abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    7.5. 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (7%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 139 hlasů
     Komentářů: 10, poslední včera 17:35
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    -

    9.2.2007 21:26 | Other | poslední úprava: 4.12.2016 11:14

    -        

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.2.2007 21:43 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Povedená minimalizace. Šetřilo se na těch nejsprávnějších místech - skříň (zdroj) a základní deska. Bylo pamatováno na pohodlí uživatele a klávesnice a myš byla volena především s ohledem na ergonomii. Špičkový monitor vše výborně doplňuje.
    David Ježek avatar 9.2.2007 21:48 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    ...nesouhlasim s tebou, ale do posledniho dechu budu hajit tve pravo na vlastni nazor...
    11.2.2007 15:03 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Já bych řekl, že to byla ironie...
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    9.2.2007 21:44 chile
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    jj, pocitace jsou laciny, pro obycejnou praci (mail, net, kancl, porno) staci defakto cokoliv bazarovyho > 3.000 Kč.

    pamatuju doby, kdy jsem cely prazdniny srouboval svetla abych mohl vymenit 12" hercules monitor za 14" barevnej VGA a konecne si doma zahrat wolfenstaina a dunuII.
    9.2.2007 21:51 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    No teda, koukám, že to zase pěkně všecko slevnilo… Až na ty bedny, tam se nestalo od mého posledního velkého nákupu v roce 1999 skoro nic, jen přibyly silnější zdroje. :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.2.2007 21:58 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Ta ATI grafika je na Linuxu na *****.

    Navíc tohle není "hodně slušná mašina". Tohle je hodně slušný šrot ;-) Slušné mašiny začínají na 30 kKč.
    9.2.2007 22:04 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Koukam, ze ceny sly pekne dolu :-) On ten kolega mozna mel na mysli pocitac s MS Windows a Office, to se pak pekne prodrazi :-D

    Jinak s tim zdojem souhlasim, mam nejlevnejsi 300W ATX a je naprosto v pohode, jen sem si v nem vymenil vetrak a odstranil mrizky (hluk) vetrak stal 25kc a ten samej mam i na procesoru a je to naprosto tichej stroj. Case mam ze serveru 486 Vypada fakt libove - takovej zlutej s sedivym velkym vypinacem, kterej sem predelal na atx tlacitko a vzdu sem musel vyrezat flexou diru na konektory atx desky. Ale vypada fakt libove - kazdej si mysli ze je 25 let starej a ze je to naprosta skoda lcd monitoru ;-) Jediny co sem nerealizoval je zamaskovat cdromku do velky disketovky - ale uznal sem ze by to uz bylo moc prace :-D a je to jen esteticka zalezitost.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    kotyz avatar 10.2.2007 14:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    a me si byl hned podezrelej. dyt ja mam fotky toho tvyho maso stroje doma a snad sem ti i posilal naky zazloutly zaslepky do 5.25" a 3.5" pozic :-D

    ja mam zase ve skrini od 486 pentium 166MHz, taky libova - celej predek s mechanikama a vypinacema je za drivrkama s okynkem s cernyho plexiskla aby bylo videt na displej a ledky.

    tak jen at nam oboum dlouho slouzej ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 10.2.2007 15:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    abys to s tou cd mechanikou moh realizovat potreboval bys nakou se slot-in zakladanim cd jako je v autoradiich a jeste to nastavovat, protoze by to urcite nesedelo. disketovka ma diru na diskety veprostred a cd mechanika vic nahore, aby se pod to vesly ty tlacitka a ja nevim co jeste. ja mam zas dvourychlostni vypalovacku na scsi rozhrani s padacima dvirkama (asi tam chybi perko tak sou porad otevreny) kam se cd ladujou jak diskety, zavreny ve specialnich obalech (cd caddy se to menuje a nemuzu to sehnat). taky maso-vec ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.2.2007 20:55 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Mam takovy autoradio, nevedel sem, ze existujou takovy mechaniky i do pocitace. Ale myslel sem si ze by to byla asi jedina moznost. Moznost ze by ten predni panel byl jen okrasa a vyjizdelo by to jako u klasicky CD mechaniky se mi nelibilo.

    Do nedavna sem nemel zadnou mechaniku, ted sem si chtel nainstalovat windows a musel sem si ji tam dat, protoze to jinak nez z CD/DVD nejde. Sehnal jsem neakou ze stary 486ky a ta je uplne nejlepsi je ve stejny zlutosedivy barve jako case, je ticha - 24x a zatim sem nenasel mechaniku, ktera by precetla i tak zniceny CD jako precte tahle. Jen na notebooku mam tisi a mozna ze i cte stejne zniceny media.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    9.2.2007 22:06 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Celeron?? OMG..
    David Ježek avatar 9.2.2007 22:08 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    nejaky problem? zkus ho tedy pojmenovat lepe nez "OMG"
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.2.2007 22:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Jak to říct slušně. Hmm. Je poněkud levný.
    David Ježek avatar 9.2.2007 22:11 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    imho levny != spatny ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.2.2007 22:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Vše má jisté hranice. Jak říká Dave, tenhle procesor dávají zdarma k HappyMealu.
    David Ježek avatar 9.2.2007 22:17 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Stultorum infinitus est numerus
    9.2.2007 22:25 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Zase asi něco blbě opsal z tabule.
    10.2.2007 10:03 neal_cz | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Sakra, to bych si ten Happy Meal snad i koupil! :-)
    9.2.2007 23:30 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    no necemu s celeronem bych nerikal "hodne slusna masina" ale mozna tak "hodne slusna mrsina" ;-)

    celeron jsem vzal v notesu (nepotrebuju extra vykon), ale co je moc, to je moc..
    David Ježek avatar 9.2.2007 23:46 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    michas jablka a hrusky
    9.2.2007 23:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Nemíchá. Celeron a slušný počítač nejdou dohromady.
    Quando omni flunkus moritati
    David Ježek avatar 10.2.2007 00:06 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    asi definujes "slusny pocitac" jinak...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.2.2007 00:51 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    No, je to takový slušný počítač, pro nějaké to domácí klikání :-D Rozhodně ne "hodně slušný počítač".
    9.2.2007 22:09 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Ta úplně první nesouhlasná reakce od věci nebyla, protože z tvojí trojice součástek za litr se jen trochu blíží CPU, jinak oboje leze spíš ke dvěma. Takže tvůj příspěvek spíš dáva za pravdu Ctiradovi (a ten se trefil v podstatě i s CPU, protože Celeron, stejně jako Sempron, za ty prachy žádnej zázrak neni a vedle "nadupaný" grafický karty vypadá jak bezdomovec na svatbě miliardáře). Jak to tak vypadá, v podstatě jsi právě napsal HOWTO jak ze sebe udělat vola dvakrát po sobě :-)

    P.S.: 1 GB stačit ani zdaleka nemusí, periferie jsi měl vynechat (tvoje jsou tak levný, že na nich nezáleží a většina lidí má stejně svoje koně a vybere si jinak) a volbu výkonný karty od ATI považuju v souvislosti s Linuxem za vyhazování peněz oknem.
    David Ježek avatar 9.2.2007 22:16 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    tahle sestava je umyslne nadnesena, pokud chces dam ti dokupy stroj se S754 deskou za 1100,-, AMD Sempron 64 2600+ za 800,-, 80gb hadr se taky prodava za 1100,-, takze jsem tu ze sebe vola neudelal (soucet je neco kolem 3000 az 3200 podle aktualniho kurzu usd/faze mesice/whatever). jinak kombinace celera/semprona s x1600 neni nijak hloupa, beztak zalezi na tom, jak se ktery engine chova k pomeru vyuziti cpu/gpu.

    PS 1GB stacit nemusi, ale vsadim se klidne o pivo, ze 95% lidi stacit bude (resp by se jim vubec pro ten minimalni benefit nevyplatilo kupovat druhy gigo). volba ati je moje osobni preference, klidne za tu cenu lze koupit nvidii, ale to uz sem ostatne psal
    9.2.2007 22:28 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    dam ti dokupy stroj se S754 deskou za 1100,-, AMD Sempron 64 2600+ za 800,-, 80gb hadr se taky prodava za 1100,-
    Což je v době n-jádrovejch procesorů a HD videa bezcennej šrot, na kterej můžeš za rok strčit Windows Vista a MS Office a postavit ho do kanceláře. Mimochodem, pokud má tenhle blogpost bejt reakce na ten miniflame, nebylo by lepší předhodit právě tuhle konfiguraci, když právě o týhle cenový relaci byla řeč? Domnívám se, že Ctirad měl počítačem za 15 litrů na mysli to co já a to se ti vyvrátit nepovedlo.
    kombinace celera/semprona s x1600 neni nijak hloupa, beztak zalezi na tom, jak se ktery engine chova k pomeru vyuziti cpu/gpu
    No vzhledem k možnosti upgradu na Core 2 Duo tenhle argument beru, nicméně mi připadá rozumnější šetřit na obojím, protože za rok bude obojí low-end.
    xxx avatar 9.2.2007 22:33 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Ehm, kdo dneska pouziva HD video? Tim bych dnes zrovna neargumentoval.
    Please rise for the Futurama theme song.
    David Ježek avatar 9.2.2007 22:37 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    ja osobne jsem si 1080p video na 24inch eizu osahal osobne a muj nazor verejne jest znam
    Jiří Němec avatar 10.2.2007 00:08 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    A kolik seriálů se dnes nevysílá v HD? Všechny stargate, heroesy, smallvilly losty apod není problém sehnat v HD rozlišeních. A zážitek je z toho občas lepší, jak jít do kina.

    Nebýt filmů a seriálů v HD, tak by mi asi ještě dlouho stačil můj athlon xp 1700+.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    xxx avatar 10.2.2007 10:44 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    No furt se to da spocitat na prstech jedne ruky. (Navic ani jeden z tech serialu nesleduji, a Stargate mi bohate stacilo, kdyz to pred nekolika lety poprve bezelov televizi). Smysl pouzivat HD jako argument, bude az to nebude par vyjmenovanych serialu, ale alespon 50% vsech serialu. A navic az to budou serialy opravdu v HD, a ne jen prevedene z Full PALu DV do HD.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.2.2007 18:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Ty seriály opravdu jsou v HD, mají rozlišení 720p. V USA jich 50 % tak vysíláno bude (pokud jde o ty populární).
    David Ježek avatar 10.2.2007 18:27 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    takhle vysilany jsou uz davno, jeste z dob, kdy se tocila enterprise. nicmene na P2P se to siri typicky v xvidu 700MB/episoda, takze to prehraje pomalu i neco typu 1800+, tam bych prob nevidel. otazka je, kdy tihle ripperi nasadi x264
    brozkeff avatar 11.2.2007 00:55 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Jsou i x264 verze... ale využívá se u nich vysoká komprese, takže 45minutový díl v rozlišení 960x544 má třeba 180MB, oproti 700MB XviD verzi... a kupodivu se na to dá velmi slušně koukat :]

    A s tou náročností to taky není tak zlé - i když záleží na softwaru: Ve Windows přes ffdshow je při přehrávání takového videa můj Athlon 2600+ vytížen na 80-90% (je zapnutý mírný postprocessing; bez něj to je na 70-80%), zatímco mplayer způsobuje u téhož videa vytížení jen asi 20%... což je dost zásadní rozdíl, že :-)
    David Ježek avatar 11.2.2007 01:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    pokud myslis "NapisyPL" verze, tak ty nejsou 960x544 pokud vim. nebo mas na mysli jine ripy?
    xxx avatar 9.2.2007 22:31 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?

    Tomuhle rikate lowendowj stroj? Me na notesu 512 Mb ramky, 80 GB disk a P-M@1600 Mhz nejak staci. Pravdou je, ze mam pristup i k zajimavjejsim strojum.

    Ale rekl bych, ze pocitace jsu dnes docela levne. Chce to hledat, nestiti se veci z bazaru a obcas si od nekho vzit neco co oznacil jako "nefunkcni" :-)

    Please rise for the Futurama theme song.
    9.2.2007 23:16 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    shit doska (VIA chipset), shit procesor (Prescott jadro), shit grafika (nepouzitelne ovladace), shit zdroj (http://www.svethardware.cz/art_doc-4B3777DC9C4C8FF8C125716F006EB97E.html)
    David Ježek avatar 9.2.2007 23:22 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    shit prispevek
    10.2.2007 11:39 arn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    shit prispevek je na vysoke urovni pocitac vsak nikoliv

    osobne prodavam pc a it komponenty ale u techto dilu my vychazi prilis vysoke % reklamaci (celosvetova statistika a kokretni udaje velkych ceskych serv. a rekl. stredisek)

    nez abych na tom mohl neco vydelat

    takovouto sestavu vam tedy bohuzel neprodam

    ;-)
    9.2.2007 23:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Abych ho vyvedl z omylu, nabízím jemu a vůbec všem dalším zájemcům takový rychlý propočet hodně našlapaného stroje za cenu lehce přes 18 000 Kč včetně monitoru, na kterém nebude problém ani zapařit jakoukoliv dnešní hru...
    Abych tě vyvedl z omylu, chtěl bych vidět tohle a Oblivion. Tohle rozhodně není našlapaný stroj.
    Quando omni flunkus moritati
    David Ježek avatar 10.2.2007 00:07 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    mam si to vylozit tak ze jsi na takovemto stroji oblivion nevidel? pak tedy nechapu, z ceho delas sve zavery...
    10.2.2007 00:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    A ty ano?

    Závěry dělám z testů, které jsem kdysi četl na svethardware (a které teď nemůžu najít). S X1600 byl počet FPS pod hranicí hratelnosti.

    Smiř se s tím, tvoje slušná mašina je zastaralej stroj.
    Quando omni flunkus moritati
    10.2.2007 00:20 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Tohle (http://www.svethardware.cz/art_doc-5F5903030F517DB1C125726D0049C246.html) sice není ono, ale je to taky dost ilustrující.
    Quando omni flunkus moritati
    David Ježek avatar 10.2.2007 00:22 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    posledni veta me presvedcila, ze jsi se stal obeti znameho bludu ze "100x opakovana lez se stava pravdou" :-) zkus se zamyslet nad zpusobem, jakym se testuji grafiky a zejmena pak na pouzitym nastavenim catalystu a oblivionu v testech, konkretne tedy na shw.

    PS: nechtel jsem, ale musim: ne kazdy hraje oblivion a ne kazdy si ho za zhruba 1000 chechtaku koupil. oblivion je extrem, ale rad znovu zopakuji, ze i ten rozdejchas pri vhodnem nastaveni na X1600pro ve 1440x900
    10.2.2007 00:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    posledni veta me presvedcila, ze jsi se stal obeti znameho bludu ze "100x opakovana lez se stava pravdou"
    Kdežto stokrát opakovanou pravdu může kdokoliv stokrát prohlásit za lež, což je tento případ.

    Procesor je designově několik let starý, tudíž zastaralý. Nenuť mě, prosím, hledat, kdy Intel vypustil jádro Prescott do prodeje.
    ne kazdy hraje oblivion a ne kazdy si ho za zhruba 1000 chechtaku koupil. oblivion je extrem
    Aha, takže když tvoje původní tvrzení, že "na tom stroji nebude problém zapařit jakoukoliv dnešní hru" přestane vyhovovat pro některé případy, začneš omezovat přípustné případy?

    Nad způsobem, jakým se testují grafiky na SHW se zamýšlet nemusím (mj. koukal jsi na to vůbec?) - prostě se ta hra spustí a zjistí se počet FPS. A v testu, který jsem ti tu nalinkoval, má pod 24 fps dokonce i X1650, tedy karta lepší, než to, co jsi dal do té své slušné mašiny.
    Quando omni flunkus moritati
    David Ježek avatar 10.2.2007 00:39 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Procesor je designově několik let starý, tudíž zastaralý. Nenuť mě, prosím, hledat, kdy Intel vypustil jádro Prescott do prodeje.
    to ze je designove stary neznamena, ze pro temer vsechny typicke ulohy nadale postacuje. btw, neni podstatne, kdy intel pustil do sveta prescott jadro, ale samotnou netburst architekturu. ano, bude to nejakych 7 let. ale taky prosla vyvojem, nicmene resit jemne nuance tu nehodlam.
    Aha, takže když tvoje původní tvrzení, že "na tom stroji nebude problém zapařit jakoukoliv dnešní hru" přestane vyhovovat pro některé případy, začneš omezovat přípustné případy?
    za tim tvrzenim si nadale stojim, viz stejny post, z nehos si toto vytrhl
    Nad způsobem, jakým se testují grafiky na SHW se zamýšlet nemusím (mj. koukal jsi na to vůbec?) - prostě se ta hra spustí a zjistí se počet FPS. A v testu, který jsem ti tu nalinkoval, má pod 24 fps dokonce i X1650, tedy karta lepší, než to, co jsi dal do té své slušné mašiny.
    ano, ale shw testuje "max. detaily", na to se te snazim celou dobu upozornit. a btw, co kvalita mipmap a dalsi nastaveni v ovladacich?
    10.2.2007 01:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    za tim tvrzenim si nadale stojim, viz stejny post, z nehos si toto vytrhl
    Ani při opakovaném vidění se tam neobjevilo nic, co by se dále týkalo hraní Oblivionu, kromě tvrzení, že to nebude problém, které je sporné.
    ano, ale shw testuje "max. detaily", na to se te snazim celou dobu upozornit.
    Zbytečně. Umím číst a všiml jsem si (a navíc ne vždy je to pravda). A trvám na tom, že slušná mašina by ty maximální detaily měla přece zvládnout. Potom se můžeme bavit ještě o "nabušené mašině", která zvládne k maximálním detailům ješte antialiasing a anizotropní filtrování.

    Pokud připustíme snížení detailů, tak to už není "slušná mašina", ale lowend (což ten počítač opravdu je). A i tak bych se být tebou bál, protože na max.detaily jsi na (pravděpodobně průměrných) 15 fps. Z toho se snižováním požadavků budeš jenom horko těžko hrabat na aspoň 30.
    Quando omni flunkus moritati
    David Ježek avatar 10.2.2007 09:02 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    my dva se asi nedohodnem, kazdy si stojime za svym a ani nezname blize "protivnika". navrhuji ukoncit debatu bez vysledku, ale gentlemanskym smirem ;-)
    10.2.2007 16:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Dobrá, zdá se, že o tom, že jsi kvality toho stroje trochu nadsadil, tě nepřesvědčím.
    Quando omni flunkus moritati
    belisarivs avatar 10.2.2007 12:13 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Osobne jsem videl Obliviona na X1600XT ve slusnych detailech a uplne plynule. Nemuzu souhlasit.
    IRC is just multiplayer notepad.
    emorjino avatar 11.2.2007 11:10 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    S celerem? Nevěřím :)
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    10.2.2007 00:16 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Monitor je lowend. Slusny monitor ma napriklad Eizo, NEC a stoja viacej ako cena tohoto pocitaca
    Martin Stiborský avatar 10.2.2007 00:21 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    a ? pointa ?
    Kvík ..
    David Ježek avatar 10.2.2007 00:24 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    take na ni cekam, mam osobni zhruba tydenni zkusenost s EIZO FlexScan S2411W, takze si mohu dovolit ten luxus srovnavat z vlastni zkusenosti
    10.2.2007 02:05 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Pointa je ze ten Philips je mozno tak na hranie a bezne programovanie, ale pre profesionala ten monitor nie je. Rozdiel medzi nim a tym S2411W musi byt vidno
    David Ježek avatar 10.2.2007 08:56 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Ano musi byt, ale stejne tak rozdil v cene cca 6k vs 42k. tedy SEDMINASOBNY
    10.2.2007 00:59 Tanis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Tak tohle jestli tohle je herní sestava.... :-) V první řadě - 1GB ram dneska už docela nestačí a pokud si chceš užívat hry, je dneska ideální mít aspoň dvě giga ram. To samé grafická karta - pokud kupuješ už 19 LCD moitor a chceš si užít hry na plné detaily se vším max, rozhodně Ti ta Atina nestačí a já bych volil alespoň 8800GTS ne-li rovnou GTX. No a ke zdrojím? Eurocase zdroj je záruka toho, že Ti po roce ten zdroj vyhoří a vezme Ti sebou i základní desku.) Takže to co jsi navrhnul je tak nějak sestava střední třídy. O cpu se ani nezmiňuju...
    10.2.2007 01:01 Tanis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Pardon mělo to začínat Tak tohle jestli je .-)
    David Ježek avatar 10.2.2007 09:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    a kdo se prohlasil za boha rkouce "1GB nestaci"? mohu to vedet? sezrals "jim" to i s navijakem

    8800GTS/GTX ... ses opravdu vesela kopa priteli, to je NEJNOVEJSI HIEND, kterej ani este nema poradne vychytane ovladace viz http://cdr.cz/a/20530 ... sezrals jim to podruhe

    eurocase ze do roka vyhori? hmm, nejaka opsobni zkusenost, ja mam s nekolika, s mymi znamymi pak MNOHA zdroji eurocase tu zkusenost, ze bezej v pohode (a ekteri je pouzivaji jiz mnoho let). zpravidla je jen po urcite (delsi) dobe potreba sahnout k vymene vrtule. ... sezrals jim to potreti
    10.2.2007 11:45 Tanis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Kamaráde, mám u sebe 1,5 GB RAM jednu z nejnovějších karet - NVIDIA 7900 a Oblivion si na max absolutně nezahraji - Gothic 3 to samé - O Neverwinter nights 2 ani nemluvě :-) Možná rozumíš linuxu, ale co se týče herního průmyslu, být tebou bych se raději nevyjadřoval :-)

    Jinak zeptej se všech, kteří skládají herní sestav, jaký tam dávají zdroj. Mám tady 3! vadný eurocase zdroje za necelý rok používání .)
    Luk avatar 10.2.2007 14:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Mám tady 3! vadný eurocase zdroje za necelý rok používání .
    A proč jsi je nereklamoval? Dokud se jim ty zdroje nebudou házet na hlavu, nepolepší se. Vrátit, chtít zpátky peníze, koupit zdroj jiné značky. Jak prosté...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.2.2007 11:45 arn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    8800 mam doma a doporucuji

    (teda mam ji na pude a k monitoru a klavesnici pouze vedou draty pak uz se to da rozdejchat i ten 1kw zdroj ;-)

    dobra masina je pro mne athlon x2 co bezi na 3ghz a je jedno ze to byl puvodne 2ghz

    ostatne setrim ted penize na conroe uvidime
    10.2.2007 05:46 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Tyyyy jo... takovejch Hulanu... Tohle bohate staci pro 95 procent mych pratel a znamych. A taky je to ve stejnem pomeru vic nez maj. Pratele, vypnete obcas pocitace, oblecte se a vyrazte ven. Tady venku je taky svet...
    10.2.2007 12:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Ale divnej... Pohybují se tam různí tvorové, přičemž z některých vychází podivné zvuky. Pozorováním jsem zjistil, že by to mohla být jakási nouzová forma komunikace pro ty, co nemají po ruce počítač a klávesnici.
    Quando omni flunkus moritati
    10.2.2007 08:10 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Naprostej souhlas. Lidi jsou idioti, a maji pocit, ze kdyz do kompu nevrazi 50 000 tak jsou jaksi OUT. Tohle nechapu, protoze pred 3 lety by na tohle slintali a dneska je to podle nich krap.... Prumerne inteligentni clovek vubec neresi, jestli hraje nejnovejsi hry na max FPS. Kdyz si vsechno zahraje s 3 letym spozdenim, efekt je uplne stejny. Navic za polovinu penez.... Je to jako kdyby se vsechny hry vydavaly pozdeji, nez ve skutecnosti vysly...... Ale chapu, kdo nevi co s penezma....

    Jinak, pro Intel bych doporucil 2x512MB misto 1x1024MB ram.... kvuli dualu...
    10.2.2007 11:47 arn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    tady uvnitr je taky svet

    a kdyz neparim na svem 24" obvilion

    tak to aspon paradne jede bulanky
    10.2.2007 08:46 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Sestavil jsi nadprůměrnou kancelářskou sestavu. Přebytek RAM si vysvětluji potřebou otevírat více dokumentů v OpenOffice, volba grafické karty mi napovídá, že jsi donedávna krotil GeForce MX 440 a tak cítíš potřebu ventilovat svoje nadšení z bestiálního upgrade.

    Vážně. Je to kancelářský stroj, v některých ohledech (RAM, GPU) zvláštně předimenzovaný, v jiných zbytečně ochuzený (A64 3200+ by stál v důsledku o cca 3 stovky více). Solitaire je taky hra, takže si _opravdu_ zahraješ.
    Math, as Barbie says, is hard.
    David Ježek avatar 10.2.2007 08:58 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    ja jsem snad nekde tvrdil, ze sestavuji masinu primarne jen a pouze na hrani her?

    Sve nadseni s upgradu jsem samorejme ventiloval, a to konkretne u klavesnice. zbytek komponent byl prosty vyber z ceniku, takze nevim, co to tu placas

    PS, tohle opravdu neni kavcelarsky stroj, ten vypada trcho jinak.
    10.2.2007 16:14 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Přečti si nadpis a první odstavec.

    "Kolik stojí hodně slušná mašina?"

    následuje

    "... hodně našlapaného stroje ... na kterém nebude problém ani zapařit jakoukoliv dnešní hru"

    Nezahraješ si na tom pořádně ani DOOM III. Mám MacBook Pro (Core 2 Duo 2.16, 1GB RAM), který je poněkud výkonnější než "hodně našlapaný stroj", který jsi zmastil dohromady, a můžu říct, že 3 roky stará hra mi nejede nijak slavně (benchmarky si najdi někde na netu). Problém je v poměrně silném kvantifikátoru - "jakoukoliv"...

    Klávesnice je naprosto obyčejná tuctovka, jestli jsi dosud psal na mikrospínačové, pak chápu neskrývanou radost.

    Sečteno a podtrženo. Tohle PC je to obyčejný kancelářský stroj s lepší grafikou, která však nabízí leda DVI výstup - pro výkon si ji snad nikdo svéprávný nekupuje, když za podobnou cenu je k sehnání GeForce 7600GS (při té bídě...).
    Math, as Barbie says, is hard.
    David Ježek avatar 10.2.2007 16:23 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Nezahraješ si na tom pořádně ani DOOM III.
    ehm ... http://cdr.cz/picture_/27992/small ... x1300pro, ktery je samozrejme podstatne pomalejsi nez x1600pro si to v 1024x768 vali plynule, takze s x1600pro se fakt 1440x900 neobavam. znovu tu rikam, nehodlam se bavit o eye-candy nastavenich s AA/AF a HDR.
    Klávesnice je naprosto obyčejná tuctovka, jestli jsi dosud psal na mikrospínačové, pak chápu neskrývanou radost.
    ano, je to tuctovka, ktera mi vsak plne vyhovuje. za poslednich nekolik let mi prosla rukama VELKA spousta klavesnic mnoha vyrobcu a mnoha cenovych kategorii, takze o mikrospinacove bych radeji pomlcel...
    Sečteno a podtrženo. Tohle PC je to obyčejný kancelářský stroj s lepší grafikou, která však nabízí leda DVI výstup
    omyl, kancelarsky stroj by mel poloviny pameti, 80GB disk, nepotreboval by DVD vypalku a vystacil by si s integrovanou grafikou!

    pro výkon si ji snad nikdo svéprávný nekupuje, když za podobnou cenu je k sehnání GeForce 7600GS (při té bídě...).
    7600GS? to myslis doufam jako vtip, oproti X1600pro z blata do louze, nebudu ted hledat, ktera z nich je o kolik rychlejsi, z halvy myslim ze ta ati je na tom podstatne lepe , ale to neni podstatne. ja v blogpostu hovoril o tom, ze kdo chce nvidii, v teto cenove relaci si take vybere. tvoje zminka o gf7600gs je krasnym prikladem potvrzujicim ma slova, jen nechapu (pardon, chapu), procs to vystavel takto
    10.2.2007 17:29 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Nechci to moc rozebírat. X1600 Pro je srovnatelná s 6600GT (někde vede jedna, jinde druhá). 7600GS je přetaktovatelná na GT, liší se jen ve frekvencích. Celeron je pomalý - poznáš to ve Flashi i Javascriptu a to je jen pitomý web. 80GB disk je o dva tisíce levnější, IMHO postačující, pokud nemáš 320GB multimediálního obsahu nebo záloh nebo nevím čeho...

    Pointa je v tom, že sestava není "hodně našlapaný stroj" a investice 2500 korun (rozdíl oproti 80GB disku a nějaké kombo mechanice) to nezmění. O grafiku se taky nelze opřít, jelikož 800x600 bez "efektů" je spíš martyrium než nějaké hraní klidně rok starých her, na které navíc dle tvých měřítek _stačí_ i levnější karta. Asi to GB RAM, nebo už nevím...

    Pro kancelář je to nabušený stroj. Nechtěl bych na tom ani vyvíjet, ani hrát hry. Přehrát si na tom DVD a pustit hudbu, to by asi šlo, ale pak bych zase ušetřil za grafickou kartu, disk a asi i paměti...
    Math, as Barbie says, is hard.
    10.2.2007 17:29 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Nechci to moc rozebírat. X1600 Pro je srovnatelná s 6600GT (někde vede jedna, jinde druhá). 7600GS je přetaktovatelná na GT, liší se jen ve frekvencích. Celeron je pomalý - poznáš to ve Flashi i Javascriptu a to je jen pitomý web. 80GB disk je o dva tisíce levnější, IMHO postačující, pokud nemáš 320GB multimediálního obsahu nebo záloh nebo nevím čeho...

    Pointa je v tom, že sestava není "hodně našlapaný stroj" a investice 2500 korun (rozdíl oproti 80GB disku a nějaké kombo mechanice) to nezmění. O grafiku se taky nelze opřít, jelikož 800x600 bez "efektů" je spíš martyrium než nějaké hraní klidně rok starých her, na které navíc dle tvých měřítek _stačí_ i levnější karta. Asi to GB RAM, nebo už nevím...

    Pro kancelář je to nabušený stroj. Nechtěl bych na tom ani vyvíjet, ani hrát hry. Přehrát si na tom DVD a pustit hudbu, to by asi šlo, ale pak bych zase ušetřil za grafickou kartu, disk a asi i paměti...
    Math, as Barbie says, is hard.
    10.2.2007 21:49 neal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    7600GS je proti X1600pro o cca 1/3 rychlejší. Při případném hraní v linuxu to pak bude "nebe a dudy". Jinak je taky zajímavý graf na této stránce, ukazující jak jsou na tom tyhle karty se spotřebou energie. Což mě přivádí na myšlenku, že zvolený procesor je také vcelku nenasyta :)
    David Ježek avatar 10.2.2007 22:14 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    ted doufam, ze si to vybavuju dobre, ale ...

    - celeron ma tdp 85W - core duo ma tdp 65W

    nevidim v tom takovy problem, rozdil v cene oproti nejlevnejsimu core 2 duo je cca 3500,- navic, coz predstavuje prumerne rekneme cca 800 az 1000kWh. takze jak rikam, s celeronem z hlediska spotreby fakt problem nevidim
    10.2.2007 23:21 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Sempron ma len 62 W.
    David Ježek avatar 10.2.2007 23:22 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    ale s775 se schopnosti rozjet core2duo je na budouci ugrade preci jen vhodnejsi nez polomrtvy am2
    11.2.2007 00:35 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Jak jsi přišel na "polomrtvý" AM2 ?
    Quando omni flunkus moritati
    emorjino avatar 10.2.2007 11:26 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Mě se nelíbí, jak je ten počítač poskládaný.

    a) oblivion by na tom jel, ale nijak pěkně, a když někdo dá za hru 2000, chce, aby mu jela pěkně. Tahle grafika je už na oblivion slabá. (to že ta hra jede, neznamená, že jede pěkně). b)zdroj askříň jso ušmejdy. Já už bych znovu EC zdroj a skříň nechtěl (ale je pravda, že znám dost lidí, co s tím nemají problém) c) periferie jsou dost humus, na herní PC to nestačí
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    10.2.2007 11:53 arn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    jo jo taky mas mys za 4k?

    je to rozdil

    ted kosim o 4% lepe

    (nez s tou mysi za 2k ;-)

    a to se pocita
    emorjino avatar 11.2.2007 11:20 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Ne, nemám. Nemám dokonce ani tak výkonný počítač, jako je tahle nabušená sestava. Dokonce ani mc nehraju hry, vystačím si s integrovanou grafikou od intelu. Ale počítačů jsem už pár složil. A tahle sestava prostě nesplňuje to, co nám autor tvrdí. NEmusí mít každý mašinu za 50K a já bych za stejné peníze možná koupil i méně výkonou sestavu, a připlatil bych si za kvalitní case s kvalitním zdrojem. A věřím, že většině lidí by takováhle sestava výkonově stačila, a to včetně mě (ale já bych ji nechtěl, působí na mě supermarketově), ale všechny dnešní hry v nějakém slšném rozlišení. minimálně 1024 x 768 s aspoň nějakými detaily... no nevím..
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    msk avatar 12.2.2007 11:45 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik stojí hodně slušná mašina?
    Ad kvalita eurocase: hned po prvej reklamacii, kedy mi neprezila doska, som okamzite kupil prepatovu ochranu a fortrona. Ze to bolo zdrojom, potvrdene samozrejme nemam, mohla do byt aj doska samotna bez externeho pricinenia ( DFI Ultra Infinity NF4 ), ale nemozem si dovolit odmrskat ostatne karty a periferie, co k tomu pripajam ( klavesy, zvukovky ... ).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.