abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 17:55 | Nová verze

    AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 17:11 | IT novinky

    Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 13:44 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 133 hlasů
     Komentářů: 9, poslední včera 22:07
    Rozcestník

    Domácí server

    16.12.2009 10:23 | Přečteno: 2247× | Linux | poslední úprava: 16.12.2009 11:37

    Už nějakou dobu chci rozjet domácí server, hlavně kvůli tomu abych se odkudkoliv dostal k datům, ale taky tam chci LAMP server + FTP a torrent klient, asi před měsícem sem vletěl do sklepa a poskládal ze všech šrotů co tam sou jeden docela zdatnej.

    Všechno jelo v pohodě, přišla tam Fedora, všechny služby jely tak jak mají, no idilka, horší byl HW, vedle stroje co máte v pokoji 3 metry od sebe prostě neusnete, rachot to byl strašnej.

    tak sem všechno zkusil dát na gumový závěsy, větráky promáznout, a zkusit to s ním znova, a ejhle, hluk už byl sloučitelnej se spánkem, ale potom mě začala strašit ve snech ta spotřeba, ono se to nezdá ale žere to hodně

    tak sem se začal dívat po nějakém greenline pc které by mi vyhovovalo, hledání skončilo dost brzo, protože to je koneckonců jenom koníček a vrážet do toho tolik peněz se mi nechce.

    teď když sem si zkoušel na NB změřit spotřebu (přes powertop) tak mi to cvaklo....notebook. Ty sou bohužel hodně drahý, takže padají taky, ale kdybych dokázal sehnat něco třeba s rozbitým displejem (stejně by se k tomu přistupovalo 99% přes ssh nebo sftp) tak by se to dalo. jen potřebuju poradit....jakou by měl mít konfiguraci?

    víc toho asi fakt obsluhovat v dohledné době nebude, takže bych to rád přizpůsobil tomuhle ještě jak bych si to představoval já: no a nakonec se chci zeptat....neleží doma někomu vhodnej notebook (klidně bez displaye ale disk a ram byt musi) kterej by mohl prodat?        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    =^..^= AmigaPower® avatar 16.12.2009 10:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Na allegro jich vždycky byly tuny...
    16.12.2009 10:30 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    jako aukro? no nic moc, sleduju to a všechno buď slaby nebo drahy, zadnej kompromis
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    16.12.2009 11:20 amigapower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    aukro je špatný, zkus allegro. ;-)
    16.12.2009 11:25 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    jo tak.....no mozna kdybych umel polsky a mel nekoho kdo mi to tam vyzvedne...
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.12.2009 12:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    pošlou ti to do čr a polština je stejná jako čeština... . ... skoro ;-)
    16.12.2009 10:36 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    A co tam hodit alix?
    Přidáš jen HDD a jede se ;-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    16.12.2009 10:42 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    moc hezká hračka, pro me ale moc drahá, sou to 3 tisice, s diskem 3500, ja sem pocital spis tak do 1500....
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    hikikomori82 avatar 16.12.2009 11:04 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Ja som za 1500 kupil Intel Atom dosku. Slape ako hodinky uz v 3 pocitacoch. Uz sa nevyraba ale podobnych dosiek okolo 1500,- je plno.
    hikikomori82 avatar 16.12.2009 11:08 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    A do notebooku ako server by som nesiel, imho to po dvoch-troch mesiacoch odide.
    16.12.2009 11:41 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Blbooost....
    Shadow avatar 16.12.2009 14:05 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Můj cca 5 let starý Acer jede už tak rok pěkně pod stolem jako servřík. Baterka sice už ztratila většinu kapacity, ale jako laciná UPSka to stačí... takže nesouhlasím.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    16.12.2009 10:51 Keel Olong
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Kolik ma notebook spotrebu, kdyz ma vypnuty displej?
    16.12.2009 10:56 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    no, nevim jak ostatni, ale muj (ThinkPad R61i) cca 12-14W
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    16.12.2009 10:59 Feco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    T21: 14 - 20W
    16.12.2009 10:55 Feco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Mam IBM T21 (P3 800Mhz, 256M RAM) bez HDD, puknuty case, osuchany (IDE rozhranie - skusal som aj 160G a isiel) s odidenym displayom. Neviem ale kolko by vyslo poslanie do CR ;-) kontakt v pripade zaujmu, infa a foto na feckom(na)gmail(bodka)com
    16.12.2009 11:04 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    kdyby to mel byt IBM/Lenovo NB tak bych skakal radosti, ale musel by byt pohromade i s diskem, 800MHz a 256MB ram by stacilo...
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    16.12.2009 16:36 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Kdyby ti ho střelil levně, tak disk snad za hubičku na aukru dokoupíš ;). Nic není ideální ;).
    Baník pyčo!
    16.12.2009 21:46 Feco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Darujem.... staci preplatit postovne.... ;)
    16.12.2009 11:02 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Mam deskbook ASUS D1500T (Intel celeron 1,7 GHZ, DVD-ROM, chybí hdd i RAM). Už se mi tu nějakou dobu válí, když jsem do něj dal RAM (DDR333) a Live CD, tak nabootoval a fungoval. Hrál jsem si s tím chvíli, víc jsem nezkoušel. Chcete ho někdo?

    MaFy avatar 16.12.2009 20:17 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Ja bych ho bral ;-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    17.12.2009 06:11 Měto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Pozor na to, takzvaný deskbook prodával Asus jako něco, co je snadno přenosné, ale je to primárně děláno na práci ze sítě. Mám pocit, že to ani neobsahovalo baterku, ta šla dokoupit jen externí a moc to s ní nevydrželo. Takže tady už ta spotřeba bude možná o kapku vyšší.
    16.12.2009 11:05 Feco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Do burzy tu na abcecku by sa hodili prispevky s oznacenim (D) ako "Daruji" - cize Koupim,Prodam,Daruji ;-)
    16.12.2009 14:37 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Na absurdnější notu: nebylo by potom špatný i (P) jako "Přijmu" (nějaký dar) :-)))
    16.12.2009 15:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Úplně absurdní to není, někdo třeba bude ochoten přijmout nějaké haraburdní.
    Quando omni flunkus moritati
    16.12.2009 21:48 Feco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Mam kopu veci ktore by som rad daroval/vymenil, lebo uz maju malu az nulovu hodnotu, a pomohol inym ale neviem co kto potrebuje.
    MaFy avatar 16.12.2009 22:19 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    A co treba? :-)
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    16.12.2009 11:50 Jozef O
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    No mal by som compaq bez baterky, inac vsetko funkcne. 1,6 Ghz od intelu, ram myslim ze 512 alebo 1024, 60 Gb disk. Este je poskodeny audio konektor, som si tak spomenul. Archlinux na tom ide v pohode. Moznost priniest do brna.
    16.12.2009 12:05 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    ten je bomba, napiste mi prosim na mail Honey{dot}Boss{at}seznam{dot}cz a domluvíme se, děkuji
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    17.12.2009 13:06 Jozef O
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Prisiel vam moj mail?
    17.12.2009 16:05 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    neprisel
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    18.12.2009 09:34 Jozef O
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Poslal to poslat este raz. Ak by to neprislo, skuste napisat mne na dizieg{at}gmail{dot}com.
    Jan Drábek avatar 16.12.2009 11:58 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Taky scháním něco podobného pro GIT/HTTP server - spotřeba ideálně do 15 W.

    Díval jsem se po atomových deskách popřípadě po ARMčkových, ale ty ceny mi přijdou zatím přiliš vysoké.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    16.12.2009 12:14 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    no...zase tak moc vysoky nejsou, ale kdyz se k tomu pripocte disk atd tak to sice neni moc drahy, ale levny teda urcite taky ne...
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    16.12.2009 12:45 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Salamek ma jeden bez displaye :)
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    16.12.2009 12:48 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    ma, ale ten je taky bez disku a jeste bez cehosi, a znas ho jakej je zid, ten ho levne neproda :D
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    Salamek avatar 16.12.2009 18:01 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    drbny jedny :-D ten ntb neprodam, nahradi v brzke dobe (az sezenu nejaky SSD disk na sata) ten uhucenej srv co zere jak topny telisko(podle toho i vytapi mistnost) co mam pod stolem :-D
    tak me tak napada.... jdu si sehnat USB <-->IDE :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    16.12.2009 12:47 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Ja myslel ze na ty pozadovane sluby staci v dnesni dobe lepsi router s USB portem?
    16.12.2009 12:48 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    napr jaky?
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    16.12.2009 15:11 Martin Lojda | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Napr. Ubiquiti RouterStation Pro ci neco podobneho razeni...
    16.12.2009 13:15 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Mně se strašně líbí tohle. Ve spotřebě, hlučnosti a kompaktnosti to myslím hned tak něco neporazí.
    multi avatar 16.12.2009 13:24 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Koup si desku VIA-EPIA ta ma spotrebu 15-25W, komponenty do toho dej ze starsiho PC, a o nic vic te to stat nebude, navic je to vlastne celkem moderni HW, ono zase chtit neco vazne provozovat na CPU 500MHz, RAM 256MB je naprd a hlavne to chce velkej disk, abys tam dal data ze vsech PC, nejlepe se SATA.
    16.12.2009 15:36 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    No, nevím nevím, jestli má cenu kupovat takovou desku, sice je úsporná, ale docela drahá, běžný zdroj má při takovémto odběru mizernou účinnost a zdroje typu PicoATX jsou také celkem drahé, takže celková bilance není zas tak výhodná (na to, aby na sebe "vydělala", bude muset běžet roky). Pokud bych chtěl něco pro trvalý běh, plnou kompatiblilitu s x86 i běžným hardwarem, tak bych osobně přemýšlel spíš o desce jako Intel D945GSEJT Johnstown, což je ITX deska s Atomem a i945G, které ale stačí jediné napajení 12V (5V a ostaní napětí dělá onboard zdroj). Tudíž nepotřebuje speciální zdroj, ale stačí ji např. notebookový adaptér o vhodné voltáži. Některé obdobně řešené desky (jako ZOTAC IONITX) dokonce používají 19V, které je notebookových ataptéru mnohem častější.
    multi avatar 16.12.2009 15:57 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Atom desky s cipen intel jsou peknej shit a nvida cipset me zase prijde na serveru zbytecny.

    Nejzakladnejsi desky odpovidajci intel deskam jsou cenove jen nepatrne drazsi, ale o dost lepsi vybava. Dukazem je i HW sifrovani ktere ulehcuje CPU je znat napr pri ssh nebo sifrovani disku. Samozrejne od via jsou i dost specialni a vybavene desky, ktere uz hodne stoji.

    Ja mam desku via-epia-vb7002g na normalnim zdroji Forton 400W +2 disky a neco k tomu a zere me to 50W urcite je tu ucinost mensi nez pri zatezi 80% ale porad lepsi nez normalni pc 200-300W. Pri platbe 1800kc pri 50W se me to tudiz za rok vrati. Akorad jsem do toho musel koupit RAMky protoze pocite co mam doma jsou jeste mene moderni, ale z druhe ruky to nakonec vyslo levnejc nez jsem cekal. Oproti tomu u intel atom desek jsou potreba drahe, mensi a pomalejsi notebookove moduly. A pak jsem teda jeste koupil disky, protoze raid i vic mista se hodil.

    A jak jsem se tu predtim ptal v diskuzi tak s x86, zadna nekompatibilita neni je to i586 kompatibilni.
    17.12.2009 13:53 Ruda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Normalni kancelarske PC dneska zere od 50-70W. A to mluvim o ~2.5GHz CPU a normalnim disku. Pochopitelne integrovana grafika.
    16.12.2009 14:33 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    16.12.2009 14:45 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Ak som pocital spravne, tak 7900Kc bez SSD. To by na sucasnom rieseni musel bezat sakra dlho, aby na elektrine spalil rozdiel medzi nimi.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Grunt avatar 16.12.2009 17:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Tři slova: Ach jo, lama, OpenWRT.
    Můj otec už sehnal i podporovaný HW za 50,- i s DPH.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.12.2009 11:35 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí server
    Kdyby někdo chtěl NTB s poškozeným displejem, tak můžu posloužit- Dell Lattitude CPt. Za něco kolem tisícovky (včetně fast ethernet picmicy) bych ho dal. Akorát je krapet pod požadovanými specifikacemi- Celer 600MHz, disk 10GB, a 128M RAM. Dobitej je dost, ale hřeje fakt minimálně a neseká se ani když běží týden v kuse.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.