascriptový objekt deko.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    Josef Kufner avatar 11.6.2014 21:18 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Pokud chceš přenositelnost, tak deko:// nepoužívej v HTML kódu a k databázi jen přes Javascriptový objekt. Jinak budeš mít problémy, jakmile to budeš chtít zveřejnit na obyčejném webu. Tam deko:// nedostaneš, ale udělat proxy objekt je relativně snadné. Vlastní protokol je dobrý na zpřístupnění obsahu v rámci aplikace, ale není dobré na to odkazovat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Petr Bravenec avatar 11.6.2014 21:29 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    ...proxy objekt...
    To mě zajímá. Nevyznám se příliš ve webových technologiích, nevím, co si pod tím představit.

    Jinak vlastní protokol používám právě proto, že nepředpokládám použití jinde, než v rámci aplikace. Navíc v režimu, kdy předem nevím, jak připojení k databázi vypadá a kdy jednu sestavu může používat více lidí s naprosto odlišným připojením k databázi.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    Josef Kufner avatar 11.6.2014 23:16 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Vlastní protokol je fajn pro předání dat do QWebView. Ale samotné stránky by měly používat jen URL od lomítka dál. Tedy buď relativní, nebo jen absolutní cesty bez protokolu i serveru. Například /hello/world namísto http://example.org/hello/world či deko:/hello/world. Pak je můžeš vzít jak jsou a poslat po HTTP do běžného prohlížeče.

    No a aby fungovalo připojení k databázi, tak místo deko objektu, který máš teď, tam dáš proxy objekt, což je v Javascriptu implementovaný obyčejný objekt přeposílající volání metod na server a vracející obdržené odpovědi. Na serveru pak bude za nějakým HTTP API schovaný skutečný deko objekt, který udělá všechnu dřinu. Pokud proxy i originál budou mít stejné API, můžeš bezezměn zveřejnit tiskové sestavy na webu i v aplikaci a navíc to bude skoro bez práce (stačí udělat jen ten proxy objekt a aplikaci spustit jako démona bez GUI).

    Pointa je v tom, aby jsi si teď nezadělal na problémy v budoucnu, kdy s tím budeš chtít něco dělat a budeš mít spoustu hotových sestav.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Petr Bravenec avatar 12.6.2014 06:07 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Aha, díky. Už rozumím. Je zajímavé, že to nejjednodušší řešení mě nenapadlo. Upravit NetworkAccessManager by mělo být jednoduché - prostě budu hledat místo protokolu deko url bez protokolu. A zbavovat se objektu deko v JavaScriptu není nutné - knihovnu s api můžu doplnit později, aniž by se musely sestavy upravovat.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    Josef Kufner avatar 12.6.2014 13:29 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    V NetworkAccessManageru nemusíš nic upravovat, QWebView relativní adresy přeloží na absolutní před tím, než se NetworkAccessManageru zeptá na jejich obsah. Jde jen o to, co je napsané v HTML, aby to fungovalo i na http:// i na deko://.

    Objektu deko v Javascriptu se nezbavuj, naopak, používej ho pro veškerou komunikaci, abys nemusel používat deko protokol. Právě proto, že vyměnit implementaci JS objektu a zachovat jeho API je snadné, kdežto implementovat deko:// v prohlížečích je obtížné.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Petr Bravenec avatar 12.6.2014 14:07 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    QWebView relativní adresy přeloží... ale má to potíž. Musím nějak doplnit ten úvod - nastavit baseUrl. V aplikaci můžu nastavit deko:// a pak to funguje dobře. Je předpoklad, že to bude fungovat dobře i v prohlížeči, když tomu poskytnu ty relativní cesty.

    Moc se s tím ale nevyrovná debugger webkitu, místo zdrojového tvaru skriptu mi ukáže jen nějaké base64 smetí (následek změny baseUrl). Ráno jsem se s tím chvíli trápil. Zkusím rozeznávat požadavky do mojí aplikace třeba podle http://localhost/, ale chce to trochu času a testů.

    Objektu deko se samozřejmě zbavovat nebudu - že můžu vyměnit implementaci v C++ za JS si uvědomuji velice dobře.

    Každopádně díky za nápad. Tohle ze zřetele jen tak nepustím.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    Josef Kufner avatar 12.6.2014 15:29 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Nějaké baseUrl by vůbec nemělo být potřeba nastavovat. Prosté QWebView::setUrl("deko:/hello/world/"); by mělo stačit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Petr Bravenec avatar 12.6.2014 15:45 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    QWebView::setHtml( html, QUrl("deko:///hello/world") );

    Html se bere z externího editoru

    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    Josef Kufner avatar 12.6.2014 21:22 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    A proč to nenecháš jít celé přes NetworkAccessManager?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.6.2014 22:44 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Aha, bral jsem to tak, ze ta CouchDB bezi na lokale u klienta spolu s tou QT aplikaci, takze se k ni da pripojit nejak lokalne.

    Ono na tom nesejde, to rozhrani mezi webkitem a zbytkem vypada prekvapive prijemne, jenom jsem se zajimal proc to neudelat takhle.
    Petr Bravenec avatar 12.6.2014 06:19 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Ve většině případů to tak je - aplikace i databáze skutečně běží lokálně. Ale v principu to tak být nemusí, navíc se může databáze jmenovat jakkoliv - a dávat do sestavy parametry pro připojení, to se mi opravdu nechce.

    Napadla mě ještě jedna věc - cache. CouchDB je pomalá, aplikace díky keším ?dokáže sestavu hodně urychlit.

    A nakonec mě napadla ještě jedna věc - vytáhnout z databáze některé informace není triviální. Pokud to může udělat aplikace, je to jen dobře.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.