Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
[python] python.install = True python.install-dir = C:\somewhere [conan] conan.install = True conan.cache-settings = "some_parameter" ...Plus, že by byl rád, aby si uživatel mohl tvořit vlastní klíče (s těmi ale nebudeme nějak pracovat, prože je nebudeme znát). Viděli jsme v tom jasnou tečkovou notaci klíčů a navhli jsme to tak, abychom dodrželi předchozí požadovaný vzor, že uživatel si klíče bude dělat ve stejném formátu, jako je zbytek klíčů. Tedy že první část před tečkou je vždy oblast kam klíč patří (python.cokoliv patří k Pythonu, ...). Příklad uživatelských klíčů by tedy byl:
[python] python.install = True python.install-dir = C:\somewhere [conan] conan.install = True conan.cache-settings = "some_parameter" [user] user.some-key = "some_string" user.another-key = FalseProduct owner nám řekl, že to je totální blbost, že uživatel(é) chce klíče "totálně volné" a že nás s tím pošle do někam. Jeho varianta by tedy vypadala:
python.install = True python.install-dir = C:\somewhere conan.install = True conan.cache-settings = "some_parameter" some-key = "some_string" SOME_KEY = "another_value" cokoliv.jineho.klidne.s.teckou = False ANI_by-nevynucoval&povolené+znaky = "coz mi prijde trochu zvlastni"Nám je to v zásadě jedno, implementovat volné klíče není moc složité (i když variantu user.some.key už máme hotovou), jen nám přišlo fajn to trochu limitovat a třídit, dát tomu nějaký řád, aby to bylo přehlednější a aby bylo na první pohled poznat, který klíč je ten uživatelský a tím aby to trochu lépe zapadalo do celého formátu konfiguračního souboru (primárně TOML). Znovu říkám, jde o trivialitu, uživatelské klíče nejsou nic kritického, jen by mě zajímalo, jak se na to kouká více lidí. V zásadě o tom nechci rozvíjet diskusi, jen prosím, pokud se vám chce, tak zahlasujte v anketě.
Tiskni Sdílej:
Jako první bych se zamyslel nad tím, jestli se vám opravdu chce znovuvynalézat a vyvíjet kolo a nepoužít už existující package manager, který ve windows je (winget), soukromé repozitáře AFAIK umí. Chápu, že si bez problémů umíte nadefinovat vlastnosti, které winget nemá, ale opravdu jsou tak bezpodmínečně nutné, že vyváží náklady na vývoj vlastního řešení i nevýhody jako že nejprve stejně budete muset nějak nainstalovat ten váš package manager?!
Co se týče formátu toho INI souboru, tak duplikovat jméno sekce v každé položce mi přijde jako nápad někoho, kdo místo pro uživatele píše ten software pro sebe a svojí potřebu onanovat nad formalismy...
Nám je to v zásadě jedno, implementovat volné klíče není moc složité (i když variantu user.some.key už máme hotovou), jen nám přišlo fajn to trochu limitovat a třídit, dát tomu nějaký řád, aby to bylo přehlednější a aby bylo na první pohled poznat, který klíč je ten uživatelský a tím aby to trochu lépe zapadalo do celého formátu konfiguračního souboru (primárně TOML).Nechápu. To je nějaký superset TOMLu?
sekce/klíč=hodnota
, místo klíč=hodnota
. K čemu je dobrá ta duplikace názvu sekcí do klíčů? Proč sekce/sekce.klíč=hodnota
? To už rovnou můžete používat .properties soubory nebo jiný formát podporující jen mapu klíč=hodnota
.
Pro naši firmu vyvíjíme interní software pro rychlejší instalaci některých programů (z těch známých je to např. Python nebo Conan, pak nějaké další interní). Představte si to jako takový interní package manager se speciálními požadavk
vidim tam windowsovovou cestu C:\, pro windows existuje ňákej takovej baličkovací manager chocolatey hele, python a conan tam v u nich repozitařích vidim hele, vyrobit vlastní baliček by asi jako taky mělo jít hele :O ;D
disclaimer: neznám to a nepouživám, k čemu taky když mužu mit poctivej apt třeba :D ;D