Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Třeba takovej FIT na CVUTu uz ji zohdnovat bude, kdo by mel statni maturu muze nastoupit.
A mala otazečka do kolektivu:V mediich padlo cosi o tom, že ten, kdo ma(bude mít) nižši úroven maturity, nebo tu puvodni verzi, a v budoucnu bude chtit nastoupit na vysokou školu, bude si muset dodělat vyšší úroven maturity.
Nevíte jak to je s tímhle směšným nápadem daleko? Přijde mi to dost jako nesmysl. Dnes se prostě naučím to, co je u přímaček(u techniky většinou matika) a jdu na přímačky/scio testy apod.
V budoucnu bych se musel zapsat znova na střední? Nebo skládat znova maturitu se vším všady? Nebo jak to mají chlapci vymyšlený?
V mediich padlo cosi o tom, že ten, kdo ma(bude mít) nižši úroven maturity, nebo tu puvodni verzi, a v budoucnu bude chtit nastoupit na vysokou školu, bude si muset dodělat vyšší úroven maturity.To bude asi nějaký omyl, nic takového jsem neslyšel (a přijde mi to taky jako nesmysl). Na druhou stranu je možné, že pokud budou školy vyšší stupeň SM uznávat (jako ten FIT), dostane ten, kdo bude mít nižší úroveň, mínus body, a tak bude mít určitou motivaci (tzn. ne muset) si tu vyšší úroveň dodělat. Nemohla ta informace vzniknout tak nějak? OT: Pro ty, co se učí na SM z ČJ. Je následující věta jednoduchá? (dost by mě zajímalo, jestli tohle v ČJ jde) Každý návštěvník může, ale nemusí zažádat o členství v klubu.
...gimplaci...
Mno, to dost vypovídá.
Kdežto gymplák je po maturitě naprostá nula a je rád když ho vezmou do Tesca k pokladně.Nesouhlas. Už teď (mám dva a půl roku do maturity) jsem dělal dvě docela pěkné odborné brigády .
Protože děcka na gymplu nedělají nic jiného než se učí.Tohle naprosto není pravda. jsem z gymplu a flákal jsem to co se dalo.
Jako a třeba dceřina kamarádka z gymplu co maturuje stejně jako ona bude maturovat z ČJ,AJ,NJ,Matematiky. A moje dcera maturuje z ČJ,NJ účta a z ekonomiky. Tedy myslím hodně těžší než to co na gymplu.Je to těžší. Ale pořád nevidím důvod, proč by někdo z gymplu kdo si netroufá na těžší nemohl vybrat tu lehčí. A stejně tak nevidím důvod proč ten, kdo je naopak z prumky/ekonomky/whatever a troufá si na vyšší úroveň, proč by si ji nemohl napsat a tím se třeba vyhnout přijímačkám.
Krásným příkladem jsou takzvané sportovní třídy na gymnáziích.Půlka našeho gymnázia je sportovní (nebojte se, já jsem samozřejmě v té nesportovní části) a neřekl bych, že by ty sportovní třídy nebo celá škola měla nějakou prestiž. (Gymnnázium Přípotoční)
Těm zase nejde o nic jiného, než o to, aby nebyla žádná možnost, jak přijít na to, že to u nich stojí za hovnoPřijde mi, že vám někdo z gymplu udělal něco moc ošklivého. Protože to samé bych mohl říct o průmyslovkách, učilištích, etc. Ono je jedno, jestli bude mít daná škola špatnou vizitku, protože "50% žáků neodmaturovalo" nebo protože "50% žáků zvolilo lehčí úroveň a po matuře nastoupili v Tescu u pokladny, protože se na VŠ nedostali". Tím, že byste donutil žáky z gymplů absolvovat těžší maturitu je dost zvýhodníte oproti těm, kdo si budou moci vybrat. Už si rozumíme?
To je úplně jasné, že státní maturita bude pro většinu lidí pouze fraška.Zatímco dnes maturity třeba na mnohých soukromých školách fraška nejsou.
státní maturitu musí dát ať už někdo z učňáku, průmyslovky nebo gymluŘekl kdo? Podle mě nebylo cílem státní maturity dát ji všem.
Řekl kdo? Podle mě nebylo cílem státní maturity dát ji všemPřeci, každému normálnímu člověku je jasné, že to bude udělaný na průměr. Třeba u mě na bývalé škole (elektrotechnická průmyslovka a obecně na lepších průmyslovkách a gymnáziích) se to studentům řádně ulehčí.
Třeba u mě na bývalé škole (elektrotechnická průmyslovka a obecně na lepších průmyslovkách a gymnáziích) se to studentům řádně ulehčí.No vždyť jo. A někde jinde to zase ztěžkne a tím se úrovně vyrovnají. To je cílem - aby když někdo řekne, že má maturitu, si všichni mohli hned představit, co to asi znamená.
Tiskni Sdílej: