abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:00 | Komunita

    Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 20:44 | IT novinky

    Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 20:33 | IT novinky

    Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:55 | Komunita

    MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.9. 12:00 | Zajímavý článek

    Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).

    |🇵🇸 | Komentářů: 20
    12.9. 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 22:00 | Komunita

    V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (7%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 181 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník

    Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid

    29.11.2008 19:09 | linux

    Verzovací systém Bazaar jde nyní v Ubuntu 8.10 ovládat stejně snadno jako Subversion pod Windows pomocí klienta Tortoise.

    Jak na to

    Nainstalujte z repozitáře: bzr, python-nautilus

    Stáhněte si experimental deb balíček bzr-gtk a nainstalujte.

    Restartujte systém.

    Voila! :)

    Složka obsahující bazaar projekt by nyní měla v Nautilu vypadat nějak takto: foto

           

    Hodnocení: 57 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    belisarivs avatar 29.11.2008 19:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid

    Restartovat system? Kvuli takovehle prkotine?

    No potes prase.

    IRC is just multiplayer notepad.
    29.11.2008 19:57 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid
    by stacilo restartovat nautilus, ne (pry by melo stacit nautilus -q, sam se znovu automaticky spousti)
    30.11.2008 19:09 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid

     taky mam pocit ze tu nekteri zavadeji silenosti ... z widli  , a k tomu ani tam neni potreba restart kvuli takove prkotine ....

    USE="-gnome -kde";turris
    default avatar 30.11.2008 21:53 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid

    Ále je. Sám installer ho vyźaduje. Jó, že jen kvůli restartu Exploreru — to je věc jiná :-)

    sekyt avatar 29.11.2008 19:20 sekyt | skóre: 16 | blog: sekytarium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid

    A když tak koukám na ten adresář ... kdy že bude NORS4?

    :-)

    29.11.2008 23:28 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid

    Dedline pro vydání stable release mám 18.1.09, takže už celkem brzy :)

    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    sekyt avatar 30.11.2008 14:59 sekyt | skóre: 16 | blog: sekytarium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid

    no už aby :-) 

    default avatar 29.11.2008 22:32 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid
    stejně snadno jako Subversion pod Windows pomocí klienta Tortoise

    Jestli stejně snadno, pak pán bůh s tebou. :-D

    30.11.2008 12:25 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid
    Asi tak. Horsi tool pro praci se SVN, nez TortoiseSVN jsem nepotkal :-(
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    30.11.2008 20:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid
    přesně, TortoiseSVN je hrozná blbost. Pro win32 platoformu přitom existuje vod CollabNetu stejný CLI klient jako v linuxu, se kterým se, aspoň teda mně, pracuje mnóóóhem líp...
    default avatar 30.11.2008 21:55 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid

    Přesně. Ještě kdyby pod Windows byly příkazy jako find (specielně parametr -exec) a CMD.EXE umělo eval, tak je to skoro použitelné :-)

    1.12.2008 07:53 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid
    Ja myslim, ze by jsme dokazali vyjmenovat jeste mnohem vice funkcionalit, ktere by jsme v CMD potrebovali, aby jsme s tim mohli zacit slusne pracovat ;-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    1.12.2008 07:53 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid
    Bud jsem skocil u tohohle nebo u svn v cygwinu. Teda spis kolega, protoze ja to jel nativne v linuxu.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    1.12.2008 11:47 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid

    Já bych ho tak špatně neviděl. Ještě před rokem jsem na Woknech pobýval a TortoiseSVN byl dobrý pomocník. U všech těhle GUI klientů je výhoda, že hned vidíte, které soubory jste změnili a můžete velmi rychle a snadno commitovat samostatné soubory. Rychleji než přes konzoli.

    Osobně používám u Bazaaru oboje, CLI i GUI. GUI pro commitování změn do svého repositáře, protože vždy rozděluji změny do několika samostatných commitů a tak se mi hodí, že vidím všechny změněné soubory a hned vedle vidím jejich diffy. A konzoli pro pushování do launchpadu (přes alias).

    Používám ještě GIT pro synchronizaci notebooku a stolního PC a tam to dělám stejně. Než bych přes konzoli našel, které nové soubory jsem vytvořil a musím je přidat do indexu, zbělely by mi vlasy (protože nechci synchronizovat úplně vše ve stromě). A pro merge z počítače na počítač mám pak samozřejmě opět alias. Myslím, že je to takhle poměrně efektivní. 

     

     

     

    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    3.12.2008 08:50 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid
    Souhlasim, ze GUI tool ma vyhody ve zminovane prehlednosti. Ale musi fungovat! Predstavte si projekt, ktery ma cca 15 let historie, cca 10 novych vetvi kazdy rok a cely repositar se pocita na desitky GiB. Tortoise je z toho cely v .... Nastesti se s tim uz nemusim zabyvat, byl to outsourcing (cili nastroje byli dane natvrdo) na necely rok, takze me to uz netrapi :-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    30.11.2008 17:00 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid

    Pro Ubuntu jsou na launchpadu repozitáře s vývojovou verzí bzr-gtk nimiž nautilus funguje, takže není potřeba tahat balíčky pro Debian. Udělal  jsem to asi předevčírem a všechno funguje pěkně, akorát jsem do nějakého souboru musel dopsat "import os". Docela se mi to líbí, ale jako doplněk, ne náhražka příkazové řádky.

    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.12.2008 08:20 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid

    A co to má dělat? Podle toho odkazovaného snímku to vytvořilo emblémy.

    Dal jsem si vyhledat snímky toho TortoiseSVN a zdá se, že to v Exploreru přidalo do kontextové nabídky položky pro práci se SVN... bzr-gtk taky přidal do nabídky Nautilu takové položky, nebo to jen vytvořilo ty emblémy?

    (Já jsem bzr-gtk viděl jen jednou, asi před půl rokem, a s Nautilem to nemělo nic společného...)

    1.12.2008 11:37 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid

    JJ, v kotextové nabídce přibyly volby pro práci s Bazaarem. V podstatě to vypadá jako napojení mezi Nautilem a Olive-GTK.

    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    1.12.2008 19:42 Jaroslav Šmíd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid

    To to takhle zkurví ty rozestupy mezi ikonami? To si snad děláš prdel? Tohle tedy rozhodně náhrada za TortoiseSVN není, ten takhle nemrví ikony. Ale oni to vlastně takhle mrví ty emblémy ... nautilus totiž dodnes neumí změnit ikonu adresáře (to, co měníte ve vlastnostech je shit, protože to umí jen jednu velikost ikony a pak to kreténsky škáluje a kurví kvalitu), to KDE je na tom podstatně lépe. Kdyby ty emblémy alespoň nějak dotáhly do použitelnosti a šli umístit na libovolnou pozici ikony, ale né, ono to musí stačit takhle hnusně.

    1.12.2008 21:51 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bazaar jako TortoiseSVN v Ubuntu Intrepid

    Větší vertikální rozestup je tam pravděpodobně kvůli náhledu obrázku ve druhé řadě shora vpravo. Jináč by se tam nevešel.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.