abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 01:55 | Nová verze

Byla vydána verze 1.13 multiplatformního open source textového editoru Brackets (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v poznámkách k vydání. Brackets je nově dostupný také jako balíček ve formátu Flatpak z oficiálního repozitáře Flathub.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 18:44 | Komunita

Oficiální YouTube kanál Blenderu je již několik dní blokován. Důvody jsou zatím nejasné. Pravděpodobně chyba YouTube. Dění lze sledovat na Twitteru Tona Roosendaala.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
včera 17:55 | Zajímavý software

Na GitHubu byly pod open source licencí LLVM zveřejněny zdrojové kódy překladače programovacího jazyka C++ Zapcc vycházejícího z Clangu/LLVM. Překlad pomocí Zapccu je díky lepšímu kešování obvykle několikrát rychlejší než překlad pomocí Clangu. V březnu loňského roku byl vydán Zapcc ve verzi 1.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Pozvánky

Červnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 21. 6. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát na téma: F-Droid, aneb svobodný software do vašeho mobilu. Kromě toho budou k vidění i vývojové desky HiFive1 se svobodným/otevřeným čipem RISC-V.

xkucf03 | Komentářů: 1
15.6. 22:44 | Zajímavý článek

Na blogu projektu NeoPG (GitHub), kryptografického softwaru vycházejícího z GnuPG, byly zveřejněny 4 příspěvky detailně popisující aktuální bezpečnostní problémy v GnuPG a souvisejících softwarových produktech. V prvním příspěvku je ukázáno, že je možné vytvořit zprávu, o které budou Earlybird, Evolution, Mutt nebo Outlook tvrdit, že jí dešifrovali a přitom ale zpráva vůbec zašifrována nebyla. V druhém příspěvku je popsána

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 7
15.6. 13:00 | Komunita

GamingOnLinux informuje, že počítačová hra Track Mania Nations Forever (Steam, Wikipedie) pro Windows je nově dostupná také jako snap. Stejně jako v případě winepaku a Flatpaku se k běhu hry používá překladová vrstva Wine.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
14.6. 15:12 | Komunita

Tradiční setkání příznivců operačního systému Linux pod názvem Linux párty Teplice se bude konat v pátek 15. 6. 2018 v Hospůdce u černé Kočky od 18:00 hodin. Setkají se zde pamětníci příkazové řádky, vítáni jsou však i začínající uživatelé.

František Bublík | Komentářů: 21
14.6. 14:00 | Bezpečnostní upozornění

Intel potvrdil (INTEL-SA-00145) další bezpečnostní chybu ve svých procesorech. Jedná se o chybu CVE-2018-3665 s názvem LazyFP.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
14.6. 11:00 | Nová verze

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 153. brněnský sraz, který proběhne v pátek 15. června od 18:00 v restauraci U OSLŮ na ulici Sokolská 361/10. Pro zájemce proběhne krátké promítání z výletu do Černobylu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
13.6. 19:58 | Upozornění

Server lupa.cz rozebírá připravovanou reformu copyrightu v EU a dopad jejího článku 13, který dává internetovým platformám povinnost řešit autorské právo za vlastníky práv, což by v podstatě vedlo k automatizované cenzuře a konci internetu tak, jak ho známe dnes. Podobně v otevřeném dopise varují Vint Cerf, Tim Berners-Lee a jiní odborníci, Cory Doctorow upozorňuje na důsledky pro Wikipedii, nebo github na sdílení kódu.

marbu | Komentářů: 117
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (78%)
 (22%)
 (4%)
 (7%)
 (2%)
 (12%)
Celkem 208 hlasů
 Komentářů: 36, poslední včera 21:16
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    11.6.2014 14:00 unicode
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Uf, ty názvy tříd, to je teda něco
    11.6.2014 14:50 Lemon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    +1, očividně práce nějakého brigádníka
    theo avatar 11.6.2014 15:26 theo | skóre: 15 | Rožnov ... hádej který?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Názvy tříd jsou úplně normální (to, že se ti nelíbí kombinace podtržítek a velkých a malých písmen je tvůj problém). Když autor nechce z nějakého důvodu používat jmenné prostory (což chápu, protože to dokáže - v rozporu s všeobecným přesvědčením - kód znepřehlednit), tak je tenhle model docela jednoduchý, přímočarý a snadný na pochopení. Podstatné je přeci to, aby to bylo v celém kódu konzistentní, ne to, jestli je to psáno nějak jak se zrovna tobě nelíbí.

    Z takto krátké ukázky to nemusí být jasné, ale má to svoji logiku: QNetworkAccessManager je Qt komponenta a REPORT_access_manager je komponenta aplikace. Určitě by se to dalo napsat i jinak, ale v zásadě v tom nevidím problém.

    Jestli vývojáře, nebo kvalitu kódu posuzuješ podle toho jak jsou pojmenované třídy, tak nad knihovnou VMime budeš patrně ucvrnkávat blahem až do chvíle, kdy se s ní pokusíš něco skutečně naprogramovat...
    Sine ira et studio
    11.6.2014 15:32 herberd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    No pakliže ti přijde normální pojmenovávat třídu stylem makra, tak se prosím identifikuj, abych na tebe nikde u nějakého projektu nenarazil
    Rezza avatar 11.6.2014 15:49 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Ha, ja se na ten kod mrknul jen mrknutim a rikam si, co tam maji za REPORT makro :D.
    11.6.2014 17:09 unicode
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    To snad ani nemá cenu komentovat, chce to klid chlape :-)
    Josef Kufner avatar 11.6.2014 18:41 Josef Kufner | skóre: 68
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Je to proti zavedeným konvencím a ztěžuje to orientaci novým programátorům, tvým budoucím kolegům, což zvyšuje náklady na budoucí vývoj a tím pádem se připravuješ o peníze. A navíc je to hnusný.

    Qt třídy jsou identifikovány velkým Q na začátku. Takže QNetworkAccessManager a ReportAccessManager, nebo ještě lépe Report::NetworkAccessManager.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.6.2014 19:41 Marvin | blog: im_depressed | Gallifrey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    CamelCase... jdu blejt...
    11.6.2014 21:27 leo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    U tříd se to snese :-)
    Petr Bravenec avatar 11.6.2014 21:31 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Přijde mi to jako první příspěvek k věci. Popřemýšlím ;-)
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    13.6.2014 15:58 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    +1
    11.6.2014 19:14 leo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    a jéje, ostřílený PHP kodér nám dává lekce z C/C++ konvencí :-D :-D
    xkucf03 avatar 11.6.2014 16:35 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu

    Díky za zápisek. Taky se chystám pustit do jednoho projektu s Qt(WebKitem), tak mě potěšilo, že tam jsou tyhle věci celkem jednoduché.

    Ta VELKÁ písmena a podtržítka v názvech tříd se mi taky nelíbí, ale nevím, jaké jsou konvence v okolním kódu, tak to nechci hodnotit.

    Mám ale jednu věcnou připomínku k návrhu: jak funguje třída REQUEST („…je naše třída pro přístup do databáze“)? To je nějaký singleton? Kde vezme spojení do databáze nebo jiné zdroje? IMHO by bylo lepší, aby je dostávala jako parametr z toho kontextu, ve kterém je používána, ne že si je někde obstará sama.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    Petr Bravenec avatar 11.6.2014 17:22 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Ta třída REQUEST singleton není. Spojení do databáze si obstarává z konfiguračních souborů (zjednodušeně řečeno). Podle kontextu, kde se třída používá, se dá nastavení samozřejmě změnit.

    Ve většině případů se aplikace připojuje na jedinou databázi, parametry jsou pořád stejné. Jen vyjímečně se připojuje jinam - pak se parametry berou obvykle z nějakého formuláře a nastavují se extra.

    Qt něco podobného používá pro SQL databáze. Třída QSqlDatabase se dá jednou na začátku nastavit a pak se pro připojení používá pořád stejný objekt, který se instancuje pouze v jiných vláknech.

    Jinak souhlasím s tím, že webkit se v Qt používá celkem snadno a umí spoustu věcí. Kdysi jsem řešil třeba grafy pro Qt, neúspěšně. Dneska bych jen udělal most do c++ a přehodil grafy na kolegu, který dělá s HighCharts weby. Umí v tom dělat kouzelné věci:

    http://www.hobrasoft.cz/cs/teplomer

    Normálně to ukazuje graf dva dni dozadu, ale nešťastně jsem si zrušil data.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    11.6.2014 20:29 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Nema CouchDB zabudovane RESTove api? Pak by mohlo byt lehci z toho javascriptu sahat rovnou tam, nez to honit pres api webkitu?
    Petr Bravenec avatar 11.6.2014 20:53 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    No to samozřejmě CouchDB má. Ale v momentě, kdy to udělám, není taková sestava přenosná z jedné databáze do druhé, protože součástí takové sestavy by byla i absolutní adresa na jeden konkrétní databázový server. Při tomto řešení mám adresu zcela nezávislou na databázi, databáze je všude přístupná přes url deko:/// nebo Javascriptový objekt deko.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    Josef Kufner avatar 11.6.2014 21:18 Josef Kufner | skóre: 68
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Pokud chceš přenositelnost, tak deko:// nepoužívej v HTML kódu a k databázi jen přes Javascriptový objekt. Jinak budeš mít problémy, jakmile to budeš chtít zveřejnit na obyčejném webu. Tam deko:// nedostaneš, ale udělat proxy objekt je relativně snadné. Vlastní protokol je dobrý na zpřístupnění obsahu v rámci aplikace, ale není dobré na to odkazovat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Petr Bravenec avatar 11.6.2014 21:29 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    ...proxy objekt...
    To mě zajímá. Nevyznám se příliš ve webových technologiích, nevím, co si pod tím představit.

    Jinak vlastní protokol používám právě proto, že nepředpokládám použití jinde, než v rámci aplikace. Navíc v režimu, kdy předem nevím, jak připojení k databázi vypadá a kdy jednu sestavu může používat více lidí s naprosto odlišným připojením k databázi.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    Josef Kufner avatar 11.6.2014 23:16 Josef Kufner | skóre: 68
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Vlastní protokol je fajn pro předání dat do QWebView. Ale samotné stránky by měly používat jen URL od lomítka dál. Tedy buď relativní, nebo jen absolutní cesty bez protokolu i serveru. Například /hello/world namísto http://example.org/hello/world či deko:/hello/world. Pak je můžeš vzít jak jsou a poslat po HTTP do běžného prohlížeče.

    No a aby fungovalo připojení k databázi, tak místo deko objektu, který máš teď, tam dáš proxy objekt, což je v Javascriptu implementovaný obyčejný objekt přeposílající volání metod na server a vracející obdržené odpovědi. Na serveru pak bude za nějakým HTTP API schovaný skutečný deko objekt, který udělá všechnu dřinu. Pokud proxy i originál budou mít stejné API, můžeš bezezměn zveřejnit tiskové sestavy na webu i v aplikaci a navíc to bude skoro bez práce (stačí udělat jen ten proxy objekt a aplikaci spustit jako démona bez GUI).

    Pointa je v tom, aby jsi si teď nezadělal na problémy v budoucnu, kdy s tím budeš chtít něco dělat a budeš mít spoustu hotových sestav.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Petr Bravenec avatar 12.6.2014 06:07 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Aha, díky. Už rozumím. Je zajímavé, že to nejjednodušší řešení mě nenapadlo. Upravit NetworkAccessManager by mělo být jednoduché - prostě budu hledat místo protokolu deko url bez protokolu. A zbavovat se objektu deko v JavaScriptu není nutné - knihovnu s api můžu doplnit později, aniž by se musely sestavy upravovat.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    Josef Kufner avatar 12.6.2014 13:29 Josef Kufner | skóre: 68
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    V NetworkAccessManageru nemusíš nic upravovat, QWebView relativní adresy přeloží na absolutní před tím, než se NetworkAccessManageru zeptá na jejich obsah. Jde jen o to, co je napsané v HTML, aby to fungovalo i na http:// i na deko://.

    Objektu deko v Javascriptu se nezbavuj, naopak, používej ho pro veškerou komunikaci, abys nemusel používat deko protokol. Právě proto, že vyměnit implementaci JS objektu a zachovat jeho API je snadné, kdežto implementovat deko:// v prohlížečích je obtížné.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Petr Bravenec avatar 12.6.2014 14:07 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    QWebView relativní adresy přeloží... ale má to potíž. Musím nějak doplnit ten úvod - nastavit baseUrl. V aplikaci můžu nastavit deko:// a pak to funguje dobře. Je předpoklad, že to bude fungovat dobře i v prohlížeči, když tomu poskytnu ty relativní cesty.

    Moc se s tím ale nevyrovná debugger webkitu, místo zdrojového tvaru skriptu mi ukáže jen nějaké base64 smetí (následek změny baseUrl). Ráno jsem se s tím chvíli trápil. Zkusím rozeznávat požadavky do mojí aplikace třeba podle http://localhost/, ale chce to trochu času a testů.

    Objektu deko se samozřejmě zbavovat nebudu - že můžu vyměnit implementaci v C++ za JS si uvědomuji velice dobře.

    Každopádně díky za nápad. Tohle ze zřetele jen tak nepustím.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    Josef Kufner avatar 12.6.2014 15:29 Josef Kufner | skóre: 68
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Nějaké baseUrl by vůbec nemělo být potřeba nastavovat. Prosté QWebView::setUrl("deko:/hello/world/"); by mělo stačit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Petr Bravenec avatar 12.6.2014 15:45 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    QWebView::setHtml( html, QUrl("deko:///hello/world") );

    Html se bere z externího editoru

    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    Josef Kufner avatar 12.6.2014 21:22 Josef Kufner | skóre: 68
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    A proč to nenecháš jít celé přes NetworkAccessManager?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.6.2014 22:44 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Aha, bral jsem to tak, ze ta CouchDB bezi na lokale u klienta spolu s tou QT aplikaci, takze se k ni da pripojit nejak lokalne.

    Ono na tom nesejde, to rozhrani mezi webkitem a zbytkem vypada prekvapive prijemne, jenom jsem se zajimal proc to neudelat takhle.
    Petr Bravenec avatar 12.6.2014 06:19 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení C++, Qt, HTML a Javascriptu
    Ve většině případů to tak je - aplikace i databáze skutečně běží lokálně. Ale v principu to tak být nemusí, navíc se může databáze jmenovat jakkoliv - a dávat do sestavy parametry pro připojení, to se mi opravdu nechce.

    Napadla mě ještě jedna věc - cache. CouchDB je pomalá, aplikace díky keším ?dokáže sestavu hodně urychlit.

    A nakonec mě napadla ještě jedna věc - vytáhnout z databáze některé informace není triviální. Pokud to může udělat aplikace, je to jen dobře.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.